Miksi rasvaprosenttini on korkea vaikka olen hoikka
Miten tää nyt menee. Painoindeksini on tasan 19. Harrastan juoksua, uintia, joogaa ja hiihtoa. V02 yli 43 joka ikäiselleni (yli 40) erinomainen. Vatsalihakset näkyy kun jännitän. MUTTA älykelloni mittauksen mukaan olen melkein punaisella mitä tulee rasvaprosenttiin. Eli se on reilu 27 ja kellon mukaan pitäisi olla jotain 23 että olisi siinä janan keskellä. Mitä teen väärin??
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on ilmeisesti jonkinlainen kehodysforia, kun hänen mielestään näkyvät vatsalihakset eivät tarkoita lihaksikkuutta.
Olen yrittänyt monta kertaa jo selventää, että LUULIN olevani ihan ok lihaksikas mm noiden näkyvien vatsalihaksien takia (sori sille yhdelle taas seitsemännestä maininnasta), mutta sitten kelloni sanoi etten olekaan ja siksi tulin tänne kyselemään ilmeisen tyhmiä.
Heitä se kellon hevon perseeseen ja opettele käyttämään aivojasi. Täysin älyvapaata jankuttaa jotain "mutkun kello" juttuja, vaikka omin silmin näkee olevansa lihaksikas. Vai trollaatko vain?
No en ole mitenkään "lihaksikas" ollut koskaan, mutta siis sen verran on voimaa että jaksan urheilla, punnertaa jne ja lihakset (vaikkakin pienet) näkyy
"En ole lihaksikas, mutta mulla on erottuvat lihakset"
Ja sitten tyyppi vielä ihmettelee, miksi hänen "älykkyyttään" dissataan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos se sinun kellosi sanoisi, että olet venäläinen vakooja, alkaisitko uskoa, ettet olekaan suomalainen?
Mistä päättelit että olen suomalainen?
Kellosi kertoi :D
Olen treenaamassa maratonille, kyllä.
ei nyt tarkoita sitä että olisit ammatiksesi niitä juokseva, jolloin sun kannattaisi miettiä nää asiat ihan ammattilaistiimin kanssa. Ammattiapu ei kyllä olisi pahitteeksi sulle. Maratoneja juoksevat monennäköiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä. En ole lääkäri. Vaikka siellä kudosten välissä ja seassa ja selkärangan puolella.
---
Ei tarvitse olla lääkäri. Riittää, että on suorittanut peruskoulun ja tietää, missä ihmisen sisäelimet sijaitsevat. Siinä sanassa on jo vihje, joka kertoo olennaisen.
No ethän sinä voi nähdä sinne sekaan että onko siellä rasvaa. Ei se kaikki välttämättä kerry siihen etupuolelle. Onhan sellaisiakin laihoja joilla kuitenkin rasvamaksa.
No sepäse vähän niinkuin oli pointtini tuossa. Rautalangasta väännettynä: Ihmisellä voi olla liikaa rasvaa, vaikka se rasva ei näkyisi ulospäin.
Ja sepä se oli aloitukseni syy: että ilmeisesti sisäelimet täynnä rasvaa kun ei ulospäin näy ja kello melkein punaisella. Kiitos että olet viimein oikealla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä. En ole lääkäri. Vaikka siellä kudosten välissä ja seassa ja selkärangan puolella.
---
Ei tarvitse olla lääkäri. Riittää, että on suorittanut peruskoulun ja tietää, missä ihmisen sisäelimet sijaitsevat. Siinä sanassa on jo vihje, joka kertoo olennaisen.
No ethän sinä voi nähdä sinne sekaan että onko siellä rasvaa. Ei se kaikki välttämättä kerry siihen etupuolelle. Onhan sellaisiakin laihoja joilla kuitenkin rasvamaksa.
No sepäse vähän niinkuin oli pointtini tuossa. Rautalangasta väännettynä: Ihmisellä voi olla liikaa rasvaa, vaikka se rasva ei näkyisi ulospäin.
Ja sepä se oli aloitukseni syy: että ilmeisesti sisäelimet täynnä rasvaa kun ei ulospäin näy ja kell
Juuri noin se menee. Kaikki on totta, mitä kello sanoo. Odotas vain, kun se kertoo sinulle, että olet humanoidi, joka on kotoisin Saturnuksen kuudennelta renkaalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on ilmeisesti jonkinlainen kehodysforia, kun hänen mielestään näkyvät vatsalihakset eivät tarkoita lihaksikkuutta.
Olen yrittänyt monta kertaa jo selventää, että LUULIN olevani ihan ok lihaksikas mm noiden näkyvien vatsalihaksien takia (sori sille yhdelle taas seitsemännestä maininnasta), mutta sitten kelloni sanoi etten olekaan ja siksi tulin tänne kyselemään ilmeisen tyhmiä.
Heitä se kellon hevon perseeseen ja opettele käyttämään aivojasi. Täysin älyvapaata jankuttaa jotain "mutkun kello" juttuja, vaikka omin silmin näkee olevansa lihaksikas. Vai trollaatko vain?
No en ole mitenkään "lihaksikas" ollut koskaan, mutta siis sen verran on voimaa että jaksan urheilla,
No minun mielessä sanasta lihaksikas tulee mieleen sellainen bodatumpi tyyppi, eikä mikään ballerina, vaikka heilläkin lihakset näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Ja sepä se oli aloitukseni syy: että ilmeisesti sisäelimet täynnä rasvaa kun ei ulospäin näy ja kell
Rasvaprosentilla 27 on täysin mahdotonta, että sisäelimet olisivat täynnä rasvaa. Rasvahan kertyy ensin sisäelinten ympärille ja vasta todella korkeissa lukemissa sisäelinten sisälle. Sisälle kertyminen vaatii jo sen, että vyötärönympärys alkaa olla yli metrin.
Enivei, kiitos niille muutamille asiallisille. Kiinnitän huomiota proteiinin saantiin, vähennän herkuttelua kohtuullisesta vähäiseen ja muuten jatkan melko ennallaan. Vaikka lisälihasmassa laskisi tuota rasvaprosenttia niin minulla ei riitä itsekuri tai motivaatio sen hankkimiseen. Ja kyllä, uskon että kello ei tiedä mistään mitään, enkä aio enää seurata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Ja sepä se oli aloitukseni syy: että ilmeisesti sisä
Okei, kiitos tästä, en tiennyt! -ap
No minun mielessä sanasta lihaksikas tulee mieleen sellainen bodatumpi tyyppi, eikä mikään ballerina, vaikka heilläkin lihakset näkyy.
No sinun mielipiteesi ei muuta sanojen merkitystä. Ihminen on lihaksikas, jos hänen painostaan merkittävän suuri osa on lihasta. Urheilijat ovat lajissa kuin lajissa lihaksikkaita, koska huipputason urheilu ei ole mahdollista ellei ole merkittävää osa kehosta ole lihasta. Pätee sekä kestävyys että voimapuolella. Katso vaikka joku kerta esim. pikajuoksijoiden vatsoja ja käsivarsia. Kyllä siellä on nimenomaan lihaksikkuutta.
Vierailija kirjoitti:
No sinun mielipiteesi ei muuta sanojen merkitystä. Ihminen on lihaksikas, jos hänen painostaan merkittävän suuri osa on lihasta. Urheilijat ovat lajissa kuin lajissa lihaksikkaita, koska huipputason urheilu ei ole mahdollista ellei ole merkittävää osa kehosta ole lihasta. Pätee sekä kestävyys että voimapuolella. Katso vaikka joku kerta esim. pikajuoksijoiden vatsoja ja käsivarsia. Kyllä siellä on nimenomaan lihaksikkuutta.
No minulla oli vain se 37% ja sinun mielestä olen ilmeisesti jotenkin lihaksikas, vain koska vatsalihakset näkyy?
Älä ap haukuista välitä, kuuluu vauvapalstan keskustelukulttuuriin. Muita haukkumalla ylemmyydentunnetta itselle jne :D
Älykellot elää kehityksensä alkuaikoja. Minun kello näyttää usein treenatessa hurjia hyppyjä sykkeessä, tyyliin 50 -> takaisin 170. Kesken juoksun. En usko, en huolestu. Vointi on luotettavampi mittari kuin hikisessä ranteessa hyppivä kello.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini pienistä lumpioista (voi jeesus tätä keskustelua :D) liittyi siihen, että ruumiinrakenteeni on pudon siro jo luonnostaan. Siis tiedättehän, että on skrodempia ja sirompia, niin miehissä kuin naisissakin. Niin emmin sen suhteen, että onkohan minunlaisen ruumiinrakenteelle edes mahdollista tai luonnonmukaista olla kovin lihaksikas, kun kerran luustokin on siro. Toki kovalla treenillä onnistusi, mutta miksi taistella, jos luontainen olotila on pienilihaksinen.
---
Luustolla ei ole mitään tekemistä lihasten koon kanssa. Mieti nyt vaikka taitoluistelijoita. Hehän ovat hyvinkin siroja, mutta samalla myös lihaksikkaita. Ei niitä slotseja ja muita tehdä, jos lihaskunto ei ole kohdillaan.
Ovat siroja, mutta on niillä kuitenkin rotevammat polvet, olkapäät ja kyynärpäät kuin mulla, mitä olen telkkarista näh
Rotevat polvet ja olkapäät. Paksut örkin ranteet ja pohkeet. Kyllä sen näkee.
Miehenä olen aina ihmetellyt miten jykeviä joidenkin naisten pohkeet on. Oman reiden paksuisia olen nähnyt.
Tosilla totisesti on paksut luut!
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla liikunnallisilla nelikymppisillä? Millaisia rasvaprosentteja? Mietin että onko mulla siis sisuskalut täynnä rasvaa kun ei näy ulospäin? Toki ihon alla on ohut kerros ja myös rinnat löytyy, mutta silti, en tajua!
Olen omppuvartaloinen ja hoikka ja lihaksiakin on, mutta myös täyteläiset rinnat, rasvaprosentti on korkeahko. Rinnoissa lienee paljon rasvakudosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla liikunnallisilla nelikymppisillä? Millaisia rasvaprosentteja? Mietin että onko mulla siis sisuskalut täynnä rasvaa kun ei näy ulospäin? Toki ihon alla on ohut kerros ja myös rinnat löytyy, mutta silti, en tajua!
Olen omppuvartaloinen ja hoikka ja lihaksiakin on, mutta myös täyteläiset rinnat, rasvaprosentti on korkeahko. Rinnoissa lienee paljon rasvakudosta?
Saa olla kyllä todella isot rinnat, että rasvaprosentti on yksin niiden vuoksi korkea hoikalla ihmisellä. Sellaisia rintoja ei hoikalle kehity ilman kirurgiaa.
Jos todella olet hoikka ja rasvaprosentti korkea, sinulla on hyvin heikko lihasmassa. Kannattaa korjata tilannetta, kunnes vaihdevuosien myötä lihasmassaa on lähes mahdoton enää kasvattaa. Sitten voi ylläpitää sitä mitä on.
Parempi olla hyvä lihasreservi, säilyy toimintakyky vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. 27 ei ole korkea rasvaprosentti
2. Hoikkuus ei ole mikään tae matalasta rasvaprosentista
No jos 27 ei ole korkea, niin miksi se on kelloni mukaan siinä ihan rajalla, että jos nousee yhdelläkin pojolla niin joutuu punaiselle alueelle, eli "korkean rasvaprosentin" alueelle? Vastasin alle 18 prosentti taas kellon mukaan alhainen ja 23 tosiaan olisi optimi.
Heivaa kello vit tuun
Rasvaprosentti mitataan luotettavasti toisella tavalla kuin älykellolla tai kehonkoostumusvaa'alla.
Mistä päättelit että olen suomalainen?