Kuinka kauan tapailitte miehenne kanssa ennen seurustelua?
Oon nyt tapaillut yhä 4 kuukautta, mutta mies ei vielä halua tehdä seurustelupäätöstä. Kauanko jaksan odottaa?
Kommentit (113)
30-40 min? 39 vuotta mittarissa. Hipin elämä on niin paljon helpompaa.
Siis aiotko tosissasi suhteeseen miehen kanssa? Et oikein vissiin ole hiffannut, että miehiä kuuluu vihata.
Vierailija kirjoitti:
Ensitapaaminen jälkeisenä päivänä alettiin seurustella.
Tästä on pakko olla pitkä aika? Omat opiskelukaverit saattaa tapailla pitkään ja samanaikaisesti useita ennen kuin päättävät, kenen kanssa voisi seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten tapailu muuttui seurusteluksi ihan itsestään muutamien tapaamisten jälkeen.
Nin meilläkin. Ei tullut mieleenkään jotenkin julistaa, että me nyt sitten SEURUSTELLAAN! Se vaan oli automaattisesti niin, että tässä ei muita katsella, ei me sitä mitenkään edes keskenään sanallisesti "sovittu". Naimisissa nyt 15 vuotta.
Mutta onhan tapailussa ja seurustelussa iso ero. Aika iso päätös ilman kunnollista keskustelua. Sitoutumisvelvoite yms.
Tämäpä se onkin, että kun varhaisessa vaiheessa puhutaan tunteista ja sovitaan siitä, ettei säädetä muualla, niin suhde syvenee omalla painollaan.
En oikein suoraan sanottuna edes ymmärrä mitä eroa näillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten tapailu muuttui seurusteluksi ihan itsestään muutamien tapaamisten jälkeen.
Nin meilläkin. Ei tullut mieleenkään jotenkin julistaa, että me nyt sitten SEURUSTELLAAN! Se vaan oli automaattisesti niin, että tässä ei muita katsella, ei me sitä mitenkään edes keskenään sanallisesti "sovittu". Naimisissa nyt 15 vuotta.
Mutta onhan tapailussa ja seurustelussa iso ero. Aika iso päätös ilman kunnollista keskustelua. Sitoutumisvelvoite yms.
Tämäpä se onkin, että kun varhaisessa vaiheessa puhutaan tunteista ja sovitaan siitä, ettei säädetä muualla, niin suhde syvenee omalla painollaan.
Miten saatoit olla varma, että tuo yksi on se oikeat, jos et tapaillut muita ja saanut verrata häntä muihin?
Me tavattiin ja huomattiin heti, et toinen on kiva. Puolitoistavuotta seurustelua ja naimisiin. 19 vuosi menossa tätä naimista ja tää vaan paranee molempien mielestä koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu = yksinoikeus, ei muita kumppaneita
Tapailu = saa tapailla muitakin ja harrastaa seksiäkin monen kanssa
En ole seurustellut miehen kanssa.
M56
Vierailija kirjoitti: Miten saatoit olla varma, että tuo yksi on se oikeat, jos et tapaillut muita ja saanut verrata häntä muihin?
Työmaailmassa voi olla pakko laittaa paikka julkiseen hakuun, seuloa hakemuksia ja pyörittää kandidaatteja haastattelukierroksilla. Ihmissuhteissa tällaista byrokratiaa ei ole pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saatoit olla varma, että tuo yksi on se oikeat, jo
Voi voi, kun tärkeintä on tuntea itsensä ja se toinen ihminen, jotta tietää, sovitaanko yhteen. Ei ole tarkoituskaan koeajaa monia ja pisteyttää ajokkeja johonkin taulukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä alkaisi edes tapailla ketään, jolla on samaan aikaan joku muu kierroksessa.
Vierailija kirjoitti:
M56
Siis ainoastaan seksiä? M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mekään mun miehen kanssa mitään seurustelupäätöstä tehty. Silloin Facebook oli (ainakin mulle) uusi juttu ja jossain vaiheessa mietittiin että pitääkö faceen pistää että parisuhteessa. Me oltiin heti alusta asti koko ajan yhdessä. Olin itsestään selvää että tässä ollaan lopun elämää. Muutaman kuukauden päästä olin suunnitellusti raskaana. Kihloihin mentiin kun lapsi oli 9kk ja sen takia odotettiin että sain raskauskilot pois ja sormuksen sormeen. Ei mitään kosintoja ollut. En edes muista miten päätettiin kihloihin menosta. En halunnut aiemmin kihloihin kun en halunnut liian isoa sormusta. Naimisiin mentiin sit 7 vuotta kihlauksesta toisen lapsen syntymän jälkeen. Vihkisormuksen pistin sormeeni kun kuopus oli vuoden. Yhtä ollaan pidetty nyt reilu 16 vuotta ja edelleen menee perhosia vatsassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä alkaisi edes tapailla ketään, jolla on samaan aikaan joku muu kierroksessa.
Ei tuo ollut ennen tapana ainakaan niissä ympyröissä, missä itse pyörin. Saattoi olla yhden yön juttuja, mutta jos toista ns. tapaili ja harrasti seksiä, niin kyllä se oli seurustelua eikä ollut soveliasta pyörittää muita samaan aikaan. Siinä lensi kuin leppäkeihäs, jos tällaisesta jäi kiinni, koski molempia osapuolia. Mutta minä olenkin jo aika vanha.
Eka ilta tapailtiin, seuraavana päivänä seurusteltiin. Kolmen kuukauden päästä kihloihin. Heti tiedettiin, että tässä se oikea on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä määrittelet tapailun ja seurustelun ja miten ne eroavat toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Siis ainoastaan seksiä? M51
Eihän aloituksessa puhuttu seksistä mitään.
En oikein ymmärrä kysymystä. Kyllä se muistaakseni parin kuukauden kuluttua oli molemmille selvä, että tässä se nyt on se oikea, yli 40 vuotta on pidetty yhtä.