Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulivoimavastustus on lapsellista

Vierailija
10.03.2025 |

Tuulivoimavastustus noudattaa samaa kaavaa ja populismia kuin sähköautovastustus, eli ollaan muka huolissaan näiden "ympäristöhaitoista". Todellisuudessa tuulivoimaloista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä ellei seiso siinä torin juurella ja lisäksi liikenne ja ihmisten kissat tuhoavat luontoa ja tappavat lintuja moninkertaisesti enemmän.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arvioitu, että yhden voimalan takia raivataan metsää noin 8 ha! Valtava määrä. 

Vierailija
162/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jos argumentti jonkun tuotannolle ja sen tuotannon tukemiselle on vihreys, niin silloin se tuote (sähköauto, tuulivoimala, yms) sais jo siinä tuotantovaiheessa olla vihreä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puut kasvaisivat kaadettuun metsään tilalle, ekosysteemi kärsii silti paljon åidemmän aikaa. Metsä ei ole pelkät puut ja useimmat lajit tarvitsevat muun muassa lahopuuta.

Lajit ja määrät vanhassa metsässä on aivan eri luokkaa kuin kaadetussa talousmetsässä.

Jossain kaadetussa metsässä voi tietysti saivarrella ja laskea lajimäärää samaksi, mutta vähemmän tärkeän tai jopa haitallisen lajin valtaama alue ei ole yhtä tärkeä kuin häviämässä olevien lajien ainutlaatuinen elinympäristö oikeanlaisine olosuhteineen. Ei sitä voi korvata nopeasti edes istuttamalla uutta tilalle.

Vierailija
164/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulkaas herkullinen tilanne omistaa alue, johon myllyjä suunnitellaan. Itse en ole koskaan edes käynyt palstalla mutta tiedän laskelmat yms mihin asti ne näkyisivät. Antaa nyt ihmisten tapella että tuleeko ne vai ei. Alue on joka tapauksessa minun omistama ja minä päätän jos suunnitelmat etenee. 

Joo, on tosiaan herkullinen tilanne omistaa metsää alueella, johon suunnitellaan tuulivoimaa ja sanoa ei tuulivoimafirman vuokratarjoukselle. Olen saanut sen kokea: laitoin tuulivoimafirmaan kohteliaan viestin, että en vuokraa ja että suunnitelma on tyhmintä, mitä olen pitkään aikaan lukenut 🥱.

Itse en ole vastannut noihin yhteydenottoihin mitään. He ovat tässä kuitenkin pyytäjän roolissa,  eli antaa ajan kulua. Luen myös suurella mielenkiinnolla ihmisten mielipiteitä mitä minun metsässä pit

Onko sinulla itselläsi minkäänlaista mielipidettä tuulivoimasta tai luonnon/terveyden arvoista vai nautitko vain leikkiessäsi suurtakin vallankäyttäjää , "minun metsäni"? On tässä kuule muitakin metsänomistajia jotka suhtautuvat asioihin vakavasti ilman tarvetta kehuskella maanomistuksellaan ja kuvitelmilla että kyse on siitä että ulkopuoliset haluaisivat sanella mitä omistaja metsällänsä tekee.

Vierailija
165/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On arvioitu, että yhden voimalan takia raivataan metsää noin 8 ha! Valtava määrä. 

Niinpä. Yksi tuulivoimala tarvitsee noin 137 hehtaaria pinta-alaa. Onhan se kun suunnitellaan 9-20 voimalan "puistoja".

Vierailija
166/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan liikenteen meluun aletaan puuttua yhtä fanaattisesti? Tuulivoiman "melu" ei ole mikään oikea ongelma vaan laitaoikeiston keppihevonen oman luontotuhoagendansa ajamiseksi.

Ei valtava melu ole todellakaan ainut tuulivoimaloiden ongelma. Tuulivoimala vie todella paljon tilaa eläimiltä (ja ihmisiltä) ja niiden takia maaperä pilataan. Lisäksi tuulivoimaloiden siivet oikeasti tappavat lintuja sangen usein.

Vierailija
167/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saako kunta tosiaan verotulot? "

Kiinteistöverotuotot kyllä. Ja tuulivoimaloissa ne ovat yleensä ainakin satoja tuhansia.

Varmaa tuloa kunnalle koska ne myllyt pysyvät siinä vuosikymmeniä ja tarvittaessa kiinteistöveroa voi vielä korottaa jos rahantarve yllättää.

Verot on siellä sähkön hinnassa kyllä mukana joten suomalaiset maksaa itselleen tuulivoiman kiinteistöverot ja ovat mielestään suuria voittajia. Katsotaas nyt sitten kun voimalat alkaa vanheta, jääkö purkukustannukset kunnalle ja sinne menee verotulot moneen kertaan. Tuulivoimafirma laitaa kupit nurin kun lehmä on lypsetty loppuun

Miten tosiaan saadaan ulkomaiset omistajat tarvittaessa vastuuseen? Kaivoslaki on jo näyttänyt, miten me suomalaiset alistumme ulkomaalaisten lypsylehmiksi. 

Vierailija
168/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulkaas herkullinen tilanne omistaa alue, johon myllyjä suunnitellaan. Itse en ole koskaan edes käynyt palstalla mutta tiedän laskelmat yms mihin asti ne näkyisivät. Antaa nyt ihmisten tapella että tuleeko ne vai ei. Alue on joka tapauksessa minun omistama ja minä päätän jos suunnitelmat etenee. 

Joo, on tosiaan herkullinen tilanne omistaa metsää alueella, johon suunnitellaan tuulivoimaa ja sanoa ei tuulivoimafirman vuokratarjoukselle. Olen saanut sen kokea: laitoin tuulivoimafirmaan kohteliaan viestin, että en vuokraa ja että suunnitelma on tyhmintä, mitä olen pitkään aikaan lukenut 🥱.

Itse en ole vastannut noihin yhteydenottoihin mitään. He ovat tässä kuitenkin pyytäjän roolissa,  eli antaa ajan kulua. Luen myös suurella mielenkiinnolla ihmisten mielipiteitä mitä minun metsässä pit

Musta tuntuu ettei sulla edes mitään palstaa ole. Haluat vain provota.

Vierailija
169/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinvoimalat pitäisi rakentaa sinne missä sähköä kulutetaan. Nehän ovat niin kauniitakin. Eli Helsingin keskustaan OL4.

Kohta siellä olisi halpaa tonttia entisten ksuppojen alueella, kun ostajat on ajettu kapungin laidalle.

Helsinki on niin ruma että kukaan ei huomaisi eroa jos ydinvoimala ilmestyisi keskustaan. Joku ehkä kyselisi onko tämä se nykytaiteen museo. 

Vierailija
170/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saako kunta tosiaan verotulot? "

Kiinteistöverotuotot kyllä. Ja tuulivoimaloissa ne ovat yleensä ainakin satoja tuhansia.

Varmaa tuloa kunnalle koska ne myllyt pysyvät siinä vuosikymmeniä ja tarvittaessa kiinteistöveroa voi vielä korottaa jos rahantarve yllättää.

Verot on siellä sähkön hinnassa kyllä mukana joten suomalaiset maksaa itselleen tuulivoiman kiinteistöverot ja ovat mielestään suuria voittajia. Katsotaas nyt sitten kun voimalat alkaa vanheta, jääkö purkukustannukset kunnalle ja sinne menee verotulot moneen kertaan. Tuulivoimafirma laitaa kupit nurin kun lehmä on lypsetty loppuun

Miten tosiaan saadaan ulkomaiset omistajat tarvittaessa vastuuseen? Kaivoslaki on jo näyttänyt, miten me suomalaiset alistumme ulkomaalaisten lypsylehmiksi. 

Ei mitenkään. Sellaista -kuulemma- on tapahtunut että firma lupaa hoitaa purun aikanaan kun myllyt ovat tulleet käyttöikänsä päähän mutta myykin yrityksen toisaalle ennen sitä ja uutta firmaa purku ei koske, asia on ennakoitu pienellä präntillä sopimuksessa, vastuu, kustannukset ja työ jää maanomistajalle. Tai kunnalle.

Vierailija
171/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, se purku. Kenellä on konstit purkaa 350-metrisiä monta kymmentä tonnia painavia viipperöitä? Mihin osat kuljetetaan, mitä kuljetus maksaa?

Kyllä nyt tv-firmat vievät sinisilmäisiä suomalaisia sata-nolla.

Vierailija
172/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkisyillähän niitä pitäisi vastustaa. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/aurinko-ja-tuulivoimaennuste

Käsittämätöntä, miksi tuollaista satunnaisvoimaa rakennetaan.

Vierailija
173/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta on aina niin tuulinen että sinne voisi sijoittaa tuulivoimalat. Kai siellä vielä on jokin viheralue jonka Sinnemäki voi kaavoittaa rakennuksen tontiksi.

Vierailija
174/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan liikenteen meluun aletaan puuttua yhtä fanaattisesti? Tuulivoiman "melu" ei ole mikään oikea ongelma vaan laitaoikeiston keppihevonen oman luontotuhoagendansa ajamiseksi.

Ei valtava melu ole todellakaan ainut tuulivoimaloiden ongelma. Tuulivoimala vie todella paljon tilaa eläimiltä (ja ihmisiltä) ja niiden takia maaperä pilataan. Lisäksi tuulivoimaloiden siivet oikeasti tappavat lintuja sangen usein.

Lintujen kannalta harmillisempaa on pesinnän vaikeutuminen.

Vierailija
175/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurivoima heittelee sähkön hintaa nollasta miljoonaan. Kohta kai tehtaat lopettaa tuotannon säätiedotuksen mukaan.

Vierailija
176/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa sopii että valkoposkihanhet lentää tuulipuiston läpi kun vihreät eivät salli kannan vähentämistä.

Vierailija
177/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Järkisyillähän niitä pitäisi vastustaa. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/aurinko-ja-tuulivoimaennuste Käsittämätöntä, miksi tuollaista satunnaisvoimaa rakennetaan.

Järkisyillä niitä vastustetaankin mutta välinpitämättömät/puoltajat kuittaavat että persuja/mututuntumaa/tunnepitoisuutta/valheita. Itse eivät tosissaan ota asioista selvää, uskovat mitä firmat sanovat tai kaupunginjohtaja ja puoluetoverit. Tai ovat niitä ahneita ja ajattelemattomia maanomistajia.

Vierailija
178/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vastannut noihin yhteydenottoihin mitään. He ovat tässä kuitenkin pyytäjän roolissa,  eli antaa ajan kulua. Luen myös suurella mielenkiinnol

Tokihan minulla on mielipiteitä puolesta ja vastaan.  Tämä paikka ei kuitenkaan ole oikea paikka niille, eikä minulla nyt ole intoa mihinkään joukkolynkkaukseen. Voin kertoa, että en todellakaan tilannut tätä tilannetta,  vaan asia tuli ihan yllätyksenä. Nyt sitten seuraan sivusta ihan tuntemattomien ihmisten riitelyä asiasta. Ja kyllähän se metsä on minun,  ihan niinkuin niillä kaikilla muillakin alueilla on joku omistaja. Joku tuossa vihjaili jo pakkolunastuksen mahdollisuudesta ja jos sellainen mahdollisuus on, niin sittenhän valta siirtyy jollekin muulle. Voin toki myös myydä sen alueen. 

Vierailija
179/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vastannut noihin yhteydenottoihin mitään. He ovat tässä kuitenkin pyytäjän roolissa,  eli antaa ajan kulua. Luen myös suurella mielenkiinnol

Eihän tätä ole pakko uskoa. Olen kuitenkin saanut tämän perinnön, kunnasta jossa en ole käynyt 90-luvun jälkeen. Mitään suurta metsänhoidollista arvoa tällä ei ole, eli kyseessä ole mikään ns kultakaivos. En tunne ketään niistä joiden pihaan myllyt näkyisivät. 

Vierailija
180/191 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki minulla on mielipiteeni puolesta ja vastaan" jne: mitä sinä varsinaisesti haluat tuoda tähän keskusteluun? Koska nyt vaikuttaa vain siltä että korostat kuinka sinulla on metsää ja nautit tilanteesta kun firmat pyytävät lupaasi nostattaa voimala vai useampiko maillesi ja tuulivoimavastutstajat, sinun sanojesi mukaan riitelevät ja yrittävät määrätä mitä sinä maallasi teet. Tule hyvin itsekorostava vaikutelma, mitään tuulivoimaenergiaan ja siihen liittyviin mahdollisiin hyöty/haittapuoliin et sano mitään koska paikka on väärä - no mitä ihmettä olet vauvapalstan keskustelussa jos paikka on ihan väärä sanoa mielipidettään? Ei sinua kukaan täällä tunnistaisi.

Metsää on minullakin enkä odota mitään, sanoin heti ei minun mailleni. Ja uskallan sanoa sen tässä anonyymina ei minun tarvitse ilmoittaa missä se metsäni sijaitsee ja paljonko sitä on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi