Millä tavalla olet erilainen kuin suurin osa suomalaisista?
Kommentit (136)
Olen nainen, en ole koskaan halunnut lasta.
Tykkään kuluttaa rahaani vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Asun vähän rähjäisessä vuokrayksiössä enkä omista autoa.
Nämä yhdistettynä aiheuttavat arvostelua ja jopa suoranaista raivoa ihmisissä 😆 Pitäisiköhän itsekin alkaa ääneen arvostelemaan miten jonkun omistuskämppä ja auto ovat surkea "sijoitus".
Vierailija kirjoitti:
Koulutus, elämänkokemukset? Eikö sinulla siis ole näitä? Koulutus ja monipuolinen elämänkokemushan on normijuttu suomalaiselle.
Etkö oikeasti ymmärtänyt? Erilainen koulutus ja erilaiset elämänkokemukset kuin valtaosalla suomalaisista. Ap
Olen onnellinen ja kiitollinen, tyytyväinen elämääni. En halua omistusasuntoa ja en ole kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
En kaiken aikaa mieti mitä muut ajattelevat. Pystyn kysymään neuvoa, en tunne menettäväni siinä kasvojani. Voin myös kehua ja kiittää jos siltä tuntuu. Pystyn tervehtimään naapureita ja vaihtamaan muutaman sanan. Pystyn myös olemaan hiljaa jos huomaan, että eivät tykkää. Itsensä esitteleminen ei ole tuskaa. Tässä nyt muutamia.
Sama. Voin myös kaupassa tai kadulla jutella jonkun tuntemattoman kanssa enkä toljota suu auki tyyliin "en tunne sua miksi mulle puhut".
Vierailija kirjoitti:
Kahvi mustana jos joudun sitä juomaan
Jotenkin huvittaa, kuinka kovaa meteliä tuttavapiirissä itsestään pitävät juuri ne tyypit, jotka juo oikeasti vähän kahvia. Joo, päivässä menee se kerskuttu kolme iittalan taikamukillista "kahvia", jossa todellisuudessa on tippa laihaa kahvia per kuppi, seassa jäätävä kolpakollinen maitoa. Sit nää mehustelee, kuinka "oon tämmönen kahvikissa, kofeiinilla käyn". Joo-o.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, en ole koskaan halunnut lasta.
Meitä on monia ja kasvava trendi. Jossain kohtaa ollaan enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulu pohjalla aina ollu työelämässä, en ole tarvinnut tukia.
Sama täällä. Amis pohjalla + työnohella johtamisen erikoisammattitutkinto nelikymppisenä, sain vain asumistukea 90 luvun alussa muutamia vuosia muita tukia en ole tarvinnut, ei ole ollut 20 vuoteen lainaa, pärjään taloudellisesti ok ja nautin työstäni.
Valtaosa vanhoista ihmisistä on näitä. Kansakoulu tai joku lyhyt ammattitutkinto ja näiden pohjalta 45 vuoden katkeamaton työura. Tuollaisesta saa nykyään vaan haaveilla, yliopistotutkintokaan ei takaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen , varakas mutta en usko aivopesua jota media koko ajan tekee. Valtaosin auktoriteettiuskovainen, varsinkin akateeminen suomalainen uskoo kaiken. Erona siis oma ajattelu, kriittisyys, historian muistaminen ja tiedon hakeminen muualtakin kuin mediapoolilta tai demarien jenkkimediasta.
Ihan tavallinen persu olet ja muutenkin metsäsuomalainen.
You wish. Ai niin unohdin.. 5 v ulkosuomalainen. Sekin avarsi. Tosin olen seurannut kvpolitiikkaa jo koululaisesta. Suomalaiset uskovat yksipuoliseen mediaansa eniten maailmassa. Oman ajattelun korvaa laumailu... Ilon valittaminen.
Olen iloinen, positiivinen, pyrin aina olemaan ystävällinen kaikille.
Minulla on korkeampi älykkyysosamäärä kuin 95 % muilla suomalaisilla
Olen täysin päihteetön, en myöskään tupakoi, nuuskaa jne.
Alkoholijuomien kokonaiskulutus vuonna 2023 oli 8,7 litraa sataprosenttista alkoholia 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohti. Aikuisväestöstä noin 90 prosenttia käyttää alkoholia.
Olen 40 vuotias ja täysin velaton. Omistan n. 400.000€ arvoisen omakotitalon vaimoni kanssa. Muu varallisuus on n. 6,5 miljoonaa josta suurin osa yritysvarallisuutta ja kiinteistöjä. Olen onnellinen ja syvästi kiitollinen. Ymmärrän, että seison myös edellisten sukupolvien harteilla, vaikka olenkin yritykseni rakentanut alusta asti. Puhun neljää kieltä. Taloudellisen ajattelun opin isältäni.
Vierailija kirjoitti:
Käyn hyväpalkkaisessa työssä enkä ulise palstalla tukien pienuutta.
Useimmiten ovat trolleja jotka valittaa ettei tuet riitä.
Tuntemani kovaosaiset eivät pienestä valita.
Minulla on Velko-Venäjältä tullut sukunimi joka on sangen harvinainen Suomessa.
En juo kahvia enkä alkoholia. En tykkää tillistä, kähäräpersiljasta tai lohesta. Isälläni on italialaiset sukujuuret.
Molemmat vanhemmat olivat narkkareita, olin asunnoton 3 v asti. Isäpuoli ahdisteli seksuaalisesti koko lapsuuden. Olen aatelista sukujuurta. Olen asunut ulkomailla 15 vuotta. Olen täysin normaali nainen ja ollut työtön nyt 5 vuotta.
Sama täällä. Amis pohjalla + työnohella johtamisen erikoisammattitutkinto nelikymppisenä, sain vain asumistukea 90 luvun alussa muutamia vuosia muita tukia en ole tarvinnut, ei ole ollut 20 vuoteen lainaa, pärjään taloudellisesti ok ja nautin työstäni.