Miksi rasvaprosenttini on korkea vaikka olen hoikka
Miten tää nyt menee. Painoindeksini on tasan 19. Harrastan juoksua, uintia, joogaa ja hiihtoa. V02 yli 43 joka ikäiselleni (yli 40) erinomainen. Vatsalihakset näkyy kun jännitän. MUTTA älykelloni mittauksen mukaan olen melkein punaisella mitä tulee rasvaprosenttiin. Eli se on reilu 27 ja kellon mukaan pitäisi olla jotain 23 että olisi siinä janan keskellä. Mitä teen väärin??
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. 27 ei ole korkea rasvaprosentti
2. Hoikkuus ei ole mikään tae matalasta rasvaprosentista
No jos 27 ei ole korkea, niin miksi se on kelloni mukaan siinä ihan rajalla, että jos nousee yhdelläkin pojolla niin joutuu punaiselle alueelle, eli "korkean rasvaprosentin" alueelle? Vastasin alle 18 prosentti taas kellon mukaan alhainen ja 23 tosiaan olisi optimi.
Jos kellosi käskee sinua hyppäämään kaivoon, niin totteletko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että lihasmassasi määrä on todella pieni. Kyse on suhdeluvusta.
Jos liikunnallisen ihmisen lihasmassa on todella pieni, tarkoittaisi se sitä, että ruokavalio on joku kitukuuri, (kulutukseen nähden) jolla lihakset eivät treenistä huolimatta kasva.
Juuei. Lihasmassa jää pieneksi ihan vain sillä, että liikkuu pelkästää aerobisesti ja jättää anaerobisen liikunnan eli lihaskuntotreenit tekemättä. Et sä pelkästään lenkkipolulla saa lihasmassaa kasvatettua kuin nimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina tullut vatsalihakset helposti näkyviin kun vähänkään jotain liikuntaa harrastan, kun taas monella kaverilla jotka liikkuvat enemmän niin ne ei näy, vaan siinä on rasvakerros edessä. Eli en usko että ihan yhtä helpolla kaikki saa niitä näkyviin. Siksi en pidäkään niiden näkymistä minään saavutuksena, vain kuvauksena siitä että vatsassakaan ei näy rasvaa vaikka kello varoittelee.
---
Sulla se rasva on mitä ilmeisimmin kertynyt aivoihin, kun vieläkin uskota, että rasvaprosentin voi mitata ranteesta kellon avulla :D
Niinpä. Täysin turhaa vouhotusta ap apinalla. Noin sanomalla loukkaan apinoita, nekään ei panikoidu kellon 'mittaamasta' rasvaprosentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. 27 ei ole korkea rasvaprosentti
2. Hoikkuus ei ole mikään tae matalasta rasvaprosentista
No jos 27 ei ole korkea, niin miksi se on kelloni mukaan siinä ihan rajalla, että jos nousee yhdelläkin pojolla niin joutuu punaiselle alueelle, eli "korkean rasvaprosentin" alueelle? Vastasin alle 18 prosentti taas kellon mukaan alhainen ja 23 tosiaan olisi optimi.
Jos kellosi käskee sinua hyppäämään kaivoon, niin totteletko?
Toki. Kyseessä on kuitenkin älykello ja älykkäänä ihmisenä tiedä, että älykello antaa aukottomasti testattua luotettavaa tietoa kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no tämä kyllä selittäisi, koska vihaan salilla pumppaamista ja harrastan lähinnä kestävyysurheilua.. että ehkä lihakset ovat sitten vain niin pienet. Mutta luustoni on kyllä niin siro myös että kovin paljon isompia lihaksia ei kyllä voisi ollakaan. Vai kasvaako esim polvilumpio lihasten määrän mukana sitten?
Mitä mä just luin? Tämän on pakko olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina tullut vatsalihakset helposti näkyviin kun vähänkään jotain liikuntaa harrastan, kun taas monella kaverilla jotka liikkuvat enemmän niin ne ei näy, vaan siinä on rasvakerros edessä. Eli en usko että ihan yhtä helpolla kaikki saa niitä näkyviin. Siksi en pidäkään niiden näkymistä minään saavutuksena, vain kuvauksena siitä että vatsassakaan ei näy rasvaa vaikka kello varoittelee.
---
Sulla se rasva on mitä ilmeisimmin kertynyt aivoihin, kun vieläkin uskota, että rasvaprosentin voi mitata ranteesta kellon avulla :D
No miksi sitten myyvät moisia kelloja eivätkä tule haastetuksi oikeuteen jos niissä luvuissa ei ole mitään perää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikunnallisen ihmisen lihasmassa on todella pieni, tarkoittaisi se sitä, että ruokavalio on joku kitukuuri, (kulutukseen nähden) jolla lihakset eivät treenistä huolimatta kasva.
Lihasmassan määrän saa todella pieneksi suhteessa rasvan määrään ihan vain sillä että syö epäterveellisesti ja liikaa. Ei auta vaikka olisi miten liikunnallinen, jos treenin jälkeen vetää sipsii, karkkii, limukkaa jne. Rasvaprosentti kasvaa kohisten tuolla tavalla ja lihasmassan määrä pysyy minimissä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, että ap:nkin kaltaiset ihmiset saavat äänestää.....
Mietin... Ou nou 😳
Ja vielä tyhmemmätkin, kenellä ei ole edes kiinnostusta pitää itsestään saati muusta huolta. Miettikääpä sitä. Ap:lla sentään on yritystä ja toivoa, vaikka uskookin kellon niin sanottuja mittauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla BMI 18,7 ja rasvaprosentti 20,5. Olen 41v. On sellainen vaaka mikä mittaa kehon koostumusta. Lihasmääristä sanoo että esimerkiksi skeletal muscle mass percentage 42,9% ja että se on perfect. Body age 31. Joo, eihän nuo nyt täysin tarkkoja varmaan ole, mutta veikkaan että aika hyvin pitää paikkansa. Ei minulla rasvaa ole kuin takapuolessa ja reisissä vähän. Mutta reisissä on myös lihasta. Olen siro, joten ei tuo bmi vielä liian vähän ole, vaikka lähellä alipainoa onkin. Treenaamalla en juuri lisää massaa saa ja nyt en hetkeen ole salilla käynyt. Teen jotain kotitreeniä välillä ja joogaan.
Minulla 37,2% luustolihas, eli 5pojoa sinua huonompi ja kelloni mukaan selvästi huono lukema, janan keskikohta vaatisi 3kg lisää lihasta, mikä on paljon!?
Tuon minun vaakani ohjelman mukaan 30% on health
Kiitos tästä! :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
No miksi sitten myyvät moisia kelloja eivätkä tule haastetuksi oikeuteen jos niissä luvuissa ei ole mitään perää?
No miksiköhän :D Etkö oikeasti keksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Koska ei ole laitonta ottaa tyhmiltä rahat pois. Maksaa sitä ihmiset monesta muustakin asiasta, missä ei ole mitään perää.
Enemmän se lihasreenin vaikutus riippuu siitä miten sen teet ei siitä kauako sitä teet.
jos teet pienillä painoilla, siis pienillä omaan voimaasi nähden voi treenin melkein laskea samaksi kuin hiitolenkin.
Painoja pitää olla sen verran että niillä jaksat juuri tehdä sen haluamasi toisto määrän, mikä ei ole mikään 30-40 kertaa vaan enemmänkin 8-16 kertaa
Vierailija kirjoitti:
Ap: "En ole yhtään ulkonäkökeskeinen"
Myös ap: "Olen maininnut jo ainakin 5 kertaa, että minulla on erottuvat vatsalihakset ja nyt vielä erikseen korostan, että vatsalihakseni näkyvät paremmin kuin monilla kavereillani"
Haha voisitko siis ystävällisesti ehdottaa miten kuvata hoikkuutta ja rasvan näkyvää puutetta puhumatta vartalosta? Miksi tämä vatsalihasasia on sinulle niin vaikea? Ja muuten, en sanonut vatsalihaksiani erottuviksi, vaan että näkyvät kun jännitän. Pointtina oli siis kuvailla, että ei voi olla rasvaa siinäkään jos kerran näkyvät lihakset helposti läpi. No niin, kuudes maininta, ihan sinun iloksi;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Siinäpä sinulle mietittävää :D
Miksi myydään alkoholia ja tupakkaa, kun ne aiheuttaa vaaraa ja sairautta?
Miksi myydään miljoonilla höpö kosmetiikkaa perättömillä terveysväitteillä?
Miksi myydään vaihtoehtohoitoja, vielä mystisemmillä perusteluilla?
Niinpä niin.. Aivan kaikkeen ei kannata sokeasti luottaa, vaan selvittää asioita. Käyppä lukemassa rasvaprosentin mittauksista vaikka Duodecimista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ap: "Olen maininnut jo ainakin 5 kertaa, että minulla on erottuvat vatsalihakset ja nyt vielä erikseen korostan, että vatsalihakseni näkyvät paremmin kuin monilla kavereillani"
Haha voisitko siis ystävällisesti ehdottaa miten kuvata hoikkuutta ja rasvan näkyvää puutetta puhumatta vartalosta? Miksi tämä vatsalihasasia on sinulle niin vaikea? Ja muuten, en sanonut vatsalihaksiani erottuviksi, vaan että näkyvät kun jännitän. Pointtina oli siis kuvailla, että ei voi olla rasvaa siinäkään jos kerran näkyvät lihakset helposti läpi. No niin, kuudes maininta, ihan sinun iloksi;)
Ei minulle mikään ole vaikeaa. Sinulle sen sijaan näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa tajuta, että sillä ei ole mitään väliä näkyykö se rasvasi vai ei. Vain sillä on merkitystä, kuinka paljon sitä on suhteessa lihaksiin. Ihminen voi olla hyvinkin rasvapitoinen, vaikka hän olisi hoikka ja näennäisesti lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap sano sille! On kyllä jollain vyön alle mennyt vatsalihakset 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap sano sille! On kyllä jollain vyön alle mennyt vatsalihakset 🤭
Missä sulla on vatsalihakset, jos ei vyötäröllä eli vyön alla?
Ok olen tyhmä jne, sovitaan niin. Mutta onko täällä muita nelikymppisiä naisia joilla älykello tai joku muu mittaustulos tiedossa? Kiinnostaisi tietää muiden rasvaprosentteja/luustolihasprosentteja. Mulla oli siis 37,2% luustolihas (joka kellon mukaan alhainen) niin onko teillä dissaajilla kaikilla siis joku yli 50% vai..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa käsite "laiha läski"
Kuvittelin aina että laihaläski on sellainen sohvaperuna jonka vartalo koostuu luusta ja rasvasta. Mulla kuitenkin on ahkeran liikunnan vuoksi myös lihaksia, siis ihan näkyvät habat ja pohkeet ja reidet, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi..
Eiköhän tuo laihaläski ole markkinointikikka, millä saadaan ihmiset epävarmoiksi itsestään ja myytyä heille erilaisia tuotteita ja palveluita.