Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruskeat silmät eivät aina välttämättä ole söpöt

Vierailija
09.03.2025 |

Joskus ne edustavat jopa pahuutta

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oletus on, että ruskeat silmät olisivat aina söpöt? Kuka sulle tällaista on väittänyt?

Todennäköisesti ap.n äippä ruskeasilmäiselle ap.lle.

Vierailija
42/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole koskaan. Luonnottomat suomalaisille.

Mun vauvalla on ruskeat silmät, tumma tukka ja vaalea iho. On ihan suomalainen. Kummallakaan meistä vanhemmista ei ole ruskeita silmiä tai noin tummaa tukkaa. Oma ihonikin on tummempi kuin vauvalla. 

On tainnut rouva käydä vieraissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka H. ihastui Antonion kolmeen ruskeaan silmään. Erityisesti siihen alimmaiseen.

Vierailija
44/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, olen suomalainen (99%), ja silmäni ovat ruskeat.

Vierailija
45/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vauvalla on ruskeat silmät, tumma tukka ja vaalea iho. On ihan suomalainen. Kummallakaan meistä vanhemmista ei ole ruskeita silmiä tai noin tummaa tukkaa. Oma ihonikin on tummempi kuin vauvalla. 

Olen synnyttänyt kotisynnytyksellä, joten tiedän ettei ole "vaihtunut kätilöopistolla". Jotkut eivät ilmeisesti ymmärrä ettei perimä ole simppeli Punnetin ruutu vaan geenejä voi hypätä jopa kymmenen sukupolven takaa.

Vierailija
46/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla siniset silmät on nimenomaan söpöt. Aasiassa ja Afrikassa.

Niin koska ovat siellä harvinaisemmat, Suomessa toisinpäin.

Vierailija
47/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas koiralla.

Sinisilmäinen koira on siistin näköinen. 

Vierailija
48/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on ruskeat silmät ja ihan kantasuomalainen olen. Miehelläni on vihreät, ja pojalleni tuli siniset. Molemmilla meistä on toki suvussa paljon kaikkia värejä.

Sinänsä pojan kasvonpiirteet ovat hyvin identtiset kanssani.

Ainoa mitä ei ole on punatukkaisuus. Tai en ainakaan muista sellaista sukulaista. Mutta kaipa sekin voisi kaukaa pompata nykypäivään.

Vierailija
49/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikealla isällä on ruskeat silmät.

Vierailija
50/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästsäkin ketjusta huomaa sen kummallisen ajattelutavan, että ruskeasilmäinen on aina jostain muualta peräisin. Itse olen tummatukkainen ja ruskeasilmäinen ja koko elämäni ajan minulta on kysytty, minkä maalainen olen. Meillä on tehty sukuselvityksiäkin jonnekin 1500-luvulle saakka, ja ihan Suomessa on molemman puolet suvut koko ajan asuneet.

Vierailija
51/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kotisynnytyksellä, joten tiedän ettei ole "vaihtunut kätilöopistolla". Jotkut eivät ilmeisesti ymmärrä ettei perimä ole simppeli Punnetin ruutu vaan geenejä voi hypätä jopa kymmenen sukupolven takaa.

Niinpä. Voihan sitä yrittää puolustella. Miehesi on varmasti ylpeä aisankannattaja.

Vierailija
52/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito suomalainen ei ole ruskeasilmäinen.

Vierailija
53/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästsäkin ketjusta huomaa sen kummallisen ajattelutavan, että ruskeasilmäinen on aina jostain muualta peräisin. Itse olen tummatukkainen ja ruskeasilmäinen ja koko elämäni ajan minulta on kysytty, minkä maalainen olen. Meillä on tehty sukuselvityksiäkin jonnekin 1500-luvulle saakka, ja ihan Suomessa on molemman puolet suvut koko ajan asuneet.

Sukuselvityksen on suuntaa antavia, DNA-testi kertoo totuuden.

Vierailija
54/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mendeliläinen 1800-luvun genetiikan opettaminen  ei ole enää tätä päivää, kun nykyään tiedetään että pelkästään hiusten väriin vaikuttaa sadat perityt geenit ja silmiin yli 60 erilaista dna-pätkää.

se ei ole niin yksinkertaista, että lapsi saa aina omien vanhempiensa ominaisuuksia tai edes isovanhempien. jopa kahdelle sinisilmäiselle vanhemmalle voi syntyä ruskeilla ja vihreillä silmillä lapsi.

samoin pituus ei ole mikään on/off nappula. keskivertoa suurempi pituus on harvinainen ominaisuus jota säätelee yli 200 geeniä. on ihan arpapeliä tuleeko pitkän miehen lapsesta pitkä vai keskipituinen.

Vierailija
55/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka H. ihastui Antonion kolmeen ruskeaan silmään. Erityisesti siihen alimmaiseen.

Olen yrittänyt rassata sitä reikää ja ruiskuttanut siihen valkaisuainetta

t pekka

Vierailija
56/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Voihan sitä yrittää puolustella. Miehesi on varmasti ylpeä aisankannattaja.

Niin. Sinä taas olet inseli joka naista ei ole koskenut kuin syntymähetkellä, ja tarve on kova pahan olosi purkamiseen netissä.

Vierailija
57/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle nää ruskeat silmät on periytyny mun mummolta, jolla on koltansaamelaista perimää. Luuliko ap, että toisen vanhemman pitää olla tyyliin Afrikasta, jotta lapselle tulee ruskeat silmät? Just. 100 % suomalainen siis olen, samoin mun vanhemmat. Ja suomalaiseksi lasken myös tuon saamelaisuuden.

Aito suomalaisella ei ole ruskeat silmät.

Vierailija
58/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito suomalainen ei ole ruskeasilmäinen.

Esko Aho ei ole siis oikea suomalainen? 

Vierailija
59/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne ei koskaan ole söpöt. " Nappi silmät" miehellä nöy

Nöy vois opetella yhdyssanoja.

Suomenkielen ope on jo liikenteessä valvomassa vauvapalstan oikeinkirjoitusta. Ihailtavaa ahkerointia.

Vierailija
60/81 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle nää ruskeat silmät on periytyny mun mummolta, jolla on koltansaamelaista perimää. Luuliko ap, että toisen vanhemman pitää olla tyyliin Afrikasta, jotta lapselle tulee ruskeat silmät? Just. 100 % suomalainen siis olen, samoin mun vanhemmat. Ja suomalaiseksi lasken myös tuon saamelaisuuden.

Aito suomalaisella ei ole ruskeat silmät.

Pitääkö persuje  Wille Rydmanin siis poistua maasta? Jos pitää niin minne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi