Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ihmisellä olla Whatsapp? En ole keksinyt, mihin tarvitsisin sitä. Onhan puhelimessa tekstiviestit ja multimediaviestit.

Vierailija
09.03.2025 |

Niin?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin se puhe ja tekstiviestit minun puhelimessani.

Et ole tosissas, ne saa ladattua kaupasta, google play tai se toinen...iphonen mutten tiedä mikä sen nimi on

Vierailija
42/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissas, ne saa ladattua kaupasta, google play tai se toinen...iphonen mutten tiedä mikä sen nimi on

Kerropa yksityiskohtaisesti, miten sä lataat kaupasta (ja mikä se kauppa on) sovelluksia esimerkiksi Doron näppäinpuhelimeen? :D

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pieni lapsi sä olet, kun kuvittelet, että kaikilla on älypuhelin? 

Vierailija
44/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole. Joskus latasin sen kun tapailemani mies vaati, mutta poistin pian kun en tykkää turhista sovelluksista puhelimessani. Kavereiden ja läheisten kanssa viestin Facebookin Messengerillä ja ihan tavallisilla tekstareilla.

Nyt on työpaikalla alkanut painostus lataamiseen, kun olisi tärkeää olla yhteinen ryhmä tiedonkulkua varten. Vaan niin kauan kuin ei ole työpuhelinta vaan oma puhelin, niin ei käy. Minut tavoittaa kyllä puhelulla tai tekstarilla. 

Vierailija
45/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meta pystyy stalkkaamaan.

Hurjaa. Niitä kiinnostaa varmasti ihan helvetin paljon esim. minun ja äitini välinen viestien vaihto :D

Tämä on se paras.

Kyllä ne kiinalaiset ja venäläiset ja amerikkalaiset nyt näkevät kaiken mitä viestitän. :) :)

Huolissaan viestiensä seuraamisesta ovat oikeasti ainoastaan mm. lapsikauppiaat / ihmiskauppiaat, huumekauppiaat, korruptoituneet poliitikot jne.

Vierailija
46/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole. Joskus latasin sen kun tapailemani mies vaati, mutta poistin pian kun en tykkää turhista sovelluksista puhelimessani. Kavereiden ja läheisten kanssa viestin Facebookin Messengerillä ja ihan tavallisilla tekstareilla.

Nyt on työpaikalla alkanut painostus lataamiseen, kun olisi tärkeää olla yhteinen ryhmä tiedonkulkua varten. Vaan niin kauan kuin ei ole työpuhelinta vaan oma puhelin, niin ei käy. Minut tavoittaa kyllä puhelulla tai tekstarilla. 

Missä puuhastelupajassa olet töissä, jos työviestintään käytetään whatsappia? Ei mikään edes alkeiden verran tietoturvasta perillä oleva firma toimi niin. 

Vierailija
47/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whatsapp on ilmainen, tekstarit maksaa (jos ei ole imessage). Mulla on prepaid ja yksi tekstari on aika kallis.

Lisäksi kaikki tekstarit ei menneet enää perille, siispä vaihdoin pari vuotta sitten whatsappiin. Nyt kirjoittelen harvoin tekstareita.

Mullakaan ei mene kaikki tekstarit perille. Tietääkö joku missä vika?

Vierailija
48/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa porukoissa lopetettu toi face mese lähes kokonaan, kun sen viestit ei kulje aina reaaliajassa. Joskus ne tuli tunninkin lähetyksestä, niin se ei vaan toiminu.

Vierailija
49/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

WhatsApp ei ole pakollinen, jos et koe sille tarvetta, mutta monille se on kätevä, koska:

Ilmainen viestittely toimii nettiyhteydellä, joten ei tule tekstiviesti- tai multimediaviestikuluja.

Ryhmächattien helppous esimerkiksi perheen, ystävien tai työporukan kanssa.

Ääniviestit ja videopuhelut ilman lisämaksuja.

Kuvien, videoiden ja tiedostojen jakaminen helposti.

🌍 Erityisen hyödyllinen ulkomaille viestittäessä halvempi vaihtoehto kuin perinteiset kansainväliset tekstiviestit ja puhelut.

📞 Ilmaiset ääni- ja videopuhelut ulkomaille netin kautta ilman kalliita kansainvälisiä puhelumaksuja.

Hyvä matkustaessa yhteydenpito onnistuu ilman SIM-kortin vaihtoa, kunhan on nettiyhteys.

Jos viestittelet paljon ulkomaille tai haluat ryhmächattien ja median jakamisen helppoutta, WhatsApp voi olla hyödyllinen. Mutta jos pärjäät hyvin tekstiviesteillä ja tavallisilla puheluilla, et välttämättä tarvitse sitä. 😊

Vierailija
50/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WhatsApp ei ole pakollinen, jos et koe sille tarvetta, mutta monille se on kätevä, koska:

Ilmainen viestittely toimii nettiyhteydellä, joten ei tule tekstiviesti- tai multimediaviestikuluja.

Ryhmächattien helppous esimerkiksi perheen, ystävien tai työporukan kanssa.

Ääniviestit ja videopuhelut ilman lisämaksuja.

Kuvien, videoiden ja tiedostojen jakaminen helposti.

🌍 Erityisen hyödyllinen ulkomaille viestittäessä halvempi vaihtoehto kuin perinteiset kansainväliset tekstiviestit ja puhelut.

📞 Ilmaiset ääni- ja videopuhelut ulkomaille netin kautta ilman kalliita kansainvälisiä puhelumaksuja.

Hyvä matkustaessa yhteydenpito onnistuu ilman SIM-kortin vaihtoa, kunhan on nettiyhteys.

Jos viestittelet paljon ulkomaille tai haluat ryhmächattien ja median jakamisen

Kaikki tuo onnistuu millä tahansa muullakin vastaavalla sovelluksella. Nopeana esimerkkinä vaikkapa Teams. 

Vierailija
51/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilmaiset puhelut kelpaa?

Ei niihin whatsappia tarvita. On paljon muitakin sovelluksia, joiden kautta voi soitella ilmaiseksi. Monilla myös kuuluu liittymän kk-maksuun rajaton määrä puheluita kotimaassa. 

Just näin. Liittymän kk-maksuun sisältyy kotimaan ja muutamien muidenkin maiden (en nyt luettele niitä tässä kun kaikkia edes muista) puhelut kuin myös tekstarit. molempia rajaton määrä.

Ja kuten joku jo sanoikin niin omassa luurissa voi tehdä myös tekstareihin ryhmiä, ei tartte kaikille erikseen niitä lähetellä jos saman jutun haluaa useammalle lähettää.

Vierailija
52/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin whatsappia tarvita. On paljon muitakin sovelluksia, joiden kautta voi soitella ilmaiseksi. Monilla myös kuuluu liittymän kk-maksuun rajaton määrä puheluita kotimaassa. 

Just näin. Liittymän kk-maksuun sisältyy kotimaan ja muutamien muidenkin maiden (en nyt luettele niitä tässä kun kaikkia edes muista) puhelut kuin myös tekstarit. molempia rajaton määrä.

Ja kuten joku jo sanoikin niin omassa luurissa voi tehdä myös tekstareihin ryhmiä, ei tartte kaikille erikseen niitä lähetellä jos saman jutun haluaa useammalle lähettää.

Yleensä ne maat ovat kaikki EU ja ETA maat.

Vierailija
53/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme perheen kesken signalia. Sinne eivät ole vielä huijarit pesiytyneet.

Vierailija
54/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa mun 5110 edes toimi wazzuupp. Matopeli kyllä pelittää hienosti .

Vierailija
55/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poikieni kanssa waryhmässä. He näkevät, koska olen viimeksi viestinyt waviestein. Kun potkaisen tyhjää, he tulevat hautaamaan mut. Ainakin toivon niin.

On muitakin sovelluksia tuohon tarkoitukseen kyllä. Voihan sitä soitellakin, mutten viitsi joka päivä. Ei hekään.

Vierailija
56/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon musk voi lopettaa whatsapin milloin vain. 

Vierailija
57/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä puuhastelupajassa olet töissä, jos työviestintään käytetään whatsappia? Ei mikään edes alkeiden verran tietoturvasta perillä oleva firma toimi niin. 

Niinku miksi ei? Onhan ne viestit salattuja. 

Jos kiinalaisia kiinnostaa, milloin kokoonnutaan tykypäivään tai kuka toimii pirkon sairaslomatuuraajana.

Vierailija
58/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne maat ovat kaikki EU ja ETA maat.

Joo, niin on.

Vierailija
59/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse latasin whatsappin kun sitä kautta saan työpaikan ryhmäviestit. Muuten en saisi.

Vierailija
60/102 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meta pystyy stalkkaamaan.

Hurjaa. Niitä kiinnostaa varmasti ihan helvetin paljon esim. minun ja äitini välinen viestien vaihto :D

Tämä on se paras.

Kyllä ne kiinalaiset ja venäläiset ja amerikkalaiset nyt näkevät kaiken mitä viestitän. :) :)

Huolissaan viestiensä seuraamisesta ovat oikeasti ainoastaan mm. lapsikauppiaat / ihmiskauppiaat, huumekauppiaat, korruptoituneet poliitikot jne.

Niin ja kuuntelevat p i r ulaiset, älytelkun, robotti-imurin, nettiin liitetyn pyykinpesukoneen tms kautta mitä missäkin huushollissa puhutaan. Robotti-imurit jopa huutelevat härskejä juttuja joilla pelottelevat immeisiä. Jos pyykinpesukone rupiaa huutelemaan rumia niin heitän sillä harakoita ja ostan muutaman pyykkipaljun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi