Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miesten ikisinkkuuteen löytyy tästä

Vierailija
11.03.2025 |

Suurin osa ikisinkkumiehistä ei pysty ylittämään mukavavuusrajaansa, vaan jää pyörimään lapsuuden tai nuoruuden kuvioihinsa. Ennen se oli peräkammari, nykyisin se on nettimaailma sen lisäksi.

Toisilla tuo on konkreettista, jolloin puhutaan syrjäytymisestä (ei ole opintoja tai työtä), toisilla henkistä eli ei uskalleta tavata ihmisiä, jopa ihmisten tervehtiminen ja normaali small talk on osalle nuorista ylivoimasta. Puhelimeen vastaamisen vaikeus ja normaalit kommunikaatiot työharjoittelussa eivät onnistu. Ja pariutuminen on paljon vaikeampaa kuin normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa työpaikalla.

Netti on korvannut monen nuoren luontaisen halun tutkia maailmaa, tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. Elämänkokemus ei kerry nettiä selatessa ja omiin pelkoihin käpertyessä. Se antaa hyvän väylän kaikenmaailman poppamiehille, jotka saarnaavat omaa oppiaan naisista ja pariutumisesta.

Maaseudun poikamiehet, joita on aina ollut, ovat hiukan toisenlainen tapaus. Osa heistä on ehkä hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia, mutta heillä sama ilmenee jämähtämisenä omiin henkisiin piireihin. Näin on aina ollut. He laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia jo isoäidin aikaan, missä odotettiin puolisoa kuin postimyyntitilauksena tietynlaisena. Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan. 

Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle. Osittain kyse on suojautumisesta. Perimmäinen pelko on siinä, ettei itse kelpaisi, mutta se käännetään naisten kelpaamattomuudeksi ja muiden syyttelyksi. 

Maaseudun miesten kohdalla on tietysti mukana myös statistiikkaa. Jos maakunnassa ei ole töitä ja toimeentuloa, naiset lähtevät pois ja miehiä on enemmän. Mutta osa maaseudun miehistä pariutuu silti, koska ketään ei ole kahlehdittu kotimökkiin, vaan on mahdollista liikkua ja nähdä ihmisiä missä tahansa maailman kolkassa. Henkinen lieka on kuitenkin liian tiukka monen kohdalla.

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään nyt kuitenkin kohtuuden nimissä se ikisinkkuuden tärkein syy, niin miehillä kuin naisilla: moni viihtyy paremmin yksin kuin parisuhteessa. Niin minäkin.

t. N56

Miehillähän tuo ei ole yleisin syy. Tutkimusten mukaan mies on onnellisimmillaan parisuhteessa. Ihan normaalia ei ole, että ei halua perhettä ja lapsia, vaan olla vaan yksin.

No enpä tiedä, millä mittapuulla? Jos nuori ihminen ei halua niin ehkä epätyypillisempää toki.

Vanhempana jos lapsia ei voi enää edes saada ja suhteessa ei ole todennut olevansa onnellisempi kuin yksin, niin miksi ei olisi yksin?

Ja vaikka ei olisi normaalia olla haluamatta perhettä ja lapsia, niin mitä sitten? Jokainen ihminen on jossain asiassa vähemmän normaali. Tuo kuulostaa vain lällättelyltä, joka ei edes kiinnosta kohdetta. 

Vierailija
122/185 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksikään rikas/varakas mies ei ole sinkku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi heidän pitäisi olla? harvemmin isotisu-kaunotarkaan on

Vierailija
124/185 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään nyt kuitenkin kohtuuden nimissä se ikisinkkuuden tärkein syy, niin miehillä kuin naisilla: moni viihtyy paremmin yksin kuin parisuhteessa. Niin minäkin.

t. N56

Miehillähän tuo ei ole yleisin syy. Tutkimusten mukaan mies on onnellisimmillaan parisuhteessa. Ihan normaalia ei ole, että ei halua perhettä ja lapsia, vaan olla vaan yksin.

Höpö höpö. Tutkimusten mukaan varakkuus ja koulutustaso korreloivat onnellisuuden kanssa. Käytännössä kaikki varakkaat ja akateemiset miehet ovat naimisissa, kun taas todella moni akateeminen ja rikas nainen ei ota miestä, koska ei huoli itseään köyhempää ja/tai matalammin koulutettua. Tästä syntyy se harha, että avioliitto muka lisäisi miehen onnea, vaikka kyse oli koko ajan vain sosioekonomisesta asemasta. 

Vierailija
125/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lisäksi tuntuu kuvittelevan, että rukoilemalla löytyy kumppani. Ei löydy. Kyllä ihmisen pitää itse ottaa koppi omasta elämästään.

Toki joistakin lahkoista löytyy kumppaneita, kun isät parittavat lapsiaan toisten jäsenten lapsille. Eivät niin innokkaasti kylläkään yksinäisille jäsenille, jos heillä ei ole perhehistoriaa lahkossa.

Vierailija
126/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. N56

Höpö höpö. Tutkimusten mukaan varakkuus ja koulutustaso korreloivat onnellisuuden kanssa. Käytännössä kaikki varakkaat ja akateemiset miehet ovat naimisissa, kun taas todella moni akateeminen ja rikas nainen ei ota miestä, koska ei huoli itseään köyhempää ja/tai matalammin koulutettua. Tästä syntyy se harha, että avioliitto muka lisäisi miehen onnea, vaikka kyse oli koko ajan vain sosioekonomisesta asemasta. 

Eli naiset eivät huoli vähemmän koulutettua ja tienaavaa vaikka olisi kuinka unelmakumppani kun taas miehille kumppanin koulutus ja omaisuus eivät ole tärkeitä vaan rakkaus. Naisista on tullut kylmiä.

Vierailija
127/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pk-seudulla elävä keski-iän aloittanut mies ja en ole koskaan seurustellut, enkä ole ainut. Valitettava fakta on se, että en todellakaan ole ainut. Töitä on aina tehty, koulut käytynä ja salillakin tulee käytyä säännöllisesti. Ihmisiä syrjitään porukoista pois ja monelle se on ihan normaalia vuodesta toiseen. Vaikka mitä yrittäisi. Itsekin kävin baareissa nuorempana ja sain sieltä naisseuraa joskus harvemmin, mutta kuitenkin. Eipä se kuitenkaan antanut mitää pidempää juttua. Jännä juttu kuitenkin on se, että eipä kukaan pidempi ja komeampi tuttu tai kaveri ole koskaan ollut ilman naista. Sitten itse kun on vaatimattomamman näköinen, niin eipä tahdo mikään parisuhde-juttu onnistua. N. 50 % tai alle miehistä on joko valmiiksi parisuhteessa tai sitten täysin näkymättömiä naisille.

"Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle."

Tämä on nimenomaan naisten ongelma. Varsinkin Tinderin keksimisen jälkeen. Kaiken maailman passiiviset pullukat kuvittelevat ansainneensa väh. 8/10 miehen, vaikkei itse olisi kedon kaunein kukkanen. Itse kokeilin aikoinaan Tinderiä ja eihän sieltä yhtikäs mitään saanut keskivertona miehenä. Kun kerran en ole koskaan ollut työttömänä, olen käynyt jonkun verran koulujakin ja käyn salilla, niin absoluuttinen minimi itselleni olisi 4/10 nainen naamasta, joka ei ole wolttaava lihava nainen joka ei pidä huolta kunnostaan. Se lihava nainen sopisi sille otsikoissa olleelle Kokoomus-Patrickille.

Vierailija
128/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse havainnut 50-vuotiaana perheeisänä erikoisen ilmiön: monet 40-60 -vuotiaat sinkkumiehet haisevat pahalle!

Minulla on jotain tällaisia sinkkututtavia, joiden kyläilyn jälkeen asunto pitää tuulettaa. Haiseviin miehiin törmää myös kaupoissa, kirjastoissa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Osa on työelämässä, osa ei.

Tuttaville tahtoisin sanoa asiasta, mutta löisivät luultavasti välit poikki. Ehkä se aineenvaihdunta on vanhemmalla iällä rajumpaa, on lääkkeitäkin ja ylipainoa. Mutta selvästikin miesten pitäisi peseytyä useammin, käyttää dödöä ja pestä vaatteitaan useammin, ehkä ostaa tiuhempaan tahtiin uusia, jos vanhan miehen haju on pinttynyt niihin liiaksi.

Siinä siis yksi selitys ikisinkkuudelle, sillä korona taisi viedä aika harvan naisen hajuaistin?

Vierailija
129/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse havainnut 50-vuotiaana perheeisänä erikoisen ilmiön: monet 40-60 -vuotiaat sinkkumiehet haisevat pahalle!

Minulla on jotain tällaisia sinkkututtavia, joiden kyläilyn jälkeen asunto pitää tuulettaa. Haiseviin miehiin törmää myös kaupoissa, kirjastoissa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Osa on työelämässä, osa ei.

Tuttaville tahtoisin sanoa asiasta, mutta löisivät luultavasti välit poikki. Ehkä se aineenvaihdunta on vanhemmalla iällä rajumpaa, on lääkkeitäkin ja ylipainoa. Mutta selvästikin miesten pitäisi peseytyä useammin, käyttää dödöä ja pestä vaatteitaan useammin, ehkä ostaa tiuhempaan tahtiin uusia, jos vanhan miehen haju on pinttynyt niihin liiaksi.

Siinä siis yksi selitys ikisinkkuudelle, sillä korona taisi viedä aika harvan naisen hajuaistin?

Myönnän kyllä että taidan haista joiltain osin pahalle mutta johtunevat sairauksista ja lääkkeistä. Ylipainoa ei ole ja hygienia kunnossa sekä vaatteita pesen usein ja kunnolla. Tosin tietysti voisi ehkä useammin ostaa vaatteita kun sairauksista ja lääkkeistä johtuen hikoilee paljon ja pistävästi joka ajan kuluessa lopulta taitaa pinttyä kiinni vaatteisiin mutta kun ei ole työelämässä niin ei vaatteita pysty jatkuvalla tahdilla ostamaan.

Vierailija
130/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoitojen kelakorvaukset on onneks lopetettu sinkkunaisille ja lesboille

Vierailija
131/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa jokin aika sitten oli juttu, jossa yh-lähäriopiskelija haaveili uudesta miehestä, ja että sitten joskus heillä olisi omakotitalo kehyskunnassa ja lisää lapsia tämän uuden miehen kanssa. Tämähän taas viittaa siihen, että miehen pitäisi olla erittäin varakas, jotta suunnitelma toteutuisi. Elämänkokemuksen äänellä sanoisin, että kyseinen nainen voi jopa onnistua suunnitelmassaan. Eli sori vain köyhät miehet.

Vierailija
132/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tarpeeksi moni nainen on perso rahalle

Vierailija
133/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tossa jokin aika sitten oli juttu, jossa yh-lähäriopiskelija haaveili uudesta miehestä, ja että sitten joskus heillä olisi omakotitalo kehyskunnassa ja lisää lapsia tämän uuden miehen kanssa. Tämähän taas viittaa siihen, että miehen pitäisi olla erittäin varakas, jotta suunnitelma toteutuisi. Elämänkokemuksen äänellä sanoisin, että kyseinen nainen voi jopa onnistua suunnitelmassaan. Eli sori vain köyhät miehet.

"Elämänkokemuksen äänellä sanoisin, että kyseinen nainen voi jopa onnistua suunnitelmassaan"

Jos tämä kyseinen nainen on kaunis, niin voi hyvinkin onnistua. Jos hän on ruma, niin ei mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
134/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän kyllä että taidan haista joiltain osin pahalle mutta johtunevat sair

Oletko hoksannut sen, että haju voi pinttyä myös esim. vuodevaatteisiin ja sohvatyynyihin? Kaverini sohvalla istutttuani huomasin, että hänen kämppänsä miestuoksu tarttui vaatteisiini. En sanonut asiasta, koska kaveri on työtön, eikä voi ostaa koko ajan uutta sohvaa, patjaa jne. Vaatteisiin olisi kai varaa, mutta taitaa tinkiä niistä ensimmäisenä.

Itsellänikin ongelmana, kun ikää 50 ja hikoilu on lisääntynyt hirveästi. Aamusuihku ja dödö ja siitä huolimatta kainalot löyhkäävät iltapäivällä. Ei tällaista ollut 40 v. iässä.

Vierailija
135/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli naiset eivät huoli vähemmän koulutettua ja tienaavaa vaikka olisi kuinka unelmakumppani kun taas miehille kumppanin koulutus ja omaisuus eivät ole tärkeitä vaan rakkaus. Naisista on tullut kylmiä"

Naiset ovat aina olleet kylmiä. Ei se mikään uutinen ole. Hyviä ovat esittämään muuta.

Vierailija
136/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän kyllä että taidan haista joiltain osin pahalle mutta johtunevat sair

Ensinnäkin mukava, että tarkastelet itseäsi rehellisesti. Ja ei kai tuossa voi tehdä kuin sen verran kuin on varaa. Tsemppiä!

Vierailija
137/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsekin kävin baareissa nuorempana ja sain sieltä naisseuraa joskus harvemmin, mutta kuitenkin. Eipä se kuitenkaan antanut mitää pidempää juttua. "

Jos seuraa kuitenkin joskus löytyy mutta mikään ei kestä niin se syy löytyy lähes varmastiu luonteesta ja sosiaalisista taidoista. EI varakkuuden tai pituuden puutteesta.

Vierailija
138/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itsekin kävin baareissa nuorempana ja sain sieltä naisseuraa joskus harvemmin, mutta kuitenkin. Eipä se kuitenkaan antanut mitää pidempää juttua. "

Jos seuraa kuitenkin joskus löytyy mutta mikään ei kestä niin se syy löytyy lähes varmastiu luonteesta ja sosiaalisista taidoista. EI varakkuuden tai pituuden puutteesta.

Johtuu vain siitä, että selvin päin se mies ei näytäkään niin komealta kuin silloin kun se nainen oli kännissä. :D Ja sen takia mies ei enää kelpaa naiselle.

Vierailija
139/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. N56

No enpä tiedä, millä mittapuulla? Jos nuori ihminen ei halua niin ehkä epätyypillisempää toki.

Vanhempana jos lapsia ei voi enää edes saada ja suhteessa ei ole todennut olevansa onnellisempi kuin yksin, niin miksi ei olisi yksin?

Ja vaikka ei olisi normaalia olla haluamatta perhettä ja lapsia, niin mitä sitten? Jokainen ihminen on jossain asiassa vähemmän normaali. Tuo kuulostaa vain lällättelyltä, joka ei edes kiinnosta kohdetta. 

Jos on normaalia haluta lapsia, niin miksi 50 % suomalaisista miehistä ikäluokassa 20-35 v on lapsettomia? Kysyn ihan vilpittömästi, en siis itse tiedä vastausta, mutta välillä vaan ihmettelen tätä nykymeininkiä.

Vierailija
140/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle"

Tämä vaivaa 99% naisista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän