IL: Uimahallikohu: Poliitikolla lippuongelma, kassatyöntekijälle potkut
Etsätiedäkukamäoon-tilanne? Mä järjestän sulle vaikeuksii. Mä oon tärkee ihminen. Kokoomuksen nouseva tähti. Että pistäs vaan etsien sitä lippua. Onhan se 4€.
www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8a5105e-d3bf-4edc-b77a-1a14d085675e
Kommentit (839)
"Tässä on uimahallilla käynyt selvä virhe rekrytoinnissa kun on otettu tuohon työhön henkilö joka ei osaa kunnolla edes sukeltaa. Tämä takia on olemassa koeaika. Koeaikapurun voi tehdä myös siinä tapauksessa että rekrytoinnissa on tapahtunut työnantajan virhe. Lopputulos on ihan sama, työntekijä ei sovellu kyseiseen tehtävään niin hänet voidaan irtisanoa. Sillä ei siinä vaiheessa ole mitään väliä mitä työsopimuksessa sanotaan. Koeaikapurku on asiallinen myös silloin kun rekry on onnistunut, mutta työnantajan tilanne ja tarve muuttuu. Onhan näitäkin työnantajia jotka ilmoittaa vakipaikasta jotta he saisivat hakijoita, vaikka tietävät että hommaa ei ole kun puoleksi vuodeksi. Työntekijä sitten irtisanotaan pari päivää ennen koeajan päättymistä. Ei näihinkään pysty kukaan puuttumaan."
Mitäs sinä nyt tarinoit? Lippuluukulle hänet oli palkattu, ei uimavalvontaan. Nuo uimavalvonnat oli jotain työntekijöiden keskenään sopimia nopeita tuurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vahva ja välittävä Suomi" T: Urpo ja kelluvat Kokkareet
"Sydän oikealla" = se on kokkareet teidän maksa vaan, joka siellä oikealla oireilee...
Tämä oli hauska! Näyttää myös siltä, että joiltain kokkareilta puuttuu sydän kokonaan.
Älysin tämän, kun mun oman maksan kanssa oli ongelmia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, nyt tiedät jo millainen ihminen olen. Tiedoksesi että olen erittäin lojaali, mutta en silloin, jos työkaveri on mielestäni väärässä. Eli valehtelemaan en ala.
Tästä keissistä en tiedä muuta kuin mitä tuossa artikkelissa luki ja sen perusteella, kuten sanoin, olen lähtökohtaisesti underdogin puolella, mutta näen myös mahdollisuuksia harmaan sävyihin, ja niitä yritin tuoda esiin.
Jutussa sanottiin, että yksikään kollega ei enää ole aspan puolella. Enkä väittänyt missään kohtaa aspan puhuneen vttumaisen sarkastisesti, vaan sanoin, että asiat voi esittää niin tai sitten ystävällisesti.
Yritäpä vähän rauhoittua nyt, tunnut ylireagoivan kaikkeen ja tulkitset puheitani ihan miten sattuu.
Yksikään kollega ei uskalla sanoa enää mitään epäreilujen yllätyspotkujen pelossa. Juttu haisee pahalta tänne asti!
Tätähän kokkareet käyttää politiikassaan. Työntekijät kyykkyyn!!
Vierailija kirjoitti:
Nuo uimahallin kassat on usein ilman ylempää korkeakoulututkintoa ja varsin epäkohteliaita. Hyvä, että Linda järjesti potkut tällaiselle rettelöitsijälle ja olihan Lappeenrannan kaupunginjohtokin jo vakuuttunut kassatyöntekijän epäpätevyydestä kuten myös poliisi ja syyttäjä tunnistivat kassahäirikölle tyyppillisen toiminnan jja jättivät sen omaan arvoonsa.
-Lindan kannattaja
Aha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minkä puolueen edustaja, mutta tuollaisia linda brandt-ahteita ei todellakaan tarvita tämän hetken maailmantilanteessa yhtään mihinkään päättävään asemaan. Oksettavaa luettavaa. Toivon, ettei kukaan anna ääntänsä tuolle wannabe-tuhruajalle.
Jutun mukaan kyseinen henkilö (Brandt-Ahde) on toiminut lastensuojelussa. Huh heijakkaa!
Valitettavasti ala vetää puoleensa pimeää porukkaa.
Eikös se Vilja-Eerikan isoäitikin ollut lastensuojelun sossu? Ja Joensuun "höyrymoppijutussakin" isoäideissä oli muistaakseni lastenhoitoalan ihmisiä.
Tiedän erään alaa opiskelleen, joka työharjoittelun jälkeen kertoi niin pahoista vinoumista, että päätyi
Mun tytär pääsi lähihoitajaksi opiskelemaan sisäänpääsytestin parhailla tuloksilla. Vaihtoi alaa, kun oli tekemisissä LaSun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Brandt toimi neljä vuotta keskustaopiskelijoissa, ja sai kiitosta energiapakkauksena. Alkoi kai haaveilemaan poliitikon urasta ja vaihtoi kokoomukseen 2018 muka Orpon työllisyysnäkemysten innostamana. Vanhemmat yrittäjiä. Itteään täynnä luultavimmin.
Miksi vaihtoi puoluetta? Potkittiinko pois Keskustasta?
Jotenkin käsittämätöntä, että tilanteessa, jossa uimavalvoja on auttamassa loukkaantunutta, niin toinen uimavalvoja tulee hakemaan asiakaspalvelijaa tuuraamaan uimavalvojaa ettei hänen itsensä (uimavalvojan) tarvitse keskeyttää omaa työtään. Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että uimavalvojat paikkaavat toisiaan ja asiakaspalvelija hoitaa asiakaspalvelua?
En kyllä ole yllättynyt tuosta, koska omankin paikkakunnan uimahallin uimavalvojat ovat mitä ovat. He eivät puutu uimaratojen väärään ja sääntöjen vastaiseen käyttöön, koska ovat omasta mielestään hengenpelastajia eivätkä mitään sääntöjen valvojia.
Vierailija kirjoitti:
Kun poliisi ja syyttäjäkin tanssii tuikituntemattoman nousukkaan pillin mukaan, niin kuvitelkaa mitä kaikkea oikeiden poliitikkojen kohdalla painetaan villasella...
En jaksa uskoa oman kokemukseni perusteella, että poliisia ja syyttäjää jaksaa paljon kiinnostella joku kaupungin turhake.
Valitettavasti kuitenkin on niin, että poliisi ja syyttäjä haluavat lähinnä päästä mahdollisimman nopeasti eroon kaikista pienistä ja hankalista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä on uimahallilla käynyt selvä virhe rekrytoinnissa kun on otettu tuohon työhön henkilö joka ei osaa kunnolla edes sukeltaa. Tämä takia on olemassa koeaika. Koeaikapurun voi tehdä myös siinä tapauksessa että rekrytoinnissa on tapahtunut työnantajan virhe."
Oletetaan että olisi näin ja kyse olisi työantajan mokasta eli kassatyöntekijän sijaan olisikin pitänyt hakea uimavalvojaa. Saako silloin työnantaja työsuhteen purkaessaan ladella työtodistuksessa ja irtisanomisilmoituksessa kaikenlaista k*kkaa siitä miten työntekijä ei osaa työtehtäviään eikä sovellu työyhteisöön ym.
Ei työtodistukseen ole mitään kirjoitettu, mistä tuon keksit. Irtisanomisilmoituksessa on haluttu kertoa miksi hänet on irtisanottu, siinä on kerrottu ne kohdat joiden johdosta työsuhde on irtisanottu. Se on työnantajan näkemys ja ei varmaan montaa työntekijää löydy joka tuossa tilanteessa on samaa mieltä työnantajan kanssa. Työntekijän kannasta ei siten voida päätellä onko niissä perää vai ei. Koeaikapurussa ei työnantajan tarvitsisi edes kertoa muuta kuin että purun peruste on koeaika, olisiko se ollut sitten reilumpaa. En tiedä, koska minun työpaikoissa (lakimiesten neuvosta) ei ole koskaan kerrottu muuta syytä kuin koeaikapurku ja se on myös todella hämmentävää irtisanotulle kun mitään selitystä ei saa.
"Hyvinvoinnin rakentaminen kestävästi ja vastuullisesti niin, että inhimillisyys on tärkein ohjaava arvo."
Poimittu Lindan sivuilta vaaliteemoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti paikalliset pitää tästä meteliä niin ettei kyseinen narsistinen psykopaatti tule valituksi enää mihinkään.
Melkoinen imagohaitta on puolueelleen.
Ylimielisyys on etu kokoomuslaisille, ei haitta.
Aika pönttöä porukkaa on myös nämä esimiehet jotka on "ostettavissa", heille kenkää.
Eukko haluaa mariniksi marinin paikalle.
Linda on kyllä aikamoinen sketsihahmo. Siellä olisi varmaan vaikka mitä, mistä ammentaa. Kertokaa lisää, jos tiedätte! Oon nauranut täällä kippurassa.
Ja Marita on vastedes mun voimaeläin. Mikä nainen! Uusi duuni ja jaksaa tapella silti Lindaa vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juttua pengottaisiin, niin kävisi taatusti selville, että Linda on tähän asti saanut käydä ilmaiseksi uimahallilla, koska Linda on uimahallin pomon kaveri. Nyt töihin tuli hlö, joka ei tunne Lindaa, eikä tiennyt tästä käytännöstä. Tuo "lippu" on taatusti vain hämäystä, Lindalla ei taatusti ole mitään lippua koskaan ollutkaan.
Ja esimies antoi Maritalle potkut ettei kaveri(Linda) suuttuisi ja kostaisi.
Esihenkilön olisi tullut jo työsuhteen alussa antaa työntekijälle lista henkilöistä, joille kuuluvat "tiskin alta" erikoisedut ja saavat palveluja ilmaiseksi. Kuka hitto noita muuten tietää! Tuon esihenkilön on saatava potkut myös! Joko siitä, että kavereita on päästetty sisään ilmaiseksi tai puutteellisesta perehdytyksestä. Niin tai näin; potkut!
kassi linda on maine haitta puolueelle sekä kaupungille.
Kokoomuksen tulevaisuus on hyvissä käsissä kun Linda Brant pääsee vaikuttamaan. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brandt toimi neljä vuotta keskustaopiskelijoissa, ja sai kiitosta energiapakkauksena. Alkoi kai haaveilemaan poliitikon urasta ja vaihtoi kokoomukseen 2018 muka Orpon työllisyysnäkemysten innostamana. Vanhemmat yrittäjiä. Itteään täynnä luultavimmin.
Miksi vaihtoi puoluetta? Potkittiinko pois Keskustasta?
Luulen, että taustalla on omaa laskelmointia. Keskusta on paljon pienempi puolue kuin kokoomus, ja hän osallistui eka kertaa eduskuntavaaleihin loikkausta seuraavana vuonna. Nyt viime edk-vaaleissa hän nousi Kaakkois-Suomessa johtavaksi naisehdokkaaksi kokoomuksessa ja yritti Häkkäsen imussa päästä eduskuntaan, ja onnistuikin pääsemään varalle. Ego on kasvanut.
En osaa ranskaa, mutta tuon ymmärsin! 😂 Juuri noin.