Lapsesi hoitoaika p-kodissa?
Mua hirvittää oma tuleva lasten p-kotiin vienti sillä päivät pisimmillään 6.30-n16.
KOSKA
molemmat jos menemme aamuun, niin mies vie jo kuuden jälkeen, minä kuljen linkulla, eli lähden jo 6 maita et ehdin töihin. Miehen työaika liukuu aikavälillä 6 (7) - 15 ( 16-18) minä pääsen klo 15,joten ennen neljää hae sit lapset pois.
ONNEKSI p-koti kodin vieres( jos siihen saamme) , mun ei tarvi monella linkulla kulkea ja jos minä illassa niin lapset varmaan p-kodis sit 10-17-18 miten mies pääsee ne hakee.
Miltä kuulostaa?
Minusta hurjalta näiden koti vuosien jälkeen, herätty 8-9 aikaan ja sitä rataa, niin se maailma muuttuu ku äitikin joutuu TÖIHIN =(
Kommentit (29)
Minä myös ihmettelen kenellä lapset ovat hoidossa alle 8h:a ??
Ovatko nämä sitten lapsia jotka ovat hoidossa vaik vanhempi kotona toisen lapsen kanssa vai miten ihmeessä ???
T ap kiinnostuneena
Toinen menee hyvin aikaisin töihin, toinen pääsee myöhemmin. Näin hoitoaika on klo 9-16.
lapsen hoitoaika on mahdollisimman lyhyt.
Jos mä meen aamuun (6.30) niin mies vie lapsen hoitoon vasta yhdeksän aikoihin ja mä oon hakemassa heti ennen kahta pois.
Jos taas mä meen iltaan niin lapsi menee hoitoon vasta yhdeksitoista ja mies on hakemassa jo neljän pintaan.
Nämä kaikki järjestelyt kaikki lapsen vuoksi,jotta saadaan olla mahdollisimman paljon yhdessä.
Lapsi 4v ja vuoden on näin tehty..siitä saakka siis kun tarhan aloitti.
itse kanssa palailen syksyllä töihin tauon jälkeen, ja aion tehdä kuusituntista päivää jottei lasten hoitoajat tulisi niin pitkiksi. Osittaisesta hoitovapaasta voi käydä tarkemmin lukemassa kelan sivuilta. Mut ko. vapaata voi hakea jos kotona alle 3-vuotias, eskarilainen tai eka-tokaluokkailainen.
Osittaista hoitovapaata voi pitää niin kauan kuin lapsi menee tokalle. Mutta Kelan (pientä) tukea siihen saa vain alle 3v:n tai eka- tai tokaluokkalaisen kohdalla. Oikeus os. hoitovapaaseen ja oikeus tukeen ovat siis kaksi eri asiaa.
Ap:n kohdalla osittainen on epätodennäköinen vaihtoehto, koska työnantajalla on sen myöntöön velvollisuus vain jos työntekijä on ollut 6kk palveluksessa. Joissain hyvin harvoissa tapauksissa työnantajan ei tarvitse tällöinkään myöntää osittaista hoitovapaata.
Mutta itse tiedän monia hoitoalan ihmisiä, jotka ovat onnistuneet siitä huolimatta saamaan osittaisen hoitovapaan uudessa työsuhteessa. Se on vain täytynyt laittaa ehdoksi työn vastaanottamiselle. Työvoimapula saa joskus ihmeitä aikaan.
sitä työpaikkaa olemassa...
toivon et sijaispula niin vahav, et voisin vaatia lyhyemmän työpv:n vaikka sitten sieltä loppupv:stä tai jotain..
En tiiä tuntuu niin pahalta koko kuvio että!
Kun oot lapsia hoitanut kotona kohta 5v niin KYNNYS ON KORKEA myös lähtee töihih!
Ja tiedän mulla ois viel 0,5v aikaa olla kotona ennnenkuin pienempi sen 3v mut tammikuus ei saa mieleistä ( lue samaan paikkaan lapset hoitoon ) hoitopaikkaa, siksi aikastan tätä
t ap
molemmat, sen ansiosta hoitoaika jää 5-6 tuntiin.
Käyttekö molemmat töissä?
Ihmettelee yksi vielä kotona oleva, mutta kohta töiden haun aloittava. Ja mä en käsitä miten voisin (tai miten kannattaisi) ottaa alle 8h/päivä työtä (kun laskee hoitomaksut, työmatkakulut jne.). Miehen työpäivät yli 10h ja matkustelee paljon, joten mun homma on suurimman osan aikaa viedä ja hakea lapsi töistä ja kyllä 8,5h taitaa olla ihan jo ihannelyhyt päivä lapselle, vaikka sitten työpaikka olisi päiväkodin vieressä!