Ovatko miehet bi-myönteisempiä koskien kumppania kuin naiset?
Oon aika usein deittisivuilla törmännyt siihen että elämänkumppaniakin etsiville miehille naisen biseksuaalisuus ei ole mikään este, mutta miten on toisinpäin? Heterona en luonnollisesti ole selannut naisten profiileja, mutta luulisin ettei mene ihan samassa suhteessa tuo. Miten on, mielenkiinnosta kyselen :) TN33
Kommentit (46)
Meillä avoimissa suhteissa ei ole tuotakaan ongelmaa. Primäärisuhde tulee olla kunnossa, teillä ei siis ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä avoimissa suhteissa ei ole tuotakaan ongelmaa. Primäärisuhde tulee olla kunnossa, teillä ei siis ole.
Tuo minua juuri ihmetyttää, mistä sinä ikinä tiedät, että primäärisuhde on kunnossa? Siis kun minulla on tuttuja ja heillä kumppanit oikeasti vaihtuu niin tiheästi, etten koskaan toedä, kuka on kenenkin kanssa, ja juuri kun ajattelen, että nuo ovat pysyvä pari, niin toinen niistä muuttaa pois. Sitä en kerta kaikkiaan ymmärrä. Ja jos on lapsia, kuten yhdellä pariskunnalla on, niin koko ajan niiden lasten elämässä aikuiset vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin vielä, että ei teillä avoimisss suhteissa mitään sääntökirjaa ole. Tuntemani pari hankkivat lapsia ja olivat avoimessa liitossa. Nainen rakastui ja muutti pois toisen miehen ja tämän aviovaimon luo (toisten kotiin). Lapset seilaa vuoroviikoin isällä ja äidillä. Kaiken lisäksi sillä äidillä on nykyisen kumppanin (miehen) lisäksi tyttöystävä, joka on tiiviisti kuvioissa mukana. Jos se aviopari on kahdestaan kotona, tämä äiti saattaa lapsineen lähteä viikonlopun viettoon esim. leirintäalueelle uuden tyttöystävän kanssa. Niillä lapsilla on siis isän luona koti ja periaatteessa äidin luona koti, jossa asuu myös äidin uusi mies ja hänen aviovaimonsa. Sillä aviovaimollakin on kuulemma tyttöystävä, jonka luona se viettää öitä, että tämä äiti saa olla hänen miehensä kanssa intiimisti. Mikä noista sitten on se primäärisuhde? Ei ainakaan se äidin ja isän välinen.
Ei minua erityisemmin naisena ihmetyttäisi, jos mies haluaisi miesystävän. Senkun vaan. Mutta kun se niin harvoin haluaa seksiä muutenkaan, niin tuskin se jaksaisi. Meillä saattaa olla 2 kk taukoa, jos häntä ei kiinnosta. Sitten taas välillä pari kertaa viikossa, mikä on minulle sopiva väli. Tätä tasapainottelua se on ollut viime vuodet.
Teilläkään ei ole parisuhde kunnossa, muuten tietäisitte mistä miehesi haluttomuus johtuu.
Kiehtova näkemys että biseksuaalisuus jotenkin aiheuttaisi tarpeen olla useiden ihmisten kanssa. Tietenkään nainen ei voi tarjota samaa kuin mies eikä mies samaa kuin nainen. Mutta ei nykyinen mieheni voi tarjota myöskään samaa kuin ex-miesystävä eikä samaa kuin mitä naapurin ukko voisi tarjota. En silti paneskele ympäriinsä.
Siinä ei siis ole mitään häpeää jos suhde on avoin tai henkilö on polyamorinen ja kokee ettei yksi kumppani riitä. Mutta biseksuaalisuuden kanssa sillä ei kyllä ole tekemistä. Olen ollut pitkässä suhteessa miehen kanssa ja naisen kanssa ja harrastanut lyhyemmässä suhteessa seksiä naisen kanssa. Aina ollut yksi kumppani kerrallaan enkä ole haikaillut muita.
Miehet eivät ole homopaskoja eikä muitakaan sodomiitteja.
Vierailija kirjoitti:
Kiehtova näkemys että biseksuaalisuus jotenkin aiheuttaisi tarpeen olla useiden ihmisten kanssa.
Kiehtovaa ja kiihottavaa, kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Kiehtova näkemys että biseksuaalisuus jotenkin aiheuttaisi tarpeen olla useiden ihmisten kanssa. Tietenkään nainen ei voi tarjota samaa kuin mies eikä mies samaa kuin nainen. Mutta ei nykyinen mieheni voi tarjota myöskään samaa kuin ex-miesystävä eikä samaa kuin mitä naapurin ukko voisi tarjota. En silti paneskele ympäriinsä.
Siinä ei siis ole mitään häpeää jos suhde on avoin tai henkilö on polyamorinen ja kokee ettei yksi kumppani riitä. Mutta biseksuaalisuuden kanssa sillä ei kyllä ole tekemistä. Olen ollut pitkässä suhteessa miehen kanssa ja naisen kanssa ja harrastanut lyhyemmässä suhteessa seksiä naisen kanssa. Aina ollut yksi kumppani kerrallaan enkä ole haikaillut muita.
Avoin suhde ja polyamoria ovat myös samoja asioita kuin biseksuaalisuus. Ei sellaisia ole oikeasti olemassa. Tällaisella ihmisellä on vaan niin paljon käsittelemättömiä asioita, että hän on hukassa itsensä kanssa. Joko on tai ei.
En minä kyllä ainakaan ole mitenkään hukassa tai kaipaa montaa kumppania. Tykkään vain sekä miehistä että naisista. Minulla on selkeä miesmaku ja selkeä naismaku, etenkin miesten suhteen olen nirso. Romanttinen suhde onnistuu molempien sukupuolten kanssa ja pitkästä suhteesta kokemusta naisen kanssa ja miehen kanssa. Jos nykyisestä avopuolisosta tulisi ero niin voisin ihan yhtä hyvin päätyä yhteen naisen kuin miehen kanssa. Seksielämäkin vaihdellut muutaman ihmisen kokemuksella enemmän yksilön ominaisuuksien perusteella kuin sukupuolen perusteella. Rakastan antaa suuseksiä miehelle ja naiselle ja otan helposti naisen kanssa aktiivisemman tai "hallitsevamman" roolin vaikka en miestenkään kanssa lahnaile mutta tykkään olla vietävänä koska tykkään tosi miehekkäistä miehistä kun taas naisissa tosi söpöistä ja naisellisen pehmeistä 🐱
Minä ja miesystäväni olemme molemmat biseksuaaleja.
Hän on ensimmäinen kumppanini, jolle seksuaalinen suuntautumiseni on täysin luonnollinen ja ok asia.
Heteromiehiä asia on selvästi vaivannut, tai eivät ole minua edes uskoneet.
Ihan yhteisestä halusta ja ymmärryksestä yhdessä olemme. Ilman kolmansia tai neljänsiä osapuolia.
Eikä löydy rakastajattaria tai rakastajia :D
Mutta, yhteistuumin olemme myös sopineet siitä, että mikäli alkaa tuntua siltä että se oma sukupuoli alkaa viehättää enemmän sitten kuitenkin, niin on vapaa lähtemään elämään omannäköistä elämää.
Näin meillä :)
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde ja polyamoria ovat myös samoja asioita kuin biseksuaalisuus. Ei sellaisia ole oikeasti olemassa. Tällaisella ihmisellä on vaan niin paljon käsittelemättömiä asio
Keskity nyt niihin kunta- ja aluevaaleihin. #KD
"Hän on ensimmäinen kumppanini, jolle seksuaalinen suuntautumiseni on täysin luonnollinen ja ok asia.
Heteromiehiä asia on selvästi vaivannut, tai eivät ole minua edes uskoneet."
Käsittämätön juttu. Itse en heteromiehenä näe mitään negatiivista puolta siinä, että puoliso on/olisi bi-seksuaalinen.
Miten se on näkynyt tai miten ovat tuoneet julki, etteivät ole asian kanssa OK? Ovatko he kenties olleet haluttomia päästämään sinua viettämään aikaa naispuoleisten ystäviesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde ja polyamoria ovat myös samoja asioita kuin biseksuaalisuus. Ei sellaisia ole oikeasti olemassa. Tällaisella ihmis
En harrasta politiikkaa, se 8n samanlaista itsensäk*setusta, kuin biseksuaalisuus, tai polyamoria, yms.
Minua ei naisena niinkään haittaisi, olen joskus deittaillutkin bi-miestä.
Omaan muutenkin kiinnostusta miesten väliseen ja katson aika paljolti vain sellaista "materiaalia" netistä. Jostain syystä heteropoke ei sytytä samalla tavalla kuin kaksi miestä tai miehen sooloilu. Olen myös melko switch-henkinen eli ehkä on tullut siunauksena avoin mieli.
Ehkä myös sitten viimeinkin sais kokeilla sitä ultimaattista fantasiaa eli MMF kimppaakin ;D
Toisaalta voisin nähdä, että alitajuisesti voi pelottaa että kumppanilla on enemmän mahdollisuuksia löytää joku toinen. Jos siitä pääsisi jotenkin yli ja sopuun niin mikä ettei.
"Käsittämätön juttu. Itse en heteromiehenä näe mitään negatiivista puolta siinä, että puoliso on/olisi bi-seksuaalinen.
Miten se on näkynyt tai miten ovat tuoneet julki, etteivät ole asian kanssa OK? Ovatko he kenties olleet haluttomia päästämään sinua viettämään aikaa naispuoleisten ystäviesi kanssa?"
>> Pitivät asiaa enimmäkseen vitsinä ja trendi-juttuna. Uskoivat, että naishaaveeni katoavat kunhan saan "kunnon" miestä.
Ystävättäriä sai toki tavata, kunhan olivat varattuja. Sinkkukaverit sekä uudet tuttavat olivat melkoisen suurennuslasin alla. Varsinkin jos sattuivat olemaan "tyyppiäni".
Mahtava juttu, ettet nää asiassa negatiivisa puolia :)
N28<<
Vierailija kirjoitti:
"Käsittämätön juttu. Itse en heteromiehenä näe mitään negatiivista puolta siinä, että puoliso on/olisi bi-seksuaalinen.
Miten se on näkynyt tai miten ovat tuoneet julki, etteivät ole asian kanssa OK? Ovatko he kenties olleet haluttomia päästämään sinua viettämään aikaa naispuoleisten ystäviesi kanssa?"
>> Pitivät asiaa enimmäkseen vitsinä ja trendi-juttuna. Uskoivat, että naishaaveeni katoavat kunhan saan "kunnon" miestä.
Ystävättäriä sai toki tavata, kunhan olivat varattuja. Sinkkukaverit sekä uudet tuttavat olivat melkoisen suurennuslasin alla. Varsinkin jos sattuivat olemaan "tyyppiäni".
Mahtava juttu, ettet nää asiassa negatiivisa puolia :)
N28<<
Olivatko nämä miehet ihan normaaliälyisiä? Vai onkohan SE ollut vitsailua ja matchoilua, kun ovat sanoneet sinun olevan vain kunnon miestä vailla.
Naisen bi-seksuaalisuus ei haittaisi. Saisi puolestani harrastaa seksiä toisen naisen kanssa, jos se ei olisi pois meidän yhteisestä seksistä. Rakkaus olisi oltava vain meidän kahden juttu.
Tästä aiheesta olen seurustelusuhteissa jutellut naisten kanssa. Omalle kohdalle on sattunut naisia, joille naisten bi-seksuaalisuus suhteessa olisi ehkä miellyttävä ajatus ja miesten jopa vastenmielinen, samat ajatukset kuin minulla. Niin ja naiset olleet heteroita..
Heteromies heterosuhteessa.
"Olivatko nämä miehet ihan normaaliälyisiä? Vai onkohan SE ollut vitsailua ja matchoilua, kun ovat sanoneet sinun olevan vain kunnon miestä vailla."
>> Normaaliälyisiä? Voi kuule. Ajattelin ensin itsekin että kyseessä lähinnä vitsailu ja matchoilu, mutta kyllä se sen verran heillä aina tunteisiin meni kun asiasta puhuttiin. Heidän aloitteestaan vieläpä. Uteliaisuuttaan kyselivät asiasta ja minähän vastailin. Ilmeisesti se tieto sitten lisäsi tuskaa.
Mutta, meitäpä mahtuu moneen junaan ja toiset jää asemalle. Onhan se paljon niinkin, jos ei jostain asiasta tiedä, niin sitä helposti vierastaa ja pitää outona.
Pieneltä paikkakunnalta kun olen, niin ei siellä vielä tänäkään päivänä kovinkaan avoimesti sateenkaarilippuja heilutella. <<
Kun mietin omaa miestäni, niin hän antaisi luvan olla naisen kanssa. Siihen liittyy kuitenkin ehtoja. Joku hotelliloma viikonloppuna ja sitten suhde ohi. Eihän oikea elämä niin toimi. Että saa olla suhde, joka kestää viikonlopun. Kysyin häneltä, että entäs jos ihastun, saako sitten hänen mielestään tavata uudestaankin. Hän sanoi, että jos se ei näy kotona ja jos annan hänelle kuten ennenkin. Eihän se niin mene! En minä ole mikään robotti, joka antaa sinne ja tänne. Jos minä piehtaroisin viikonlopun kokonaan hotellissa, niin tuskin minun tekee seksiä mieli enää kotiin tultua. Siinä voi mennä päiviä tai viikko, että seksi tulee uudestaan kyseeseen, oli kumppani kuka tahansa,