Syy miesten ikisinkkuuteen löytyy tästä
Suurin osa ikisinkkumiehistä ei pysty ylittämään mukavavuusrajaansa, vaan jää pyörimään lapsuuden tai nuoruuden kuvioihinsa. Ennen se oli peräkammari, nykyisin se on nettimaailma sen lisäksi.
Toisilla tuo on konkreettista, jolloin puhutaan syrjäytymisestä (ei ole opintoja tai työtä), toisilla henkistä eli ei uskalleta tavata ihmisiä, jopa ihmisten tervehtiminen ja normaali small talk on osalle nuorista ylivoimasta. Puhelimeen vastaamisen vaikeus ja normaalit kommunikaatiot työharjoittelussa eivät onnistu. Ja pariutuminen on paljon vaikeampaa kuin normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa työpaikalla.
Netti on korvannut monen nuoren luontaisen halun tutkia maailmaa, tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. Elämänkokemus ei kerry nettiä selatessa ja omiin pelkoihin käpertyessä. Se antaa hyvän väylän kaikenmaailman poppamiehille, jotka saarnaavat omaa oppiaan naisista ja pariutumisesta.
Maaseudun poikamiehet, joita on aina ollut, ovat hiukan toisenlainen tapaus. Osa heistä on ehkä hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia, mutta heillä sama ilmenee jämähtämisenä omiin henkisiin piireihin. Näin on aina ollut. He laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia jo isoäidin aikaan, missä odotettiin puolisoa kuin postimyyntitilauksena tietynlaisena. Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan.
Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle. Osittain kyse on suojautumisesta. Perimmäinen pelko on siinä, ettei itse kelpaisi, mutta se käännetään naisten kelpaamattomuudeksi ja muiden syyttelyksi.
Maaseudun miesten kohdalla on tietysti mukana myös statistiikkaa. Jos maakunnassa ei ole töitä ja toimeentuloa, naiset lähtevät pois ja miehiä on enemmän. Mutta osa maaseudun miehistä pariutuu silti, koska ketään ei ole kahlehdittu kotimökkiin, vaan on mahdollista liikkua ja nähdä ihmisiä missä tahansa maailman kolkassa. Henkinen lieka on kuitenkin liian tiukka monen kohdalla.
Kommentit (185)
Sinkku = single = yksi ihminen.
Ikisinkku = ollut aina yksin
Lisääntynyt ei ole enää koskaan sinkku, koska hän ei ole "yksi ihminen". Ehkä sitten jos lapset muuttaa kotoa, mutta ei ainakaan sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ne kiihkeimmät vuodet naisten suhteen on jo takanapäin, niin syy nykyiselle sinkkuudelle on yksinkertaisesti se, että en pääsääntöisesti pidä naisista. Ulkomuoto viehättää vieläkin mutta pään sisällä on useimmilla joko loputon erämaa tai sitten ajatusten ja tunteiden vuoristorata. Tämä on vapaa maa ja meillä on vain yksi elämä, jokainen eläköön sen siten, kuin parhaimmaksi näkee.
No itse asiassa lait estävät sinunlaisiasi miehiä elämästä kuten parhaaksi näkevät. Ja kyllä tässä päästään vielä siihenkin että sinä ja kaltaisesi ette pääse minnekään töihin eikä teidän anneta perustaa yrityksiä.
Itse ihmettelen vähän mt.ongelmaisena työttömänä miehenä, miksi työssäkäyvät ja ainakin ulospäin tasapainoiselta näyttävät miehet eivät löydä miellyttäviä naisia. Jopa minulla on ollut aikanaan lyhytaikaisia suhteita, vaikka olenkin päästä vajaa. Ei ne naiset tule kotoa hakemaan, vaan pitää mennä sosiaalisiin ympyröihin. Liian mukavuudenhaluisia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen vähän mt.ongelmaisena työttömänä miehenä, miksi työssäkäyvät ja ainakin ulospäin tasapainoiselta näyttävät miehet eivät löydä miellyttäviä naisia. Jopa minulla on ollut aikanaan lyhytaikaisia suhteita, vaikka olenkin päästä vajaa. Ei ne naiset tule kotoa hakemaan, vaan pitää mennä sosiaalisiin ympyröihin. Liian mukavuudenhaluisia miehiä?
se mielentila millä löydetään työpaikka on aika päinvastainen kuin se millä löydetään kumppani. jos suhtaudut treffeihin kuin työhaastatteluun niin ei liene yllätys ettei käy flaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erilaisten lasien läpi tätä aina tulkitaan miesten ja naisten kohdalla. Miehellä se on aina jämähtämistä ja kyvyttömyyttä ja naisella taas vapautta olla tyytymättä mihin tahansa. Huvittavaa. Eiköhän samoja syitä ole molemmilla sukupuolilla, myös naisia on jämähtänyt sinne koneiden äärelle ja yhtä hyvin miehet ovat löytäneet vapauden valita olla yksin eikä tyytyä mihin vain.
Tää oikeasti vaikuttaa paljon, että vain toisesta sukupuolesta puhutaan tauotta negatiivisesti tämän asian osalta. Etenkin ihmetyttää, että sitä tapahtuu juuri naisvaltaisilla palstoilla. Eikö naisilla ole parempaa tekemistä kuin potkia miehiä alaspäin?
Teidät tiputetaan nyt jalustalta. Varmasti harmittaa kun olette tottuneet perseilemään miten huvittaa eikä kukaan vaadi tilille.
Tässä on vaan se perustavaa laatua oleva ajatusvirhe, että menneiden sukupolvien mahdollisia virheitä, asenteita ja tapoja kostetaan uusille sukupolville, joilla ei ole mitään tekemistä niiden asioiden kanssa. Tässä vain kärsii molemmat osapuolet ja yksinäisyys lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Liian mukavuudenhaluisia naisia. Liian passiivisia. Naisista on tullut se osapuoli, joka pitäisi hakea sieltä kotoa.
"Tässä on vaan se perustavaa laatua oleva ajatusvirhe, että menneiden sukupolvien mahdollisia virheitä, asenteita ja tapoja kostetaan uusille sukupolville, joilla ei ole mitään tekemistä niiden asioiden kanssa. Tässä vain kärsii molemmat osapuolet ja yksinäisyys lisääntyy. "
Nytkö vasta tuon huomasit?
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se syy ikisinkkuuteen usein ole se, että kukaan tavallinen kuolevainen nainen ei vaan kelpaa näille itseään täydellisenä pitäville miehille. Vaikka he jonkun valitisisvatkin, niin heille kuitenkin hiipii mieleen, että pitäiskkö kuitenkin jatkaa etsintää, että jos mä kuitenkin löytäisin vielä paremman naisen.
Nyt meni kyllä sukupuolet väärinpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se syy ikisinkkuuteen usein ole se, että kukaan tavallinen kuolevainen nainen ei vaan kelpaa näille itseään täydellisenä pitäville miehille. Vaikka he jonkun valitisisvatkin, niin heille kuitenkin hiipii mieleen, että pitäiskkö kuitenkin jatkaa etsintää, että jos mä kuitenkin löytäisin vielä paremman naisen.
Nyt meni kyllä sukupuolet väärinpäin
Eikä ole eka asia, joka tuolla meni väärin päin.
Naiset ei sitten suinkaan laita miehille mitään vaatimuslistoja, no helppohan se näin päin on laitella mitä vaan kun naisilla itsellään ei ole mitään kysyntäongelmia kuin erittäin harvoin ja ottaja löytyy useimmiten. Miehelle sitten pitäs kelvata ihan kaikki ja heidän listansa nähdään pahana juttuna.
Syy miesten ikisinkkuuteen on siinä, että he eivät ole naisia vaan miehiä. On pöljää kuvitella että kummatkin sukupuolet olisi samalla viivalla mitä pariutumismahdollisuuksiin tulee.
Omien havaintojeni mukaan syy on puhtaasti ulkonäössä. Pystyn aika hyvin sanomaan keillä miehillä on kysyntää ja keillä ei ulkonäön perusteella, vaikka en tuntisi heitä.
Mun tuntemilla/tietämillä ikisinkuilla on joko häijy luonne tai alko-ongelma.
Erittäin hyvä aloitus. Tuo kuvaus joidenkin maaseudun miesten asenteesta "Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan" kolahti erityisesti.
Seuristelin joskus muutaman vuoden miehen kanssa, joka oli maanviljelijä. Fiksu, mukava ja kunnollinen mies, mutta piti itsestääselvänä, että mä sopeutuisin hänen elämäntapansa. Tietysti maatila sitoo, mutta ei yhtään tajunnut miten paljon odotti, kun oletti mun alkavan rakentaa elämäni paikkaan, josta en omista mitään ja jonne hänen lapsuudenperheensä jäsenet aina tulisivat kuin kotiinsa.
Nyt on yhteinen, yhdessä rakennettu elämä eri miehen kanssa eikä ole tarvinnut yksipuolisesti olla se, joka sopeutuu.
Yhtenä isona syynä on se, että nämä tämän päivän toksisen feministiset metatyöläiset, joita joskus naisiksikin kutsutaan, eivät oikein houkuttele.
Vähänkään järjissään oleva mieshenkilö nimittäin harkitsee vakavasti ottaako sitä riskiä, että pariutuu, jos on vaarassa milloin vaan, missä vaan ja mistä syystä vaan joutua pelkästään sukupuolensa perusteella syytteeseen ja tuomituksi entisten tai tulevien mieshenkilöden presumoiduista tai väitetyistä tasa-arvoloukkauksista, syrjinnästä, julkisen tilan omimisesta, lihansyönnistä jne. Positio voidaan nähdä mahdollisista hyvistä puolistaan riippumatta kertakaikkiaan vaan liian riskiseksi...
"Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan." - kirjoitti ap.
Olen mies, ja tuollaisen vaateen esitti eräs yh-nainen jonka kanssa aikoinaan seurustelin. Minulla ei ollut juuri mitään merkitystä. Minun olisi pitänyt sopeutua hänen arkeen, hänen lapsiin, hänen haluihin, taloon, kaikkeen. Vaikka olinkin tuolloin (yli kolmekymppiseksi asti) lähes lapsellisen kiltti, sinisilmäinen ja hyväuskoinen ihmisten suhteen, niin onneksi tajusin jo tuolloin, että hänhän yritti hakea minusta vain elättäjää ja panopuuta. Seurustelussamme oli kertaalleen muutaman viikon tauko, ja ei tainnut jäädä yhteen ukkeliin jota hän kävi höyläämässä sillä välin. Samoin erotessamme lopullisesti, jumalauta samana iltana oli seuraava ukko siellä jo kierroksessa!
Että kyllä löytyy syvältä suomen pikkupaikkakunnilta naisiakin, jotka ovat jämähtäneet ja haluavat miehen joka "vain sopeutuu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ne kiihkeimmät vuodet naisten suhteen on jo takanapäin, niin syy nykyiselle sinkkuudelle on yksinkertaisesti se, että en pääsääntöisesti pidä naisista. Ulkomuoto viehättää vieläkin mutta pään sisällä on useimmilla joko loputon erämaa tai sitten ajatusten ja tunteiden vuoristorata. Tämä on vapaa maa ja meillä on vain yksi elämä, jokainen eläköön sen siten, kuin parhaimmaksi näkee.
No itse asiassa lait estävät sinunlaisiasi miehiä elämästä kuten parhaaksi näkevät. Ja kyllä tässä päästään vielä siihenkin että sinä ja kaltaisesi ette pääse minnekään töihin eikä teidän anneta perustaa yrityksiä.
Olet varmaan samaa mieltä naisista jotka ei pidä miehistä?
Mies oli kiltti ja huomaavainen siis sellainen, joka avasi ovet, kuunteli tarkkaan ja muisti pienet yksityiskohdat. Hän uskoi, että kohtelemalla naisia kunnioittavasti ja lempeästi hän löytäisi jonkun, joka arvostaisi häntä sellaisena kuin hän oli.
Mutta treffit kerta toisensa jälkeen päättyivät samaan lopputulokseen. "Olet mukava, mutta et vain tunnu oikealta," nainen sanoi usein hymyillen, ennen kuin jatkoi etsimään jotain "erilaista". Mies huomasi, että monet naiset kaipaavat jännitystä, karismaa tai statusta eli asioita, joita hän ei osannut tarjota. Hänen rauhallisuutensa, kiltteytensä ja tavallisuutensa jäivät varjoon niiden miesten rinnalla, jotka osasivat hurmata itsevarmuudellaan, paksulla lompakolla,jännittävyydellä tai hohdokkailla tarinoillaan.
Mies mietti usein, oliko hänen kiltteytensä virhe. Tuntui kuin naiset etsisivät enemmän unelmaa kuin ihmistä eli jotakuta, joka vastaisi heidän mielikuviinsa täydellisestä kumppanista. Hän ei sopinut siihen kuvaan, vaikka sydämessään tiesi, että voisi tarjota vakautta, rakkautta ja turvaa.
Lopulta hän päätti keskittyä omaan elämäänsä, vaikkei ymmärtänyt, miksi hänen hyvyytensä ei riittänyt. Hän ei halunnut muuttua joksikin, mitä ei ollut, ja jäi odottamaan, josko joku joskus näkisi hänen todellisen arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan syy on puhtaasti ulkonäössä. Pystyn aika hyvin sanomaan keillä miehillä on kysyntää ja keillä ei ulkonäön perusteella, vaikka en tuntisi heitä.
Sama koskee tietysti myös naisia... :)
Saa sen sanoa ääneen ja niin te naiset olette sanoneetkin, ihan riittämiin asti. Ainoa jonkinasteinen ongelma siinä on vaan se, että se ei pidä paikkaansa.