Pariutumisen retoriikka mediassa ja palstalla: Miksi mies ei saa naista?
Jarkko on täysin tavallinen, hyvä mies ja siitä huolimatta ei saa naista. Mikolla on hyvä työpaikka ja hieno talo, mutta silti hän ei saa naista. Tommi on etsinyt kumppania jo vuosia, mutta ei saa naista.
Saada -verbi toistuu jatkuvasti niin median jutuissa kuin palstan aloituksissa. Nainen saadaan, oli sitten kyse pelkästä seksistä, tai pidemmän yhteisen elämän tavoittelusta, puhutaan naisen saamisesta yhtä lailla.
Vääjäämättä syntyy mielikuva naisesta objektina, jonka jokin ylempi taho antaa miehelle. Kas, tässä sinulle nainen. Ole hyvä. Nainen sivuutetaan täysin ihmisenä tässä käytetyssä retoriikassa, samoin väheksytään molempien osapuolten roolia parisuhteen synnyssä. Verbi on passiivinen. Nainen on saatu, eli annettu.
Ihmettelen, miksi ei puhuta enemmän parisuhteen luomisesta aktiivisena prosessina, jossa molemmilla osapuolilla on yhtäläinen rooli? Parisuhde aloitetaan, solmitaan, se syventyy ja sitoudutaan. Asiaan liittyy paljon aktiivisesti tehtyjä valintoja, toiseen tutustumista ja yhdessä vietettyä aikaa. Koko käytetty retoriikka väheksyy naisia ja luo miehille täysin epärealistisen käsityksen siitä, miten parisuhteet alkavat. Nainen ei ole mikään universaali ihmisoikeus, joka jostain taivaista annetaan kaikille miehille.
Kommentit (345)
Naisista on tullut omahyväisiä ja itsekkäitä. He väittää parisuhteen olevan kahleet ja lapsen olevan taakka. He haluavat kaiken ajan itselleen mutta silti he huijaavat tarpeitaan hankkimalla lemmikkejä ja harrastamalla irtosuhteita.
Miehet on rehellisiä itselleen he tunnustaa että tarvitsevat naisen elämäänsä. Miehet kokee tyydytystä kun nainen on onnellinen. Jos nainen kokee olevansa onnellinen ilman miestä. Mies jatkaa sellaisen naisen etsintää jonka tarpeet hän saa tyydytettyä.
Miksi niin moni nainen haluaa täällä että mies seurustelisi samanikäisen kanssa?
Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva.
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunnes tajuaa että pelkät irtopanot ei tuo seuraa ja kumppanuutta tai saati lapselle tervettä kehitystä eli isähahmoa.
Tässä vaiheessa he tajuavat että heille jää pekkakortti käteen. Siksi he koittavat väittää että on yleinen normi että miehet ottaisi saman ikäisen naisen vaikka he itse menettivät neitsyytensä 13-16 vuotiaana itseään vanhemmalle miehelle.
Ennen naiset hankki taloudellisen turvan menemällä naimisiin. Kyseessä ei ollut riippuvuus suhde mitä feministi koittaa väittää sillä avioliittolaki sekä suomen laki muutenkin takaa ettei kukaan voi olla taloudellisenväkivallan uhri.
Nyt naiset menee töihin luoden uuden riippuvuus suhteen työnantajaan väittäen että he ovat vahvoja. Tosi asiassa kukaan ei ole vahva eikä kukaan halua olla vahva. Työnteko oli miehille pakollinen paha. Naiset luulee sen olevan jonkinlainen etuoikeus vaikka kotiäityis oli etuoikeus.
Luopumalla avioliitto käsitteestä naiset ovat huomanneet kuluttavansa parhaat vuotensa työssä ja lopulta jäävät yksin. Tätä heidän egonsa ei riitä tunnustamaan.
Miehet voi tehdä 20 vuotta töitä kasvattaa varallisuutta ja siten olla haluttu naisten keskuudessa.
Nainen joka tekee 20 vuotta töitä ja kasvattaa varallisuutta ei vetoa millään tavoin miehiin. Naiset valehtelee itselleen että tämä on parasta heille vaikka eivät voi tunnustaa jääneensä paitsi parisuhteesta, lapsista ja kaikesta mikä täyttää heidän alkukantaiset tarpeet.
He kiistävät ja syyttävät miehiä ja tyydyttävät katkerina hoitoviettinsä kissoihin ja koiriin.
Asetelma luo myös paljon katkeruutta etenkin niiden miesten parissa jotka kokevat tehneensä kaikki asiat elämässä oikein, mutta silti heiltä on jäänyt tämä palkinto, eli nainen, saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut omahyväisiä ja itsekkäitä. He väittää parisuhteen olevan kahleet ja lapsen olevan taakka. He haluavat kaiken ajan itselleen mutta silti he huijaavat tarpeitaan hankkimalla lemmikkejä ja harrastamalla irtosuhteita.
Miehet on rehellisiä itselleen he tunnustaa että tarvitsevat naisen elämäänsä. Miehet kokee tyydytystä kun nainen on onnellinen. Jos nainen kokee olevansa onnellinen ilman miestä. Mies jatkaa sellaisen naisen etsintää jonka tarpeet hän saa tyydytettyä.
Miksi niin moni nainen haluaa täällä että mies seurustelisi samanikäisen kanssa?
Totuus on että +30 naisissa on paljon yksinhuoltaja äitejä jotka toivoo että saisivat miestä. Kuitenkin miehet haluaa nuoren naisen koska miehille nuoruus on tärkein kriteeri kun taas naisille on taloudellinen turva.
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunnes tajuaa että pelkät irtopanot ei tuo seuraa ja k
Olipa siinäkin katkera vuodatus. Ehkä kaikki naiset eivät vaan halua naimisiin ja lapsia? Oletko sitä koskaan miettinyt?
Eikö sinusta miehillä ole mitään roolia eroissa eikä mitään vastuuta hylkäämistään lapsista? Eihän kukaan nainen yksin raskaudu.
Miehet on kautta aikojen olleet itsekkäitä ja tottuneet siihen, että naiset palvelee heitä, eli sikäli harmituksen ymmärtää, kun ilmainen palvelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Olihan aloituksesi huumoria? Tuli ihan mieleen se George Carlinin esitys uudissanoista.
Saada -verbi on uudissana mistä lähtien? Oletpa sinä tietämätön.
Samaa terminologiaa olen ihmetellyt miehenä. Naisten kohdalla usein taas viitataan ilman jäämiseen - hyvin usein käy ilmi, ettei puhuta miehestä, parisuhteesta - vaan perheestä eli lapsista. Jostain syystä myös naisen rooli uusperheessä nähdään vajavaisena, ilman omaa lasta - mies kyllä voi perustaa uusperheen ilman omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa terminologiaa olen ihmetellyt miehenä. Naisten kohdalla usein taas viitataan ilman jäämiseen - hyvin usein käy ilmi, ettei puhuta miehestä, parisuhteesta - vaan perheestä eli lapsista. Jostain syystä myös naisen rooli uusperheessä nähdään vajavaisena, ilman omaa lasta - mies kyllä voi perustaa uusperheen ilman omia lapsia.
Hyvä huomio. Pitäisi kuitenkin ymmärtää, ettei mitkään asiat elämässä ole saatuja. Olit sitten nainen tai mies, voit tehdä kaiken aivan oikein ja silti et välttämättä saa kumppania ja lapsia.
Ei ole ollut ongelmaa minulle miehenä tässä. Seurustelin muutaman suomalaisen naisen kanssa ja voi jee sitä draamaa, loukkaantumistä, laiskuutta heidän taholtaan ja nakuttamista kuin elämä olisi ikuista kärsimystä.
Nyt olen naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa ja elämä on seesteistä ilman turhia ruikutuksia.
Mihin sitä hameväkkee tarvii?
M47
Yksi selittävä tekijä on myös miesten oma nirsous. Moni 20,30,40,50,60 ja 70 vuotias mies haluaa sen max 27 vuotiaan naisen. Sitten ihmetellään, että loppuvat kesken ja valitetaan, että naiset ovat nirsoja kun valitsevat ns. kermat päältä kun tarjokkaita on se 100.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ongelmaa minulle miehenä tässä. Seurustelin muutaman suomalaisen naisen kanssa ja voi jee sitä draamaa, loukkaantumistä, laiskuutta heidän taholtaan ja nakuttamista kuin elämä olisi ikuista kärsimystä.
Nyt olen naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa ja elämä on seesteistä ilman turhia ruikutuksia.
Ja tämä liittyy aloituksen aiheeseen miten? Parisuhteen retoriikka, eli kielenkäyttö osapuolista mediassa ja palstalla.
Sinä tulet ketjuun haukkumaan suomalaiset naiset. Mitä kukaan saa tästä kommentistasi, mikä sen pointti edes on?
Kyllä se niin on, että miehet ovat yhä edelleen se itseriittoinen, egoistinen sukupuoli.
Ensinnäkin suhteen ylläpito vaatii työtä ja toisen huomioimista. Nyt väitätte ettei sen saa tuntua työltä mutta ainakin panostamista se vaatii. Suunnittelua ja ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans huomannut, että ulkomaalaiset miehet ovat parempia. Ihan eri tasolla pukeutuminen ja käytöstavat jos puhutaan vaikka ruotsalaisista. Toki kulttuurieroa vähän on, mutta se nyt on odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kans huomannut, että ulkomaalaiset miehet ovat parempia. Ihan eri tasolla pukeutuminen ja käytöstavat jos puhutaan vaikka ruotsalaisista. Toki kulttuurieroa vähän on, mutta se nyt on odotettavissa.
Pariudu sellaisen kanssa, mutta ehkä ei kannata sekaantua niihin sosiaalitapauksiin.
Mies yleensä lähestyy naista koska hän on kiinnostunut naisesta. Hän yrittää siis saada naisen, josta on kiinnostunut. Miten muuten tämän voisi suomen kielellä ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Mies saa ja nainen antaa.
Niin ja se on kauhea vääryys, josta kitistään tässäkin ketjussa, että naiset on itsekkäitä, kun vaihteeksi haluavat elämässä jotain itselleenkin. Miten kehtaavat!
Vierailija kirjoitti:
Kun naiset hankkii itse taloudellisen turvan he eivät halua miestä kunnes tajuaa että pelkät irtopanot ei tuo seuraa ja k
Tässä on perää.
Vierailija kirjoitti:
Mies yleensä lähestyy naista koska hän on kiinnostunut naisesta. Hän yrittää siis saada naisen, josta on kiinnostunut. Miten muuten tämän voisi suomen kielellä ilmaista?
Mitä se nainen sitten saa, vai saako mitään? Oletko tätä koskaan miettinyt?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin vuodatus osoittaa, että puute osuu lähinnä miesten egoon.
Olihan aloituksesi huumoria? Tuli ihan mieleen se George Carlinin esitys uudissanoista.