Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö olekin hirveää semmoinen esittelykierros, että pitää kertoa itsestään

Vierailija
09.03.2025 |

jossain ringissä? En muuten ole erityisen ujo, mutta tuollaista inhoan. Kahdestakin syystä. Ensinnäkin, en halua kertoa itsestäni esimerkiksi sellaista, että missä olen työskennellyt tai mitä opiskellut. En halua että muut saa tietää sitä. Ja toisekseen, kyllä se jännittää. Itsellä sydän hakkaa niin paljon, että tuntuu että tulee rinnasta ulos. Sen vuoksi en pysty kuuntelemaan mitään, mitä toiset kertovat itsestään. Kauheinta on jos oma vuoro on viimeisenä. Olen monia tilaisuuksia jättänyt välistä tuon takia. Olisin osallistunut jos olisin anonyyminä saanut osallistua. 

Kommentit (279)

Vierailija
41/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei, olen Laura, hammaslääkärinä täällä Keravalla."

Ei tuon sanominen mitenkään karmeaa ole. Jos pitää kertoa, mitä harrastaa, niin harrastan lukemista. Ei näissä esittelyissä ole tarkoitus kertoa mitään syvällisiä totuuksia ja faktoja, joita toiset sitten tarkistavat, ihan sama, mitä sanoo.

Miten tuollaista voi pelätä?

Hammaslääkäri lienee tottunut esittäytymään tuntemattomille ihmisille, mutta kun me kaikki emme ole hammaslääkäreitä emmekä esiintymään tottuneita.

Jos ihminen ei kykene sanomaan omaa nimeään, niin eikähän hänelle kannata hankkia edunvalvoja. Ei tuollainen voi saada töitä tai tehdä vuokrasopimusta, koska oman nimen sanominen on ylitsepääsemättömän kamalaa.

Että voi ihminen olla tyhmä. Hävettäis minuakin

Vierailija
42/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vastustavat tätä? Pumpulissa kasvaneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon sanominen mitenkään karmeaa ole. Jos pitää kertoa, mitä harrastaa, niin harrastan lukemista. Ei näissä esittelyissä ole tarkoitus kertoa mitään syvällisiä totuuksia ja faktoja, joita toiset sitten tarkistavat, ihan sama, mitä sanoo.

Aivan! "liisa Leppäkerttu, lentelen siellä sun täällä" Ei tartte muuksi muuttua, ketään EI kiinnosta!

Vierailija
44/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran 200-300 ihmistä yhdessä tilaisuudessa, jossa jokaisen piti esitellä itsensä. Mikrofoni kiersi salissa. Itsehän onnistuin onneksi välttymään esittelyltä, koska mikrofoni kiersi minut. Otti päähän se aika, mikä tuossa meni ihan hukkaan, ennen kuin päästiin asiaan. 

Vierailija
45/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistelkaa kotona miten itsenne esittelette, harjoitelkaa vaikkapa peilin ääressä toistoja ja toistoja,  ei tule paniikkia ja ehkä siihen tilanteeseen joudutte useamminkin.

Eri tilaisuuksissa itsestään kertoo eri asioita. Sama rimpsu ei siis sovi kaikkialle.

Vierailija
46/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään näistä innostu, enkä jaksa kuunnella jaarittelijoita, mutta sitä ihmettelen miksi monia jännittää. Siis miksi ihmeessä. Näitä syitä olis mielenkiintoista tietää, ihan aidosti ihmettelen enkä mitenkään pahalla siis. :)

Jos haluat ymmärtää niin kerro ensin mikä sinua pelottaa?

Vierailija
47/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin pulssi ja stressitaso nousevat, kun odotan omaa vuoroani. En osaa sanoa, miksi. Luontaisemmissa tilanteissa puhun kyllä muiden kanssa, usein otan kontaktiakin enemmän kuin muut keskimäärin eikä se jännitä.

Vierailija
48/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä miljoona kertaa pahempi versio on se, kun pakotetaan esittelemään ristiin joku tuntematon vierustoveri. Kerran unohdin esiteltävän nimenkin.

Itseni esittelystä selviän jo kunnialla, mutta nuo muiden esittelyt ryhmän edessä ovat hirveitä.

Vierailija
49/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä miljoona kertaa pahempi versio on se, kun pakotetaan esittelemään ristiin joku tuntematon vierustoveri. Kerran unohdin esiteltävän nimenkin.

Itseni esittelystä selviän jo kunnialla, mutta nuo muiden esittelyt ryhmän edessä ovat hirveitä.

Ei helvetti että on tyhmiä tällaiset leikit. Kuka näistä oikeasti nauttii?

Vierailija
50/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos on työtön tai henk.koht.avustaja. Niin se hävettää. Eikä Laura Hammaslääkäri. 

Vapauttakaa itsenne häpeästä.

Mua ei hävetä, en vain halua kertoa elämäni kipeimmistä asioista kenelle tahansa.

Vierailija
51/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sitä voikaan ymmärtää jos ei itse kärsi pahasta esiintymisjännityksestä. Mulla ainakin iskee kauheat fyysiset oireet päälle: sydän hakkaa, päässä sumenee, kädet tärisee, puhe takeltelee jne., vaikka ei tarttis tehdä kuin lyhyt esittely.

Siksi opettelet tuon oman lauseesi ulkoa. Silloin ei tarvitse miettiä yhtää, mitä sanoo, koska sanoo ulkoaopetellun lauseen ja se on sitten siinä. Esiintymisjännityksestä pääsee valmistautu

Ei auta valmistautuminen, jos ei pää toimi tai ei pysty puhumaan. Toivoisin, ettei toisten pelkoja lähdettäisi mitätöimään.

Vierailija
52/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron nimeni ja että tilillä on 20 milliä ja housussa 20 senttiä, vai oliko se toisinpäin? No kumminkin, mukava olla täällä!

Vierailija
53/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri lienee tottunut esittäytymään tuntemattomille ihmisille, mutta kun me kaikki emme ole hammaslääkäreitä emmekä esiintymään tottuneita.

Jos ihminen ei kykene sanomaan omaa nimeään, niin eikähän hänelle kannata hankkia edunvalvoja. Ei tuollainen voi saada töitä tai tehdä vuokrasopimusta, koska oman nimen sanominen on ylitsepääsemättömän kamalaa.

Ja sinä olet hyvä esimerkki ihmisestä, joka on täysin kykenemätön ymmärtämään erilailla kokevia ja ajattelevia ihmisiä. Minä olen edellinen kommentoija ja voin vakuuttaa, että en tarvitse edunvalvojaa, kiitos vain.

Vierailija
54/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti että on tyhmiä tällaiset leikit. Kuka näistä oikeasti nauttii?

Joidenkin mielestä on ihana panna muut "heittäytymään" eli tekemään jotain erittäin ahdistavaa.

Vierailija
55/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos ei tarvitse koko historiaa kertoa.

Vierailija
56/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vähän valita ja kertoa mitä haluaa, ei kaikkia kipeitä asioita tarvitse jakaa tuntemattomille heti kättelyssä.

Vierailija
57/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kehumaan vieressä istujaa, tällaistakin olen päässyt työyhteisöni koulutustilaisuudessa kokemaan. Täysin valmistautumatta käskettiin yhtäkkiä sanomaan jotain positiivista siitä, joka sattui istumaan vasemmalla puolellasi, tarkoituksena kai oli opetella positiivisen palautteen antamista ja -saamista. Siinä sitten änkytit, kun ei yhtäkkiä meinannut tulla yhtään järkevää ajatusta päähän.

Vierailija
58/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi ja joku ko. tilanteeseen liittyvä fakta menettelee vielä. Voi olla oikeinkin asiallista esim. jonkin harrastuspiirin aluksi kertoa lyhyesti, kuinka kokenut harrastaja on.

Ei menettele. Inhoan yhdessä harrastuspiirissä sitä, että siellä on pitänyt ainakin jo kolme kertaa esitellä itsensä. Kyse on kansalaisopiston kurssista, jonne olen tullut vain oppimaan.

Ei kiinnosta pätkääkään tutustua muihin ryhmäläisiin, mutta opettaja yrittää väkisin luoda jotain yhteishenkeä. 

Vierailija
59/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vuoron lähestyminen alkaa jo ahdistamaan. Saatan valmiiksi miettiä mitä kerron itsestäni, mutta tilaisuuden tullen menen lähes aina lukkoon ja pää lyö tyhjää. Saan kerrottua tyylin nimen ja jonkun tosi pintapuoleisen asian itsestäni. Ahdistavin tilanne on, missä ei tunne ketään, pitäisi esittäytyä enemmän ja jäädä juttelemaan. Ei tunnu heti luontevalta. Tutustun ihmisiin hitaammin ja kerron asioita enemmän kun oppii tuntemaan muita paremmin.

Vierailija
60/279 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelykierros on tosiaan pirullinen. Omassa ammatissani joudun esiintymään jatkuvasti. Voin aivan muitta mutkitta puhua pari tuntia 100 ihmisen edessä, mutta kärsiä ja vaikeroida lyhyellä 10 hengen esittelykierroksella. Tosiaan se oman vuoron odottelu ja nasevan esittelylauseen miettiminen ovat pahinta.