Oletteko törmänneet tämmöisiin somessa saalistaviin miehiin, joiden parisuhteet kestää max 2-3kk?
Minä olen. Yksi löytyi Ig:sta ja kaksi Threadsistä. Ensin ollaan kovasti ihastuneita ja sitten ihastus sammuu kuin seinään 2-3kk:n jälkeen. Kiinnostus hiipuu ja uusi löytyy. Hänen kanssaan taas sama kuvio.
Kommentit (101)
Siis kysyykö tätä joku ihan vakavissaan? Tottakai näitä on ja aina ollut, jo satoja vuosia sitten vai mistä luulette Casanova termin keksityn. Voi hyvänen aika tätä nykyajan sinisilmäisyyttä vaikka on somet ja kaikki, tottakai näitä casanova-luonteita löytyy niin miehistä kuin naisistakin. Nuorena naisena kun käy hyvä flaksi vaikka mitä tekisi, niin kyllä se on naisillakin yleistä. Miehet usein on parhaimmillaan siinä nelikymppisenä, siis ulkoisesti ja aivotkin hakee lapsi perhe-elämän jälkeen jotain virkistystä, niin kyllähän tätä satttuu ja tapahtuu, ja sydämiä särkyy, sekin kuuluu elämään Tällaisena vanhempana naisena kaiken tuon jo taakse jättäneenä sanoisin niin kuin mummoni tapasi sanoa, että kaikkea sitä katuu vaan ei nuorena naimistaan. Sota-ajan elänyt kun oli. Ei ihminen ole miksikään muuttunut vaikka niin soisi toki olevan. Vaan kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena parikymppisenä törmäsin tollaseen. Se oli hyvä opetus. En enää toista kertaa mene samaan lankaan. En tiedä mitä hänelle tällä hetkellä kuuluu. Varmaan on samaa rundia vetänyt sen viimeset 20 vuotta. Hyvä, että törmäsin tollaseen nuorena, ni osaa välttää. Oli muuten muka niiin yltiö rakastunut aluksi ja innoissaan. Aika nopeasti lässähti kuitenkin. Luulen, että tollaset on jotain psykopaatteja tai joku mt häiriö niillä ainakin on. Harmi, että eivät yhtään ajattele minkälaista vahinkoa tekevät. Itselläni on esim. tosi vaikea luottaa miehiin.
Hyvä huomio tuo, että nimenomaan ne miehet ovat aluksi hullaantuneita, kun itse vielä epäröi - pitkäänkin. Sitten sen alun hetkeksi unohtaa, mutta muistaa taas kun suhde ohi.
ap
Mä olen miettinyt, että kai tiettyjä miehiä kiinnostaa vain se saalistaminen. Mitä ilkeämmät pakit tulee ja mieluiten solvausten kanssa, ja mitä selvemmin nainen viestittää ettei halua olla yhtään missään tekemisissä, sitä kovempi hinku on saada juuri se nainen. Ja kun se nainen sitten lämpenee, niin siirrytään seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut netissä (ja ikävä kyllä sukulaisissanikin) naisia, joiden suhteet eivät kestä muutamaa kuukautta pidempään. Onko tällainen käytös naiselle hyväksyttävämpää?
Tietenkin on. Haloo. Eihän naisia saa arvostella. Jos nyt ihan tarkkaan luet aloitusviestin, niin ap:lla on ollut ainakin kolme lyhyttä suhdettä. Sitiä kuinka monta lyhyttä suhdetta näillä miehillä on ollut, ei kerrota mitään. Siitä huolimatta mammat kirma yhdessä haukkumaan miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut netissä (ja ikävä kyllä sukulaisissanikin) naisia, joiden suhteet eivät kestä muutamaa kuukautta pidempään. Onko tällainen käytös naiselle hyväksyttävämpää?
Tietenkin on. Haloo. Eihän naisia saa arvostella. Jos nyt ihan tarkkaan luet aloitusviestin, niin ap:lla on ollut ainakin kolme lyhyttä suhdettä. Sitiä kuinka monta lyhyttä suhdetta näillä miehillä on ollut, ei kerrota mitään. Siitä huolimatta mammat kirma yhdessä haukkumaan miehet.
Luepa aloitus uudestan. Siinähän sanotaan, että kuvio toistuu uuden kanssa. Eli ap on jäänyt stalkkaamaan näitä lyhyitä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Oon törmännyt ja on offia oli koko 5 vuotta. Pitkiä eroja välissä ja viimeisellä kierroksella kun otin takas niin luulin että on muuttunut. Eipä ollut. Jätti mut kun asetin rajat enkä suostunut hänen ehtoihinsa. Tunnekylmäksi narsistiksi hänet lopulta diagnisoin. Enkä ole väärässä tässä. Tutkin asioita ja lopulta tajusin mikä on tyyppi miehiään. Ei ne koskaan muutu.
Oliko Porvoosta?
Voihan se nainen vaihtaa ukkoa kuin sukkaa?
Etsii parempaa kunnes nyyhkii yksin yksiössään.
Yksi työkaveri oli tuollainen että sillä naiset vaihtui nopeammin kuin kerkisi perässä pysyä. Ja välillä oli pakko hakea uutta jo paljon ennen kuin edellinen suhde oli loppukaan ja usein tuolla tuntui olevan vähintään 2 suhdetta yhtäaikaa, joskus kolmekin.
Ilmeisesti joku seksiriippuvuus, mutta ei vaan voinut hakea hetkellistä seuraa vaan aina piti olla myös (hetkellinen) parisuhde päällä vaikka tuo itsekin tajusi ettei nuo kestä.
Onneksi tuo vaihtoi työpaikkaa kun ei tuota sekoilua jaksanut katsoa edes sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Paneminen on kivaa!!
Ja samaan hanuriin kyllästyy aika pian, jos ollaan raatorehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa aloitus uudestan. Siinähän sanotaan, että kuvio toistuu uuden kanssa. Eli ap on jäänyt stalkkaamaan näitä lyhyitä suhteita.
Ap on tuntenut osan näistä miehistä entuudestaan ja tietää että heidän aiemmat suhteensa ovat kestäneet maksimissaan 2-3kk.
Ap
Olikohan tuo ilmiö jo siinä 90-luvulla. Eräällä etäisellä tutullani oli juuri tuollaisia miehiä. 3 kk päästä jättivät ja tuttavalla oli aina sydän säpäleinä. Olisiko osa miehistä sitten seksin perässä, ja varsinkin nättejä tyttöjä metsästävät. Sitten kyllästyvät. P**maista käytöstä, etenkin jos ei sano heti suoraan ettei kiinnosta pitkäaikainen suhde. Sydämiä särkyy.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällainen nainen, ja tunnistan varhaisten traumojen vaikutuksen. Erona näihin miehiin on se, että itse en pääosin ole aloitteellinen erossa, vaan se turpiinottava osapuoli. Vähitellen alkanut miettiä, että ehkä itseäänkin pitäisi alkaa pitää ihmisenä ja hyvän kohtelun arvoisena...
Kaikki näistä sarjasujteilijoista eivät suinkaan ole mitään *casanovia* ja komistuksia. Osa saavuttaa tavoitteensa olemalla hyvin kiltti ja empaattinen (aluksi).
ap
Olisi reilua sanoa heti suhteen alussa selkeästi, että etsii pelkkää sänkyseuraa. Minusta on moraalisesti väärin, jos tietoisesti etsii lyhytsuhteita ja etsi niitä uskotellen hakevansa pitkää parisuhdetta. Osa naisista inhoaa kaikenlaista tunteilla leikittelyä, eikä seksi ole mikään läpihuutojuttu. Siihen ryhtyminen vaatii luottamusta ja pitkää harkintaa.
Ainakin itse toivoisin, että lyhytsuhteilija olisi reilu ja rehellinen. Kumpikin tietäisi väistää ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tuntenut osan näistä miehistä entuudestaan ja tietää että heidän aiemmat suhteensa ovat kestäneet maksimissaan 2-
Aa, no niinpä tietysti. Tämä klasikko, jossa jampat tunnetaan ja niitä jäädän seuraamaan entuudestaan. Ok. Lähdit sitten pelurin matkaan ja sulle tuli yllätyksenä, että se olikin peluri.
Yhden sellaisen kanssa olin nuorena. Jätettynä surin paljon, mutta jäätiin ihan hyviin väleihin ja ollaan ns. hyvän päivän tuttuja edelleen 20 vuotta myöhemmin. Hän on jatkanut samalla linjalla edelleen, joku "jopa" parin vuoden suhde on ollut, jossa lapsikin hankittu, mutta mitään pysyvää ei löydä. Traumatisoitunut oli hän, teini-iän tyttöystävä oli käytännössä kuollut hänen syliinsä ja uskon sen vaikuttaneen syvästi. Voi kun ymmärtäisi mennä terapiaan.
En lähtenyt pelurin matkaan, olin naimisissa jo entuudestaan. Siksi tällaiset yhteydenotot hämmentävätkin. Sarjasuhteilija ei jätä rauhaan edes pitkässä parisuhteessa olevaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena parikymppisenä törmäsin tollaseen. Se oli hyvä opetus. En enää toista kertaa mene samaan lankaan. En tiedä mitä hänelle tällä hetkellä kuuluu. Varmaan on samaa rundia vetänyt sen viimeset 20 vuotta. Hyvä, että törmäsin tollaseen nuorena, ni osaa välttää. Oli muuten muka niiin yltiö rakastunut aluksi ja innoissaan. Aika nopeasti lässähti kuitenkin. Luulen, että tollaset on jotain psykopaatteja tai joku mt häiriö niillä ainakin on. Harmi, että eivät yhtään ajattele minkälaista vahinkoa tekevät. Itselläni on esim. tosi vaikea luottaa miehiin.
Hyvä huomio tuo, että nimenomaan ne miehet ovat aluksi hullaantuneita, kun itse vielä epäröi - pitkäänkin. Sitten sen alun hetkeksi unohtaa, mutta muistaa taas kun suhde ohi.
ap
Ei tuo mitään saalistamista ole, vaan yksinkertaisesti yksi ihmissuhdekaava, joka johtuu välttelevästä kiintymyssuhdemallista. Voi rakastua vain, jos on epävarma vastarakkaudesta. Väitän jopa, että tuo on naisilla yleisempää kuin miehillä.
Itsestään selvää, että tuollaisista kannattaa pysyä erossa. Paitsi että kaksi samankaltaista voi olla yhdessä pitkäänkin, hellkarinmoisen draaman kera.
N48.
Oon törmännyt ja on offia oli koko 5 vuotta. Pitkiä eroja välissä ja viimeisellä kierroksella kun otin takas niin luulin että on muuttunut. Eipä ollut. Jätti mut kun asetin rajat enkä suostunut hänen ehtoihinsa. Tunnekylmäksi narsistiksi hänet lopulta diagnisoin. Enkä ole väärässä tässä. Tutkin asioita ja lopulta tajusin mikä on tyyppi miehiään. Ei ne koskaan muutu.