Millä tavalla olet erilainen kuin suurin osa suomalaisista?
Kommentit (136)
Tunnen oloni hyväksi ja välillä jopa onnelliseksi, vaikka olen 65-vuotias nainen, jolla on paljo vaivoja ja pieni eläke. En viitsi valittaa vaan olen positiivisella mielellä.
En tykkää sinapista enkä oluesta. En häpeä olla suomalainen. Minulle on samantekevää mitä muut minusta ajattelevat.
Ei ole omistusasuntoa, eikä lapsia, enkä ole naimisissa. Ja yli 30. Eli hyvin erilainen kuin monet iässäni paitsi normaali-työelämässä kyllä. En pidä enää yhteyttä heihin jotka päätyivät perinteiseen perhe-elämään, koska meillä ei ole enää mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, en ole koskaan halunnut lasta.
Ja tuo on asia, jota täytyy selitellä pöllämystyneille äiti-ihmisille.
t. toinen ei hanki lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, en ole koskaan halunnut lasta.
Ja tuo on asia, jota täytyy selitellä pöllämystyneille äiti-ihmisille.
t. toinen ei hanki lapsia
Korjaus: toinen, joka -
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen, positiivinen, pyrin aina olemaan ystävällinen kaikille.
Niinhän sä luulet. Et vaan ymmärrä miten teennäiseltä se näyttää
Elän ja olen omalla tyylillä. Pukeudun ja sisustan värikkäästi. En tykkää, mustasta, beigesta, valkoisesta. En seuraa massaa tai uutisia, viihdyn luonnossa ja eläinten parissa. Selvännäkijä jo lapsesta
Innostun asioista helposti, uskallan puhua ja ottaa ihmisiin kontaktia. Arvostan käytöstapoja ja olen se joka mm. siivoilee muidenkin sotkuja julkisissa tiloissa.
En tiedä johtuuko noista vai muistakin jutuista, minut on usein tuupattu muiden kannustamana luottamustoimiin peruskoulusta alkaen yliopistoon ja työelämään asti.
Minulla on hyvin harvinainen sairaus.
Olen tavallinen, joten olen hyvin erilainen kuin suurin osa suomalaisista. Suurin osa suomalaisista on niin erilaisia, ei lainkaan tavallisia.
En mielestäni ole kovin erilainen, mutta joissain asioissa kyllä. Olen taiteilija, en näytä kovin suomalaiselta ulkonäöltäni saati tyyliltäni, arvostan monia suomalaisia asioita. Onneksi me suomalaiset olemme hyvin kirjavaa joukkoa johon mahtuu monenlaista.
Udkon Raamatun sanan olevan 100 % Jumalan sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn hyväpalkkaisessa työssä enkä ulise palstalla tukien pienuutta.
Hyvä tietää, että se olet juuri sinä, joka spämmäät täällä eri ketjuja ja teeskentelet olevasi 20 eri ihmistä, jotka kaikki ovat rikkaita.
En pidä pastasta enkä makaronista, kuten suurin osa suomalaisista tätä nykyä. On perheitä ja lapsia, jotka eivät muuta syökään kuin makaroniruokia.
Äidin perintönä runsas tukka. Kampaajani mukaan hiuslaatuni on epätavallinen ja hiusraja alhaalla. Hänen mukaansa poikani eivät perineet hiuslaatuani.
Ihonvärini on hieman keltainen ja rusketun helposti ainakin etelässä.
Opintoni olivat tavalliset, samoin perhe elämäni silloin joskus. Opinnot yli 50v ovat kaikäymässä tavallisiksi?
En kesämökkeile. Kesämökkeily jopa inhottaa minua, enkä haluaisi sitä harrastaa. Ajatuskin jostain tunkkaisen hajuisesta mökistä ja vaivalloisesta elämisestä siellä (alkeellisemmat kokkaus- ja pesumahdollisuudet kuin kotona, vaikka vesi ja sähkö mökkiin tulisivatkin) karmii. Esim. työpaikan kahvipöydässä kesämökkeilijät jopa kerskailevat sillä, että kuka joutuu tekemään kesäisin eniten mökkitöitä! Se tuntuu olevan jokin hyve, että mökki sijaitsee mahdollisimman vaikean matkan takana, ja että elämä siellä on pelkkää työleiriä. Melkeinpä vertaillaan kenellä on eniten hyttysenpistoja ja paarmanpaukamia.
Olen kokeillut vuokrata kesämökkejä jostain hieman paremmista paikoista (sijainti, kunto, nykyaikaisuus), mutta en silti ole saanut mitään positiivista irti niistä kerroista.