Elämä äitinä on pelkkää h---vettiä
En ole kuukausiin nukkunut kahdeksaa tuntia. Joka puolelta tulee pelkkiä vaatimuksia. Pitäisi olla jämäkkä lääkäreiden kanssa ja tehdä sitä, tätä ja tuota. En vain jaksa enää. En enää yhtään. Eikä mikään perhetyö tai psykologi ole ratkaisu, perhetyön eteen saa siivota ja esittää ja psykologin edessä valehdella ettei kaikki ole pitkin maailmaa kirjauksina. Ei ole hetken rauhaa siltä etten riitä yhtään mihinkään!!!!!!!
Kommentit (120)
kaikkien erityisherkkien luusereiden ei pitäisi lisääntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tehnyt lapsia. En myöskään aio ottaa muiden lapsista mitään vastuuta.
Ei ole kehun aihe, ettei kestä epämukavuutta tai vastuuta.
Vanhemmuus, jos joku kasvattaa myös vanhempia.
Lapsettomuushan EI tarkoita ettei kestäisi epämukavuutta tai vastuuta. Olen omaishoitajana taatusti kestänyt epämukavuutta enemmän kuin joku terveen lapsen vanhempi.
Lapsettomuus on fiksuutta. Ei pilaa omaa elämäänsä rasittavien kakaroiden takia. Eivät ne kuitenkaan tule vanhainkotiin katsomaan. Moni erehtyy hankkimaan lapsia, kun ei tajua etukäteen kuinka kamalaa vanhemmuus todella on.
Sinun onneksi vanhempasi eivät ole ajatelleet samalla tavoin. Muuten et olisi täällä tänä päivänä tätä sontaa suoltamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi verrata itseään muihin? Miksi feikata jos tarvii apua? Hyvänen aika, avaa suusi ja pyydä apua. Ei tarvitse yksin pärjätä jos siltä tuntuu. Monesti ne vaatimukset ovat meidän omassa päässä. Eikä kannata verrata omaa elämää muiden elämiin. Somessa ainakin kaikki on niin sokerikuorrutettua.
Avunpyynnöstä seuraa vaikeuksia. Kuten esim. se perhetyöntekijä sohvannurkassa pönöttämässä ja kirjaamassa "huolia".
Juuri näin. Itselle ja tietämilleni perheillekin pelkkää pskaa. Ja vain siksi, kun vanhempaa on uuvuttaneet raskaat ajat, lapset meilläkin ovat hyvinvoivia ja kaikki kunnossa.
Väkisin yritetään pakottaa esimerkiksi päihdeongelmaa, onneksi tajusin itse alan ihmisenä hakeutua heti säännöllisiin laboratoriovarmennuksiin!! Tutulta lähti ajokortti lääkärin paperikonsultaation jälkeen, joka taas oli tehty sairaanhoitajan itse tulkitsemalla tekemien kirjausten perusteella, henkilö on kuitenkin lähes raivoraitis.
Pysykää normaalit perheet kaukana näistä! Sitten, jos lapsilla on asiat oikeasti huonosti ja päihdevanhempia yms. niin silloin se apu pitää ottaa mistä vaan, vaikka näiltä kalkkaroilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö eikö mies tue ja auta
Miksi minun pitäisi auttaa? Kotityöt ja lasten hoito kuuluu naiselle.
T. Ap:n mies
Kyllä. Mies tuo leivän pöytään. Mistä näitä avuttomia, väsyneitä ja ärsyyntyneitä äitejä riittää ? Olisit käyttänyt ehkäisyä. Ihan itse olet ojasi kaivanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tehnyt lapsia. En myöskään aio ottaa muiden lapsista mitään vastuuta.
Lapsettomuushan EI tarkoita ettei kestäisi epämukavuutta tai vastuuta. Olen omaishoitajana taatusti kestänyt epämukavuutta enemmän kuin joku terveen lapsen vanhempi.
Lapsettomuus on fiksuutta. Ei pilaa omaa elämäänsä rasittavien kakaroiden takia. Eivät ne kuitenkaan tule vanhainkotiin katsomaan. Moni erehtyy hankkimaan lapsia, kun ei tajua etukäteen kuinka kamalaa vanhemmuus todella on.
Sinun onneksi vanhempasi eivät ole ajatelleet samalla tavoin. Muuten e
Minä olen vahinko-lapsi. Siihen aikaan ei abortteja saanut. Mutta ehkäisystä voi nykyään aina huolehtia. Oletko lisääntynyt että yhteiskunta elättää sinua ja hyödyttömiä kakaroitasi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen jämäkkä sukulaisnainen kävi kylässä. Teki kaikki hommat tietysti suit sait sukkelaan ja niin reippaasti! Minun kaikessa harkitseva ja rauhallinen tyylini on tietysti aivan väärin!
Toivottavasti kiitit häntä avusta. Jos apu ei ollut sulle mieleen, niin sano se. Lyön vetoa, että hän ei tule toiste.
Ja kai teillä on ovessa lukko, ettei ei-toivotut henkilöt kävele sisään.
Tuoreet äidit on luvalla sanoen äärimmäisen harvoin tyytyväisiä mihinkään. Pitäisi olla ajatustenlukija, että tietäisi miten tässä vauvatalossa pitää olla ja mitä saa sanoa.
Sitten sitä vasta on isoissa vaikeuksissa jos ei päästä lastensuojelua sisään kun ne soittavat ovikelloa.
Ei ollut lastensuojelu, vaan sukulainen joka tuli hyvän hyvyyttään auttamaan.
Vaikka hänellä olisi taatusti ollut omiakin asioita tehtävänä, ja ties mitä omia murheita ja vakavia vaikeuksia. Silti hän tuli auttamaan.
Ap on nyt kiukkuillut ja äksyillyt kuuden sivun verran. Pelottaa, väsyttää, mutta mikään apu ei kelpaa, kun se on aina jotenkin vääränlaista. Lääkärit eivät nähtävästi tiedä mitään. Kotiin tunkee ärsyttäviä ammattilaisia, mutta sekään ei kelpaa ap.lle. Varmaan hän sitten mieluummin matkustaisi vauvoineen ties miten pitkälle johonkin toimistoon purkamaan asioitaan.
Jos joku tässä ketjussa annetuista hyvistä neuvoista on kelvannut ap.lle, niin ainakaan hän ei ole sitä sanonut esim. näin: "Tuo oli hyvä ajatus, en ollutkaan keksinyt sitä itse, kiitos kovasti."
Mä lopetan nyt tän hyödyttömän lätinän, ja soitan sen sijaan ystävälleni. Hänen vauvansa lakkasi liikkumasta taksissa matkalla synnyttämään. Ystäväni joutui synnyttämään kuolleen vauvan. Kuolinsyy ei selvinnyt. Hän tarvitsee paljon rakkautta ja tukea, ja ottaa sitä myös vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen jämäkkä sukulaisnainen kävi kylässä. Teki kaikki hommat tietysti suit sait sukkelaan ja niin reippaasti! Minun kaikessa harkitseva ja rauhallinen tyylini on tietysti aivan väärin!
Toivottavasti kiitit häntä avusta. Jos apu ei ollut sulle mieleen, niin sano se. Lyön vetoa, että hän ei tule toiste.
Ja kai teillä on ovessa lukko, ettei ei-toivotut henkilöt kävele sisään.
Tuoreet äidit on luvalla sanoen äärimmäisen harvoin tyytyväisiä mihinkään. Pitäisi olla ajatustenlukija, että tietäisi miten tässä vauvatalossa pitää olla ja mitä saa sanoa.
Sitten sitä vasta on isoissa vaikeuksissa jos ei päästä lastensuojelua sisään kun ne soittavat ovikelloa.
&n
Olet typerä ihminen. Toivottavasti hädän hetkellä olet sellaisen ihmisen armoilla joka arvostelee kaikkea tekemisiäsi ja mollaa sinua kun sinua on lyöty!
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun onneksi vanhempasi eivät ole ajatelleet samalla tavoin. Muuten e
Minä olen vahinko-lapsi. Siihen aikaan ei abortteja saanut. Mutta ehkäisystä voi nykyään aina huolehtia. Oletko lisääntynyt että yhteiskunta elättää sinua ja hyödyttömiä kakaroitasi ?
Olen omasta halustani lisääntynyt ja ihan itse itseni ja lapseni elättänyt. Ajattelet melko tyhmästi lapsista kun pidät heitä hyödyttöminä.. Miten luulet yhteiskunnan yleensäkin toimivan? Kuka täällä tekee työt, maksaa verot ja huolehtii aikaisemmista sukupolvista jos ei nämä aikuisiksi kasvavat mielestäsi hyödyttömät kakarat? Kuka sinusta hyödyttömästä huolehtii kun vanhenet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on fiksuutta. Ei pilaa omaa elämäänsä rasittavien kakaroiden takia. Eivät ne kuitenkaan tule vanhainkotiin katsomaan. Moni erehtyy hankkimaan lapsia, kun ei tajua etukäteen kuinka kamalaa vanhemmuus todella on
Sinun äpä**stäsi tuskin tulee muuta kuin narkkareita tai vankilakundeja.
T. Eri
Kaikki tässä ketjussa on ihan pskoja.
Ainoa poikkeus on ap. Hän on herttainen, ystävällinen, ymmärtäväinen ja avarasydäminen ihminen.
PS. Tämä oli sarkasmia. Googlaa mitä se tarkoittaa.
Kaikki tässä ketjussa on ihan pskoja.
Ainoa poikkeus on ap. Hän on herttainen, ystävällinen, ymmärtäväinen ja avarasydäminen ihminen.
PS. Tämä oli sarkasmia. Googlaa mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt ap syyllistää jo muita keskustelijoita siitä, että he eivät arvanneet hänen vauvansa olleen teho-osastolla. Ja koska eivät tätä arvanneet, eivät ymmärrä ap.n mielestä mitään.
Vihoviimenen kommentti, ap.: Hae itsellesi apua. Heti. Sä olet aivan finaalissa.
Totta kai olen finaalissa kun yhtä asiaa ei mitenkään saa ja se on lapsen normaali elämä kotona, kylässä ja harrastuksissa. Lapsi on iso, hyvinvoiva, vahva ja vilkas. Kehittyy koko ajan ikätasoisesti. Paitsi kun tehdään diagnoosin mukaista hoitoa, silloin huutaa hysteerisenä loppuillan. Olen todellakin huolissani ja peloissani.
- aloittaja
Ovatko nämä diagnoosin mukaista hoitoa antavat tietoisia että Vauva huutaa hysteerisenä loppuillan? Onkohan diagnoosi nyt varmasti oikea, tai hoito tehty oikein kun ei tuo nyt kyllä normaalilta kuullosta. Itsekin olisin huolissani sinun sijassasi. Voisitko tutkituttaa vauvaa yksityisellä lääkärillä jotta saisit ehkä vahvistusta siihen onko diagnoosi ja hoito oikea.
Tuttu tunne. Tsemppiä. Hoidin velvoitteet, koska yhteiskunnan mukaan se oli velvoitteeni. Mieheltä ja lapsilta ei voinut vaatia mitään tukea, koska minähän lapset synnytin. Oma moka. Selvisin, ja muutkin ansiostani, mutta en halua olla enää missään tekemisissä kiusaajieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hoitaa kaikki neuvola-, hammaslääkäri- ja lääkärikäynnit lasten kanssa. Samoin asioinnin koulun ja päiväkodin kanssa. Ei tule valitusta miltään suunnalta. Mies hoitaa lisäksi siivouksen ja ruuanlaiton. Sopimusasioita.
Meillä mies käy töissä. Olen äitiyslomalla. Kyllä meilläkin tehdään 50/50 siivoukset ja ruoat paitsi kun mies on reissussa työn puolesta.
- aloittaja
Jos et noilla spekseillä pärjää tulematta hermoraunioksi, niin jo on kumma.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n jutut on jo niin sekavaa ja harhaista settiä, että Ap tarvisi itse pikaisesti lääkärinkonsultaatiota. Eiköhän niitä kontrolleja tehdä ihan oikeista syistä lapselle, kun terveydenhuolto on jo muutenkin kuormittunut
Sellasta settiä kyl tulee, että toivottavasti mies tajuaa viedä ap.n psykiatrian päivystykseen. asap.
Siis ap heitti epäilevänsä että vauvalle pyritään tarkoituksella aiheuttamaan tutkimuksilla vahinkoa (?)
On se onni, että nykyään lapset eivät ole enää vanhempiensa omaisuutta, vaan sairaanhoito puuttuu asiaan jos äiti sekoaa.
Miksi 1980 luvulla ei ollut näitä ongelmia? Heittääkää se kännykkä ja muut juoksut poissa.
Eläkää vaatimattomasti ja perheen kanssa yhdessä.
Käykää kylässä ja ulkoilkaa.
Tiesittekö muuten että vielä 60-luvulla äitiysloman pituus oli 1 kk?
Sit vaan töihin ja vauvalle palkattiin hoitaja kotiin. Siinä jäi pesimiset ym. muut melko lyhyeksi. Tietysti sairaslomaa sai tarvittaessa, mut periaate oli että sorvin ääreen vaan pian. Saattoi olla melko raskasta sekä äidille että lapselle.
Nykyään on loistavat palvelut.
porsiminen on vapaaehtoista