Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olet erilainen kuin suurin osa suomalaisista?

Vierailija
09.03.2025 |

Koulutus, elämänkokemukset.

Entä te?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omaan elämääni tyytyväinen vaikka olen lähes aina yksin. En koe yksinoloa ahdistavaksi, saan tehdä kaikkea sitä mikä itseä kiinnostaa. En juuri koskaan pitkästy ja jos siltä meinaa tuntua keksin kyllä jotain puhaa niin että aika saattaa hurahtaa huomaamatta. En valita jonniinjoutavista, en oikeastaan mistään koska omasta mielestäni minulla on kaikki kohtuullisen hyvin. Vaikka olen ns. tavallinen duunari tulen myös taloudellisesti hyvin toimeen ja saan säästöjäkin kertymään.

Mielestäni oma elämäni on mukavaa.

Vierailija
42/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies jota naiset haluavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen varmasti ihan samanlainen kuin muutkin mutta olen huomannut että oma pukeutumistyylini on enemmän sellainen romanttinen tai ranskalaistyylinen mitä suomalainen tyyli yleensä on.

Pukeudun siis lähes poikkeuksetta mekkoihin, röyhelöpaitoihin, hameisiin, korollisiin nauhakenkiin ja kellohelmaisiin takkeihin ym. En toki usko olevani tämän suhteen uniikki, mutta katukuvassa harvemmin näkee tätä.  

Vierailija
44/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kuluttaa rahaani vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Asun vähän rähjäisessä vuokrayksiössä enkä omista autoa.

Nämä yhdistettynä aiheuttavat arvostelua ja jopa suoranaista raivoa ihmisissä 😆 Pitäisiköhän itsekin alkaa ääneen arvostelemaan miten jonkun omistuskämppä ja auto ovat surkea "sijoitus".

Auto on auttanut itseäni työllistymään ja helpottaa myös siirtymistä työpäivän aikana/lisäansioiden hankkimista. Omistusasunnosta on turvaa viimeistään pienellä eläkkeellä, ensin vältän kalliit vuokrat ja sitten muutan sen rahaksi. -ohis. 

Vierailija
45/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen , varakas mutta en usko aivopesua jota media koko ajan tekee. Valtaosin auktoriteettiuskovainen, varsinkin akateeminen suomalainen uskoo kaiken. Erona siis oma ajattelu, kriittisyys, historian muistaminen ja tiedon hakeminen muualtakin kuin mediapoolilta tai demarien jenkkimediasta.

Ihan tavallinen persu olet ja muutenkin metsäsuomalainen. 

You wish. Ai niin unohdin.. 5 v ulkosuomalainen. Sekin avarsi. Tosin olen seurannut kvpolitiikkaa jo koululaisesta. Suomalaiset uskovat yksipuoliseen mediaansa eniten maailmassa. Oman ajattelun korvaa laumailu... Ilon valittaminen.

Ulkosuomalaisenakin olet henkisesti metsässä. Ei se lähde heti ihmisestä, vaikka ihminen vaihtaa paikkaa. Siihen menee useampi sukupolvi. 

Vierailija
46/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaiken aikaa mieti mitä muut ajattelevat. Pystyn kysymään neuvoa, en tunne menettäväni siinä kasvojani. Voin myös kehua ja kiittää jos siltä tuntuu. Pystyn tervehtimään naapureita ja vaihtamaan muutaman sanan. Pystyn myös olemaan hiljaa jos huomaan, että eivät tykkää. Itsensä esitteleminen ei ole tuskaa. Tässä nyt muutamia. 

Ollos tervehditty, henkinen kaksoseni.

Vierailija
47/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kuluttaa rahaani vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Asun vähän rähjäisessä vuokrayksiössä enkä omista autoa.

Nämä yhdistettynä aiheuttavat arvostelua ja jopa suoranaista raivoa ihmisissä 😆 Pitäisiköhän itsekin alkaa ääneen arvostelemaan miten jonkun omistuskämppä ja auto ovat surkea "sijoitus".

Auto on auttanut itseäni työllistymään ja helpottaa myös siirtymistä työpäivän aikana/lisäansioiden hankkimista. Omistusasunnosta on turvaa viimeistään pienellä eläkkeellä, ensin vältän kalliit vuokrat ja sitten muutan sen rahaksi. -ohis. 

Vain siinä tapauksessa että myytävä asuntosi on myös tulevaisuudessa alueella josta ihmiset haluavat ostaa asuntoja.

En siis vähättele vanhuudenturva suunnitelmiasi. Olen vain läheltä nähnyt kuinka kehnosti voi käydä kun ennen niin vireältä mutta nykyään lähes kuolleelta alueelta ei saa asuntoa myytyä. Surettaa kuinka ahdistuneita nämä ihmiset ovat kun eivät saa asuntoa myytyä että voisivat muuttaa alueelle jossa palvelut pelaa.

Vierailija
48/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä sauna vöyhötystä. Itse en omista saunaa. Toisinaan saattaa mennä vuosikin, etten ole käynyt saunassa. Sama on se kesämökki hömpötys.

Vierailija
49/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Marimekosta ja muumeista.

Vierailija
50/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mikroa.

Vierailija
51/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat olivat narkkareita, olin asunnoton 3 v asti. Isäpuoli ahdisteli seksuaalisesti koko lapsuuden. Olen aatelista sukujuurta. Olen asunut ulkomailla 15 vuotta. Olen täysin normaali nainen ja ollut työtön nyt 5 vuotta.

Nyt en oikein ymmärrä. Olet aatelinen, mutta vanhempasi olivat narkkareita?

Vierailija
52/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin päihteetön, en myöskään tupakoi, nuuskaa jne.

Alkoholijuomien kokonaiskulutus vuonna 2023 oli 8,7 litraa sataprosenttista alkoholia 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohti. Aikuisväestöstä noin 90 prosenttia käyttää alkoholia.

Kännissä on kiva olla.

Vierailija
53/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on Suomen romani.

Vierailija
54/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain siinä tapauksessa että myytävä asuntosi on myös tulevaisuudessa alueella josta ihmiset haluavat ostaa asuntoja.

En siis vähättele vanhuudenturva suunnitelmiasi. Olen vain läheltä nähnyt kuinka kehnosti voi käydä kun ennen

Kyllä, se sijaitsee juuri optimaalisella paikalla. On tieverkko, luonto, työpaikat, kansallismaisemaa, palvelut. Siitä huolimatta hinnat pysynevät kohtuullisina, joten pääsen tästä eroonkin. Minulla kävi hyvä tuuri, enkä ikinä ostaisi mitään mitä ei voi myydä eteenpäin. 

Vierailija
55/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen, varakas ja aviossa varakkaan ulkomaalaisen kanssa.

Aika peruskuvio ylemässä keskiluokassa Suomessa. Ei mitään erottuvaa.

Vierailija
56/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen , varakas mutta en usko aivopesua jota media koko ajan tekee. Valtaosin auktoriteettiuskovainen, varsinkin akateeminen suomalainen uskoo kaiken. Erona siis oma ajattelu, kriittisyys, historian muistaminen ja tiedon hakeminen muualtakin kuin mediapoolilta tai demarien jenkkimediasta.

Ihan tavallinen persu olet ja muutenkin metsäsuomalainen. 

You wish. Ai niin unohdin.. 5 v ulkosuomalainen. Sekin avarsi. Tosin olen seurannut kvpolitiikkaa jo koululaisesta. Suomalaiset uskovat yksipuoliseen mediaansa eniten maailmassa. Oman ajattelun korvaa laumailu... Ilon valittaminen.

Ulkosuomalaisenakin olet henkisesti metsässä. Ei se lähde heti ihmisestä, vaikka ihminen vaihtaa paikkaa. Siihen menee useampi sukupolvi. 

Tämänkin olen lähimmäisistä todennut useaan otteeseen. 

Vierailija
57/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilainen? Pitääkö olla erilainen kuin muut suomalaiset?

Pitää olla.

Vierailija
58/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa, puolisoa enkä omistusasuntoa enkä ole kiinnostunut näitä hankkimaankaan.

Vierailija
59/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat olivat narkkareita, olin asunnoton 3 v asti. Isäpuoli ahdisteli seksuaalisesti koko lapsuuden. Olen aatelista sukujuurta. Olen asunut ulkomailla 15 vuotta. Olen täysin normaali nainen ja ollut työtön nyt 5 vuotta.

Kyllä "paremmissakin piireissä" on päihteiden väärinkäyttöä, rikollisuutta ja samanlaista kurjuutta kuin nyt vain ihmesen elämässä voi olla.

Vierailija
60/136 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aateluus mitään takaa, ja ne juuret voivat olla todella syvällä. Minäkin olen aatelisten ja Euroopan kuninkaiden jälkeläinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme