Kokoomusnuoret ehdottavat äänestämiselle yläikärajaa
Vihdoinkin hyvä ehdotus Kokoomusnuorilta.
"Keski-Suomen Kokoomusnuoret esittävät vaaleissa äänestämiselle ja ehdolle asettumiselle 80 vuoden yläikärajaa. Ehdotusta perustellaan sillä, että äänestämiselle on asetettu alaikäraja, joka huomioi ihmisen kyvyn päätöksentekoon ja valveutuneisuuteen. Alaikärajaa perustellaan sillä, että lapset eivät ymmärrä, mistä äänestävät tai heitä on helppo manipuloida äänestämään.
Nyt kysymme, miksi samat perustelut eivät sopisi myös asettamaan yläikärajaa? tiedotteessa kirjoitetaan."
Kommentit (134)
Hyvä idea, 80 on hyvä raja ja tuonikäiset pitäis muutenki luottamustoimista poistaa.
Suomi on nykyisellään gerontokratia, suosittelen kaikille nuorille pikaista maastapoistumista.
Jos äänestyksen ikärajaa lasketaan niin saadaan saadaan joku jou jou-eduskunta johon edustajat lompsivat paikalle jos sattuvat muistamaan/sattuu huvittamaan.
Kaikilla täysikäisillä pitää olla äänestysoikeus hautaan asti. Ehdotus on aivan älytön eikä tule menemään läpi. Ehdokkuuden yläikäraja on aivan eri asia. Ainakin valtakunnallisissa vaaleissa 80 voisi olla sopivä ikäraja. Kunnallisvaaleissa ei minusta tarvita ikärajaa. Paikallisella tasolla ihmiset tuntevat toisensa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Ja mitä pahaa siinä on? Vanhustenhuolto on surkeassa jamassa. T. Nuori.
Vanhustenhuoltoon syydetään valtavat määrät rahaa, mutta vanhuksia on niin paljon ettei heille voida kovin laadukkaita palveluita järjestää. Elleivät sitten maksa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluin ehdotus vähään aikaan. Voi olla että mieli muuttuu kun itse alkaa lähestyä kahdeksaakymppiä. Jos nyt elävät nykyisillä elintavoilla sinne asti.
Ei muutu. Pidän yläikärajaa oikeudenmukaisena. Sietäisin hyvin sen että voisin äänestää vielä pari kymmentä vuotta jonka jälkeen toiset jatkavat.
Oletko kuullut ihmisoikeuksista ?
Lapsetkaan eivät äänestä.
Aika sosiaalidarwinistinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin myös älykkyyden alarajan. Alle 100 ÄO omaavien kannattaisi jättää äänestäminen toisten kontolle.
Persut menettäisivät kaikki äänestäjänsä.
Voi-voi.Vassareita tyhmempiä ei olekaan,älli ei riitä kunnon kouluttautumiseen eikä muuhunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Eikös kaikki äänestäjät aja omia etujaan
Vierailija kirjoitti:
Aika sosiaalidarwinistinen ajatus.
Totta. Kokoomus ei ole ihmisen puolue.
Kyllä ehdolle asettumiseen saisi hyvinkin olla yläikäraja. Esim. 80v. Äänestämisen suhteen en näe tarpeelliseksi.
Kokoomustahan ei äänestäkään eläkeläiset ollenkaan, ehei!
Idiootit.
Olet oikeassa. Vaalien alla vielä sohivat. Ei kannata äänestää kokoomusta, koska kannattavat leikkivaaleja eläkeläisille.
Mitä muita rajoituksia tältä laumalta on odotettavissa? Vain kokoomuksen jäsenkirjan omaavat saisivat äänestää? Ehkä vain yksi puolue on sallittu? Tuo porukkahan on lähes yhtä typerää kuin persujen nuoriso. Kannattaisi tutustua perustuslakiin ennen kuin aukoo sitä pikkuista suutaan.