Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olet erilainen kuin suurin osa suomalaisista?

Vierailija
09.03.2025 |

Koulutus, elämänkokemukset.

Entä te?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muka ns pienipalkkaisessa työssä, jota kaikki täällä palstalla haukkuvat ja jota pidetään jonain köyhyysrajalla olevana. Itse olen saanut kaikki laskuni maksettua,myös asuntolainani ja on rahaa tehdä muutakin, esim. käydä reissussa ja ostaa vaikka itselleni koruja.

Vierailija
62/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä: jos minulla on joskus about 7 - vuotiaana esim. ollut suomalainen identiteetti, se riistettiin kokonaan.

Voi johtua punaisesta suomettuneesta DDR- peruskoulusta.

Olen tästä katkera.

En ymmärrä suomalaisia.

En ole ollenkaan ylpeä suomalaisuudesta.

Ja en edes ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan.

Minulla ei tule ikinä olemaan minkään kansan identiteettiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä juonut kahvia.

Vierailija
64/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan natoa, ja kaikkea muuta IP lehti vöyhäämisiä. en seuraa urheilua, kiinnostus autoihin 0, alkoholi kuluu olutpulloa kuukaudessa 

Valk hetero M.55 v

Vierailija
65/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, se sijaitsee juuri optimaalisella paikalla. On tieverkko, luonto, työpaikat, kansallismaisemaa, palvelut. Siitä huolimatta hinnat pysynevät kohtuullisina, joten pääsen tästä eroonkin. Minulla kävi hyvä tuuri, enkä ikinä ostaisi mitään mitä ei voi myydä eteenpäin. "

👍Hyvä juttu.

se joka kirjoitti "vain siinä tapauksessa..."

Vierailija
66/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitellyt tohtoriksi.

Vierailija
67/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä: jos minulla on joskus about 7 - vuotiaana esim. ollut suomalainen identiteetti, se riistettiin kokonaan.

Voi johtua punaisesta suomettuneesta DDR- peruskoulusta.

Olen tästä katkera.

En ymmärrä suomalaisia.

En ole ollenkaan ylpeä suomalaisuudesta.

Ja en edes ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan.

Minulla ei tule ikinä olemaan minkään kansan identiteettiä. 

Varmaan aika harva kuuluu siihen "Hyvä Suomi " -sisäpiiriin, johon ihmisten luullaan kuuluvan. Keskivertokansalainen on myytti ja tilastoharha.

Vierailija
68/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muka ns pienipalkkaisessa työssä, jota kaikki täällä palstalla haukkuvat ja jota pidetään jonain köyhyysrajalla olevana. Itse olen saanut kaikki laskuni maksettua,myös asuntolainani ja on rahaa tehdä muutakin, esim. käydä reissussa ja ostaa vaikka itselleni koruja.

No niinhän me ollaan kaikki!

Vierailija
69/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat olivat narkkareita, olin asunnoton 3 v asti. Isäpuoli ahdisteli seksuaalisesti koko lapsuuden. Olen aatelista sukujuurta. Olen asunut ulkomailla 15 vuotta. Olen täysin normaali nainen ja ollut työtön nyt 5 vuotta.

Nyt en oikein ymmärrä. Olet aatelinen, mutta vanhempasi olivat narkkareita?

Kyllä "paremmissakin piireissä" on päihteiden väärinkäyttöä, rikollisuutta ja samanlaista kurjuutta kuin nyt vain ihmesen elämässä voi olla.

Varmaan voi, mutta huomattavasti vähemmän kuin jossain Kontulan wt päihdeporukoissa.

Vierailija
70/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä Marimekosta ja muumeista.

Enkä minä. Enkä mariskooleista enkä käytä kofeiinia.

Vierailija
71/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen raitis alkoholisti. Eli kuulun selkeään vähemmistöön. 

Vierailija
72/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni hyvin kaunis nainen, sellaisella klassisella tavalla. Olen myös 180+ cm pitkä, mutten mallimitoissa, koskapa teini-iässä minulle kasvoi varsin muhkea pylly. 90-luvun heroin chic -aikakaudella sellainen oli luonnollisesti anteeksiantamatonta.

Myös äitini oli nuoruudessaan suorastaan häkellyttävän kaunis, ja paljon kauniimpi kuin minä. Nyt hän on pikkuruinen mummeli, toki edelleen kaunis mutta eri tavalla.

Pidän toki tiedon itselläni, enkä ole esim. somessa. En esittele perse- tai muitakaan kuviani missään, ja pukeudun mielelläni huomiota herättämättömästi (pituuteni huomataan joka tapauksessa). En arvota enkä arvostele ketään ulkonäön perusteella.

Ehkäpä suurimman poikkeuksen muihin suomalaisiin muodostuu siitä, että aidosti pidän itseäni kauniina. Olen harmissani ystävättärieni puolesta jotka edelleen vähättelevät kauneuttaan saati muita hyviä ominaisuuksiaan. Myös miespuoliset tuttavani ovat paljon ihanampia (en tarkoita romanttisessa mielessä, vaan vaikkapa hyviä työssään, puolisoina, isinä...) kuin mitä tajuavatkaan.

Itsensä vähättely on lopulta itsensä kieltämistä ja universumin lahjojen hukkaan heittämistä. Itsensä vähättelyn vastakohta ei myöskään ole itsekehu eikä muukaan retostelu, vaan sellainen tyyni arvokkuus ja luottamus, että hei, tässä minä olen hyvä.

Ihanaa kevättä palstan lukijoille!

Vierailija
73/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat olivat narkkareita, olin asunnoton 3 v asti. Isäpuoli ahdisteli seksuaalisesti koko lapsuuden. Olen aatelista sukujuurta. Olen asunut ulkomailla 15 vuotta. Olen täysin normaali nainen ja ollut työtön nyt 5 vuotta.

Kyllä "paremmissakin piireissä" on päihteiden väärinkäyttöä, rikollisuutta ja samanlaista kurjuutta kuin nyt vain ihmesen elämässä voi olla.

Varmaan voi, mutta huomattavasti vähemmän kuin jossain Kontulan wt päihdeporukoissa.

Luulen että yhtä paljon, ellei enemmänkin. 

Vierailija
74/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, alkoholiakin viimeksi vajaa 3 vuotta sitten. Näytän tunteita voimakkaasti, samastun tunne-elämältäni enemmän italialaisiin kuin pidättyväisiin suomalaisiin. Uskon yhä kristittyjen Jumalaan ja rukoilen. En omista autoa enkä aio hankkia autoa ellei se käy välttättömäksi työn tai ihmissuhteiden vuoksi. 

Vierailija
75/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla. Ei se vielä mitään. Olen kouluttautunut eri maissa sekä akateemisesti että muutamaan eri ammattiin, julkisissa yliopistoissa ja amk. Pätevyyttäni ei ikinä kyseenalaistettu (edes Suomessa - asiatonta  protektionismia, huom). Olen luonut tässä nykyisessäkin maassa omat verkostoni ja urani, huolimatta siitä, että ekat vuodet poukkoilin exäni uran mukaan. Olen kyllä joutunut kasvattamaan täyspäiset lapseni lähes täysin yksin. En tule häntä koipien välissä eläkkeelle Suomeen.

Vierailija
76/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno enkä mökkeile,en myöskään unelmoi omakotitalosta.Puhun tuntemattomille myös ruotsiksi vaikken sitä oikein osaa puhua😂.

Vierailija
77/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän elämästäsi, minua kiinnostaa. Miten aateliset voi olla narkkareita, mitä aineita vanhempasi käytti? Seurapiirihuumeita eli koksua vai jotakin muuta?

Vierailija
78/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukuni on. Toinen vanhempani ei kuulu koululle sukuun ja kaikki aateliseen sukuun kuuluvista ovat ihan taviksia.

Vierailija
79/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies jota naiset haluavat

Ainakin ilmeisesti päiväunissasi?

Vierailija
80/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin puolisoni kanssa naimisiin 19 vuotiaana. Meillä on 4 lasta, jotka kaikki sain alle 25 vuotiaana. Minulla on ylempikorkeakoulututkinto. 

N33

Kaikki siis olettavat, että meillä on uusioperhe ja järkyttyvät kun kuulevat kaikkien lasteni olevan koululaisia. Itse sain yhdistettyä lastenhoidon ja opiskelun.

Se on ylempi korkeakoulututkinto. 

Eikö kaikki lapset ole koululaisia, huolimatta siitä onko yh:n vai uusioperheen vai ydinperheen lapsia? Eikä tuo 19v ole Suomeen sidonnainen vaan aikaan sidonnaista: Suomessa oli aikaisemmin ihan tavallista tehdä lapset nuorena ja olla naimisissa hautaan asti. Itse ymmärsin kysymyksen niin, että onko joku esim ylisosiaalinen, ei juo ja silti puhuu pälpättää tuntemattomille jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän