Kokoomusnuoret ehdottavat äänestämiselle yläikärajaa
Vihdoinkin hyvä ehdotus Kokoomusnuorilta.
"Keski-Suomen Kokoomusnuoret esittävät vaaleissa äänestämiselle ja ehdolle asettumiselle 80 vuoden yläikärajaa. Ehdotusta perustellaan sillä, että äänestämiselle on asetettu alaikäraja, joka huomioi ihmisen kyvyn päätöksentekoon ja valveutuneisuuteen. Alaikärajaa perustellaan sillä, että lapset eivät ymmärrä, mistä äänestävät tai heitä on helppo manipuloida äänestämään.
Nyt kysymme, miksi samat perustelut eivät sopisi myös asettamaan yläikärajaa? tiedotteessa kirjoitetaan."
Kommentit (134)
Voi luoja mitä paskaa. Tuossa taas näkee että yleistieto heikkoa. Monen vanhuksen pää leikkaa erittäin hyvin. Ei taida vanhukset äänestää kokoomusta joka riistää.
Hulluin ehdotus vähään aikaan. Voi olla että mieli muuttuu kun itse alkaa lähestyä kahdeksaakymppiä. Jos nyt elävät nykyisillä elintavoilla sinne asti.
No kokoomus varmaan mielellään laittaisi ihmiset piikille eläkeiän koittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Hulluin ehdotus vähään aikaan. Voi olla että mieli muuttuu kun itse alkaa lähestyä kahdeksaakymppiä. Jos nyt elävät nykyisillä elintavoilla sinne asti.
Ei muutu. Pidän yläikärajaa oikeudenmukaisena. Sietäisin hyvin sen että voisin äänestää vielä pari kymmentä vuotta jonka jälkeen toiset jatkavat.
Voisiko vaikka aloittaa siitä, että kiellettäisiin maailmanlaajuisesti presidenttiehdokkaaksi asettuminen eläkeiän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset pitäisi
t
a
p
p
a
a
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin myös älykkyyden alarajan. Alle 100 ÄO omaavien kannattaisi jättää äänestäminen toisten kontolle.
Miksi? Pitää tyhmilläkin ihmisillä on edustus.
Ei tarvitse olla. Älykkäämmät osaa tehdä päätökset heidänkin parhaakseen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomen Kokoomusnuorten mukaan ikäihmisille voitaisiin jatkossa järjestää lasten vaalien kaltaisia tilaisuuksia.
😂🤣
Tuohan on suorastaan vanhusten halventamista. Sitten vielä yritetään puhua arvokkaasta vanhuudesta.
Kostoksi tuosta mielipiteestä lähtee neljä ääntä Spd. Niin muuten mieheni tuleva tohtori. Nyt maisteri ja insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Ja mitä pahaa siinä on? Vanhustenhuolto on surkeassa jamassa. T. Nuori.
Tässä näkee miten kokkareet js persut alkavat rapauttamaan oikeusvaltiota vähä vähältä.
Ideassa on oikea ajatus takana, mutta tapa ei ole hyvä. Itse muuttaisin äänestysoikeutta tentittäväksi lupa-asiaksi, joka voimassa 5-10v. Tentti olisi hyvin yksinkertainen, mutta karsisi pois ne joiden kognitiivinen taso ei enää riitä äänestämään. Samalla laskisin äänestysikärajaa 15v hujakoille.
Pari päivää sitten kerrottiin, että Stubb on varsinkin vanhusten, +80, suosiossa. Kokoomusnuoret voivat olla ihan oikeassa.
Stubbin äänesti pääasiassa ikäihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ideassa on oikea ajatus takana, mutta tapa ei ole hyvä. Itse muuttaisin äänestysoikeutta tentittäväksi lupa-asiaksi, joka voimassa 5-10v. Tentti olisi hyvin yksinkertainen, mutta karsisi pois ne joiden kognitiivinen taso ei enää riitä äänestämään. Samalla laskisin äänestysikärajaa 15v hujakoille.
tentti on hyvä idea mutta äänestysikärajaa pitäisi nostaa, ei laskea
alle 30 vuotiailla ei ole mitään kokemusta elämästä eikä ymmärrystä
ovat liian helposti johdateltavissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset pitäisi
t
a
p
p
a
a
Totta turiset.
Ääni täältäkin.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaat? Tällaiset tenavat eivät tiedä maailmanmenosta yhtään mitään. Olisivat oikeistolle helposti manipuloitava ryhmä. Pikemminkin nostaisin äänestysikärajaa 25-vuotiaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 79 ja on pitkään äänestänyt lastensa ja lastenlastensa tulevaisuutta ajatellen, ei omaansa (eli ei ikinä vasemmistoa).
Minä ehdotan että kokoomusnuorilta otetaan äänestysoikeus pois😁Kyllä eläkeläiset pääasiassa omia asioitaan ajaa
Ja mitä pahaa siinä on? Vanhustenhuolto on surkeassa jamassa. T. Nuori.
Koska niitä ajetaan heikentämällä etenkin nuorten hyvinvoinnista
Keski-Suomen Kokoomusnuorten mukaan ikäihmisille voitaisiin jatkossa järjestää lasten vaalien kaltaisia tilaisuuksia.
😂🤣