Läppärit ei kestä paria vuotta pidempään.
2 v sitten ostin 500 euron läppärin ja eilen se hajosi. Takuu vanheni kaks kuukautta sitten mutta yritän saada vielä myyjältä korvauksia. Kai myyjällä on joku virhevastuu kun hajosi.
Kommentit (84)
Sain tänään uuden läppärin. Kai tää sitten kestää sen pari vuotta taas, lenovo merkkinen. En pelaa tällä mitään peleja vaan kuuntelen musaa ja katson leffoja ja muuten nettikäyttöön. T: ap
Nykyinen macbook pro on 5 vuotta vanha. Akku vaihdettu kertaallaan ja nyt alkaa näppäimistössä olla kulumia. Harmi, että liian kallis vaihtaa edes itse. Ennen macit kestivät helposti 10 vuotta, jos hitaus ei haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenovoa en ostais ikinä (enää). Kerran ostin mutta niin paljon vikoja, kävi huollossakin välillä, ja sen jälkeen ilmeni taas uusi vika ja liike lunasti laitteen takaisin. Ehdinköhän 3 kk pitää sitä.
Thinkpad toimii.
Tuo mulla otettu ylös kun tarvitsen lapseni edunvalvojana läppäriä. On yritys/työkäyttöön sopiva.
Mulla on 20 vuotta vanha Compaq. Ei tietenkään enää käytössä, mutta toimii. Hidas kuin mikä ja näppäimistö ei toimi hyvin, mutta erillisellä näppäimistöllä ihan toimiva peli vielä, jos ei ole hätähousu ja jaksaa odottaa. Varmaan päivittämällä jotain osia ja vaihtamalla linuxiin saisi vielä ihan hyvän.
Jos nyt olisin ostamassa läppäriä, ostaisin jonkin vajaan tonnin hintaluokassa olevan Lenovon. Voisin harkita myös pöytäkonetta kotiin. Siihen voi vaihtaa aina sen osan, joka on rikki, esim. näyttö tai näppis tai hiiri. Läppäreiden käyttöikää joutuu usein jatkamaan näillä erillisillä lisäosilla, jolloin se pointti helposta liikuteltavuudesta menee. Siinä mielessä läppäriksi ei kannata hankkia mitään isoa, painavaa, supertehokasta konetta, vaan hankkii pöytäkoneen ja lisäksi kevyemmän, mutta laadukkaan läppärin, jos tarvii muuallakin kuin kotona.