Miksi suomimammat ovat niin epänaisellisia?
Pukeutuvat ihme tätivaatteisiin, tai sellaisiin trumpettihousuihin ja oversize collareihin jotka eivät näytä kenenkään päällä hyvältä. Missä ovat korkokengissä ja hameissa viihtyvät, naiselliset, iloiset naiset?
Kommentit (412)
Olen suomalainen nainen joskaan en asu Suomessa. Pukeudun mukaviin, siisteihin ja vuodenaikaan sopiviin vaatteisiin. Mukavuus ei minulle tarkoita kotonakaan mitään collegeasuja tai jumppatrikoita.
Useimmiten minulla on mekko tai puolihame ja neulepusero/t-paita. Vaihtoehtoisesti istuvat farkut ja paitapusero/neule/t-paita. Mutta korkokenkiä en ikävä kyllä voi enää käyttää vaikka haluaisinkin. Terveys tulee ensin, myös jalkojen terveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen voi olla vaikkei korkkareita ja hameita käyttäisikään. Iloinenkin voi olla vaikka farkuissa. Käytännöllisyys ja mukavuus on se pukeutumismotto ainakin itsellä.
Miksi ajattelet että mekot ja hameet olisivat epämukavia?
Koska monessa hommassa ne nyt vaan on. Tietty jos vaan istuu ja vähän kävelee niin mikäs siinä. Ja lapsuudessa sain yliannostuksen mekoista joita oli pakko pitää ja ne kaikki tukalia tyköistuvia kamaluuksia. Ja korkkarit nyt vaan on epämukavat. Nykyisin mulla on pari hellemekkoa ja ne on ihan ok.
Panosta laadukkaisiin korkkareihin, edes kerran. Saatat yllättyä
Miksi ihmeessä pitäisi? Ei mun tartte ainakaan koettaa sitä, onko fiksua ja mukavaa kävellä niin että kantapään alla on monen sentin paksuinen ohut pökkelö. Ei ole.
Miksi naisellinen tyyli olisi sellainen johon juuri kukaan nainen ei pukeudu? Jos kerran suurin osa naisista pukeutuu muodottomiin säkkeihin, se on naisellinen tyyli. Koska se on tyyli johon naiset pukeutuvat.
Sama kun kyselisi miksi autot ei näytä automaisilta, kun niissä ei ole kolmea pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen voi olla vaikkei korkkareita ja hameita käyttäisikään. Iloinenkin voi olla vaikka farkuissa. Käytännöllisyys ja mukavuus on se pukeutumismotto ainakin itsellä.
Koska monessa hommassa ne nyt vaan on. Tietty jos vaan istuu ja vähän kävelee niin mikäs siinä. Ja lapsuudessa sain yliannostuksen mekoista joita oli pakko pitää ja ne kaikki tukalia tyköistuvia kamaluuksia. Ja korkkarit nyt vaan on epämukavat. Nykyisin mulla on pari hellemekkoa ja ne on ihan ok.
Monta sataa euroa kenkiin, joille ei ole käyttöä? Järjetön ajatus.
Kesäisin tykkään silloin tällöin pukeutua naisellisesti ja muutenkin laittautua. Se on aika vaikeaa, kun samaan aikaan pitää ohjeistaa miehelle ohjeita lapsien lähtöön valmistelun suhteen ja kuitenkin jos en keskitä huomiota myös siihen kunnolla, jää lapset käyttämättä pissalla, pukeutuvat aivan väärin sääoloihin nähden tai jotain muuta jää.
Sitten kun olen puljannut vaikka illallista varten ja voi olla jopa ne korkkarit jalassa, mies rynnii eteenpäin kuin viitapiru, ei odota tai huomioi että tarvitsen välillä aikaa hiusten, meikin tai asun korjaamiseen, auto voi olla kurainen ja sää tuulinen+sateinen ja tarvitsisin apua autosta ulos nousemiseen niissä korkkareissa niin johan se mies taas laukkaa jossain edellä odottamatta. Ikinä ei mitään kehuja tipu laittautumisen osalta, lahjaksi en koskaan ole saanut mekkoja, koruja, laukkuja, kenkiä, hajuvesiä tai mitään muuta nättiä ja kivaa. Ei kun kukkia olen saanut, niistä olen kyllä kiitollinen. Niitä ei voi pukea päälle.
Niin, ongelma taitaa olla ettei Suomessa kauheasti ole niitä herrasmiehiä joiden seuraan sopisi naisellisia naisia.
En pidä korkokengistä. Mekkoa käytän juhlissa. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin tykkään silloin tällöin pukeutua naisellisesti ja muutenkin laittautua. Se on aika vaikeaa, kun samaan aikaan pitää ohjeistaa miehelle ohjeita lapsien lähtöön valmistelun suhteen ja kuitenkin jos en keskitä huomiota myös siihen kunnolla, jää lapset käyttämättä pissalla, pukeutuvat aivan väärin sääoloihin nähden tai jotain muuta jää.
Sitten kun olen puljannut vaikka illallista varten ja voi olla jopa ne korkkarit jalassa, mies rynnii eteenpäin kuin viitapiru, ei odota tai huomioi että tarvitsen välillä aikaa hiusten, meikin tai asun korjaamiseen, auto voi olla kurainen ja sää tuulinen+sateinen ja tarvitsisin apua autosta ulos nousemiseen niissä korkkareissa niin johan se mies taas laukkaa jossain edellä odottamatta. Ikinä ei mitään kehuja tipu laittautumisen osalta, lahjaksi en koskaan ole saanut mekkoja, koruja, laukkuja, kenkiä, hajuvesiä tai mitään muuta nättiä ja kivaa. Ei kun kukkia olen saanut, niistä olen kyllä kii
ja miesten vika sekin, kuinkas muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan sirot, pienipyllyiset ja tosinaiselliset aasialaisnaiset.
Jopa ryzzzä- ja slaavinaiset voittavat suomalaisnaiset naisellisuudessa. Pitkäjalkaisia kaunottaria.
Tule rohkeasti kaapista ja myönnä homoutesi!
Kyllähän sellaiset oikein sirot ja nättinaamaiset aasialaisnaiset on aivan ihanan näköisiä, en ihmettele että miehet niistä tykkää.
Ei läheskään kaikki aasialaisnaiset siltä näytä, useimmat niistäkin tasapaksuja tavisperunoita, mutta sitten ne nätimmät, kauniit naiset siroilla kropilla, niin ne on tosi ihanan näköisiä.
Makuja on monia ja hyvä niin, myös tyylin suhteen. Itseäni sellainen ns. naisellinen tyyli perinteisellä/klassisella tavallaKotona mä toivoisin mieheltä stringejä, esiliinaa ja korollisia kenkiä. Ja se vois tanssia keittiön nurkassa kuin Prince. Glam-meikit naamassa. Miksei suomiukkelit voi olla sellaisia?
toivoisitko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olen puljannut vaikka illallista varten ja voi olla jopa ne korkkarit jalassa, mies rynnii eteenpäin kuin viitapiru, ei odota tai huomioi että tarvitsen välillä aikaa hiusten, meikin tai asun korjaamiseen, auto voi olla kurainen ja sää tuulinen+sateinen ja tarvitsisin apua autosta ulos nousemiseen niissä korkkareissa niin johan se mies taas laukkaa jossain edellä odottamatta. Ikinä ei mitään kehuja tipu laittautumisen osalta, lahjaksi en koskaan ole saanut mekkoja, koruja, laukkuja, kenkiä, hajuvesiä tai mitään muuta nättiä ja kivaa. Ei kun kukkia olen saanut, niistä olen kyllä kii
Niin, no itse olet törpön miehen valinnut. Voit myös avata suuntasi ja sanoa miehelle mietteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen jalkaa ei ole tehty kävelemään niin, että kantapään alla on monta senttiä ylimääräistä. Mikään laatu ei poista sitä että korkokengät ovat luonnottomat, ja asettavat ihmisen painon jalalle väärin. Millään korkokengillä ei voi terveesti ja yhtä vaivattomasti kävellä kilometrejä kuten kävelykengillä tai lenkkareilla. Tällaisia hölmöyksiä sanovat vain ihmiset jotka eivät kävele tai seiso juuri yhtään päivänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä on kyllä tyylikkäitä kotirouvia. Yksi siellä asuva suomalaisnainen kertoi lehtihaastattelussa, että kun perhe oli muuttanut sinne, hän kertoi naapurin rouville, että tekee etätyötä Suomeen. Naapurit olivat kauhistelleet ja säälineet, että hänellä on niin köyhä mies, ettähänen tarvii itsenkin tehdä työtä.
Täällä 😊
Mekkoja käytän kesät talvet ja tykkään koroista.
Just viikolla uusi työkaveri ihmetteli suureen ääneen olenko juhliin menossa. Vastasin että en ole, tämä on minun arki pukeutumista. Siis korolliset nilkkurit ja mekko. Liian juhlavaa näemmä töihin 😅 Hyvin usein juuri toiset naiset kommentoi kitkerästi.
Vierailija kirjoitti:
Se on mukavaa olla kehopositiivinen. Voi juoda siideriä, syödä sipsejä, jäätelöä, irtokarkkeja. Käveleminen tai portaitten kiipeäminen ei tule mieleenkään. Kauppaan ei tarvitse mennä kun Wolt tuo ruuan ja kohta alkoholijuomatkin. Voi pelata tietsikkää koko päivän. Ainoa liikunta on pyhä kolmio, pelikone, WC ja jääkaappi.
Hyi hitto. Suosittelen sulle elämäntapojen muuttamista. Ei ihminen voi hyvin tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mukavaa olla kehopositiivinen. Voi juoda siideriä, syödä sipsejä, jäätelöä, irtokarkkeja. Käveleminen tai portaitten kiipeäminen ei tule mieleenkään. Kauppaan ei tarvitse mennä kun Wolt tuo ruuan ja kohta alkoholijuomatkin. Voi pelata tietsikkää koko päivän. Ainoa liikunta on pyhä kolmio, pelikone, WC ja jääkaappi.
Hyi hitto. Suosittelen sulle elämäntapojen muuttamista. Ei ihminen voi hyvin tuolla tavalla.
miks vastailet omiin viesteihis
sikskö kun kaikki muut näkee että kyseessä on ilmiselvä huono trolli
Minä käytän töissä aina korkokenkiä jakkupuvun kanssa (pankissa töissä) ihan hyvin menee 8-10 tuntia korkokengillä päivittäin ja olen 45 v hoikka nainen.,
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän töissä aina korkokenkiä jakkupuvun kanssa (pankissa töissä) ihan hyvin menee 8-10 tuntia korkokengillä päivittäin ja olen 45 v hoikka nainen.,
eiks tuossa työssä istuta suurin osa ajasta
Vierailija kirjoitti:
Talvisin en edes yritä pukeutua mitenkään naisellisesti kun korkeintaan juhliin. Aina liian kylmää. Kesällä sitten eri juttu.
Kylmyys ei ole este tyylikkyydelle, mutta vaatii kekseliäisyyttä. Sinulla on nyt pahat harhaluulot.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina jaksa pukeutua naisellisesti. Välillä kiva. Rakastan silti olla nainen vaikka vähättelyä kuullut koko ikäni. Tai ehkä juuri huomattua kun kaksi lähes samanikäistä veljeä ja huomannut kuinka erillä tavalla kohdellaan.
Mutta eihän miehetkään pidä huolta kunnolla itsestään? Missä kaikki komeat miehet??
Mikä "erillä tavalla"?? Se on eri tavalla.
Naiset pukeutuva käytännöllisesti. Ilmastossakin varmaan syy. Saksalaiset naiset pukeutuvat myös täysin epänaisellisesti.