Tuulivoimavastustus on lapsellista
Tuulivoimavastustus noudattaa samaa kaavaa ja populismia kuin sähköautovastustus, eli ollaan muka huolissaan näiden "ympäristöhaitoista". Todellisuudessa tuulivoimaloista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä ellei seiso siinä torin juurella ja lisäksi liikenne ja ihmisten kissat tuhoavat luontoa ja tappavat lintuja moninkertaisesti enemmän.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu taloon sisälle jokainen ohiajava auto uudella ok-alueella - etenkin polttomoottoriset. Pitäisi olla jonkinlainen lakisääteinen suojaetäisyys polttomoottoriautoihin tai jättää autot parin kilometrin päähän asutuksesta.
Autoilijat kaiken lisäksi tappavat ihmisiä, eivät pelkästään lintuja ja muita eläimiä. Mutta tämä on jotenkin Eri Asia(tm).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tuulivoimaloita vastustavilla "luonnonsuojelijoilla" on myös tyypillisesti etunimi tyyppiä 1950-1960-luku ja sukupuoli on mies.
Autona joku tonnin romu.
Moni tuntemani tuulivoiman kannattaja ajaa <tonnin romulla.
En ylipäätään ymmärtänyt miksi haluat niputtaa köyhät ja juntit yhteen? Oletko bättre folke?
Minun mielestä tuulivoimala on upea ja miehekäs näky. Siinä on KOKOA JA VOIMAA! Mieluummin niitä katselee kuin jotain hiilivoimalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoimaloiden ongelmallisuus ei liity pelkästään meluun, vaan kyse on myös maisema- ja välkehaitasta puhumattakaan siitä, että lapojen uhreiksi päätyy lintuja ja että tuulivoimaloiden ja niiden huoltoteiden ja uusien sähkölinjojen takia joudutaan monella paikkakunnalla kaatamaan suuret määrät metsää ja kaivamaan maa-aineksia ja louhimaan kallioita. Kärsimään joutuu sekä luonto että ihminen. Tuulivoima ei todellakaan ole vihreää eikä puhdasta ei päästötöntä.
Vihreän siirtymän hurmoksellinen markkinointi pettää sen tosiasian, että kuluttamista pitäisi vähentää eikä kiihdyttää sitä lisäämällä näennäisekologista energiantuotantoa.
Lisäksi tuulivoimabuumia seurannut datakeskusbuumi tulee kuluttamaan kaiken sen lisäsähkön, mitä uusilla tuulivoimaloilla aiotaan tuottaa. Tavallisen suomalaisen sähkölasku ei tule pienenemään. Eivät ulkomaiset sijoittajat sijoita tuulivoimaan ja datakeskuksiin suomalaisten etua
Ppperrrssskutarallaa!
Miksi useat EU maat ostavat kaasun ja öljyn Venäjältä kuten Espanja ja Ranska ja niillä menee paljon paremmin kuin Suomella? Eikä niitä mustamaalata päivittäin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan liikenteen meluun aletaan puuttua yhtä fanaattisesti? Tuulivoiman "melu" ei ole mikään oikea ongelma vaan laitaoikeiston keppihevonen oman luontotuhoagendansa ajamiseksi.
Miten niin? Ainahan tuosta on vinguttu ja jokainen uusi tienpätkä aiheuttaa suurta vastustusta. Yksi kriteereistä on juurikin tuo melu.
Jaa, et näköjään tiedä asioista mitään. Minä en maanomistajana ole vuokrannut yhtään maata noille vaikka siitä ison tilin saisikin. Jälkiseuraukset ovat niitä, minkä takia en halua tuota tehdä.
"Hei, jollain oli hyvä idea! Rakennetaan sen mukaan, missä ihmisiä eniten on, eli juuri esim. Helsingin keskustaan. Kun eihän ne mitään haittaa!"
No kun te siellä maalla olette halunneet rakentaa tuulivoimalait sellaisiksi että pitää olla joku viisi kilometria lähimpään asutukseen (ja silti valitatte niistä) joten ei niitä sen takia juuri voi asutuksen lähelle rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi useat EU maat ostavat kaasun ja öljyn Venäjältä kuten Espanja ja Ranska ja niillä menee paljon paremmin kuin Suomella? Eikä niitä mustamaalata päivittäin asiasta.
Olisiko sinusta siis hyvä että me edelleen syytäisimme rahaa Venäjälle?
Sitäpaitsi noissa mainitsemissasi maissa sähkö on kalliimpaa kuin Suomessa joten sikäli niillä ei mene kyllä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ydinvoima on pelkkää sattumavoimaa nykyään ja OL3 taas kuukausitolkulla pois pelistä "vuosihuollon" takia.
Toi on totta. Mitenkä se venkkujen rakentama toimii kymmeniä vuosia mutta tämä uusin OL3 seisoo ja "vuosihuoltaa" 4 kuukauden välein. Mutta tuulivoimastahan oli puhe; Itse olen huolissani mitä tuulivoiman lisäys tekee maapallolle? Hidastuuko pyörintä? Putoammeko ns. astian pohjalle ennemmintaimyöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Hei, jollain oli hyvä idea! Rakennetaan sen mukaan, missä ihmisiä eniten on, eli juuri esim. Helsingin keskustaan. Kun eihän ne mitään haittaa!
Ja harvaan asuttuihin paikkoihin muuttaneet saavat olla rauhassa, kun eivät sitä sähköäkään niin paljon käytä.
Nyt kärsijöinä on nimenomaan ne, jotka eniten luontoa arvostavat ja rakastavat, ja sieltä se metsä kaadetaan ja tuodaan jättimäiset myllyt kaiken maiseman eteen.
Ihmiset, jotka asuvat keskustoissa, ovat tuulivoimamyönteisempiä varmaan juuri siksi, että eivät itse niitä joudu katselemaan, eikä se metsä, joka sen tieltä kaadettaisi, kosketa millään tavalla.
Onhan se hauskaa, tornitalot on ok, mutta tuulimylly hirvitys 😁
"Mutta tuulivoimastahan oli puhe; Itse olen huolissani mitä tuulivoiman lisäys tekee maapallolle? Hidastuuko pyörintä? "
Miksi ihmeessä se hidastuisi? Ilmakehä pyörii maapallon mukana joten ei ilman liikkeillä ole juurikaan tekemistä maapallon pyörimisen kanssa.
Ei niitä muut vastusta, kuin örisevät perusjuntit, jotka lompsivat eripari raajoillaan.
Samalla kuuluu mölinää ja pelätään kaikkea uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tuulivoimaloita vastustavilla "luonnonsuojelijoilla" on myös tyypillisesti etunimi tyyppiä 1950-1960-luku ja sukupuoli on mies.
Autona joku tonnin romu.
Moni tuntemani tuulivoiman kannattaja ajaa <tonnin romulla.
En ylipäätään ymmärtänyt miksi haluat niputtaa köyhät ja juntit yhteen? Oletko bättre folke?
Tosiasia useimmin tuo edellisen kommentti .Eivät osaa ajatella laajemmin
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Jaa, et näköjään tiedä asioista mitään. Minä en maanomistajana ole vuokrannut yhtään maata noille vaikka siitä ison tilin saisikin. Jälkiseuraukset ovat niitä, minkä takia en halua tuota tehdä.
😇 Tätäkö odotat saavasi siitä
Usein olen kysynyt tuulivoiman kannattajilta, että aikovatko he olla tyyninä aikoina ilman sähköä. Mutta koskaan en ole saanut kunnon vastausta tuohon. Korkeintaan puhutaan jostain akkuvarastoista joissa riittää tehoa vain muutamaksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei, jollain oli hyvä idea! Rakennetaan sen mukaan, missä ihmisiä eniten on, eli juuri esim. Helsingin keskustaan. Kun eihän ne mitään haittaa!
Ja harvaan asuttuihin paikkoihin muuttaneet saavat olla rauhassa, kun eivät sitä sähköäkään niin paljon käytä.
Nyt kärsijöinä on nimenomaan ne, jotka eniten luontoa arvostavat ja rakastavat, ja sieltä se metsä kaadetaan ja tuodaan jättimäiset myllyt kaiken maiseman eteen.
Ihmiset, jotka asuvat keskustoissa, ovat tuulivoimamyönteisempiä varmaan juuri siksi, että eivät itse niitä joudu katselemaan, eikä se metsä, joka sen tieltä kaadettaisi, kosketa millään tavalla.
Samaa mieltä. Mutta lisäisin että tuulivoimaloista todellakin on paljon järkyttävää ja peruuttamatonta haittaa luonnolle ja sitä kautta/ajan myötä myös ihmisille. Rumia ne ovat ja tuhoavat maiseman mutta jos se ei ketään kiinnosta niin kannattaa ottaa selvää mitä se välke/ääni/tärinä saa aikaan, mitä voi tapahtua pohjavesille, miten se vaikuttaa eläimistöön/eliöstöön ja mennä vaikka katsomaan silpoutuneita lintuja ja lepakoita ja lähistön maatiloille sekasikiöinä syntyneitä vasikoita. Älä usko kiihkoilijoita ja niitä jotka eivät osaa perustella asiaansa vaan ota selvää, löytyy asiantuntijoita jotka eivät ole poliittisia ja jotka tietävät mistä puhuvat. Ihan ensiksi mieti miksi maailmalla tuulivoimamyönteisyys on laskenut rajusti, siellä missä niitä on jo ollut ja miksi esim Ranska haluaa rakennuttaa niitä tänne, ei omaan maahansa. Ota myös selvää tuovatko ne tuloja kunnille/Suomelle ja mitä niiden valmistaminen vaatii.
Olen biologian maisteri, asun Espoossa ja vastustan tuulivoimaloiden rakentamista lähelle asutusta ja erämaihin, siis lähes kaikkialle. Suomesta saattaa silti löytyä joitakin alueita tuulivoimaloille.
Tuulivoimalat aiheuttavat suurta luontotuhoa ja laskevat tuntuvasti niiden lähellä asuvien elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tuulivoimastahan oli puhe; Itse olen huolissani mitä tuulivoiman lisäys tekee maapallolle? Hidastuuko pyörintä? "
Miksi ihmeessä se hidastuisi? Ilmakehä pyörii maapallon mukana joten ei ilman liikkeillä ole juurikaan tekemistä maapallon pyörimisen kanssa.
Nii in, ilmakehä pyörii maapallon mukana mutta tuulivoimalat ovat ryhtyneet jarruttamaan sitä tuulen liikettä. Eli kiihtyykö sitten maapallon pyörintä? Päivät lyhenee...vauhti kiihtyy?
Ajan sähköautolla, olen kasvissyöjä ja elän melko ekologisesti.
Silti vastustan tuulivoimaa, koska siitä on ympäristövastuu kaukana. Oikeassa paikassa hyvä idea, mutta ne hyvät paikat alkaa olla suojeltuja metsiä joten tuulivoimaa koskeva luonnon kestokyky on tullut monessa paikassa vastaan. Aurinkovoimalat olemassaolevien rakennusten katolle ja katsotaan kuinka paljon enää tarvitaan tuulimyllyjä sen jälkeen.