Läppärit ei kestä paria vuotta pidempään.
2 v sitten ostin 500 euron läppärin ja eilen se hajosi. Takuu vanheni kaks kuukautta sitten mutta yritän saada vielä myyjältä korvauksia. Kai myyjällä on joku virhevastuu kun hajosi.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Olen pudottanut HP:n läppärini pari kertaa lattialle ja edelleen toimii ongelmitta. Akku ei enää kestä, mutta se ei haittaa, koska käytän konetta vain kotona. Ostin koneen 2016.
Oman HPni akku alkoi paisumaan ja korkkasin sen irti ja vein jätekeräykseen. Nou hätä, toimii pelkän virtaletkunkin varassa.
Miten niin "hajosi"? Jos joku komponetti rikkoutuu niin varaosia on kyllä saatavilla. Ovatko ihmiset nykyään näin kyvyttömiä tekniikan kanssa ettei osata tehdä yksinkertaista ongelmankartoitusta. Mieluummin heitetään 500€ kone jätteeseen kuin vaihdettaisiin parilla kympillä uusi osa.
Vierailija kirjoitti:
Saako arvata? Joku Asuksen tai Acerin muovipaske peliläppäri jossa oli vielä NVidian näytönohjainkortti sisällä? Joo, kohtalosi oli sinetöity ostohetkeltä saakka.
Itse olen turvannut erityisesti Lenovon (ennen IBM:n) Thinkpad-sarjaan. Käytän Linuxin avulla vuosimallin 2010 vehjettä T510 joka käy ja kukkuu edelleen. Alkuperäisillä osillaan. Brändillä on väliä.
Linuxistit ovat ärsyttäviä, aina jankkaavat siitä linuxistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "hajosi"? Jos joku komponetti rikkoutuu niin varaosia on kyllä saatavilla. Ovatko ihmiset nykyään näin kyvyttömiä tekniikan kanssa ettei osata tehdä yksinkertaista ongelmankartoitusta. Mieluummin heitetään 500€ kone jätteeseen kuin vaihdettaisiin parilla kympillä uusi osa.
Noissa on kaikki juotettu kiinni, tonttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on kaikki juotettu kiinni, tonttu
Höpöhöpö. Ei kannatta uskoa kaikkea mitä Gigantin myyjä vauhkoaa.
Epä minunkaa läppärit kestä kuin kolme vuotta ja ostan uuden aina.
Mun on vuodelta 1965 ja edelleen toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mun HP:n läpry on kestänyt nyt 8 vuotta. Hyvin pelittää.
Mullakin on ollut ihan kestäviä. 2009-2024 välillä ollut kaksi HP:n läppäriä ja käyttö päivittäistä. Nyt ostin Lenovon, saa nähdä onko lyhytikäisempi.
Voi tietty myös olla, että kun kehitys kehittyy koko ajan nopeammin, niin uusi läppäri on heti huomenna kivikautinen.
Mitenköhän hajosi, jos joku Windowssi sekosi niin sehän nyt ei ole läppärin vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Macbook pro täälläkin. Laadukas vehje alumiinirungosta lähtien, hintahan nyt tietysti on hieman tyyris.
Mikä Maceissa on niin hienoa, että pitää maksaa paljon enemmän kuin laadukkaasta PC:stä?
Miksi luulet, että ne maksavat PALJON enemmän?
t. eri
Siksi koska niissä on Apple lisä eli nimi tuo hintaan reilun korotuksen vaikka itsessään läppäri ei ole hintansa arvoinen. Itse en läppäreistä pidä. Suosin pöytäkonetta.
Osta laadukkaampi läppäri niin kestää. Pari vuotta 500 € halpiksesta ei kuulosta kovin pahalta. Osta 1500 € mac, joka kestää helposti ainakin 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät, että jokainen tarvittava osa maksaa vain pari kymppiä?
Vierailija kirjoitti:
Mun Fujitsu-Siemensin Amilo on kai vuodelta 2002... Toimii :D
Ah, Windows XP. Käynnistin äsken tämän huvikseen ja mikä nostalginen tuulahdus Winamp täynnä musiikkia, ja vieläpä hyvää musiikkia!
Ostin juuri uuden HPeen läppärin. Piti olla tehokas ja kestävä, maksoikin joku 500e. Läppäri on TODELLA ohut ja muovikuoret, vähän raskaammassa ohjelmassa kuumeni näppäimistössä ja oikealta puolelta niin paljon että pelkäsin että pimahtaa. Kiva.
Minun ylioppilaslahjaksi saaduilla rahoilla ostettu läppäri toimii edelleen, kirjoitin vuonna 2018. Olen kyllä ostanut uudemman ja nopeamman sen jälkeen, se on jotain 8-9v vanha eikä mitään vikaa, akkukin kestää hyvin. Ja ihan suht edullisia alle tonnin koneita molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Fujitsu-Siemensin Amilo on kai vuodelta 2002... Toimii :D
Ah, Windows XP. Käynnistin äsken tämän huvikseen ja mikä nostalginen tuulahdus Winamp täynnä musiikkia, ja vieläpä hyvää musiikkia!
Hah sama vuoden -08 läppärillä. Sillä voi myös pelata esim Pharaoh 3 tai Heroes pelejä. Ja jonkun verran löytyy toki myös elokuvia ja musiikkia mitä on jostain sinne aikanaan ladannut.
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukkaampi läppäri niin kestää. Pari vuotta 500 € halpiksesta ei kuulosta kovin pahalta. Osta 1500 € mac, joka kestää helposti ainakin 5 vuotta.
Paremminkin ei kannata ostaa enää mitään, niin selviää helpommalla.
Minä en ole ostanut kymmeneen vuoteen yhtään mitään. Vuokraaminen on se juttu.
Markalla saa markan tavaran, sanoi mummovainaa aikoinaan. Viisas mummo oli.
Mun läppäri on vuodelta 2009.
Edelleen toimii.
Kovalevyn ja käyttiksen olen pariin kertaan vaihtanut tai asentanut uudestaan.
Linux asennettuna tällä hetkellä.
Sanon etten tykkää. Meillä lojui kaapissa ja lopulta myin pois. Iphone on ja padi mutta tuo läppäri on syvltä.