Mistä löytäisin pitkään sinkkuna olleita kolmi-nelikymppisiä naisia?
Olen nelikymppinen mies, ja nyt näyttäisi olevan tulossa ero suhteesta, jossa olen ollut muutaman viime vuoden. Ehkä suurin syy eroon on se, että nainen ei halua tästä kunnollista parisuhdetta. Ostin asunnonkin, jossa voidaan yhdessä asua, naisen ei tarvinnut laittaa senttiäkään kiinni, mutta ei vain kelpaa.
Olin ennen tätä suhdetta 11 vuotta yksin. En harrastanut mitään yhdenyönjuttuja tai panosuhteita, ajattelin että jos en kellekään oikeasti kelpaa, niin ei sitten.
Haussa olisi nainen, joka on suhtautunut asiohin samalla tavalla, ja ei ole tosiaan sitä elämänsä rakkautta löytänyt. Ihan puhtaasti siksi tällainen nainen haussa, että luultavasti silloin elämänarvot ja -tavoitteet olisivat yhteneväisiä.
Otsikon kysymykseen liittyen: Tinder ei ole vastaus. Tinderistä löytyy aivan päinvastaisia naisia, joilla on ollut niin monta kevytsuhdetta 10 vuoden sisään etteivät enää edes muista miesten nimiä.
Kommentit (98)
"Mutta, mutta.. Olet tyypillinen mies, etsit naista, vaikket ole vielä eronnut. Eli heterosuhdepalveluihin ei saa tulla katkoa. Tiedätkö kuinka paljon helpompaa on sinkkuna, kun siistii vain omat jälkensä ja tekee omat metatyönsä. Ei kiinnosta miehet, jotka etsii seuraavaa, vaikka edellinen on vielä kuvioissa, opettele selviytymään kotihommista, aikatauluista ja sielunhoidosta itse."
Tässä suhteessa se on ollut kyllä minä, joka on tehnyt kotihommia ja sielunhoitoa. Aikataulukset olen hoitanut omiin juttuihini, kun taas nainen ei ole hoitanut aikataulutuksiaan omiin asioihinsa, ei edes niihin joihin on halunnut minut mukaan, ja aikataulutuksen pieleenmeno on sitten tietenkin ollut minun syytäni.
- ap
Mitä pitempään on sinkkuna, niin sitä paremmin siihen tottuu eikä halua muuta.
M49
Ootko palstan issipervo? Eikö kirjastonhoitaja täyttänytkään odotuksia, vaikka isot kannut onkin :D
Vierailija kirjoitti:
Ootko palstan issipervo? Eikö kirjastonhoitaja täyttänytkään odotuksia, vaikka isot kannut onkin :D
En ymmärtänyt tästä mitään.
- ap
Kerropas ap nyt ihan omin sanoin, miksi minun 14v sinkkuna olleen naisen pitäisi parin vuoden päästä ottaa sinut eli pitkästä parisuhteesta äskettäin eronnut mies?
Täällä pitkään sinkkuna ollut nainen joka ymmärtää pointtisi. Itse olen toivonut että mies jonka kanssa ehkä joskus alkaisin suhteeseen, olisi ainakin jossain kohtaa elämäänsä ollut pidemmän aikaa sinkkuna. Omaisi kanssani jotakuinkin konservatiiviset arvot
Mutta on tosiaan niin että kun on pitkään ollut sinkkuna, kynnys alkaa suhteeseen nousee. Elämä soljuu hyvin, on sinut itsensä kanssa ja sisäinen rauha... Pitäisi tulla vastaan jotain todella mullistavaa että tilanteen haluaisi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mielenterveystoimistosta tai kirjaston aspasta. Valitettavasti tuossa ikähaarukassa pitkä sinkkuus yleensä ei ole tavallista ja taustalla on jotain syitä.
Tai oma valinta. Minulla oma syy, ystäväni on puolestaan lesbo, eikä ole löytänyt hyvää naista.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas ap nyt ihan omin sanoin, miksi minun 14v sinkkuna olleen naisen pitäisi parin vuoden päästä ottaa sinut eli pitkästä parisuhteesta äskettäin eronnut mies?
Joo, ja heti sitoutua, ja alkaa leikkimään kotista.
Ap kuulostaa täyspäiseltä. En minäkään menisi tinderiin.
Hiukan kuitenkin ihmettelen sitä, että kumppania pitää niin kauheasti etsiä. Miksei vain elä ja pidä silmät auki. Etsimisestä tulee myös vähän epätoivoinen viba, ja sen haistaa.
Mielestäni on ihan olennaista myös pystyä olemaan jonkin aikaa yksin. Suoraan uuteen suhteeseenn säntääminen on niin meh.
Onnea kuitenkin matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa täyspäiseltä. En minäkään menisi tinderiin.
Hiukan kuitenkin ihmettelen sitä, että kumppania pitää niin kauheasti etsiä. Miksei vain elä ja pidä silmät auki. Etsimisestä tulee myös vähän epätoivoinen viba, ja sen haistaa.
Mielestäni on ihan olennaista myös pystyä olemaan jonkin aikaa yksin. Suoraan uuteen suhteeseenn säntääminen on niin meh.
Onnea kuitenkin matkaan.
Äskeisen kirjoittaja on siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen olisi pitänyt olla pitkään sinkkuna?
Jotta hänellä on sama kokemusmaailma kuin minulla, ja jotta hän oikeasti haluaa olla tosissaan, jos alun tapailuvaiheen jälkeen näyttää siltä, että olisin hänelle hyvä mies.
Osa naisista on tinderöinnillä jne. ajanut itsensä tilaan, jossa ilmeisesti pitkäaikainen sitoutuminen ja miehen tosissaan ottaminen elämänkumppanina on muuttunut psykologisesti hankalaksi.
-a p
Minun ystävissäni on muutama pitkään, yli kymmenen vuotta, sinkkuna ollut nainen. Yhden yön suhteet eivät heitä kiinnosta.
Olivat he Tinderissäkin, vakikumppania etsimässä, eikä se heitä mihinkään muuttanut.
Poistuivat sovelluksesta, kun se on aikuiselle heteronaiselle aika turha paikka. Muutama vuosi sitten olisit voinut heidät sieltä löytää, ellei asenteesi olisi este.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap siis oikeasti tajua, että hän itse ei ole pitkään sinkkuna ollut? Ei jotain "ennen tätä suhdetta" juttuja lasketa. Nykytilanne ratkaisee ja nykytilanteessa ap on varattu.
Varattu tosiaan, ja uutta pykälään hakemassa jo nyt. Kuka ei nyt ota ketä vakavasti? Ehkä vakava katse peiliin olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta, mutta.. Olet tyypillinen mies, etsit naista, vaikket ole vielä eronnut. Eli heterosuhdepalveluihin ei saa tulla katkoa. Tiedätkö kuinka paljon helpompaa on sinkkuna, kun siistii vain omat jälkensä ja tekee omat metatyönsä. Ei kiinnosta miehet, jotka etsii seuraavaa, vaikka edellinen on vielä kuvioissa, opettele selviytymään kotihommista, aikatauluista ja sielunhoidosta itse."
Tässä suhteessa se on ollut kyllä minä, joka on tehnyt kotihommia ja sielunhoitoa. Aikataulukset olen hoitanut omiin juttuihini, kun taas nainen ei ole hoitanut aikataulutuksiaan omiin asioihinsa, ei edes niihin joihin on halunnut minut mukaan, ja aikataulutuksen pieleenmeno on sitten tietenkin ollut minun syytäni.
- ap
Tämä tulevan eksän haukkuminen on myös iso varoitusmerkki. Kun kaikki vika on puolisossa ja itse täydellinen, tuleva suhde jatkuu samoissa merkeissä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Tämä tulevan eksän haukkuminen on myös iso varoitusmerkki. Kun kaikki vika on puolisossa ja itse täydellinen, tuleva suhde jatkuu samoissa
Tuo on muuten totta. Luin kiireellä. On varoitusmerkki. -Ap:tä täysipäiseksi sanonut
Naiset, siis elämää kokeneet eikä ihan parikymppiset, ei kovin helposti enää muuta miesten kanssa yhteen. En minäkään ja takana avioliitto, mistä lapsia. Naiset on nykyään tosi varovaisia.
En mä ole ottanut yhtään miestä asumaan mun luo eron jälkeen. Syynä puhtaasti se, että en halua taas joutua aikuisen miehen äidiksi, joka pyykkää, siivoaa ja kokkaa miehelle. Tämän jälkeen haukutaan pataluhaksi ja valitetaan kun ei ole ainakaan viiteen tuntiin saanut seksiä. Sitä negatiivista ilmapiiriä ei jaksa. Mä voin seurustella niin että asutaan omissa asunnoissa. Silloin on myös helppo lopettaa tarvittaessa suhde, kun ei tarvitse jakaa omaisuutta.
En myöskään halua enää koskaan maksaa miehen kuluja. 50/50 kulujen maksu käy suurimpaan osaan yhteisistä menoista, ruuasta mies saa maksaa enemmän kun kerran syökin enemmän.
Kuulostaa ehkä katkeralta, mutta näin keski-ikäisenä en siedä milliäkään pärseilyä yhdeltäkään mieheltä.
Enkä myöskään alkaisi suhteeseen ap:n kanssa. Ap jo käytännössä pettää nyxää, kun etsii uutta vaikka on suhteessa. Pettäjä ja parisuhderiippuvainen mies. Ei kiitos.
Seurakunnasta, kirjastosta, kotoa....
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mielenterveystoimistosta tai kirjaston aspasta. Valitettavasti tuossa ikähaarukassa pitkä sinkkuus yleensä ei ole tavallista ja taustalla on jotain syitä.
Onpa typerä kommentti. Olen 38 ja ollut koko ikäni sinkku, ihan omasta vapaasta tahdostani koska rakastan vapautta ja omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Tämä tulevan eksän haukkuminen on myös iso varoitusmerkki. Kun kaikki vika on puolisossa ja itse täydellinen, tuleva suhde jatkuu samoissa
Ap on uhri, nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Nainen tekee kaiken väärin ja ap itse on herra täydellisyys. Nämä täydelliset ihmiset kuvittelevat tulevansa onnellisiksi, kunhan löytäisivät täsmälleen itsensä kaltaisen valioyksilön. Eihän se sitä tietenkään tule löytämään, jotain vikoja ja puutteita löytyy varmaan jokaisesta ehdokkaasta. Täysin naurettavaa on myös, että kun ap on joskus ollut pitemmän ajan sinkku, niin naisen pitää olla ollut sitä nyt. Joku jo siitä mainitsikin, että ap ei taida kestää ajatusta siitä, että nainen on hiljattain harrastanut seksiä jonkun toisen miehen kanssa. Taustalta paistaa omistava, epävarma, tukahduttava ja mustasukkainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen olisi pitänyt olla pitkään sinkkuna?
Naiset muuttuvat kuulumma jälleen neityeiksi oltuaan tarpeeksi pitkään yksin.
Pötyä. Mutta ap ei saa saparoaan sojoon kun pelkää epäonnistumista.
Saparo on perspuolella, mutta vavahteleva kulli etupuolella.
Täällä 8v sinkkuna elellyt 35v nainen mutta haluan kumppaniksi sellaisen joka myös on pitkään sinkkuna ollut joten et ole sovelias. Sori.