Ihmetyttää miksi Gene Hagman ja vaimonsa viruivat jopa viikon kuolleina. Eikö lapset ole
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kävi melkoinen tuuri heille, että noin lähekkäin kuolivat eivätkä siis joutuneet suremaan olettaen että Hackman ei ymmärtänyt vaimonsa kuolemaa. Toki Hackmanille kuolema tuossa iässä ja noilla sairauksilla oli luonnollista ja armoliastakin.
Ööh tuuria että varmaan nääntyi hengiltä mistään mitään tajuamatta? No toki ihan hyvä ettei tarvitse sellaisessa kunnossa enää elää.
Poliisin mukaan kuoli sepelvaltimotautiin, ei nääntynyt hengiltä. Eli olisiko niin että kun vaimo kuoli Hackman ei enää saanut tarvittavia lääkkeitään.
Ei sepelvaltimotautiin viikossa kuolla ilman lääkkeitäkään.
Aha. Kauanko siinä sitten menee, että tulee sydänkohtaus?
Säälittää se häkkiin nääntynyt ja kuollut koira. On Gene ollut kyllä täysin seniili-kunnossa, jos ei ole tajunnut edes koiran häkkiä avata. Todennäköisesti koira haukkunut ja ulvonut hädissään ties kuinka monta päivää. Kaksi muuta koiraa oli vapaana tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse yhteydessä vanhempiisi joka päivä? Genellä on ollut nuorempi puoliso huolehtimassa hänestä, miksi pitäisi olla jatkuvasti yhteydessä?
---
Soitan joka päivä äidilleni. Se ei ole velvollisuus vaan ilo. Olen sikäli todella onnekas, että meillä on hyvät välit. Kaikille tämä ei ole mahdollista. Mutta olisi luullut tuolla perheellä olleen varaa palkata joku käymään talossa päivittäin. Eivätkö itse halunneet?
Vierailija kirjoitti:
Gene on ollut todella höperönä jo jos ei ole mitenkään osannut reagoida vaimonsa kuolemaan. Viikon ollut kuolleen kanssa samassa talossa.
No mihin se Gene kuoli? Nälkäänkö kun ei ollut vaimo hoitamassa. En ole perehtynyt aiheeseen
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse yhteydessä vanhempiisi joka päivä? Genellä on ollut nuorempi puoliso huolehtimassa hänestä, miksi pitäisi olla jatkuvasti yhteydessä?
Olin monta kertaa päivässä yhteydessä aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Soitan joka päivä äidilleni. Se ei ole velvollisuus vaan ilo. Olen sikäli todella onnekas, että meillä on hyvät välit. Kaikille tämä ei ole mahdollista. Mutta olisi luullut tuolla perheellä olleen varaa palkata joku käymään talossa päivittäin. Eivätkö itse halunneet?
Haluaisitko itse?
Vierailija kirjoitti:
Gene on ollut todella höperönä jo jos ei ole mitenkään osannut reagoida vaimonsa kuolemaan. Viikon ollut kuolleen kanssa samassa talossa.
Ehkä ei osannut käyttää älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä on siivooja yrittäjä. N 100 asuntoa ja hoitaa kotisiivousta.
3 isoa rappua ja on yhdessä ma, toisessa ti ja kolmannessa ke, sitten pienemmissä to ja pe.
Jos joku peruuttaa siivouksen, yrittåä ensi sijaisesti löytää samasta rapusta uuden.
Esim meidän identtisiin asuntoihin menee viikkosiivoukseen aikaa 1 h 50 min, laskuttaa 2 h ja siirtymiseen varaa 10 min aikaa.Meillä on liikaa tavaraa ja liian vähän rahaa, muuten jäisin jonottamaan myös siivousaikaa.
Mun on niin vaikea uskoa, ettei heille tullut ruuat, ei siivoojaa, puolisolle kuntouttajaa jne
Jos talo oli hiirten valloittama, niin ehkä ei kiinnosta käydä ennenkuin hiiriongelma on hoidettu.
Oliko siis Genen talossa hiiriä? Hyi. Niistäkö vaimoon tarttui se kuume? Yökötys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuukauden-parin välein jossain yhteydessä vanhempiini. Miten usein pitäisi olla?
Jos on tuollaisia sairauksia niin luulisi että yhteyksissä ollaan jo huolenpidon takia.
Tosin niinhän se on usein täälläkin ettei vanhuksia käydä katsomassa ja yksinäisiä ovat.
Olihan hänellä lastensa ikäinen hoitaja kotona tiukasti rahapussissa kiinni. Mihin siinä lapsia tarvitaan?
Mistä päättelet että rahapussissa kiinni??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan äidilleni aamuin illoin. Kuulostat kylmäkiskoiselta ihmiseltä.
Sinä taas kuulostat todella tylsistyneeltä trollaajalta, sääliksi käy teikäläisiä. -eri
Trollaaja jos huolehtii vanhemmistaan?! Oli itsestäänselvyys ainakin minulle huolehtia muistisairaasta läheisestä joka päivä!! Kotihoidon käynnit eivät huolehtimista vähentäneet.
Minä asun noin 85-90-vuotiaan erakoituneen kans samassa rapussa. On aina ollut sellainen. Oon asunut tässä 25 vuotta ja vanhus on aina ollut yksin. Tiedän että lapsensa ovat yrittäneet käydä ja järjestää vanhempansa asioita mutta vanhus ei vastaa puhelimeen eikä avaa ovea. Tää toistuu säännöllisin väliajoin.
Ilmeisesti on vielä kuitenkin oikeustoimikelpoinen koska isännöitsijä totesi mulle huoli-ilmoituksen tehtyäni, että mitään ei voi tehdä vaan vanhus päättää itse asioistaan. Ulkopuolisista varmaan näyttää, ettei lapset välitä mut lapsilla ei vaan oo mitään keinoja saada kontaktia vanhempaansa.
Että yksinolo ja eristäytyminen voi olla oma valinta. Lapsiaan ei mikään laki pakota tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuukauden-parin välein jossain yhteydessä vanhempiini. Miten usein pitäisi olla?
Jos on tuollaisia sairauksia niin luulisi että yhteyksissä ollaan jo huolenpidon takia.
Tosin niinhän se on usein täälläkin ettei vanhuksia käydä katsomassa ja yksinäisiä ovat.
Olihan hänellä lastensa ikäinen hoitaja kotona tiukasti rahapussissa kiinni. Mihin siinä lapsia tarvitaan?
Mistä päättelet että rahapussissa kiinni??
Millä elätti itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Monesti nämä uusiovaimot haluavat karkottaa suvun päivittäisestä elämästä. Siinä syy lasten vähäiseen kommunikointiin höperön ukon kanssa.
Joskus joo. Vaan ei aina läheskään. "Uusio"vaimo? Olivat yhdessä vuosikymmenet, törkeästi sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas kuulostat todella tylsistyneeltä trollaajalta, sääliksi käy teikäläisiä. -eri
Trollaaja jos huolehtii vanhemmistaan?! Oli itsestäänselvyys ainakin minulle huolehtia muistisairaasta läheisestä joka päivä!! Kotihoidon käynnit eivät huolehtimista vähentäneet.
Asuit ilmeisesti vanhempasi naapurissa etkä käynyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vanhempien iästä ja kunnosta. Minimissään viikottain jos ikää/sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät olleet kiinnostuneita dementtisen pedaripapan edesottamuksista. Ymmärrän täysin.
Pedadi??? Ja dementia ei ole syy olla olematta kiinnostunut voinnista, päinvastoin! En ymmärrä ollenkaan.
Joo, rahathan näille vanhemmistaan kiinnostumattomille kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö itse töissä? Onko sinulla oma perhe? Puoliso ja lapsia?
-ohis
Mitä se työ siihen vaikuttaa, vai alkaako ihmettelen.
Eihän kahteen puheluun mene montaa minuuttia vielä kun on handsfree voi soittaa vaikka koska .
T, eri
Vierailija kirjoitti:
Miksei heillä ollut turvarannekkeita, jotka olisivat ehkä auttaneet? Hankkikaa sellaiset vanhemmillenne, jos ette itse ole yhteydessä.
Vaimo kai oli järjissään, mutta muistsairas ei välttämättä tajua rannekkesta mitään. Kaksi tapausta tiedän, että heittivät rannekkeen vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksei heillä ollut turvarannekkeita, jotka olisivat ehkä auttaneet? Hankkikaa sellaiset vanhemmillenne, jos ette itse ole yhteydessä.
Vaimo taisi olla kuusikymppinen. Kohtuu nuorenakin saattaa äkillisesti kuolla ja monet sinnittelee kipeänä viimeseen asti kotona.
Ehkä se oli heille helpotus.