Pariutumisen retoriikka mediassa ja palstalla: Miksi mies ei saa naista?
Jarkko on täysin tavallinen, hyvä mies ja siitä huolimatta ei saa naista. Mikolla on hyvä työpaikka ja hieno talo, mutta silti hän ei saa naista. Tommi on etsinyt kumppania jo vuosia, mutta ei saa naista.
Saada -verbi toistuu jatkuvasti niin median jutuissa kuin palstan aloituksissa. Nainen saadaan, oli sitten kyse pelkästä seksistä, tai pidemmän yhteisen elämän tavoittelusta, puhutaan naisen saamisesta yhtä lailla.
Vääjäämättä syntyy mielikuva naisesta objektina, jonka jokin ylempi taho antaa miehelle. Kas, tässä sinulle nainen. Ole hyvä. Nainen sivuutetaan täysin ihmisenä tässä käytetyssä retoriikassa, samoin väheksytään molempien osapuolten roolia parisuhteen synnyssä. Verbi on passiivinen. Nainen on saatu, eli annettu.
Ihmettelen, miksi ei puhuta enemmän parisuhteen luomisesta aktiivisena prosessina, jossa molemmilla osapuolilla on yhtäläinen rooli? Parisuhde aloitetaan, solmitaan, se syventyy ja sitoudutaan. Asiaan liittyy paljon aktiivisesti tehtyjä valintoja, toiseen tutustumista ja yhdessä vietettyä aikaa. Koko käytetty retoriikka väheksyy naisia ja luo miehille täysin epärealistisen käsityksen siitä, miten parisuhteet alkavat. Nainen ei ole mikään universaali ihmisoikeus, joka jostain taivaista annetaan kaikille miehille.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut omahyväisiä ja itsekkäitä. He väittää parisuhteen olevan kahleet ja lapsen olevan taakka. He haluavat kaiken ajan itselleen mutta silti he huijaavat tarpeitaan hankkimalla lemmikkejä ja harrastamalla irtosuhteita.
Miehet on rehellisiä itselleen he tunnustaa että tarvitsevat naisen elämäänsä. Miehet kokee tyydytystä kun nainen on onnellinen. Jos nainen kokee olevansa onnellinen ilman miestä. Mies jatkaa sellaisen naisen etsintää jonka tarpeet hän saa tyydytettyä.
Miksi niin moni nainen haluaa täällä että mies seurustelisi samanikäisen kanssa?
Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva.
Ihan tiedoksi vain, että tilastotieteen mukaan pariskuntien keskimääräinen ikäero on noin. 2 vuotta. Että se niistä "nuoremmista" naisista puolisoina.
Toiseksi parisuhde perinteisellä kotityöjaolla on naiselle rasite. Luin tutkimuksesta, että aviomies aiheuttaa 10 tuntia lisäkotitöitä naiselle. Mies ei koskaan tee yhtä paljon kotitöitä kuin nainen. Haluaisitko itse mennä ilmaiseksi jollekin ihmiselle töihin? En usko hetkeäkään, että itsekään lähtisit naisen asemaan/työrooliin parisuhteeseen. Tottahan miehen on mukava olla avioliitossa, kun toinen tekee enemmän koko ajan ja itse on saamapuolella.
Nykyään naisten on elätettävä itsensä joka tapauksessa, olivat naimisissa taikka sinkkuja. Kukaan ei Suomessa pysty elämään miehen siivellä - eihän kukaan täällä ole edes oikeasti varakas tai saa oikeasti hyvää palkkaa, niin että yksillä tuloilla eläisi. Eli nainen on joka tapauksessa oma elättäjäntä. Niinpä on erittäin luonnollista, että naiset haluavat vain liittoihin, jotka ovat reiluja. Eli puoliso ottaa vetovastuun omasta osastaan kotitöitä ja perheen aiheuttamia näkymättömiä töitä. On paljon miehiä, jotka ovat tähän aivan liian laiskoja ja etsivät sisäkköä ja passaajaa. Saavat sitten olla yksin. Voi kyynel.
Vierailija kirjoitti:
""""Minäpä kerron sinulle miksi naiset ( pääsääntöisesti) haluavat että mies ja nainen olisivat suunnilleen saman ikäisiä kun alkavat seurustella. No, kun naisetkaan eivät viehäty paljon itseään vanhemmista miehistä eivätkä koe heitä puoleensavetävinä. Voiko tämä nyt tulla sinulle yllätyksenä??"""""
Miehille on kautta aikojen toitotettu kuinka he vaan paranee vanhetessaan. Naisille taasen on toitotettu päinvastaista. Tämän tarkoitus on ollut pitää molemmat sukupuolet nöyrinä ja työntäyteisinä. Molemmille sukupuolille on valehdeltu.
Varsinkin miehet on saatu pidettyä ihan firman pamppujen työläis orjina sillä, että kun se vanha vaimo kuolee synnytykseen, saa uuden ja nuoremman tilalle. Naiset taasen ovat hiki päässä huolehtineet kodista, lapsista ja vanhemmista.
Ihan täyttä kusetusta koko juttu, ruvetkaa vaan te miehetkin jo voimaantumaan ja tajuamaan tämä asia. Älkää hemmetiss
Toi on kyllä ihan huikea suoritus miehiltä kuvitella, että naiset HALUAA vanhoja miehiä. Maalaustaiteessa melkein oma genrensä on taulut, jotka kuvaa traagisen tilanteen, jossa murtunut, vastentahtoinen nuori nainen joutuu naimisiin vanhan miehen kanssa. Aino mielummin hukuttautui kuin meni Väinämöisen rouvaksi. Aikoinaan tytölle ainoa mahdollisuus välttää pakkoavioliitto vastenmielisen vanhan miehen kanssa oli oman hengen riistäminen. Mitä noihin nykypäivän ikäerosuhteisiin tulee, niin iso osa noista nuorista trophy-vaimoista tulee jostain köyhästä maasta ja nai vanhemman rikkaan miehen, koska hänen velvollisuutensa on hankkia rikas elättäjä itselleen ja muulle suvulleen. Kyseessä ei ehkä ole pakkoavioliitto, mutta avioliitto jonka toisella osapuolella on elämässä huomattavasti vähemmän valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuota somea selaa niin ihan ihan ihan jokainen nainen siellä tekee kaikkensa, että hänet nähtäisiin esineenä ja seksiobjektina.
Kukaan ei tee mitään muuta kuin kuvaa tissejä, huulia ja peppua ja keinuttelee eri asennoissa ja vähissä vaatteissa tai sitten kireissä läpinäkyvissä vaatteissa.
En syytä, enkä hauku ketään, enkä edes tuomitse tätä, mutta jos näin tekee, niin kyllähän silloin saa juuri sitä mitä tilaa ja haluaakin???
Somen algoritmi näyttää sulle sellaista mitä haluat nähdä. Mun some ei näytä tuollaisia naisia laisinkaan. Mulle some näyttää mua kiinnostavien harrastusten naisten kanavia, eikä yhdessäkään niissä kukaan esittele tissejä ja peppuaan.
Joskus tulee esiin sellaisia, mutta en klikkaa niitä niin ei niitä sitten tuu enempää.
Tismalleen. Tuo tarkoittaa vain, että ko. kirjoittaja on klikannut enimmäkseen sellaista sisältöä.
"Nyt meni incelilla tunteisiin."
Naisten argumentointi 101:
Epämiellyttävän vastauksen saadessasi defllektoi koko vastaus ja syytä miestä suoraan tai epäsuoraan seksin/naisen/pillun puutteesta, koska ainoa arvo jota itse ymmärrät on seksi.
"Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva."
Kyllä normaalille miehelle tärkein parisuhteen solmimisen kriteeri on rakastuminen. Näin on ollut ainakin omalla kohdalla. Mitä taas tuohon naisten kaipaamaan taloudelliseen turvaan tulee, 1950-luvun Suomessa moinen on saattanut vielä päteä. Ei ole enää tuon kaltaiset höpinät tätä päivää.
M48
Vierailija kirjoitti:
Epämiellyttävän vastauksen saadessasi defllektoi koko vastaus ja syytä miestä suoraan tai epäsuoraan seksin/naisen/pillun puutteesta, koska ainoa arvo jota itse ymmärrät on seksi.
Ketju täynnä aivan asiallisesti argumentoituja vastauksia niin naisilta kuin miehiltä, ja sinä valitset tarttua asiattomaan viestiin ja yleistää kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut omahyväisiä ja itsekkäitä. He väittää parisuhteen olevan kahleet ja lapsen olevan taakka. He haluavat kaiken ajan itselleen mutta silti he huijaavat tarpeitaan hankkimalla lemmikkejä ja harrastamalla irtosuhteita.
Miehet on rehellisiä itselleen he tunnustaa että tarvitsevat naisen elämäänsä. Miehet kokee tyydytystä kun nainen on onnellinen. Jos nainen kokee olevansa onnellinen ilman miestä. Mies jatkaa sellaisen naisen etsintää jonka tarpeet hän saa tyydytettyä.
Miksi niin moni nainen haluaa täällä että mies seurustelisi samanikäisen kanssa?
Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva.
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunnes tajuaa että pelkät irtopanot ei tuo seuraa ja k
Miehistä on tullut vihaisia, katkeria, pikkumaisia ja ilkeitä. Itsekkäitä ovatkin aina olleet.
Vierailija kirjoitti:
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunnes tajuaa että pelkät irtopanot ei tuo seuraa ja k
Jos kerran miehen kriteeri no. 1 parisuhteelle on naisen nuori ikä, niin totta helvetissä naisen kannattaa silloin mielummin panostaa uraansa ja tehdä se 20 vuotta töitä.
Tarjoilet tässä naiselle "uraksi" kotiäitiyttä, joka päättyy naisen täyttäessä 30 vuotta (?). Sitten ei ole koulutusta, ei työpaikkaa, ei työkokemusta ja jotenkin pitäisi jatkaa elämää eteenpäin. Naisella on vain hävittävää tossa.
Vierailija kirjoitti:
Mee uliseen peilikuvalles, pälli
Vierailija kirjoitti:
Itse sinä pillusta uliset. Sun logiikalla sun pitää saada käyttäytyä täysin paskasti, eikä siitä saa antaa sinulle yksilötasolla eikä sukupuoleesi yleistäen minkäänlaista kritiikkiä, koska sinä pikku narsisti et kykene vastaanottamaan sitä 😂
Eli naiset jäänert yksin ja valtion elätettäviksi kun eivät löytäneet miestä joka elättäisi? Noilla miehillä sen sijaan menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunn
Mietin samaa. Jos miehelle tärkein kriteeri on naisen nuori ikä, niin sittenhän naisen ei kannata ryhtyä miehen kanssa suhteeseen tai varsinkaan perustaa perhettä. Nuorikin ihminen tajuaa, että nuoruus menee nopeasti. Mitäs sitten kun nuoruus on ohi? Mies häipyy ja olet yksin? Eihän nainen saa mitään tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuota somea selaa niin ihan ihan ihan jokainen nainen siellä tekee kaikkensa, että hänet nähtäisiin esineenä ja seksiobjektina.
Kukaan ei tee mitään muuta kuin kuvaa tissejä, huulia ja peppua ja keinuttelee eri asennoissa ja vähissä vaatteissa tai sitten kireissä läpinäkyvissä vaatteissa.
En syytä, enkä hauku ketään, enkä edes tuomitse tätä, mutta jos näin tekee, niin kyllähän silloin saa juuri sitä mitä tilaa ja haluaakin???
Somen algoritmi näyttää sulle sellaista mitä haluat nähdä. Mun some ei näytä tuollaisia naisia laisinkaan. Mulle some näyttää mua kiinnostavien harrastusten naisten kanavia, eikä yhdessäkään niissä kukaan esittele tissejä ja peppuaan.
Joskus tulee esiin sellaisia, mutta en klikkaa niitä niin ei niitä sitten tuu enempää.
Samaa olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Ei vaan minulle tule näkyviin (puoli)alastomia naisia eikä miehiäkään. Hmmm, mistäköhän johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunn
Tuo sun malli ei siis ole naisen taloudellista turvaa nähnytkään, päinvastoin.
Aloitus on täyttä asiaa mutta ylilaudan pikku tonttupojat eivät osaa lukea eivätkä ajatella, joten nyt ne vääntelevät pikku runkkarinkätösiään ahdistuneina ja hämillään ja pillittävät kuorossa.
Miten tollo on oltava, ettei tajua löytävänsä netistä juuri sitä mitä sieltä on ennenkin etsinyt ja että joka sivulta koneeseen jäävät evästeet ja hakualgoritmi edistää sitä?
Pikku runkkarille tarjotaan TIETENKIN keikisteleviä naisia, mulle työkaluja, koneita ja remonttifirmoja sekä tiedeuutisia. Pikku runkkari tuli paljastaneeksi, mihin muuhun vauva.fissä ulisemisen ohella nettiä käyttää.
N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, minullekin syötetään naisena erityisessi instassa aina jotain meikki- ja hiusjuttuja. Mutta kun vaan selaa ohi, ei niitä tule loputtomasti. Instagramin algoritmi on kyllä oikeasti tosi huono verrattuna tiktokiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vain, että tilastotieteen mukaan pariskunti
Kotityöt JA seksityöt. Kuinka moni nainen masturboi edes puolia siitä ajasta, mitä mies vaatii huomiota hänen pippelilleen? Ja saako vastinetta omalle ajalleen? Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
"Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva."
Kyllä normaalille miehelle tärkein parisuhteen solmimisen kriteeri on rakastuminen. Näin on ollut ainakin omalla kohdalla. Mitä taas tuohon naisten kaipaamaan taloudelliseen turvaan tulee, 1950-luvun Suomessa moinen on saattanut vielä päteä. Ei ole enää tuon kaltaiset höpinät tätä päivää.
M48
No ovatpa. Synnyttäminen ja äitiys vievät naiselta vähintään kolmisen vuotta per lapsi ja jos haluaa kasvattaa lapsensa itse (joka on naisen seksuaalisuus) niin sitten vielä päälle. Sen lisäksi että tuo ihan konkreettisesti pudottaa kilpailusta työelämässä, siitäkin huolimatta että ei edes haluaisi lapsia TAI parisuhe olisi sukupuoleton emo-emo-suhde, työnantaja lähes poikkeuksetta syrjii naista äitiyden perusteella. Tämän lisäksi lapsista tulee nykyisellä silpomis-spektaakkeli-gore-synnytyssekoilulla lähes poikkeuksetta sellaisia terveyshaittoja, jotka oikeasti vaurioittavat naisen toimintakykyä merkittävästi. Psyykeestä puhumattakaan.
Jos millään tällä ei ole mitään arvoa ja mies on vaan "kikkels kokkels mitäs synnyit pillulla, maksa itse omat laskusi" niin se mies jää kyllä ilman lapsia JA naista.