Kokoomusnuoret ehdottavat äänestämiselle yläikärajaa
Vihdoinkin hyvä ehdotus Kokoomusnuorilta.
"Keski-Suomen Kokoomusnuoret esittävät vaaleissa äänestämiselle ja ehdolle asettumiselle 80 vuoden yläikärajaa. Ehdotusta perustellaan sillä, että äänestämiselle on asetettu alaikäraja, joka huomioi ihmisen kyvyn päätöksentekoon ja valveutuneisuuteen. Alaikärajaa perustellaan sillä, että lapset eivät ymmärrä, mistä äänestävät tai heitä on helppo manipuloida äänestämään.
Nyt kysymme, miksi samat perustelut eivät sopisi myös asettamaan yläikärajaa? tiedotteessa kirjoitetaan."
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea paskaa sitä saakin lukea. Järkyttävää ihmisten aliarviointia. He puhuvat ihmisistä, jotka rakensivat meille Suomen. Ja että tilalle lasten vaalit. Onko Kokoomusnuoret joku vitsi?
Järkkäsivät myös epätasa-arvoisia lakeja mm. Miesten asevelvollisuuden ilman palkkaa ja eläkekertymää sekä nostivat nuorten eläkeiän 70 vuoteen. Pitäisikö näistä muka kiittää? Myös nämä ikäluokat vei Suomen eurostoliittoon ja ajoivat talouden kuralle 2008 josta ei ole toivuttu.
Osoitus ettei siellä rikkaidenkaan jälkipolvilla ole kaikki muumit laaksossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Mitä ajamista niissä on, eläkkeet tippuu ja indeksikorotuksia satelee ? Terveisin eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Hulluin ehdotus vähään aikaan. Voi olla että mieli muuttuu kun itse alkaa lähestyä kahdeksaakymppiä. Jos nyt elävät nykyisillä elintavoilla sinne asti.
Oletko kuullut puhuttavan eliniänodotteesta ?
Kyseessä on KokoomusNUORET. Tottakai he haluavat NYT kaiken vallan nuorille eli itselleen. Kun nämä nuoret ovat itse vanhoja, he ajavat kiihkeästi vanhusten oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin myös älykkyyden alarajan. Alle 100 ÄO omaavien kannattaisi jättää äänestäminen toisten kontolle.
Miksi? Pitää tyhmilläkin ihmisillä on edustus.
Ei tarvitse olla. Älykkäämmät osaa tehdä päätökset heidänkin parhaakseen paremmin.
Kuten persut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluin ehdotus vähään aikaan. Voi olla että mieli muuttuu kun itse alkaa lähestyä kahdeksaakymppiä. Jos nyt elävät nykyisillä elintavoilla sinne asti.
Ei muutu. Pidän yläikärajaa oikeudenmukaisena. Sietäisin hyvin sen että voisin äänestää vielä pari kymmentä vuotta jonka jälkeen toiset jatkavat.
Oletko kuullut ihmisoikeuksista ?
Kukaan ei ole niin viisas kuin kokoomusnuori. Omasta mielestään.
Olisihan tuo ihan hyvä näpäytys Boomereille jotka järkkäsi nuorille miehille pakollisen asevelvollisuuden ja ylipäätään nuorille epäoikeudenmukaisen eläkejärjestelmän ja massatyöttömyyden Suomeen.
Törkeää ikärasismia! Ja vielä "leikkivaalit". Suomessa puhutaan korulauseilla ikäihmisistä mutta teot ovat rimanalitus! Ei se nuoruus ole pysyvä olotila,kaikki me vanhenemme ja kaikkia ikäluokkia pitäisi arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutu. Pidän yläikärajaa oikeudenmukaisena. Sietäisin hyvin sen että voisin äänestää vielä pari kymmentä vuotta jonka jälkeen toiset jatkavat.
Eihän ihmisoikeudet koske tässä maassa nuoria miehiä jotka on palkatta intissä/sivarissa vankilan uhalla. Ihan oikein olisi näiltä Boomereita evätä äänioikeus jotka äänestää miesten syrjintää kannattavia politiikkoja eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
70 olisi sopiva raja. Myös kansanedustajaksi ja presidentiksi yläikäraja. Vanhuksilta menee ymmärrys, niin sitten on näitä Trumpeja, Bideneita ja Putineita.
Ja Kekkosia.
Sekä äänestämiseen, että ehdolla olemiselle voisi olla ikähaarukka 35-60 vuotta, mieluiten maailmanlaajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsille ei sitten kuulu ihmisoikeudet ja äänioikeus?
Iäkkäät taantuvat muutenkin lasten tasolle, vaippoihin ja hoitajan ruokittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Ja mitä pahaa siinä on? Vanhustenhuolto on surkeassa jamassa. T. Nuori.
Koska niitä ajetaan heikentämällä etenkin nuorten hyvinvoinnista
Nuoret kouluun, opiskelemaan ja töihin ! Koulutus on ilmaista kaikenlaisine bonuksineen kuten ruoka ja matkakulut ainakin lukioon asti !
Vierailija kirjoitti:
Olisihan tuo ihan hyvä näpäytys Boomereille jotka järkkäsi nuorille miehille pakollisen asevelvollisuuden ja ylipäätään nuorille epäoikeudenmukaisen eläkejärjestelmän ja massatyöttömyyden Suomeen.
Boomerit ei olleet syntyneetkään kun asevelvoillisuuslaki tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää ikärasismia! Ja vielä "leikkivaalit". Suomessa puhutaan korulauseilla ikäihmisistä mutta teot ovat rimanalitus! Ei se nuoruus ole pysyvä olotila,kaikki me vanhenemme ja kaikkia ikäluokkia pitäisi arvostaa.
Miksi nuoria miehiä ei arvosteta? 5e/pv ja eläkekertymän/tulonmenetykset on suorastaan pilkkaa tässä maassa. Vanhukset kovimpia tukemaan tätä riistoa. Sitä saa mitä tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Demareiden kannatus romahtaisi.
Eläkeläiset äänestää kokkareita. Kokkareet ei koske eläkkeisiin, koska haalivat näin ison äänestäjäjoukon. Kokkareet tekevät heikennyksiä vain työikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin myös älykkyyden alarajan. Alle 100 ÄO omaavien kannattaisi jättää äänestäminen toisten kontolle.
Miksi? Pitää tyhmilläkin ihmisillä on edustus.
Niin. Muuten vihervassareilta loppuu äänestäjät. Ja tuet.
Fiksuimmat ja vastuullisimmat ihmiset löytyvät vihervasemmistosta.
Suomen rakentaneet ihmiset (vuosina 1900-1920 syntyneet) ovat jo lähes kaikki kuolleet.