Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miesten ikisinkkuuteen löytyy tästä

Vierailija
11.03.2025 |

Suurin osa ikisinkkumiehistä ei pysty ylittämään mukavavuusrajaansa, vaan jää pyörimään lapsuuden tai nuoruuden kuvioihinsa. Ennen se oli peräkammari, nykyisin se on nettimaailma sen lisäksi.

Toisilla tuo on konkreettista, jolloin puhutaan syrjäytymisestä (ei ole opintoja tai työtä), toisilla henkistä eli ei uskalleta tavata ihmisiä, jopa ihmisten tervehtiminen ja normaali small talk on osalle nuorista ylivoimasta. Puhelimeen vastaamisen vaikeus ja normaalit kommunikaatiot työharjoittelussa eivät onnistu. Ja pariutuminen on paljon vaikeampaa kuin normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa työpaikalla.

Netti on korvannut monen nuoren luontaisen halun tutkia maailmaa, tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. Elämänkokemus ei kerry nettiä selatessa ja omiin pelkoihin käpertyessä. Se antaa hyvän väylän kaikenmaailman poppamiehille, jotka saarnaavat omaa oppiaan naisista ja pariutumisesta.

Maaseudun poikamiehet, joita on aina ollut, ovat hiukan toisenlainen tapaus. Osa heistä on ehkä hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia, mutta heillä sama ilmenee jämähtämisenä omiin henkisiin piireihin. Näin on aina ollut. He laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia jo isoäidin aikaan, missä odotettiin puolisoa kuin postimyyntitilauksena tietynlaisena. Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan. 

Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle. Osittain kyse on suojautumisesta. Perimmäinen pelko on siinä, ettei itse kelpaisi, mutta se käännetään naisten kelpaamattomuudeksi ja muiden syyttelyksi. 

Maaseudun miesten kohdalla on tietysti mukana myös statistiikkaa. Jos maakunnassa ei ole töitä ja toimeentuloa, naiset lähtevät pois ja miehiä on enemmän. Mutta osa maaseudun miehistä pariutuu silti, koska ketään ei ole kahlehdittu kotimökkiin, vaan on mahdollista liikkua ja nähdä ihmisiä missä tahansa maailman kolkassa. Henkinen lieka on kuitenkin liian tiukka monen kohdalla.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vakavampi suhde on päättynyt naisen pettömiseen. Sen jälkeen päätin, että on oman mielenterveyden kannalta parempi karttaa pidempää suhdetta kuin ruttoa. On parempi lopettaa suhde, ennen kuin se menee liian vakavaksi. Ja sekin oli virhe luulo, kun luulin etteivät naimisissa olevat naiset halua sitoutua..

Huomattavasti helpompaa asua yksin.

Vierailija
82/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ikisinkku, mutta olen nainen. En näe tästä naisten ikisinkkuudesta lehtijuttuja juuri ollenkaan. Sinkkumiehistä kyllä jaksetaan jauhaa harvasen päivä. Elävätkö miehet sillä periaatteella että heille on niin sanotusti luvattu nainen, ja kun tätä naista ei näy, katkeroidutaan ja valitetaan. Koska siltä se vaikuttaa kun keskustelua aiheesta seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ikisinkku, mutta olen nainen. En näe tästä naisten ikisinkkuudesta lehtijuttuja juuri ollenkaan. Sinkkumiehistä kyllä jaksetaan jauhaa harvasen päivä. Elävätkö miehet sillä periaatteella että heille on niin sanotusti luvattu nainen, ja kun tätä naista ei näy, katkeroidutaan ja valitetaan. Koska siltä se vaikuttaa kun keskustelua aiheesta seuraa.

Itse ikisinkkuna miehenä en näe asiaa noin. En ole koskaan ajatellut, että minulle olisi "luvattu nainen". Miksi ihmeessä minulle olisi "luvattu" yhtään mitään? Oma valintahan tämä on. Joskus on toki ärsyttänyt se (ehkä median luoma) asetelma, että ikisinkku mies on totaalinen luuseri, mutta ikisinkku nainen on vahva ja itsenäinen. Mutta joo, varsinkin noille pskalehtien klikkiotsikoille nyt voi viitata kintaalla muutenkin. En tiedä miten ja miksi olisin sinkkuudestani katkera, koska se on oma valinta.

Vierailija
84/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ikisinkkuna miehenä en näe asiaa noin. En ole koskaan ajatellut, että minulle olisi "luvattu nainen". Miksi ihmeessä minulle olisi "luvattu" yhtään mitään? Oma valintahan tämä on. Joskus on toki ärsyttänyt se (ehkä median luoma) asetelma, että ikisinkku mies on totaalinen luuseri, mutta ikisinkku nainen on vahva ja itsenäinen. Mutta joo, varsinkin noille pskalehtien klikkiotsikoille nyt voi viitata kintaalla muutenkin. En tiedä miten ja miksi olisin sinkkuudestani katkera, koska se on oma valinta.

Mä taas koen, että miehenä olisi ehkä helpompi olla ikisinkku. Tai ainakin meillä täällä maalla ikisinkkumiehillä on omat kaveriporukkansa, joissa näyttävät viihtyvät.. Lapsettomia sinkkunaisia täällä taas ei juuri ole ja hirmu monen naisen elämä pyörii lasten ja perheen ympärillä. Omanhenkistä naisseuraa on vaikea löytää. -eri 

Vierailija
85/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ne kiihkeimmät vuodet naisten suhteen on jo takanapäin, niin syy nykyiselle sinkkuudelle on yksinkertaisesti se, että en pääsääntöisesti pidä naisista. Ulkomuoto viehättää vieläkin mutta pään sisällä on useimmilla joko loputon erämaa tai sitten ajatusten ja tunteiden vuoristorata. Tämä on vapaa maa ja meillä on vain yksi elämä, jokainen eläköön sen siten, kuin parhaimmaksi näkee.

Toivoisin, että muutkin miehet olisivat rehellisiä, ja sanoisivat suoraan, etteivät pidä/kunnioita naisia ollenkaan.

Vierailija
86/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten ikisinkkuus on erilaista. Naisille yleensä olisi ottajia, mutta nainen ei kiinnostu kenestäkään heistä. Miehellä taas ei ole ensimmäistäkään ottajaa. Toki yhtä kaikki lopputulos on kummallekin sama.

Vierailija
87/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne kiihkeimmät vuodet naisten suhteen on jo takanapäin, niin syy nykyiselle sinkkuudelle on yksinkertaisesti se, että en pääsääntöisesti pidä naisista. Ulkomuoto viehättää vieläkin mutta pään sisällä on useimmilla joko loputon erämaa tai sitten ajatusten ja tunteiden vuoristorata. Tämä on vapaa maa ja meillä on vain yksi elämä, jokainen eläköön sen siten, kuin parhaimmaksi näkee.

Toivoisin, että muutkin miehet olisivat rehellisiä, ja sanoisivat suoraan, etteivät pidä/kunnioita naisia ollenkaan.

Kyllähän se tulee asenteesta ilmi. En sitten tiedä, mitä pitäisi tapahtua, että naisvihaajat voisivat iloisesti myöntää asianlaidan sen sijaan, että yrittävät vihaisina tavoitella naisia jostain tuntemattomasta syystä (normi, vaikutus muihin miehiin?). Se säästäisi kaikilta paljon vaivaa.

Vierailija
88/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten ikisinkkuus on erilaista. Naisille yleensä olisi ottajia, mutta nainen ei kiinnostu kenestäkään heistä. Miehellä taas ei ole ensimmäistäkään ottajaa. Toki yhtä kaikki lopputulos on kummallekin sama.

Joo mut ikisinkkumiehet voi kaveerata keskenään. Heidän ei tarvitse kuulla muiden naisten jatkuvaa epä-älyllistä lässytystä perheessään.

Vierailija
89/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Luulevat, että kaikilla on oikeus naiseen, joka hoitaa kodin ja lapset ja sen uuvatin miehenkin siinä sivussa. Äitiä nuo taitavat kaivata, eivätkä vaimoa.

Itsekin ikisinkkunainen. En ole lehtien palstoilla itkemässä, että kun ei löydy hyvää miestä. Olen jo lakannut etsimästä. Lopetin deittailun kokonaan 8 vuotta sitten, kun tuli niin kamalia tapauksia jatkuvasti vastaan. Moni yrittää vain käyttää hyväksi ja on avoimen seksistinen. Ei mitään aitoja kohtaamisia, joten miksi kiduttaa itseään, kun joka deitistä jäi lähinnä paska fiilis.

Halusin joskus miehen. Enää en halua, koska en usko, että riittävän hyvää löytyy.

Vierailija
90/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mut ikisinkkumiehet voi kaveerata keskenään. Heidän ei tarvitse kuulla muiden naisten jatkuvaa epä-älyllistä lässytystä perheessään.

Miksi ikisinkkunaiset eivät voi kaveerata keskenään?

Vierailija
91/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aloitus. Tuo kuvaus joidenkin maaseudun miesten asenteesta  "Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan" kolahti erityisesti.

Seuristelin joskus muutaman vuoden miehen kanssa, joka oli maanviljelijä. Fiksu, mukava ja kunnollinen mies, mutta piti itsestääselvänä, että mä sopeutuisin hänen elämäntapansa. Tietysti maatila sitoo, mutta ei yhtään tajunnut miten paljon odotti, kun oletti mun alkavan rakentaa elämäni paikkaan, josta en omista mitään ja jonne hänen lapsuudenperheensä jäsenet aina tulisivat kuin kotiinsa.

Nyt on yhteinen, yhdessä rakennettu elämä eri miehen kanssa eikä ole tarvinnut yksipuolisesti olla se, joka sopeutuu.

Ei kyllä pysty maaseudun miestä ottamaan. Paska haisee silloin sekä talon sisällä (se mies siis) että ulkopuolella.

Vierailija
92/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ikisin

Heitä on vähemmän.

Vierailija
93/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräskin mies: asunut koko ikänsä samalla paikkakunnalla, ei matkustellut juurikaan kotimaassa saati sitten ulkomailla. Työpaikkaa ei voi vaihtaa koska se on asuntoa lähellä. Koko suku asuu samalla paikkakunnalla. Ei ammatillista koulutusta, ylemmästä tahosta puhumattakaan. Lapsia tehty ja erottu, mielenterveys- ja muita ongelmia

Taidan tietää kyseisen tyypin. Asuu Helsingissä.

Vierailija
94/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vakavampi suhde on päättynyt naisen pettömiseen. Sen jälkeen päätin, että on oman mielenterveyden kannalta parempi karttaa pidempää suhdetta kuin ruttoa. On parempi lopettaa suhde, ennen kuin se menee liian vakavaksi. Ja sekin oli virhe luulo, kun luulin etteivät naimisissa olevat naiset halua sitoutua..

Huomattavasti helpompaa asua yksin.

Mulla vähän sama, mutta olen nainen. Ajattelen nykyään samalla tavalla, kuin sinä. Kyllä jotain todella erityistä pitäisi olla, että vielä asuisin heikolle jäälle.

Vierailija
95/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä huomio tämä. Etenkin vanhempaa sinkkuhenkilöä, pidetään jotenkin epäonnistuneena ja kuvitellaan, että hänessä on pakko olla jotain pahasti vialla. Joko pian aletaan ymmärtää, että kyse voi olla myös ihan valinnasta?

Vierailija
96/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole homo!!!!!

Minä olen homo sapiens, ymmärtäkää nyt sAAAAAAAAtana!!!!!!

En oole koira!!!!!!!!

Vierailija
97/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mut ikisinkkumiehet voi kaveerata keskenään. Heidän ei tarvitse kuulla muiden naisten jatkuvaa epä-älyllistä lässytystä

Miksi ikisinkkunaiset eivät voi kaveerata keskenään?

Heitä on vähemmän.

Heidän määränsä tosiaan on aika marginaalinen, eli siksi lehtijuttujakaan heistä ei samalla innolla tehdä.

Vierailija
98/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli uli.

Vierailija
99/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on hyvin yksinkertainen. Kiinnostuksen puute. Eivät ihmiset ole kiinnostavia.

Vierailija
100/185 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa on sinkkunaisia pilvin pimein. Miksi he ovat sinkkuja, vaikka heillä on korkea koulutus, työ ja keskustelutaitoja? Ovatko he vain niin itsekeskeisiä ihmisiä, etteivät kelpaa kenellekään? Vai onko heillä niin kieroutuneet arvot, ettei kukaan halua perustaa perhettä heidän kanssaan? Ovatko he niin huonoja kotitalousihmisiä, että miehet näkevät jo ensimmäisestä aamiaisesta, ettei tuollaisen kanssa kannata ryhtyä mihinkään yhtä yötä pidempään?

Pareja ei synny, koska miehistä suurempi osa on parisuhdekelvottomia syrjäytyneitä ja miehiä on lisäksi vähemmän kaupungeissa. Maaseudun miesten pitäisi parantaa tasoa, että sinne muuttaisi naisia miesten perässä. Enemmän terveitä perhekeskeisiä arvoja miehille.

Miehet ovat niin tasottomia, että yrittävät Tinderissä valehdella itsestään tasokkaampaa. Eräs oopperadiivakin avautui tänään aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme