Syy miesten ikisinkkuuteen löytyy tästä
Suurin osa ikisinkkumiehistä ei pysty ylittämään mukavavuusrajaansa, vaan jää pyörimään lapsuuden tai nuoruuden kuvioihinsa. Ennen se oli peräkammari, nykyisin se on nettimaailma sen lisäksi.
Toisilla tuo on konkreettista, jolloin puhutaan syrjäytymisestä (ei ole opintoja tai työtä), toisilla henkistä eli ei uskalleta tavata ihmisiä, jopa ihmisten tervehtiminen ja normaali small talk on osalle nuorista ylivoimasta. Puhelimeen vastaamisen vaikeus ja normaalit kommunikaatiot työharjoittelussa eivät onnistu. Ja pariutuminen on paljon vaikeampaa kuin normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa työpaikalla.
Netti on korvannut monen nuoren luontaisen halun tutkia maailmaa, tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. Elämänkokemus ei kerry nettiä selatessa ja omiin pelkoihin käpertyessä. Se antaa hyvän väylän kaikenmaailman poppamiehille, jotka saarnaavat omaa oppiaan naisista ja pariutumisesta.
Maaseudun poikamiehet, joita on aina ollut, ovat hiukan toisenlainen tapaus. Osa heistä on ehkä hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia, mutta heillä sama ilmenee jämähtämisenä omiin henkisiin piireihin. Näin on aina ollut. He laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia jo isoäidin aikaan, missä odotettiin puolisoa kuin postimyyntitilauksena tietynlaisena. Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan.
Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle. Osittain kyse on suojautumisesta. Perimmäinen pelko on siinä, ettei itse kelpaisi, mutta se käännetään naisten kelpaamattomuudeksi ja muiden syyttelyksi.
Maaseudun miesten kohdalla on tietysti mukana myös statistiikkaa. Jos maakunnassa ei ole töitä ja toimeentuloa, naiset lähtevät pois ja miehiä on enemmän. Mutta osa maaseudun miehistä pariutuu silti, koska ketään ei ole kahlehdittu kotimökkiin, vaan on mahdollista liikkua ja nähdä ihmisiä missä tahansa maailman kolkassa. Henkinen lieka on kuitenkin liian tiukka monen kohdalla.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
"valtion vero kertymä :D siinäpä vasta romanttinen puheen aihe taidankin avata tuolla keskustelun ens kerralla"
Jotenkin tuo Kokoomuksen porukoilla tuntuu toimivan niin, että jatkuvalla kurittamisella (tai säästämisellä) syntyisi enemmän lapsia - tai parempaa tulosta. Eivät näköjään kykene oppimaan mitään.
Öö? En ole kokoomuksen äänestäjä eikä tässä puhuttu lainkaan säästötoimista? Tai ainakaan minä en puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse havainnut 50-vuotiaana perheeisänä erikoisen ilmiön: monet 40-60 -vuotiaat sinkkumiehet haisevat pahalle!
Minulla on jotain tällaisia sinkkututtavia, joiden kyläilyn jälkeen asunto pitää tuulettaa. Haiseviin miehiin törmää myös kaupoissa, kirjastoissa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Osa on työelämässä, osa ei.
Tuttaville tahtoisin sanoa asiasta, mutta löisivät luultavasti välit poikki. Ehkä se aineenvaihdunta on vanhemmalla iällä rajumpaa, on lääkkeitäkin ja ylipainoa. Mutta selvästikin miesten pitäisi peseytyä useammin, käyttää dödöä ja pestä vaatteitaan useammin, ehkä ostaa tiuhempaan tahtiin uusia, jos vanhan miehen haju on pinttynyt niihin liiaksi.
Siinä siis yksi selitys ikisinkkuudelle, sillä korona taisi viedä aika harvan naisen hajuaistin?
Pitää varmaan paikkansa. Osun tuohon ikähaarukkaan ja olen sinkku, joka on antanut periksi. En käy joka päivä suihkussa ja farkut pesen harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Haisen varmaan pahalle, mutta ei kiinnosta hittojakaan, kun ei ole ketään haistelemassa. Aikoinaan jaksoin panostaa mutta ei ole enää vuosiin kiinnostanut. Haiseminen on seuraus eikä syy. Jos en kelvannut edes silloin kun viitsin panostaa, niin mitä väliä sillä enää on. Niin monet pakit on tullut, ettei enää tunnu missään, vaikka joku huomauttaisikin hajusta.
Kokeile vielä viitsiä panostaa. Vaikutat kumminkin fiksulta mieheltä.
Tuossa sinun ikähaarukassasi on paljon sinkkunaisia, jotka ovat toisella tai kolmannella kierroksella. Laita ne farkut kerran viikossa pesuun ja pese myös takki, jota käytät. Tuuleta asuntoasi myös talvella, ettei vaatteisiin tule ummehtunut ominaishaju. Käy myös aamuisin suihkussa ja illalla, jos lähdet kylille. Puhtaana on mukavampi ja itsevarma olo. 👍
Ikisinkkuuden syy on aina heikko seksuaalivietti. Oli kyse miehestä tai naisesta. Tämä on oikeastaan tosi hyvä etteivät pariudu, sillä kuka haluaa frigidin tai impotentin puolisoksi, jos itse on sex. aktiivinen? Toivottavasti nämä löytävät vain kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän maalaispoikia joiden pariutumisen suurin este on oma äiti. Kukaan mahdollisista miniäehdokkaista ei kelpaa, ja lopulta tilallinen jää yksin.
Kyl se suurin este on poika, joka ei irrottaudu äidistään. Äidin lihapullat eiku pillu paras pillu. 🤮
Mikä keskustelu ja missä? Tarvitseeko kaikkien keskustelujen olla romanttisia?