Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä äitinä on pelkkää h---vettiä

Vierailija
07.03.2025 |

En ole kuukausiin nukkunut kahdeksaa tuntia. Joka puolelta tulee pelkkiä vaatimuksia. Pitäisi olla jämäkkä lääkäreiden kanssa ja tehdä sitä, tätä ja tuota. En vain jaksa enää. En enää yhtään. Eikä mikään perhetyö tai psykologi ole ratkaisu, perhetyön eteen saa siivota ja esittää ja psykologin edessä valehdella ettei kaikki ole pitkin maailmaa kirjauksina. Ei ole hetken rauhaa siltä etten riitä yhtään mihinkään!!!!!!!

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nyt ap syyllistää jo muita keskustelijoita siitä, että he eivät arvanneet hänen vauvansa olleen teho-osastolla. Ja koska eivät tätä arvanneet, eivät ymmärrä ap.n mielestä mitään.

Vihoviimenen kommentti, ap.: Hae itsellesi apua. Heti. Sä olet aivan finaalissa. 

Totta kai olen finaalissa kun yhtä asiaa ei mitenkään saa ja se on lapsen normaali elämä kotona, kylässä ja harrastuksissa. Lapsi on iso, hyvinvoiva, vahva ja vilkas. Kehittyy koko ajan ikätasoisesti. Paitsi kun tehdään diagnoosin mukaista hoitoa, silloin huutaa hysteerisenä loppuillan. Olen todellakin huolissani ja peloissani. 

- aloittaja

Sanoin myös ettei hoideta tällä enempää ennen kuin on käyty lääkärin konsultaatiossa. Myös se mitä viimeksi sovittiin polilla ei pitänyt (ei mitään ylimääräisiä konsultaatioita). On kuin tavallisesta lapsesta jossa ei kukaan näe neuvolassa tai missään vikaa tehdään vammaista. Vammaispalvelujakin tuputetaan. 

- aloittaja

Vierailija
82/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tehnyt lapsia. En myöskään aio ottaa muiden lapsista mitään vastuuta. 

Ei ole kehun aihe, ettei kestä epämukavuutta tai vastuuta.

Vanhemmuus, jos joku kasvattaa myös vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nyt ap syyllistää jo muita keskustelijoita siitä, että he eivät arvanneet hänen vauvansa olleen teho-osastolla. Ja koska eivät tätä arvanneet, eivät ymmärrä ap.n mielestä mitään.

Vihoviimenen kommentti, ap.: Hae itsellesi apua. Heti. Sä olet aivan finaalissa. 

Totta kai olen finaalissa kun yhtä asiaa ei mitenkään saa ja se on lapsen normaali elämä kotona, kylässä ja harrastuksissa. Lapsi on iso, hyvinvoiva, vahva ja vilkas. Kehittyy koko ajan ikätasoisesti. Paitsi kun tehdään diagnoosin mukaista hoitoa, silloin huutaa hysteerisenä loppuillan. Olen todellakin huolissani ja peloissani. 

- aloittaja

Minkä ikäinen vauvasi on? Hän varmasti tarvitsee sitä hoitoa.

6 kk

- aloittaja

Vierailija
84/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Minkä ikäinen vauvasi on? Hän varmasti tarvitsee sitä hoitoa.

6 kk

- aloittaja

Ok. No en usko, että häntä hoidetaan tahallaan tai tehdään tahallaan vammaista. Kysy asioista lääkäriltä.

Vierailija
85/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata yleistää.

Mun lapsi on 13 v. aikana käynyt lääkärissä luulisin että viidesti, ja sosiaalityöhön ei olla törmätty koskaan.

Ei äitiys silti mikään pieni homma ole. Eniten työllistää koulu, kun haluan että lapsi oppii ja pärjää vaikka vaatimukset siellä on niin lepsut, joten autan ja patistan ja houkuttelen koulujutuissa paljon. Lisäksi harrastuskuskauksissa on iso vaiva, jos ei asu kaupungissa. En ymmärrä miten kukaan ehtii hoitaa noita kunnolla jos on enemmän kuin yksi lapsi.

Vanhempi voi ihan hyvin päättää, että lapsi ei harrasta mitään ohjattua. Silloin ei tarvitse harrastuskyydityksiä vaikka asuisi kuinka kaukana.

Niin tuota. Harrastukset voi kai valita sen verran läheltä, että lapsi kävelee / pyöräilee / kulkee sinne bussilla iha isse.

Ei mun aikana ketään minnekään kuskailtu. Nääs kun harrastuksissa käytiin koulun jälkeen jolloin vanhemmat olivat vielä töissä.

Mut joo, se on varmaan nykyään niin että alle 18-vuotiaat eivät pysty liikkumaan mihinkään ilman että äityli tai isukki kulettaa. Siinähän voisi vaikka vahingossa piltti oppia omatoimisuutta ja vastuuntuntoa, ja eihän semmonen käy.🙄

Vierailija
86/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata yleistää.

Mun lapsi on 13 v. aikana käynyt lääkärissä luulisin että viidesti, ja sosiaalityöhön ei olla törmätty koskaan.

Ei äitiys silti mikään pieni homma ole. Eniten työllistää koulu, kun haluan että lapsi oppii ja pärjää vaikka vaatimukset siellä on niin lepsut, joten autan ja patistan ja houkuttelen koulujutuissa paljon. Lisäksi harrastuskuskauksissa on iso vaiva, jos ei asu kaupungissa. En ymmärrä miten kukaan ehtii hoitaa noita kunnolla jos on enemmän kuin yksi lapsi.

Vanhempi voi ihan hyvin päättää, että lapsi ei harrasta mitään ohjattua. Silloin ei tarvitse harrastuskyydityksiä vaikka asuisi kuinka kaukana.

Niin tuota. Harrastukset voi kai valita sen verran läheltä, että lapsi kävelee / pyöräilee / kulkee sinne bussilla iha

Perustakaa vaikka oma ketju näille teidän harrastusjutuillenne.

- aloittaja

Vierailija
87/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sun nyt vaan pitää hyväksyä tilanne.  Sä et saanut täysin tervettä lasta. Niin voi käydä, mutta lapsesi on kuitenkin sulle rakas ja teillä voi olla ihan hyvä elämä. Äitiys on kasvamista. Huomaa, ettei kaikkiin asioihin voi vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi. Elämä pitää elää niillä korteilla, mitkä saa. Tsemppiä. 

Vierailija
88/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hoitaa kaikki neuvola-, hammaslääkäri- ja lääkärikäynnit lasten kanssa. Samoin asioinnin koulun ja päiväkodin kanssa. Ei tule valitusta miltään suunnalta. Mies hoitaa lisäksi siivouksen ja ruuanlaiton. Sopimusasioita.

Mitä sinä teet?

Käyn töissä, pesen pyykkiä, ostan kaikki lasten vaatteet ja kengät. Hyvin on tämä työnjako toiminut.

Vierailija
89/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen jämäkkä sukulaisnainen kävi kylässä. Teki kaikki hommat tietysti suit sait sukkelaan ja niin reippaasti! Minun kaikessa harkitseva ja rauhallinen tyylini on tietysti aivan väärin!

Ei tuollaisille tartte avata ovea.

Vierailija
90/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen jämäkkä sukulaisnainen kävi kylässä. Teki kaikki hommat tietysti suit sait sukkelaan ja niin reippaasti! Minun kaikessa harkitseva ja rauhallinen tyylini on tietysti aivan väärin!

Olisin ikionnellinen jos joku jämäkkä sukulainen tulisi mun luo auttamaan ja tekemään asioita suit sait sukkelaan. En itse jaksa masennuksen takia kuin vähän. Olen sukuni nuorin joten sellaista ei ole. Läheiset on nyt saateltu hautaan. Itse taisin väsyä dementikkojen asioita hoitaessani. 

Olen kokeillut monta masennuslääkettä. Ne vain eivät sovi yhteen somaattisten sairauksieni kanssa.

Vierailija
91/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaria "Esser madre e un inferno"

Vierailija
92/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ylikierroksilla käyvät on aika huvittavia kun luulevat että vain reipas toiminta on oikeaa toimintaa. Rauhallinen tapa on avuttomuutta tai osaamattomuutta. 

Vierailija
93/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikionnellinen jos joku jämäkkä sukulainen tulisi mun luo auttamaan ja tekemään asioita suit sait sukkelaan. En itse jaksa masennuksen takia kuin vähän. Olen sukuni nuorin joten sellaista ei ole. Läheiset on nyt saateltu hautaan. Itse taisin väsyä dementikkojen asioita hoitaessani. 

Olen kokeillut monta masennuslääkettä. Ne vain eivät sovi yhteen somaattisten sairauksieni kanssa.

Saan kyllä itse asioita aikaan, käyn vauvan kanssa lenkeillä, siivoan ja laitan ruokaa. 

- aloittaja

Vierailija
94/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sun nyt vaan pitää hyväksyä tilanne.  Sä et saanut täysin tervettä lasta. Niin voi käydä, mutta lapsesi on kuitenkin sulle rakas ja teillä voi olla ihan hyvä elämä. Äitiys on kasvamista. Huomaa, ettei kaikkiin asioihin voi vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi. Elämä pitää elää niillä korteilla, mitkä saa. Tsemppiä. 

En nyt yhden epävarman koetuloksen perusteella usko vielä yhtään mitään. 

- aloittaja

Vierailija
95/120 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tehnyt lapsia. En myöskään aio ottaa muiden lapsista mitään vastuuta. 

Lapsettomuushan EI tarkoita ettei kestäisi epämukavuutta tai vastuuta. Olen omaishoitajana taatusti kestänyt epämukavuutta enemmän kuin joku terveen lapsen vanhempi.

Vierailija
96/120 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, ettei kukaan lapsesta huvikseen mitään vikaa yritä löytää. Asialliset tutkimukset on paikallaan mikäli aihetta huoleen herää. Nämä tehdään sen lapsen etua ja elämää ajatellen, sillä moneen ongelmaan auttaa parhaiten varhainen tunnistaminen ja auttaminen. Eihän se vanhemman syy ole jos lapsella on joku terveydellinen haitta, johon tarvitsee tukea ja hoitoa, joten ei sitä tarvitse itseensä ottaa.

Vierailija
97/120 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan kyllä itse asioita aikaan, käyn vauvan kanssa lenkeillä, siivoan ja laitan r

Jatka siis samaan tapaan, ei sun tartte kotiisi päästää ei toivottuja sukulaisia.

Vierailija
98/120 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuushan EI tarkoita ettei kestäisi epämukavuutta tai vastuuta. Olen omaishoitajana taatusti kestänyt epämukavuutta enemmän kuin joku terveen lapsen vanhempi.

Lapsettomuus on fiksuutta. Ei pilaa omaa elämäänsä rasittavien kakaroiden takia. Eivät ne kuitenkaan tule vanhainkotiin katsomaan. Moni erehtyy hankkimaan lapsia, kun ei tajua etukäteen kuinka kamalaa vanhemmuus todella on. 

Vierailija
99/120 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä itsekään oo saanu vuosiin nukkua 8 tuntia. Kyllä työ ja arki sanelee, että pakko jaksaa 4-5 tunnin unilla ja viikonloppusin ehkä, jos lapset sen sallii, saa nukkua ns. varastoon, ainakin sen 7 tai 8 tuntia.

Omaa aikaa ei pahemmin ole ja jos sitä sitten joskus haluaa ottaa, on sekin pois sitten uniajasta. Joskus saa lapset isovanhemmille hoitoon ja se on yhtä juhlaa!

Näillä mennään kun ei muutakaan mahda, ehkä sitten taas joskus saa levätä enemmän.

T. Iskä.

Vierailija
100/120 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitäisi lopettaa tuo pelkääminen ja alkaa puhumaan suoraa niin kuin asiat oikeasti on. Kerrot kaiken samalla tavalla niin kuin tänne. Suoraan ja rehellisesti. Sossut ei oo mitään vauva/lapsi kaappareita. Eikä niitä tarinoita missä kerrotaan kuinka sossu nappasi lapsen tosta noin vaan kannata edes lukea. Pelkkää valhetta vaan kaikki missä se ei edes kerro omaa osuuttaan edes. 

Sait nopeammin apua itsellesi ja oikeaa apua kun kertoisit REHELLISESTI kaiken. Sillai sinua voidaan parhaiten auttaa. Ei niin , että sinä päädyt esittämään ja leikkimään jotain toista mitä et ole. Usko pois se auttaa oikeasti kun kertoo niin kuin asiat on.