Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako aloittaa opiskelu vielä 50 vuotiaana?

Vierailija
09.03.2025 |

Elämä vierähti kotiäitinä ja keikka hommia tehden? Vieläkö kannattaa lähteä opiskelemaan oikea ammatti? Mille alalle tämän ikäisiä vielä palkataan? Olen hyvässä kunnossa niin henkisesti kuin fyysisesti vielä. Kohtalo tovereita? 

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Eikös jenkeissä 75 vuotiaatkin ole vielä töissä. Kaupoissa pakkaavat ostoksia. 

Oletko huomannut, että Suomessa pakataan ihan itse.

Olisi kiva jos joku kaupassa pakkaisi. 

Vierailija
62/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Eikös jenkeissä 75 vuotiaatkin ole vielä töissä. Kaupoissa pakkaavat ostoksia. 

Sä voit palkata siihen hommaan jonkun koska tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan hyville hankkeille jos on ajokortti. Tieturva 1 ja 2. Sitten hakee johonkin pikifirmaan liikenteenohjaajaksi tai tekemään niitä suunnitelmia. Homma varmaan toimisi vieläkin.

Vierailija
64/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä ja nykyisessä tilanteessa lähihoitaja taitaa olla ainoita vaihtoehtoja. Sitten vaan töihin vanhuksia hoitamaan. Tarkoitus ei ole mollata, vähätellä tai haukkua, mutta tämä nyt vaan on karu totuus.

Hyvin harva paikka palkkaa yli 50-vuotiaan, jolla ei ole mitään kokemusta alasta. Edes me 30v kokemuksen omaavat emme ole enää kiinnostavia ehdokkaita, kun tekijöitä haetaan. 

Jos sinulla on esimerkiksi lääkärin koulutus, niin aivan varmasti saat töitä ainakin jos olet valmis asumaan jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Siistiä sisätyötä jota voi tehdä vielä ainakin 10 vuotta.

Ja voihan sitä aina syventää sen alan osaamista mitä käytti niissä keikkatöissä. Ehkä sieltä on muutama kontakti jäänyt.

Vierailija
65/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa aina, ei välttämättä rahallisesti, mutta ihan oman pään kannalta vähintään.

Vierailija
66/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttäjäksi hyvin voi kouluttautua. Hae itseilmaisu kouluun ja sieltä sitten erikoistumisopintojen jälkeen olet viihdyttäjä kun opinnot saatu hyväksytysti suoritettua. AMK- koulutus. 

Vierailija
67/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä ja nykyisessä tilanteessa lähihoitaja taitaa olla ainoita vaihtoehtoja. Sitten vaan töihin vanhuksia hoitamaan. Tarkoitus ei ole mollata, vähätellä tai haukkua, mutta tämä nyt vaan on karu totuus.

Hyvin harva paikka palkkaa yli 50-vuotiaan, jolla ei ole mitään kokemusta alasta. Edes me 30v kokemuksen omaavat emme ole enää kiinnostavia ehdokkaita, kun tekijöitä haetaan. 

Jos sinulla on esimerkiksi lääkärin koulutus, niin aivan varmasti saat töitä ainakin jos olet valmis asumaan jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Siistiä sisätyötä jota voi tehdä vielä ainakin 10 vuotta.

Ja voihan sitä aina syventää sen alan osaamista mitä käytti niissä keikkatöissä. Ehkä sieltä on muutama kontakti jäänyt.

Lääkärin koulutuksella töihin lähihoitajaksi? Juuei. 

Vierailija
68/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee muuttumaan kun nykyinen nuoriso on mitä on. Itsekin palkkaisin jo nyt mieluummin vastavalmistuneen 30-60-vuotiaan kuin tuota nuoremman. Haluan henkilön, jolla on vielä luku- ja kirjoitustaito saavutettu koulussa, kykenee olemaan ilman somea työpäivän ajan, uskaltaa soittaa ja vastata puhelimeen, osaa viisarikellon, ymmärtää ettei kaikki työtehtävät ole 100% kivoja ja "mun juttu" ja silti ne on tehtävä. Kokemukseni mukaan joka vuosi tämä on kesätyöläisille aina vain vaikeampaa. Näiden ei luulisi olevan liikaa vaadittu, mutta selvästikin on. Siksi iäkkäämmät hakijat ovat kiinnostavampia. Hoitoala kyseessä jos merkitystä.

Vierailija
69/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan hakisi lääkärin koulutuksella töihin lähihoitajaksi vanhusten hoivakotiin? Vai etkö taaskaan lukenut, mistä puhuttiin?

Vierailija
70/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa opiskella.

Tuo ei ole totta. Opiskelin yliopistossa 8v. Mitään hyötyä ei niistä opinnoista ole missään ollut. 

Itse opiskelin paljon kauemmin ja sen ansiosta unelma-ammatissa.

Vierailija
71/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin järkevältä tämän työläisen kannalta. Tulisi hyvin vähän työtunteja viikkoon ja epäsäännöllisin aikoihin jos hän palvelisi vain minua. 

Vierailija
72/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin järkevältä tämän työläisen kannalta. Tulisi hyvin vähän työtunteja viikkoon ja epäsäännöllisin aikoihin jos hän palvelisi vain minua. 

Hyvin moni on valmis keikkatöihin. Siinähän jää mukavasti aikaa muillekin hommille. Itse teen henkilökohtaisen avustajan töitä keskimäärin 4 tuntia viikossa. Siihen kuuluu mm. ostosten pakkaaminen kaupassa. 

Vierailija
73/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei asiakas voi sinne kauppaan palkata ihmisiä

Vierailija
74/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauppaan, vaan omaksi avukseen ostosten pakkaamiseen. Kannattaa opetella lukemaan niin ymmärtää, mistä puhutaan. 

Vierailija
75/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee muuttumaan kun nykyinen nuoriso on mitä on. Itsekin palkkaisin jo nyt mieluummin vastavalmistuneen 30-60-vuotiaan kuin tuota nuoremman. Haluan henkilön, jolla on vielä luku- ja kirjoitustaito saavutettu koulussa, kykenee olemaan ilman somea työpäivän ajan, uskaltaa soittaa ja vastata puhelimeen, osaa viisarikellon, ymmärtää ettei kaikki työtehtävät ole 100% kivoja ja "mun juttu" ja silti ne on tehtävä. Kok

Muissakin paikoissa on tätä kuviota, että nuoremmat on jatkuvasti burniksella ja eläkkeeltä töihin palanneet paikkaa. 

Vierailija
76/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu omaksi huviksi on hyödyllistä.

Vierailija
77/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. 500% varmuudella kukaan ei estä, jos haluat omalla rahallasi palkata esim. Prisman kassoille ostosten pakkaajia. 

Vierailija
78/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias voisi palkata pakkaajia. Olisi arjen luksusta kun joku pakkaisi ostokset kasseihin.

Vierailija
79/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskella kun Kela pitää huolen omistaan. Mulle tulee Kela tukia 2000 euroa kuukaudessa ja pärjään ihan hyvin.

Vierailija
80/96 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 48-vuotias väitöskirjatutkija, että kyllä voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä