HS: Naisiin kohdistuva väkivalta on suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma
Naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaa on Suomessa parannettava, sanoo apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen.
Suomessa pitäisi hänen mukaansa ryhtyä ripeästi valmistelemaan lakimuutoksia, jotta viranomaisten toiminta vastaisi Suomea sitovia kansainvälisiä velvoitteita.
Naisiin kohdistuva väkivalta ja lähisuhdeväkivalta ovat suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma, joka aiheuttaa pysäyttävän määrän inhimillistä kärsimystä ja tuskaa, apulaisoikeuskansleri sanoo.
Parisuhdeväkivalta on Suomessa selvästi yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ovatko nämä uhrit itse väkivallattomia pulmusia? Jos itse raivoat ja hakkaat miestä niin et sinä voi olettaa että mies seisoo vaan suolapatsaana kun sitä piestään. Aika moni nainenkin kuvittelee että saa miestä piestä miten huvittaa, mutta sitten jos otat edes käsistä kiinni niin uhriudutaan. "Et sinä voi naiseen käydä käsiksi!".
Fyysisesti vahvemman miehen on helpointa lähteä pois tilanteesta. Sitten ero. Ei tietenkään tarvitse jäädä huonoon suhteeseen.
Toisekseen, kiinni pitäminen riittää yleensä, jos ei millään halua vielä erota
Kolmannekseen lain mukaankin saa puolustautua, mutta käyttämällä minimaalisen määrän voimaa.
Useinhan tuossa tilanteessa käy niin, että mies kostomukiloi naisen, eli käyttää tilanteessa tuomittavan kovaa väkivaltaa.
Ensisijaisesti erotkaa, ihmiset, erotkaa. Ei hyvä elämä ole väkivaltaa
Jälkikäteen ja ulkopuolisena on helppo sanoa, että erotkaa. Tottakai se on se paras ratkaisu.
Mutta silloin kun arki on pelkkää selviytymistaistelua se ei tule ensimmäisenä mieleen, kun miehellä on pelko persiissä lasten menettämisestä.
Huolimatta siitä, että nainen on se juoppo ja väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset eivät tosiasiassa tiedä naisen turvattomuudesta kovinkaan paljon. On yhteiskuntia ja " rauhan uskontoja", joissa nainen on koiran alapuolella. Meidän naiset feministikiihkossaan ei halua tätä tunnustaa. Kummallista. 😒
Katso orava - taktiikkaa yrität sinäkin
Vierailija kirjoitti: Muuten noin, mutta pitää muistaa, että ero on se vaarallisin tilanne. Parikymmentä naista kuolee vuodessa parisuhdeväkivaltaan ja usein juuri eron partaalla tai eron jälkeen. Joskus uhriksi joutuu myös uusi mies. Ero pitää suunnitella huolellisesti.
Onkohan eroväkivallasta palastelevia tilastoja? Esim. suhteen pituuteen, syvyyteen tai siihen liittyen, mitä väkivallan muotoja suhteessa on jo ollut. Eli mitä aiemmin lähtee jo ensimmäisestä varoituspieraisun haisusta, niin sen vähemmän äijää kiinnostaa käyttää aikaansa vainoamiseen. Saa jo uuden suhteen samaan pisteeseen samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, mene muslimivaltioo, niin tiedät jotain alistamisesta ja väkivallasta.
Turha mussuttaa ja dissata aina suomalaisia miehiä!
Ne on nämä 150 kiloiset keski-ikäiset matamit, vauvapalstan vakiopäivystäjät, jotka eivät koskaan ole miesyä saaneet eikä ulkomailla matkustaneet.
Ne valittaa kaikesta, koska kateus on heidän suola, karkit sokeri.
Tätä(kin) keskustelua luettuna sydämeni täyttää suuri kiitollisuus siitä, että olen keski-ikäisenä miehetön matami.
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen ja ulkopuolisena on helppo sanoa, että erotkaa. Tottakai se on se paras ratkaisu.
Mutta silloin kun arki on pelkkää selviytymistaistelua se ei tule ensimmäisenä mieleen, kun miehellä on pelko persiissä lasten menettämisestä.
Aivan sama tilanne se on lasten kanssa oli roolit kummin päin vain. Ero suojelee myös lapsia. Ei lasten ole hyvä kasvaa väkivaltaisessa ja epävakaassa kasvuympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ovatko nämä uhrit itse väkivallattomia pulmusia? Jos itse raivoat ja hakkaat miestä niin et sinä voi olettaa että mies seisoo vaan suolapatsaana kun sitä piestään. Aika moni nainenkin kuvittelee että saa miestä piestä miten huvittaa, mutta sitten jos otat edes käsistä kiinni niin uhriudutaan. "Et sinä voi naiseen käydä käsiksi!".
Fyysisesti vahvemman miehen on helpointa lähteä pois tilanteesta. Sitten ero. Ei tietenkään tarvitse jäädä huonoon suhteeseen.
Toisekseen, kiinni pitäminen riittää yleensä, jos ei millään halua vielä erota
Kolmannekseen lain mukaankin saa puolustautua, mutta käyttämällä minimaalisen määrän voimaa.
Useinhan tuossa tilanteessa käy niin, että mies kostomukiloi naisen, eli käyttää tilanteessa tuomittavan kovaa väkivaltaa.
Ensisijaisesti erotkaa, ihmiset, erotkaa. Ei hyvä elämä ole väkivaltaa
Eli tässä tuli vain ilmi että naisen väkivalta on parempaa väkivaltaa. Koska oletetaan että mies on vahvempi niin mies voi ottaa niitä iskujakin vastaan. Kohtele sitä miestä niin kuin haluat että sinuakin kohdeltaisiin. Jos et halua että sinua kohdellaan kuin miestä, niin älä käyttäydy kuin mies. Pidä ne nyrkkisi kurissa.
Parahiten nainen selviää, kun elää ilman miestä.
Ja etenkin vammaisia henkilöitä kohtaan on kans väkivaltaa, syypäät o nykynuoret. Ja heidän kotikasvatuksensa, mik o täysin hävytöntä !!!!! Ei mitään tietoakaan käyöstavoista !!!!!!!! Eräät tuntemattomat pjaskat heittivät kerran lumipallon muhun päin, ei osunut !!!!!!! Meinasin huutaa perään, et etkös parempaan pysty ??????? Nyt tämä vammaisiin kohdistuva väkivalta ON LOPUTTAVA !!!!!!!! Se ei ole kivaa !!! Vai onks ????
Vierailija kirjoitti: Eli tässä tuli vain ilmi että naisen väkivalta on parempaa väkivaltaa. Koska oletetaan että mies on vahvempi niin mies voi ottaa niitä iskujakin vastaan. Kohtele sitä miestä niin kuin haluat että sinuakin kohdeltaisiin. Jos et halua että sinua kohdellaan kuin miestä, niin älä käyttäydy kuin mies. Pidä ne nyrkkisi kurissa.
Palstamiehen sanoin: Jos vääristelet lukemaasi, niin ansaitset saada pataasi.
Palstanaisen sanoin: Ota silimä kättees ja luve uuvvelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama tilanne se on lasten kanssa oli roolit kummin päin vain. Ero suojelee myös lapsia. Ei lasten ole hyvä kasvaa väkivaltaisessa ja epävakaassa kasvuympäristössä.
Paitsi että ei ole. Käytännössä nainen voi aina lähteä lasten kanssa, mies ei. Huolimatta siitä kumpi on se se ongelmien aiheuttaja.
Siinä on sitä tämän maan tarjoamaa tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että ei ole. Käytännössä nainen voi aina lähteä lasten kanssa, mies ei. Huolimatta siitä kumpi on se se ongelmien aiheuttaja.
Siinä on sitä tämän maan tarjoamaa tasa-arvoa.
Kyllä sä saat lähteä lasten kanssa turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naisella on ongelma, hän vaatii, että koko maailma hänen ympärillään muuttuu. Näin ei tietenkään tapahdu, joten ongelma on ja pysyy.
Kun miehellä on ongelma, mies korjaa omaa käytöstään, ja ongelma ratkeaa.
Noine väkivaltajuttuinenne ei kuulosta siltä, että miehiä kiinnostaisi korjata käytöstään.
Niin. Kun sun ukkosi vetää sua turpaan, niin kummalle osapuolelle se sinusta on isompi ongelma?
Miksi olisin ottanut alikehittyneen, puhumiseen kykenemättömän, väkivaltaisen tunneautistin kotiini? En todellakaan.
No siitähän te tässä juuri ulisette. Parisuhdeväkivallasta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naisella on ongelma, hän vaatii, että koko maailma hänen ympärillään muuttuu. Näin ei tietenkään tapahdu, joten ongelma on ja pysyy.
Kun miehellä on ongelma, mies korjaa omaa käytöstään, ja ongelma ratkeaa.
Noine väkivaltajuttuinenne ei kuulosta siltä, että miehiä kiinnostaisi korjata käytöstään.
Niin. Kun sun ukkosi vetää sua turpaan, niin kummalle osapuolelle se sinusta on isompi ongelma?
Miksi olisin ottanut alikehittyneen, puhumiseen kykenemättömän, väkivaltaisen tunneautistin kotiini? En todellakaan.
No siitähän te tässä juuri ulisette. Parisuhdeväkivallasta siis.
No katsos kun meillä naisilla riittää empatiaa myös muille ihmisille ja eläimille. Silloin ei tarvitse itse kokea väkivaltaa halutakseen, että se loppuu muilta. Miehethän eivät tällaista asiaa hahmota lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eli tässä tuli vain ilmi että naisen väkivalta on parempaa väkivaltaa. Koska oletetaan että mies on vahvempi niin mies voi ottaa niitä iskujakin vastaan. Kohtele sitä miestä niin kuin haluat että sinuakin kohdeltaisiin. Jos et halua että sinua kohdellaan kuin miestä, niin älä käyttäydy kuin mies. Pidä ne nyrkkisi kurissa.
Palstamiehen sanoin: Jos vääristelet lukemaasi, niin ansaitset saada pataasi.
Palstanaisen sanoin: Ota silimä kättees ja luve uuvvelleen.
Kukaan ei ansaitse saada turpaan. Te itse valitsette väkivaltaisia miehiä, joilta saatte turpaan, kun soitatte suutanne. Siinä on jo kaksi asiaa, joista kumman tahansa muuttamalla ette saisi turpaan. Te itse aiheutatte itsellenne ongelmia ja sitten ulisette täällä palstalla niin kuin se muka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan totta, itse olen aikuiselämän aikana kohdannut väkivaltaa vain naisilta.
Minä taas en koskaan naisilta, joten kukaan nainen ei todistetusti voi toimia väkivaltaisesti... Koska minun komemukseni on ainoa oikea, eikä sinun. Vai voisiko olla niin, että molempia tapahtuu?
Itse olen kokenut molempien toimesta. Naisia en ole takaisin lyönyt mutta miehiä olen.
"No katsos kun meillä naisilla riittää empatiaa myös muille ihmisille ja eläimille. Silloin ei tarvitse itse kokea väkivaltaa halutakseen, että se loppuu muilta. Miehethän eivät tällaista asiaa hahmota lainkaan."
Naisille siis. Teillä riittää empatiaa toisille naisille. Oman viiteryhmänne etujen ajamista se teidän "empatia" on. Oikeastaan aika itsekästä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä parisuhdeväkivallan uhreista ovat Matteja ja Mervejä. Kumpikin pieksää viinapäissään toisiaan.
Ensin kun ollaan vähätelty itse väkivalta niin päästään lajittelemaan missä perheissä voi olla väkivaltaa ja missä ei. Kuule ihan niillä kartanoalueiden "hyvissä" perheissä voi olla väkivaltaa, eikä valitettavasti raittiuskaan ole merkki siitä, ettei henkilö olisi väkivaltainen.
Sanoinkin suurin osa. Missä väitin että näin ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Parahiten nainen selviää, kun elää ilman miestä.
No mitä sinä täällä teet? Jatka sitä elämistä, ei tämä kosketa sinua lainkaan.
Te naiset, jotka olette vielä parisuhteessa miehen kanssa, EROTKAA! Mies lyö teitä jossain vaiheessa varmasti.
Muuten noin, mutta pitää muistaa, että ero on se vaarallisin tilanne. Parikymmentä naista kuolee vuodessa parisuhdeväkivaltaan ja usein juuri eron partaalla tai eron jälkeen. Joskus uhriksi joutuu myös uusi mies. Ero pitää suunnitella huolellisesti.