Kuinka kauan tapailitte miehenne kanssa ennen seurustelua?
Oon nyt tapaillut yhä 4 kuukautta, mutta mies ei vielä halua tehdä seurustelupäätöstä. Kauanko jaksan odottaa?
Kommentit (113)
Kyllä on elämä tehty vaikeaksi, jos pitää tällaistakin miettiiä ja elää näin. Jos rakastuu, haluaa olla koko ajan rakkaan kanssa ja vain sen yhden kanssa.
Me tapailimme emäntäni kanssa tiiviisti, mutta täysin stressittömästi puolisen vuotta, ehkä vähän ylikin, ja sen jälkeen hän "kosi" minua poikaystäväkseen. Kyllä se minulle hyvin sopi, vaikka en ole mustasukkaista sorttia ja olisin ihan hyvin voinut jatkaa tapailuvaihteellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten tapailu muuttui seurusteluksi ihan itsestään muutamien tapaamisten jälkeen.
Nin meilläkin. Ei tullut mieleenkään jotenkin julistaa, että me nyt sitten SEURUSTELLAAN! Se vaan oli automaattisesti niin, että tässä ei muita katsella, ei me sitä mitenkään edes keskenään sanallisesti "sovittu". Naimisissa nyt 15 vuotta.
Mutta onhan tapailussa ja seurustelussa iso ero. Aika iso päätös ilman kunnollista keskustelua. Sitoutumisvelvoite yms.
Tämäpä se onkin, että kun varhaisessa vaiheessa puhutaan tunteista ja sovitaan siitä, ettei säädetä muualla, niin suhde syvenee omalla painollaan.
Miten saatoit olla varma, että tuo yksi on se oikeat, jo
Voi voi, kun tärkeintä on tuntea itsensä ja se toinen ihminen, jotta tietää, sovitaanko yhteen. Ei ole tarkoituskaan koeajaa monia ja pisteyttää ajokkeja johonkin taulukkoon.
Tämä on nykyajan kumppanin etsinnässä se suurin ongelma. Opportunistisesti odotellaan sitä parempaa ehdokasta jalka oven välissä, eikä uskalleta tehdä ratkaisuja ja ELÄÄ sitä elämää. Minä tiesin heti ekana iltana, että nyt on oikea tyyppi. Ensi kesänä on 30-vuotishääpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein suoraan sanottuna edes ymmärrä mitä eroa näillä on.
Seurustelu = yksinoikeus, ei muita kumppaneita
Tapailu = saa tapailla muitakin ja harrastaa seksiäkin monen kanssa
Mä en kyllä alkaisi edes tapailla ketään, jolla on samaan aikaan joku muu kierroksessa.
Miten sinä määrittelet tapailun ja seurustelun ja miten ne eroavat toisistaan?
Minä tapailen tuttua kaupan kassaa aina kaupassa ja naapuria postilaatikolla. Tapailu on kohtaamista. Seurustelu on kiinnostusta tutustua lähemmin yhteen ihmiseen ja olla yhdessä. Siihen liittyy jo seksi, tapailuun ei liity. Ainakaan postilaatikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä alkaisi edes tapailla ketään, jolla on samaan aikaan joku muu kierroksessa.
Joo samoin. Miksi ihmeessä kuluttaisin aikaani ihmiseen joka ei osaa päättää edes onko hän ihastunut minuun?
Sitähän se seurustelu on: tutustutaan, käydään ulkona jne. Jos huomataan ettei viihdytäkään yhdessä, lopetetaan seurustelu. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka hel*vetti tuollaista tapailijaa haluaisi? Selvähän on, että tuo ei ole edes ihastunut saati rakastunut. Eli turha tyyppi. Jatkakoon rauhassa paneskelua muiden kanssa.
Moni nainen ja mies silti tuota harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu on sitä, kun käydään treffeillä, mutta ei pussailla tai harrasteta seksiä. Yhdet treffit ovat treffit, useammat treffit tapailua. Pussailu ja seksi kuuluvat seurusteluun.
Heti ensimmäisellä tapaamiskerralla suoritimme yhdynnän yöaikaan. Päivällä olimme ensin syöneet naisen luona, käyneet kauppakeskuksessa ostamassa minulle uuden takin, kävelyllä joenvarrella. Sen jälkeen menimme takaisin naisen asunnolle, söimme uudestaan, juttelimme, katsoimme televisiota. Sitten olikin jo aika mennä nukkumaan, kysyin että nukunko sohvalla, mutta nainen sanoi että nukutaan samassa sängyssä. Sitten menimme nukkumaan ja näytti jo siltä että nainen halusi vain nukkua, mutta minulla oli jo kalu kankeana ja hieroin sitä naisen takamukseen, jolloin hän kysyi että haluanko, johon vastasin vain lyhyesti, että haluan.
seuraavana päivänä lähdin ajamaan kohti kotia, mutta sovimme että tavataan seuraavana viikonloppuna uudelleen. Sen jälkeen tapasimme joka viikonloppu ja muutimme yhteen parin kuukauden kuluttua.
Me emme tapailleet ollenkaan. Tapasimme netissä (asuimme toisistamme n. 200km päässä), juttelimme tiiviisti viestitse ja äänipuheluitse pari kuukautta, tapasimme livenä ja toisella tapaamiskerralla sovimme seurustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka hel*vetti tuollaista tapailijaa haluaisi? Selvähän on, että tuo ei ole edes ihastunut saati rakastunut. Eli turha tyyppi. Jatkakoon rauhassa paneskelua muiden kanssa.
Moni ihminen tekee muutakin turhaa ja tyhmää. Esim, polttaa tupakkaa, vaikka tietää sen tyhmäksi ja turhaksi. Tavan yleisyys ei tee siitä suositeltavaa tai hyvää.
Jos on 4kk nähty, eikä tiedä, haluaako seurustella, ei ole kiinnostunut sinusta. Vain seksistä, mutta ei sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti.
Mä taas arvostan itseäni niin paljon etten harrasta. Enkä ole kiinnostunut miehestä jolla on tapana uittaa melaansa joka lammessa. Jos hän ei osaa tai halua olla uskollinen muille, miksi hän olisi sitä mullekaan? Seksuaalinen holtittomuus liittyy yleensä holtittomuuteen muissakin asioissa. Ei kiitos.
Rakastuminen ei ole valintamyymälä. Se on tunne. Sääliksi käy niitä, jotka eivät tätä käsitä.
Ai niin. Se virallinen sitoumus on nimeltään kihlaus = keskinäinen lupaus avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitapaaminen jälkeisenä päivänä alettiin seurustella.
Tästä on pakko olla pitkä aika? Omat opiskelukaverit saattaa tapailla pitkään ja samanaikaisesti useita ennen kuin päättävät, kenen kanssa voisi seurustella.
Miksi?
Nämä on päätöksiä jotka kuuluu sinulle, että mikä on sinun rajasi asiasssa. Ihmiset ja tilanteet on erilaisia. Jos sinä haluat seurustella ja mies ei ole varma, niin sinun täytyy kertoa hänelle, että se on sinun tavoitteesi ja että sinä etsit seurustelukumppania. Muista myös, että jos hän ei ole sitouttanut sinua itseensä niin mikään, toistan, mikään, ei estä sinua tapailemasta muita vaihtoehtoja samalla. Sinun on huolehdittava sinusta ja jos rehellisesti etsit kumppania ja on mahdollista, että tämä tyyppi ei tule olemaan se henkilö, niin älä anna hänen kesyttää sinua. Ei hän ole ainoa ottaja, varmastikaan, ja ehkä hänen tunteensa selkiää sitä myötä kun tajuaa, ettet olekaan itsestään selvästi hänen ilman sitoumusta ja lupauksia. Kunnioita itseäsi sen verran. Niin, ja sinun ei siis tarvitse harrastaa seksiä kenenkään muun kanssa, ei ole kyse siitä, vaan markkinoiden tutkimisesta. Tää hänelle selväksi, että etsit aktiivisesti kumppania, olipa se hän tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten tapailu muuttui seurusteluksi ihan itsestään muutamien tapaamisten jälkeen.
Nin meilläkin. Ei tullut mieleenkään jotenkin julistaa, että me nyt sitten SEURUSTELLAAN! Se vaan oli automaattisesti niin, että tässä ei muita katsella, ei me sitä mitenkään edes keskenään sanallisesti "sovittu". Naimisissa nyt 15 vuotta.
Mutta onhan tapailussa ja seurustelussa iso ero. Aika iso päätös ilman kunnollista keskustelua. Sitoutumisvelvoite yms.
No ei ollut silloin 30v sitten
Sitä tavattiin jossain, käytiin treffeillä ja jos treffejä oli useammat, niin sitä kutsuttiin jo seurusteluksi.
Ei sitä erikseen keskusteltu, että nyt seurustellaan.
Ensimmäisen kerran keskusteltiin, kun mies kosi
Ja nyt ollaan oltu naimisissa 27v
Omien lasten säätämistä, tapailua ja seurustelua kun olen vierestä seurannut, niin täytyy sanoa, että en ymmärrä miten vaikeaa helposta asiasta on nykyään tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitapaaminen jälkeisenä päivänä alettiin seurustella.
Tästä on pakko olla pitkä aika? Omat opiskelukaverit saattaa tapailla pitkään ja samanaikaisesti useita ennen kuin päättävät, kenen kanssa voisi seurustella.
Miksi?
Että osaa valita sen parhaan. Kumppanin valinta on tärkeä päätös.
Häh? Kolmansien treffien jälkeen viimeistään.
7kk meni ennen kuin olin valmis jättämään sinkkuelämäni taakseni. Mies oli valmis viikossa, mutta jaksoi odottaa tempoiluni loppumista. En tietenkään missään vaiheessa antanut ymmärtääkään että seurustelemme nyt, vaan nimen omaan painotin että en ole sellaiseen valmis vielä, enkä tiedä olenko koskaan. Itse en olisi odottanut noin kauaa, mutta mieheni on sanonut myöhemmin usein että hän vain tiesi että meistä tulee loppuelämän pari, ja siksi hän ei edes harkinnut muuta kuin kärsivällisesti odottaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tapailen tuttua kaupan kassaa aina kaupassa ja naapuria postilaatikolla. Tapailu on kohtaamista. Seurustelu on kiinnostusta tutustua lähemmin yhteen ihmiseen ja olla yhdessä. Siihen liittyy jo seksi, tapailuun ei liity. Ainakaan postilaatikolla.
Hih, täytyy valita tarkkaan, missä aamutakissa hakee postin.