Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läppärit ei kestä paria vuotta pidempään.

Vierailija
09.03.2025 |

2 v sitten ostin 500 euron läppärin ja eilen se hajosi. Takuu vanheni kaks kuukautta sitten mutta yritän saada vielä myyjältä korvauksia. Kai myyjällä on joku virhevastuu kun hajosi.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun HP:n läpry on kestänyt nyt 8 vuotta. Hyvin pelittää.

Vierailija
2/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läppäri 12 vuotta vanha ja toimii edelleen hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes vuosi menossa, työläppäri jonka lunastin itelle 3v sit. Mut ei nää oo kyllä uutena ollu mitään satasien läppäreitä. 

Vierailija
4/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierrätetty yritysläppäri (ollut ohjelmointiyrityksessä, kolhu oli kuoressa). 6 vuotta ollut mulla, nopea ja hyvin toimii. Hinta oli 100 e.

Vierailija
5/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma läppäri vuodelta 2019 ja toimii vielä hyvin.

Vierailija
6/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se läppäri mikään Nokia 3310 oo millä nauloja voi hakata.

Vierailija
7/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asus läppärit sitten vaan huonoja. Tilasin jo uuden Lenovo läppärin. T ap

Vierailija
8/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa käytetty yritysläppäri. Lähtee samalla hintaa kuin tavisläppäri rismasta, mutta on tehokkaampi ja toimii pidempään. 

Vierailija
9/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja ovat nykyään, luulisi tuon vielä menevän takuuseen. Onhan tuota keinoa käytetty iät ja ajat että tehdään tahallaan laitteeseen jokin heikko osa jonka käyttöikä on laskettu juuri tuon takuuajan .

Vierailija
10/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kestävän ja edullisen läppärin, niin osta esim. yrityskäytössä ollut läppäri, joita monet firmat myy. Tai sitten jos pitää ostaa gigantti/power akselilta, niin älä osta niitä halvemman hintaluokan läppäreitä, jos haluat että on pitkäikäinen. Melkein saa triplat laittaa läppäriin, kun heiltä ostaisi kestävän ja tehokkaan läppärin, kun halvimmillaan saat 200-300 eurolla vanhan yritysläppärin, mikä kestää useamman vuoden 👌

Vierailija
11/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle joten saan uuden läppärin parin päivän päästä. T ap

Vierailija
12/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuluttajakoneet on tehty hajoamaan nopeasti, halpoja osia ja korjauskelvottomia. Osta käytetty yritysläppäri.

Takuun lisäksi Suomessa on tuotevastuu, eli tuotteen kuuluu kestää oletetun käyttöikänsä verran. Tuotevastuun perusteella sinulla pitäisi olla oikeus hyvitykseen, koska läppärin oletettu kestoikä on pidempi kuin kaksi vuotta. Voit googlata eri tahojen arvioita kestoiäksi. 

Vierailija
13/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut yritys läppäreitäkin mut ne vaan kuluu loppuun ja hajosi kun käytän koko ajan läppäriä. T ap

Vierailija
14/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jotain 10 vuotta vanha peliläppäri peruskäytössä. Asus. Yllättävän hyvä ollut. Mutta ehkä nykyään huonompia tehdään.

Vierailija
15/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä HP:n probook kannettava vuodelta 2012 , muuta vikaa ei ole ollut kuin se että akku hyytyi tuossa muutama vuosi sitten .

Vierailija
16/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako arvata? Joku Asuksen tai Acerin muovipaske peliläppäri jossa oli vielä NVidian näytönohjainkortti sisällä? Joo, kohtalosi oli sinetöity ostohetkeltä saakka.

Itse olen turvannut erityisesti Lenovon (ennen IBM:n) Thinkpad-sarjaan. Käytän Linuxin avulla vuosimallin 2010 vehjettä T510 joka käy ja kukkuu edelleen. Alkuperäisillä osillaan. Brändillä on väliä. 

Vierailija
17/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma läppäri on vuodelta 2017. On käynyt pari kolme kertaa huollossa viime vuosina mutta edelleen hyvä kone netin käyttöön yms.

Vierailija
18/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkoneena 10v edellinen läppäri. Yritysleasingin 2v jälkeen ostettu applen macbook pro, jota käytin ite 8v ja se on nyt mun siskolla opiskeluläppärinä. Toimii edelleen ilman ongelmia.

Vierailija
19/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asus. 

En muista, mikä edellinen oli. Hajos kans nopeasti. Muutamassa vuodessa. Kysyin kuluttajaneuvojalta. 

Se oli lyhyt aika, mikä tuollainen pitää kestää. 

Vierailija
20/84 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne. Vaikka sulkisit Asuksen hermeettisesti sinetöityyn kuplaan, ne lahoavat lopulta pelkästään siitä jos tuijotat niitä vähän häjysti.