Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tiennyt mihin suuntaan tämä maa on mennyt ja muuttunut viimeisen 20-30 vuoden aikana, olisin myös lähtenyt ennen tuota ajankohtaa. Kaikki ne ainekset millä tästä Suomesta luotiin sitä ennen menestystarina, on hävitetty ja tuhottu nyt järjestelmällisesti. Nyt se maastamuutto on ikävä kyllä myöhäistä, ja käytännössä jo mahdotontakin kun oma ikä on kohta 60 vuotta eikä eläkkeitä saa enää nostettua Suomen ulkopuolelta, sitten kun se eläkeaika koittaa. Tilanteen panttivanki.
voit nostaa työeläkettä ulkomailla, et kansaneläkettä.
Samaa mieltä ap. Suomi on ankea ja surullinen maa. Ihmiset ilkeitä ja kiusaavat. Ei empatiaa, ei iloisuutta.
Ihmeellinen ilmapiiri. Heti pois täältä kun vain pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap. Suomi on ankea ja surullinen maa. Ihmiset ilkeitä ja kiusaavat. Ei empatiaa, ei iloisuutta.
Ihmeellinen ilmapiiri. Heti pois täältä kun vain pääsisi.
Suomalaisen suhtautuminen venäläisiin on ihan ansaitusti ikävä.
Hauskoja nuo, keiden mielestä suomalaiset ovat niin hirveitä ja ankeita ja valittajia ja huonoja ja juntteja, mutta eivät sitten näe malkaa o.assa silmässään :).
Minulla ei ole tarvetta puuttua toisten asioihin ja vastaan ystävällisyyteen sydämellisellä ystävyydellä. Ilkeät ihmiset poistan tuttavapiiristäni ja jos vielä yrittävät pitää yhteyttä tai ovat vailla apua, niin silloin olen kyllä ilkeä.
Onnea sinulle uuteen maahan No voi kun voisin itsekin lähteä mutta kun täältä hankittu koulutus on itselle väärä ja pakottaa toiminaan yhteisöllisesti ihmisten kanssa, vaikka vihaan työskennellä ihmisten kanssa, niin eipä paljoa auta vaihtaa maata. Missä olisi se maa jossa saisin kivan asiantuntijatyön jossa olen vain sivistyneiden ja kultturellien aikuisten kanssa tekemisissä mun paskalla tutkinnolla ja voisin opiskella jotain sivistävää parempaa yliopistotutkintoa siinä samalla? Ei missään! Kaikki Suomen kulttuuri-instituutitkin on jo täynnä tunkua muutenkin.. Piikomaan en lähde. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku tarjoilu-, siivous-, hoiva-, lastenhoito- tai vaatemyyntityö yms. matalapalkkapaska koska olen jo yli 40. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tämä trolliketju on pystyssä?
Heh, juupa joo... 😄
Miksi tämä olisi trolliketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tiennyt mihin suuntaan tämä maa on mennyt ja muuttunut viimeisen 20-30 vuoden aikana, olisin myös lähtenyt ennen tuota ajankohtaa. Kaikki ne ainekset millä tästä Suomesta luotiin sitä ennen menestystarina, on hävitetty ja tuhottu nyt järjestelmällisesti. Nyt se maastamuutto on ikävä kyllä myöhäistä, ja käytännössä jo mahdotontakin kun oma ikä on kohta 60 vuotta eikä eläkkeitä saa enää nostettua Suomen ulkopuolelta, sitten kun se eläkeaika koittaa. Tilanteen panttivanki.
Molempia saa, asuinmaasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän päätöksesi, samaa miettinyt kun siihen on mahdollisuuskin. Onnea matkaasi, toivottavasti löydät paikkasi maailmalta!🍀
Se MAHDOLLISUUS sinun pitää hankkia itse:
tieto siitä, missä maassa sinun ammattiasi osaavia tarvitaan, ja mitä työstä siellä maksetaan,
kielitaito,
ja sitten SELVITETTÄVÄ:
oleskelulupamahdollisuus (jos EU:n ulkopuolella),
mitä kautta etsiä työnantaja joka sinut haluaa,
miten hakea sitä työpaikkaa,
mistä asunto ja millä hinnalla,
mitkä vakuutukset pitää ottaa, maksaako työnantaja osan.
Nämä nyt aluksi. Tulee kymmeniä muitakin asioita (välimatkat, liikkuminen, ruuan hinta, sähkön hinta, lomapäivien määrä . . . )
terveiset Saksasta
Kämpän saaminen ilman työsopimusta, jota et saa ilman pankkitiliä, jota et saa ilman pysyvää osoitetta (Anmeldung), jota et saa ilman kämppää... Tämä rumba ei kyllä unohdu heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia saa, asuinmaasta riippuen.
Ei kannata tätä tosiasiaa alapeukuttaa.
Onneksi väittelen pian ja sitten taidankin painua muualle rakentamaan uraani. Olen liian hyvä Suomen valtiolle, että jäisin tänne lypsettäväksi.
Ihmisiä ei kiinnosta mikään eikä ketään. Ihmiset kuolee muistisairauksiin koska laitteet, yksitoikkoisuus, juttelun puutetta... Ei ole minkäänäköistä elämää Suomessa. Ellei olet sen verran onnekas että on iso perhe ja aktiivisia sukulaisia.
Kuulostaa siltä että oot tosiaan lähdössä. En ihmettele. Onnea matkaan!
Meneppä sitten Ukrainaan. Siellä kun on fiksu presidentti kuulemma
Kaipaat samanmielisten myötäilyä, et keskustelua ja se ei todellakaan ole kypsän ihmisen puhetta, mutta kyllä räkänokastakin aikanaan aikuinen tulee.
Routa porsaan kotiin ajaa. Minäkin muutin häntä koipien välissä takaisin Suomeen vanhemmilleni asumaan. Kokemuksiani en kuitenkaan kadu ja tarkoitus on muuttaa piakkoin taas pois Suomesta.
Se MAHDOLLISUUS sinun pitää hankkia itse:
tieto siitä, missä maassa sinun ammattiasi osaavia tarvitaan, ja mitä työstä siellä maksetaan,
kielitaito,
ja sitten SELVITETTÄVÄ:
oleskelulupamahdollisuus (jos EU:n ulkopuolella),
mitä kautta etsiä työnantaja joka sinut haluaa,
miten hakea sitä työpaikkaa,
mistä asunto ja millä hinnalla,
mitkä vakuutukset pitää ottaa, maksaako työnantaja osan.
Nämä nyt aluksi. Tulee kymmeniä muitakin asioita (välimatkat, liikkuminen, ruuan hinta, sähkön hinta, lomapäivien määrä . . . )
terveiset Saksasta