Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää miksi Gene Hagman ja vaimonsa viruivat jopa viikon kuolleina. Eikö lapset ole

Vierailija
08.03.2025 |

olleet yhteyksissä?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuukauden-parin välein jossain yhteydessä vanhempiini. Miten usein pitäisi olla?

Itse soitan kerran viikossa. 

Miksi? 

Vaihdellaan kuulumiset ja kuulostelen, mitä iäkäs ihminen vaikuttaa.

Vierailija
42/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuukauden-parin välein jossain yhteydessä vanhempiini. Miten usein pitäisi olla?

Itse soitan kerran viikossa. 

Miksi? 

Sitä kutsutaan välittämiseksi. Uusi sana sinulle?

T. Eri

Miksi välittää perheenrikkojasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on siivooja yrittäjä. N 100 asuntoa ja hoitaa kotisiivousta. 

3 isoa rappua ja on yhdessä ma, toisessa ti ja kolmannessa ke, sitten pienemmissä to ja pe. 

Jos joku peruuttaa siivouksen, yrittåä ensi sijaisesti löytää samasta rapusta uuden. 

Esim meidän identtisiin asuntoihin menee viikkosiivoukseen aikaa 1 h 50 min, laskuttaa 2 h ja siirtymiseen varaa 10 min aikaa.

Meillä on liikaa tavaraa ja liian vähän rahaa, muuten jäisin jonottamaan myös siivousaikaa.

Mun on niin vaikea uskoa, ettei heille tullut ruuat, ei siivoojaa, puolisolle kuntouttajaa jne

Vierailija
44/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo oli kuollut hantavirukseen eli samaa kastia kuin myyräkuume. Omituista jos ei ole hakeutunut hoitoon, edes soittanut apua? 

Se on varmaan  jo aikaisemmin saatu tauti, ei se ihan äkkiä tapa. Eikös se nainen kuollut kylppärin lattialle, ei varmaan kyennyt enää soittamaan apua, jos on kaatunut.

Ja mies taisi olla jo niin dementoitunut, että ei enää ymmärtänyt mistään mitään. Kun vielä vietti syömättä muutamat päivät ennen lölytämistä.

Jos olisi noin rakas kumppani, niin ehkä itsekin mielellään lähtisi samalla kertaa.

Vierailija
45/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä on siivooja yrittäjä. N 100 asuntoa ja hoitaa kotisiivousta. 

3 isoa rappua ja on yhdessä ma, toisessa ti ja kolmannessa ke, sitten pienemmissä to ja pe. 

Jos joku peruuttaa siivouksen, yrittåä ensi sijaisesti löytää samasta rapusta uuden. 

Esim meidän identtisiin asuntoihin menee viikkosiivoukseen aikaa 1 h 50 min, laskuttaa 2 h ja siirtymiseen varaa 10 min aikaa.

Meillä on liikaa tavaraa ja liian vähän rahaa, muuten jäisin jonottamaan myös siivousaikaa.

Mun on niin vaikea uskoa, ettei heille tullut ruuat, ei siivoojaa, puolisolle kuntouttajaa jne

Jos talo oli hiirten valloittama, niin ehkä ei kiinnosta käydä ennenkuin hiiriongelma on hoidettu.

Vierailija
46/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla ihan äkkikuolemat kyseessä. Vaimo kuoli ensin ja ukko ei tiennyt siitä mitään muistisairaudensa takia. Surullinen tragedia. 

Mies oli elänyt vaimonsa jälkeen vielä lähes viikon oletettavasti. 

Vierailija
47/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, minustakin outoa että rikkaalle ja sairaalle ei tullut ruokatoimitusta, kotisiivousta, hoitajaa päästämään omaishoitaja asioilleen. Eikö vaimolla ollut ystäviä jotka olisivat huolestuneet kun hänestä ei kuulu? Omia sukulaisia?

Vierailija
48/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n uutisesta:

Ms Arakawa's last known movements and correspondence were on 11 February, when she was seen going to a grocery store, a CVS pharmacy and a pet store, before returning home in the early evening.

Dr Phipps said evidence of rodent activity had been found in some buildings on the property, though the risk inside the main house was considered "low".

Investigators are trying to determine how Ms Arakawa contracted the illness. Hackman tested negative for hantavirus.

The couple were found in their home after neighbourhood security conducted a welfare check and saw their bodies on the ground through the window.

Vierailija
49/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei heillä ollut turvarannekkeita, jotka olisivat ehkä auttaneet? Hankkikaa sellaiset vanhemmillenne, jos ette itse ole yhteydessä.

Ei stiä turvranneketta voi väkisin kenenkään käteen laittaa eikä siitä ole mitään hyötyä siellä laatikossa.

Vierailija
50/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, minustakin outoa että rikkaalle ja sairaalle ei tullut ruokatoimitusta, kotisiivousta, hoitajaa päästämään omaishoitaja asioilleen. Eikö vaimolla ollut ystäviä jotka olisivat huolestuneet kun hänestä ei kuulu? Omia sukulaisia?

Häikäilemättömin ihmisiin harvoin ollaan yhteydessä. 

Vierailija
51/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kävi melkoinen tuuri heille, että noin lähekkäin kuolivat eivätkä siis joutuneet suremaan olettaen että Hackman ei ymmärtänyt vaimonsa kuolemaa. Toki Hackmanille kuolema tuossa iässä ja noilla sairauksilla oli luonnollista ja armoliastakin.

Ööh tuuria että varmaan nääntyi hengiltä mistään mitään tajuamatta? No toki ihan hyvä ettei tarvitse sellaisessa kunnossa enää elää.

Vierailija
52/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhukset ovat omapäisiä ja jääräpäitä. Olin joskus henk.koht.avustajana vanhalle naiselle joka lopetutti kotihoidon/kotisairaanhoidon käynnit koska muka kyttäävät häntä. Sit kuitenkin valitti kun ei kukaan hänen asioita enää hoida esim. ota verikokeita, anna influenssarokotetta ym. vaan pitää ite hoitaa ajanvaraukset ym. Kotihoito myös suihkutti hänet sitten loppui se pesukin ja kun ei mun hommiin kuulunut niin oli peseytymättä varmaan viikkoja, yritti sitten itse pestä. Kaikenlaisia on.

Vierailija
53/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse yhteydessä vanhempiisi joka päivä? Genellä on ollut nuorempi puoliso huolehtimassa hänestä, miksi pitäisi olla jatkuvasti yhteydessä?

Soitan äidilleni aamuin illoin. Kuulostat kylmäkiskoiselta ihmiseltä.

Käytkö itse töissä? Onko sinulla oma perhe? Puoliso ja lapsia? 

-ohis

Vierailija
54/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kävi melkoinen tuuri heille, että noin lähekkäin kuolivat eivätkä siis joutuneet suremaan olettaen että Hackman ei ymmärtänyt vaimonsa kuolemaa. Toki Hackmanille kuolema tuossa iässä ja noilla sairauksilla oli luonnollista ja armoliastakin.

Ööh tuuria että varmaan nääntyi hengiltä mistään mitään tajuamatta? No toki ihan hyvä ettei tarvitse sellaisessa kunnossa enää elää.

Poliisin mukaan kuoli sepelvaltimotautiin, ei nääntynyt hengiltä. Eli olisiko niin että kun vaimo kuoli Hackman ei enää saanut tarvittavia lääkkeitään.

Vierailija
55/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äitiini puhelimitse yhteydessä kerran viikossa. Eli reilun viikon jälkeen lähtisin käymään. 

Minä olen omaan äitiini yhteydessä joka päivä, vähintään whatsappillä, mutta useimmiten ihan puhelulla. 

Vierailija
56/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan kuoli sepelvaltimotautiin, ei nääntynyt hengiltä. Eli olisiko niin että kun vaimo kuoli Hackman ei enää saanut tarvittavia lääkkeitään.

Ei sepelvaltimotautiin viikossa kuolla ilman lääkkeitäkään.

Vierailija
57/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hackmannilla oli alzheimer. Vaimo parka hoiti siis koko talon ja vielä alzheimer potilasta. Ja oli itse vielä sairas. Ilmeisesti lykkäsivät vain toiselle koko paketin hoidettavaksi ja helpottuivat kun ei ollut vanhusta niskoilla. Nyt saavat miljoonaperinnön jolla mällätä.

Olet siis kateellinen amerikkalaisen näyttelijän rahoista! 😀 Voi ota ja anna...

Mistähän tähän kateellisuuden vedit. Noistahan julkaistiin kuvia missä naureskeleivat keskenään kahvilassa vaikka Gene oli delannut. Yleensä ihminen tunnistaa muissa ne tunteet mitä itse tuntee. Eli jos kateellisuden tunteet ovat sinulle ominaista niin opettele niistä pois.

Vaikka vanhempi kuolee ei se tarkoita, että jatkuvasti itkee ja on surullisen näköinen. Kyllä elämässä on myös ilon hetkiä. Jopa kuollutta vanhempaa muistellessa, koska tulee muisteltua hyviä muistoja.

Vierailija
58/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuollaisia sairauksia niin luulisi että yhteyksissä ollaan jo huolenpidon takia.

Tosin niinhän se on usein täälläkin ettei vanhuksia käydä katsomassa ja yksinäisiä ovat.

Siellä on ollut vaimo hoitamassa ja ehkä ajatuksena, että ilmoittaa jos jotain erityistä. 

Vierailija
59/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika normaalia, että aikuiset lapset ovat yhteydessä vanhempaansa kerran viikossa, jos ei ole mitään erityistä. Ja jos äitini ei sitten vastaa, kun soitan, en heti huolestu, koska hänellä voi olla jokin meno, josta en tiedä. Yrittäisin seuraavana päivänä uudellleen ja sitä seuraavana. Varmaan kolmannella yrityksellä sitten huolestuisin ja pyytäisin jotakuta lähellä asuvaa tarkistamaan tilanteen.

Mikä nyt on normaalia kenellekin. Itse olen ollut äitiini yhteydessä viimeksi jouluna. Ei meillä erityisen hyvät välit ole, mutta minusta tämäkin on normaalia.

Vierailija
60/89 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on olla rikas, jos joutuu edelleen pesemään itse vessanpyttynsä? Mulla olisi kokki, siivooja ja puutarhuri tuossa tilanteessa sekä höperöityneelle miehelle totta kai oma hoitaja. Kai se talo sen verran iso on, ettei noiden kanssa samassa huoneessa tarvitse aikaansa viettää.

Jotkut vanhuksetj on pihejä vaikka rahaa olisi eivätkä käytä itseensä ja palveluihin.