Tuulivoimavastustus on lapsellista
Tuulivoimavastustus noudattaa samaa kaavaa ja populismia kuin sähköautovastustus, eli ollaan muka huolissaan näiden "ympäristöhaitoista". Todellisuudessa tuulivoimaloista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä ellei seiso siinä torin juurella ja lisäksi liikenne ja ihmisten kissat tuhoavat luontoa ja tappavat lintuja moninkertaisesti enemmän.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
"Toki minulla on mielipiteeni puolesta ja vastaan" jne: mitä sinä varsinaisesti haluat tuoda tähän keskusteluun? Koska nyt vaikuttaa vain siltä että korostat kuinka sinulla on metsää ja nautit tilanteesta kun firmat pyytävät lupaasi nostattaa voimala vai useampiko maillesi ja tuulivoimavastutstajat, sinun sanojesi mukaan riitelevät ja yrittävät määrätä mitä sinä maallasi teet. Tule hyvin itsekorostava vaikutelma, mitään tuulivoimaenergiaan ja siihen liittyviin mahdollisiin hyöty/haittapuoliin et sano mitään koska paikka on väärä - no mitä ihmettä olet vauvapalstan keskustelussa jos paikka on ihan väärä sanoa mielipidettään? Ei sinua kukaan täällä tunnistaisi.
Metsää on minullakin enkä odota mitään, sanoin heti ei minun mailleni. Ja uskallan sanoa sen tässä anonyymina ei minun tarvitse ilmoittaa missä se metsäni sijaitsee ja paljonko sitä on..
No halusin vain kertoa, että tilanne on minullekin ihan älytön mutta erittäin mielenkiintoinen seurattava. Kaltaisiani on varmasti muitakin eli ihmisiä, jotka eivät asu niiden mahdollisten tulevien myllyjen lähellä. En minä lähde tästä sinun kanssa enempää kinaamaan. Jokainen saa keskustella täällä juuri niin kuin itse haluaa, ja ylläpitäjä poistaa jos tahtoo. Älä lue jos keskustelu on vääränlaista.
Tuulivoiman kannattajat esittävät olevansa huolestuneita ympäristöstä. Todellisuudessa he ovat mahdollistamassa metsäkatoa, sekä tukevat kansainvälisiä tuulivoimayrityksiä valtaamaan jokaisen suomalaisen metsäläntin. Edes kansallispuistot ja luonnonsuojelualueet eivät ole turvassa sen paremmin tuulipuistoilta, kuin kaivoksiltakaan
Ihan kiva nähdä aloituksen nuolimäärä tai se miten iso osa on alanuolia. Antaa edes ripauksen toivoa asian suhteen, kun moni näyttää tietävän miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hiljan oli mediassa surullinen juttu perheestä jolla jonkinlaista maatalous/luontoyrittäjyttä, ihana idylli maaseudulla ja he menettävät sen ja elinkeinonsa tuulimyllyjen takia ja onhan näitä muitakin "
Jos maalla ei olisi vuosia levitetty ajatusta jonka mukaan tuulivoimala tuohoaa täsin luonnon rauhan ja kaiken idylin niin kukaan tavallinen ei olisi edes ajatellut että joku tuulimylly tekisi luontoyrittämisen siellä mahdottomaksi.
No se teki sen. Ajattelipa kuka mitä tahansa. Onhan näitä, lainat jäi mutta tulot meni kun myllyt tuli. Eri.
No minulle ei olisi kyllä tullut mieleenkään että en menisi johonkin luontokohteeseen siksi että alueella on tuulivoimaloita jos sitä ei olisi minulle toitotetu vuosia että ne alueet ovat sitten pilalla.
Ajoin ohi Someron, ja jo kaukaa huomasin, miten ahdistus alkoi kehoon hiipimään. Tuli todella kamala olo, siis fyysisesti jo pelkästä tuulimyllyn näkemisestä. Ei olisi tullut mieleenkään mennä ulkoilemaan ja nauttimaan luonnosta sen läheisyyteen. Ainoa ajatus oli, että pian pois täältä!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää koirien räksytys ja jatkuva polttomoottoreilla revittely kuminpolttoineen. Tuulivoimasta sentään on jotakin hyötyä.
Minua taas ärsyttää tollaset räksyttäjä ulisijat, teistä ole mitään hyötyä, pelkästään haittaa.
Siitä se meteli vasta nousisi, jos ne ah, niin ihanat, meluttomat tuulivoimapuistot rakennettaisiin sinne, missä sähköä eniten kuluu, eli isojen kaupunkien lähelle. Sen sijaan ne jostain syystä (mikähän mahtaisi olla?) rakennetaan tänne ruuhka-Suomen ulkopuolelle ja niiden sekä niistä johtavien linjojen tieltä raivataan järjettömät määrät metsää.
Selitäpä ap, miten se on ympäristöystävällistä? Jos tuulivoimapuistot rakennettaisiin lähemmäs käyttökeskittymiä, selvittäisiin huomattavasti vähäisemmillä ympöristövaikutuksilla.
Ai niin, mutta kun ne on rumia ja pitävät hirveää melua! Eihän niitä voi teidän kaupunkilaisten kiusaksi tuoda. Viedään sinne, missä ne häiritsevät vain muutamaa maalaismummoa ja koko ympäröivää luontoa kymmenien kilometrien säteellä.
Vierailija kirjoitti:
"Hiljan oli mediassa surullinen juttu perheestä jolla jonkinlaista maatalous/luontoyrittäjyttä, ihana idylli maaseudulla ja he menettävät sen ja elinkeinonsa tuulimyllyjen takia ja onhan näitä muitakin "
Jos maalla ei olisi vuosia levitetty ajatusta jonka mukaan tuulivoimala tuohoaa täsin luonnon rauhan ja kaiken idylin niin kukaan tavallinen ei olisi edes ajatellut että joku tuulimylly tekisi luontoyrittämisen siellä mahdottomaksi.
Höpöhöpö, mielipiteesi on selvästi kognitiivisen dissonanssin välttämistä; yrität selittää haitat luulotaudiksi. Totuus on kuitenkin totuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoiman kannattajat esittävät olevansa huolestuneita ympäristöstä. Todellisuudessa he ovat mahdollistamassa metsäkatoa, sekä tukevat kansainvälisiä tuulivoimayrityksiä valtaamaan jokaisen suomalaisen metsäläntin. Edes kansallispuistot ja luonnonsuojelualueet eivät ole turvassa sen paremmin tuulipuistoilta, kuin kaivoksiltakaan
Vauva av -kevennys: Hesarissa on silloin tällöin tuulivoimajuttuja. Yksi koski mielipidekirjoitusta suunnitellusta tuulivoima-alueesta kansallispuiston viereen, muistaakseni kansallispuisto on Salamajärvi mm. Perhon kunnan alueella. Muistaakseni mielipiteen kirjoittaja oli arkkitehti, joka kritisoi ko. tuulivoimahanketta mm. siksi, että se sijoittuisi aivan kansallispuiston viereen. Mielipidekirjoitus oli hyvä.
Mutta sitten siihen oli tullut aika paljon kommentointia. Jäi mieleen yksi kommentti, jossa kommentoija totesi, että voivathan kansallispuistossa retkeilevät katsoa maahan kulkiessaan, jotteivat tuulimyllyt osu näkökenttään. Mielestäni kirjoittaja oli tosissaan, mutta aivan varma en ollut. Nauratti ja ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva av -kevennys: Hesarissa on silloin tällöin tuulivoimajuttuja. Yksi koski mielipidekirjoitusta suunnitellusta tuulivoima-alueesta kansallispuiston viereen, muistaakseni kansallispuisto on Salamajärvi mm. Perhon kunnan alueella. Muistaakseni mielipiteen kirjoittaja oli arkkitehti, joka kritisoi ko. tuulivoimahanketta mm. siksi, että se sijoittuisi aivan kansallispuiston viereen. Mielipidekirjoitus oli hyvä.
Mutta sitten siihen oli tullut aika paljon kommentointia. Jäi mieleen yksi kommentti, jossa kommentoija totesi, että voivathan kan
Taisi olla joku valikoivaa retkeilyä harrastava tuulivoimakonsultti, joka noin ylipäätään näkee/kuulee/kokee elämän subjektiivisesta, narsistisesta kuplastaan - ilman moraalia.
Tuulivoima on täydentävä tuotantomuoto. Ei ratkaise ongelmia kuin osittain.
Tuulivoima on lapsellista.