Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muovikassin hinta vaihtelee 26-39 sentin välillä eri kaupoissa. Rullassa myytävä roskapussi maksaa jopa vain neljä snt

Vierailija
11.03.2025 |

Ihan hullua että joku ostaa kauppakasseja roskapussiksi. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011087343.html

"Paras kassi ostosten kantamiseen on jo omistamasi kassi, laukku tai reppu, joka on mukana kauppareissulla, sanoo Lidlin vastuullisuuspäällikkö" 

Vierailija
2/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä joudun ostamaan muovikassin niin se päätyy roskapussiksi tai panttipullojen palautuspussiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin alkaa ostaa roskapusseja rullassa siinä vaiheessa, kun ne on yhtä isoja ja kestäviä kuin kaupan muovikassit. En ole ainakaan vielä löytänyt riittävän kestäviä pusseja rullatavarana.

Vierailija
4/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua on että ylipäätään kukaan ostaa roskapusseja. Roskapusseja tulee kaupanpäällisenä esim vessapaperipaketeista, juurespusseista jne. Kun lajittelee roskat asianmukaisesti, ei sekajätettä tuli juuri mitään. Yksi wc-paperin muovipussi riittää sekajätteelle kuukaudeksi isossa perheessä. 

Vierailija
5/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin alkaa ostaa roskapusseja rullassa siinä vaiheessa, kun ne on yhtä isoja ja kestäviä kuin kaupan muovikassit. En ole ainakaan vielä löytänyt riittävän kestäviä pusseja rullatavarana.

Mitä kiviä sää niin oikein lastaat?

Vierailija
6/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä kaupan muovikasseissa on yleensä jossain reikiä, kun joku ostoksen kulma tulee kassista läpi.

Vierailija
7/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kauan aika sitten ticket to moonin iso ostoskassi. Kassi on kestänyt melkein 20-vuotta ja voittaa mennen tullen muovikassit jotka hajoavat ostosten painosta. Miksi ostaa muovikasseja kaupasta?

Vierailija
8/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudotteko kuinka pitkään roskia kotona sisällä? 👀Pari kertaa viikossa vähintään roskat ulos oikeisiin kierrätyksiin. 

Vierailija
9/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on torimummolta aikoinaan ostamani, vanhoista  kahvipaketeista tehty ostoskassi. Tosi kestävä ja vieläpä hieno.

Kyllä vanhemmat henkilöt hallitsivat kierrätyksen. Tokikin silloin rahan vähyys oli suurin motivaattori.

Tuleekohan se juntti taas alapeukuttamaan, kun kierrätys mainittu?

Vierailija
10/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä kaupan muovikasseissa on yleensä jossain reikiä, kun joku ostoksen kulma tulee kassista läpi.

Lisätään tähän, että nykyisissä muovikasseissa on yleensä joku reikä. Materiaali ei kestä. Hyvä, jos muovikassikestää yhden käyttökerran. Vuosituhannen alussa pystyi  vielä käyttämään yhtä ja samaa muovikassia monta kertaa. Olen eri.

Vierailija
11/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kateellisena vikuu kun ei ole edes kaupaun muovipusseihin varaa. Minua ei muutama sentti extraa haittaa kun töissä käyn, niin rahat riittää. Teidänkin työttömien kannattaisi kokeilla töitä!

Vierailija
12/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudotteko kuinka pitkään roskia kotona sisällä? 👀Pari kertaa viikossa vähintään roskat ulos oikeisiin kierrätyksiin. 

Kodeista on tullut kaatopaikkoja pakollisen biojätteen keräyksen takia. Mistään ei saa biojätettä kestäviä pusseja. Muoviset biopussit eivät kestä kahvin suodatinpusseja eivätklä muita kosteita biojätteitä. Paperisista tulee kaikki läpi. Olen kokeillut eri merkkisiä paperipusseja.

Vierailija
13/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako esim Kespron tukusta ostettua kaupan henkselikasseja laatikoittain? Ollaan juuri hankkimassa tukkukorttia ja voisin ostaa niitä roskapusseiksi. Ihan vaan blankkoja valkoisia muovipusseja?

Vierailija
14/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä roskapussia kauppakassina.

Vierailija
15/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodeista on tullut kaatopaikkoja pakollisen biojätteen keräyksen takia. Mistään ei saa biojätettä kestäviä pusseja. Muoviset biopussit eivät kestä kahvin suodatinpusseja eivätklä muita kosteita biojätteitä. Paperisista tulee kaikki läpi. Olen kokeillut eri merkkisiä paperipusseja.

Biojätteet muovipussilla vuorattuun erilliseen astiaan. Tehkää sanomalehdestä/ilmaisjakelu pusseja. Koko sanomalehti tälli kipataan astiasta ilman muovipussia biojätteisiin. Ei ne biopussukat kantamiseen olekaan tarkoitettu. 

Vierailija
16/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks meidän kaupungissa saa biojätteet pakata muovipussiin, on jätekeskuksella sellaiset laitteistot, jotka pystyvät sen muovipussin jätteen seasta erottelemaan.

Vierailija
17/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua on että ylipäätään kukaan ostaa roskapusseja. Roskapusseja tulee kaupanpäällisenä esim vessapaperipaketeista, juurespusseista jne. Kun lajittelee roskat asianmukaisesti, ei sekajätettä tuli juuri mitään. Yksi wc-paperin muovipussi riittää sekajätteelle kuukaudeksi isossa perheessä. 

Täälläpäin ei edes ole sekajätettä. Lasit ja metallit kerään (ilmaisiin) ämpäreihin ja käyn sitten kippaamassa roskiin niiden täytyttyä.

Muovijätteet kaupan roskapussiin, tai satunnaiseen ostospussiin, joissa pakasteet yleensä tuodaan, kun tilaa kotiin.

Pahvit laatikkoon, jolla tuodaan ostokset. Samanlainen loota myös paperille.

Niin ja tosiaan energiajakeessakin sama, kuin muovinkeräys pussissa. Kerran ne kaikki tuli samaan aikaan täyteen.

Biojätteitä ei oikeastaan tule, kuin kahvinpuruja. Ne rullaan ilmaisen kaupunkilehden sivujen kääreeseen ja vien samantien, kun menen ulos.

Hirmu homma oli viedä roskat. Joutui hakemaan laatikollisen kaljaa sen takia.

Vierailija
18/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kateellisena vikuu kun ei ole edes kaupaun muovipusseihin varaa. Minua ei muutama sentti extraa haittaa kun töissä käyn, niin rahat riittää. Teidänkin työttömien kannattaisi kokeilla töitä!

Kaupan kasdit valuttaa kaikki läpi. Näkee hisseissä roskavesilätäköitä. Ja portaikossa tip tip tip roskavanoja. Osta sinä rikas oikeita roskapusseja ja vie roskat "puhtaina" oikeisiin kierrätyksiin. Kanna astiassa. Lajittele.

Vierailija
19/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassi = valmiiksi reikiä joista valuu vähäinenkin neste roskikseen. Jep jep pese sitten hissi, roskis, portaikko jne.

Vierailija
20/65 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kestää, laita vielä pohjalle jotain kennoa tai paperia imemään kosteutta. Anna suodattimen olla hetken aikaa supoilossa ennen pussiin laittoa