Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olekin hirveää semmoinen esittelykierros, että pitää kertoa itsestään

Vierailija
09.03.2025 |

jossain ringissä? En muuten ole erityisen ujo, mutta tuollaista inhoan. Kahdestakin syystä. Ensinnäkin, en halua kertoa itsestäni esimerkiksi sellaista, että missä olen työskennellyt tai mitä opiskellut. En halua että muut saa tietää sitä. Ja toisekseen, kyllä se jännittää. Itsellä sydän hakkaa niin paljon, että tuntuu että tulee rinnasta ulos. Sen vuoksi en pysty kuuntelemaan mitään, mitä toiset kertovat itsestään. Kauheinta on jos oma vuoro on viimeisenä. Olen monia tilaisuuksia jättänyt välistä tuon takia. Olisin osallistunut jos olisin anonyyminä saanut osallistua. 

Kommentit (412)

Vierailija
361/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi ilmoittautumisen yhteydessä vaatia, ettei sitten mitään muuta kuin pelkkä nimensä esittelykierroksessa. Muuten ei tule mukaan.

Vierailija
362/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Katseet ovat empaattisia. ( on köyhä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt jokainen kertoo vuorollaan nimensä ja kolme kiinnostavaa asiaa itsestään!" Ja sitten jos kerrot ihan tavallisia juttuja tai toteat, ettet halua puhua omista asioistasi työpaikalla, niin joku Pirkko Pirteä alkaa heti mussuttaa ryhmähengen pilaamisesta. Mitä jos ainoat mielenkiintoiset asiassa ihmisessä ovatkin traumaattisia juttuja? Minulla menee varmaan vielä joku kerta tuollainen lässynlää niin ihon alle, että alan v*ttuilakseni kertoa karmeita juttuja, että pakkoleikittäjälle tulee mahdollisimman epämukava olo. >:D

"Hei, olen Saara. Olen meinannut saada puukosta ensimmäisen kerran kuukautta ennen syntymääni. Minut on siepattu 14-vuotiaana. Isäni halusi aina katsoa vierestä kun vaihdoin teini-iässä vaatteita."

Vierailija
364/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin nimeni ja en tiennyt että tässä työpaikassa ollaa aa-kokouksessa.

Vierailija
365/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole hirveää.

Vierailija
366/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Monet luulevat, että valehtelen. Jotkut käskevät joko ripittäytyä tai mennä ilmoittautumaan poliisille.

Vierailija
367/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi noin vaikeata jos jo lapsesta alkaen opetettaisiin kanssakäymistä. Meidän kouluissa lähinnä ivataan sitä joka joutuu esiintymään luokan edessä.

Vierailija
368/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu teillä AA ihmisillä tapoihin

AA:ssa on kätevää: ei tarvitse sanoa kuin etunimensä ja lisätä sen perään: "Olen alkoholisti."

Vierailija
369/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt jokainen kertoo vuorollaan nimensä ja kolme kiinnostavaa asiaa itsestään!" Ja sitten jos kerrot ihan tavallisia juttuja tai toteat, ettet halua puhua omista asioistasi työpaikalla, niin joku Pirkko Pirteä alkaa heti mussuttaa ryhmähengen pilaamisesta. Mitä jos ainoat mielenkiintoiset asiassa ihmisessä ovatkin traumaattisia juttuja? Minulla menee varmaan vielä joku kerta tuollainen lässynlää niin ihon alle, että alan v*ttuilakseni kertoa karmeita juttuja, että pakkoleikittäjälle tulee mahdollisimman epämukava olo. >:D

"Hei, olen Saara. Olen meinannut saada puukosta ensimmäisen kerran kuukautta ennen syntymääni. Minut on siepattu 14-vuotiaana. Isäni halusi aina katsoa vierestä kun vaihdoin teini-iässä vaatteita."

Hei, olen Saara, ja minulla on vaikeuksia olla ihmisten seurassa. Olen täysin mielikuvitukseton ja syön kaurapuuroa joka ikinen aamu. 
Kas noin. 

Vierailija
370/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kouluttajana oman yrityksen kautta. Vedän erilaisia koulutuksia, joista osa on lakisääteisiä ja osa ei. Varsinkin näihin lakisääteisiin tulee toisinaan osallistujia, joita kutsun salaisiksi agenteiksi. Heistä irtoaa juuri ja juuri etunimi, muttei mitään muuta. Todella rasittavaa sekä kouluttajan että muiden osallistujien kannalta tyyppi, joka ei suostu kertomaan edes työhönsä liittyviä juttuja, kuten titteliään tai työnantajaansa.  Minulla on ollut kaksi sellaista tyyppiä, joita ei ole edes kahden kesken tahtonut saada todistukseen tarvittavia tietoja, kuten jotain postiosoitetta, johon fyysinen todistus koulutuksen suorittamisesta lähetetään. 

Mikset pyydä ilmoittautumisen yhteydessä yhteystietoja, työnantajaa, koulutuksen maksajaa ym. niin ei tarvitse sitten sen jälkeen enää jappasta niistä tiedoista.

Vierailija
371/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mä oon Maija ja mä tykkään hunajasta.

Vierailija
372/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin monessa liemessä jo keitetty, ettei enää tunnu missään. Nuorena piti lainata kaverilta diapam, että selvisin.

Kiusallisinta on, kun joskus joku erehtyy referoimaan koko cv:nsä. Siinä muut sitten kärvistelee, että onko ymmärtänyt väärin, pitääkö kaikki kertoa..

Vierailija
373/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon nimeni ja työssä osaston missä työskentelen, ja aikanaan koulussa lyhyesti mitä ainetta opiskelin. 

Lyhyttä ja selkeää! 

Vierailija
374/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hauskinta on, että tämä jännittää ja pelottaa aina ja kaikissa tilanteissa. Olin nuorena joissain vuokratyöfirman pikkujouluissa, joissa oli paljon tuntemattomia työntekijöitä muilta aloilta. Oli tullut jo otettua aika reippaasti alkoholia ja hengattua muiden kanssa, mutta sitten yhdessä vaiheessa istuttiin kokouspöytään ja kaikki esittelivät itsensä vuorollaan. Aivan yhtä jännittynyt olo kuin olisi arkena ja selvinpäin. Edes alkoholi ei auttanut äänen värisemiseen ja änkyttämiseen.

Vierailija
375/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuiset ihmiset olla noin lukossa? Eikö teillä ole minkäänlaista huumorintajua?

Esim. "Moi, olen x ja pidän ryhmäliikunnasta/hiihdosta/padelista. Kotona tykkään katsoa sarjoja. Olen villasukkaihminen/poltan kynttilää aina kotona/mulla on perjantaisin siivouspäivä.

Olipa vaikeaa.

Vierailija
376/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen Juuli, tykkään nihkeistä juustonaksuista

Hirveintä kaikki esittelyt ja kerro fakta itsestäsi tai vieressä olevasta tuntemattomasta ihmisestä

Vierailija
377/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän hermostot käy ylikierroksilla. Just saying

Vierailija
378/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi aikuiset ihmiset olla noin lukossa? Eikö teillä ole minkäänlaista huumorintajua?

Esim. "Moi, olen x ja pidän ryhmäliikunnasta/hiihdosta/padelista. Kotona tykkään katsoa sarjoja. Olen villasukkaihminen/poltan kynttilää aina kotona/mulla on perjantaisin siivouspäivä.

Olipa vaikeaa.

No varmasti moni haluaisi, että se olisi noin helppoa. Ei jännittäminen ole oma valinta.

Vierailija
379/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyi. Miksi ei pelkkä nimen kertominen riitä?

Jossain koulun vanhempainillassa pitää esitellä itsensä ja kenen äiti on.  En ymmärrä miksi. Mä jännitin niin etten muista yhdenkään muun vanhemman nimeä, joita en tuntenut aiemmin. Enkä usko ollenkaan että olin ainoa. 

Eikös tuo ole kuitenkin aika helppo, jos vain sanotaan oma ja lapsen nimi eikä tarvitse alkaa mitään CV:tään/elämäntarinaansa selittämään? Parin sekunnin homma ja vuoro on seuraavalla?

Vierailija
380/412 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos on työtön tai henk.koht.avustaja. Niin se hävettää. Eikä Laura Hammaslääkäri. 

Itsellä oli mielessä tuon aiemman hammaslääkäri-esimerkin kohdalla, että mikäs siinä, jos voi esitellä julkisesti jotakin, joka kertoo korkeasta statuksesta. Kaikilla ei ole titteliä, jonka haluavat kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan