On epärealistinen vaade, että miehen pitäisi puuttua näkemäänsä toisten miesten ahdisteluun.
Jos joku tyyppi puristelee tai ahdistelee naista ihan pokkana välittämättä seurauksista, kyseessä on todennäköisesti epästabiili matalasti funktioiva sosiopaatti joka saattaa jopa tappaa tai puukottaa väliintulijaa jos kokee egonsa loukatuksi. Jollain satunnaisella sivullisella miehellä ei ole mitään motiivia "läksyttää" tätä jos tämä on jo jättänyt naisen rauhaan.
Naiset eivät ehkä ymmärrä että tuossa tilanteessa se ahdistelija kokee tulevansa nöyryytetyksi jos joku toinen mies tulee siihen estelemään. Se ei ole sama kuin että nainen puuttuu asiaan. Se tyyppi saattaa ottaa astalon esiin ja käyttää suurtakin väkivaltaa sitä väliintulijaa vastaan.
Tuossa esimerkki: Tuli puukosta sivulliselle, kun yritti mennä väliin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-yritti-tyontaa-15-vuotiaan-ala…
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun kadulla joku meinaa hyökätä kimppuun niin mies pinkoo karkuun ja nainen jää tilanteeseen yksin selviämään. Itse olin tällaisessa tilanteessa aikoinaan, mies teki selväksi ettei apua minulle heru hänen taholtaan. Ei siinä, olin sitä ennen harrastanut vuosia itsepuolustukseen sopivaa lajia, mies ei sitä kuitenkaan tiennyt. Minulle ei olisi silti tullut mieleenkään todeta miehelle että selviä yksin, minä otan jalat alleni. Tilanne ei kuitenkaan eskaloitunut väkivaltaan asti. Onko tämä ihan normaali tapa toimia miehillä?
Kannattaa varmaan itsekin juosta.
Niskalenkki on aika hyödytön ja painiotteet jos vastapuolella on veitsi taskussa. Olisi vaan vetänyt karatella tonttiin kaverin, mutta käytti näitä "pehmeitä" keinoja kuten niskalukkoa.
Niskalukko toimii hyvin jos puristaa ilmatiet kiinni. Se pitää tapahtua sekunneissa. Muuten taistelu voidaan hävitä.
Aina karaten tyyliset tekniikat ennen näitä mattopaini juttuja. Koska karate on suunniteltu juuri elämään ja kuolemaan.
Aina pitää puuttua ja auttaa sivullisia, mutta ei koskaan pidä käyttää niskalukkoja tai muitakaan painiliikkeitä.
Naiset aiemmin sanoivat, että eivät tarvitse katupartioita vaan osaavat huolehtia itsestään. No huolehtikaa nyt sitten!
Aistinko, että naisilla on halukkuutta perustaa suihinottopartioita tukemaan soldiers of odineita?
Ai ei? No menkää v ttuun sit.
Vierailija kirjoitti:
niin. naiset ovat tottuneet siihen että voivat aika turvallisesti puuttua toisten naisten tai miestenkin törkeyksiin ilman että siitä tulee muuta kuin jotain pientä suunsoittoa.
samaa ei voi oikein tehdä miehenä. vaikka olisit mikä korsto, niin jos menee isottelemaan uhkaavalle mieshenkilölle, tämä voi vaikka ampua sinua. vähintäänkin tämä käy fyysisesti käsiksi.
jos puolustaudut kunnolla, tulee rikosrekisteri ja mahdollisesti lähtee työt alta.
Hohhoijaa. Aivokääpiömies. Miltä mahtaa tuntua olla keinoton pelkuri, jonka ainut ongelmanratkaisukeino on ylimitoitettu väkivalta?
Muitakin keinoja on. Voi huutaa, voi soittaa 112. Mutta te persut kuljette käsiase taskussa ja alatte ammuskella paskat housussa kun pelottaa. Kun pikkutytön ystävät sanovat, että nyt olis äijä hyvä hetki lopettaa ahdistelu ja lähteä kotiin.
Tiedätkö mitä naisystäväni teki, kun kolmen suden lauma lähti jahtaamaan hänen hevostaan?
Käänsi hevosen ja ratsasti päin laumaa, joka lähti pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Voimaantuneet naiset tarvinneet miestä mihinkään ja pärjäävät kaikessa samalla tavalla kuin miehetkin.
Mikä sun ongelmasi on? Mistä moinen katkeruus nousee?
Alemmuudentunteesta. Tää uli häviää kaikessa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Naiset aiemmin sanoivat, että eivät tarvitse katupartioita vaan osaavat huolehtia itsestään. No huolehtikaa nyt sitten!
Sun suojelufantasiat on niin naurettavia, että parempi kun pysyt kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat teinipoikani osaavat puuttua. Bussipysäkillä sekava mies oli lähennellyt pienempää tyttöä. Poikani oli mennyt tytön ja miehen väliin rauhallisesti seisomaan ja aina jos mies yritti tulla lähelle oli vaan seissyt siinä ja siirtynyt väliin. Ei siis soittanut suutaan tai mitään muutakaan.
Samoin bussissa oli pyytänyt tytön istumaan hänen kaveriporukan luokse.
Eiköhän ääni muutu kellossa, kun poikasi soittaa sairaalassa pahoinpitelyn jälkeen. Olen lapsilleni opettanut, että rikollisuuteen ei sekaannuta.
Ap on sama tyyppi, joka ulisee miesten syrjinnästä ja linkittää naurettavaa miesasiamiesten wikipedia-linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat teinipoikani osaavat puuttua. Bussipysäkillä sekava mies oli lähennellyt pienempää tyttöä. Poikani oli mennyt tytön ja miehen väliin rauhallisesti seisomaan ja aina jos mies yritti tulla lähelle oli vaan seissyt siinä ja siirtynyt väliin. Ei siis soittanut suutaan tai mitään muutakaan.
Eiköhän ääni muutu kellossa, kun poikasi soittaa sairaalassa pahoinpitelyn jälkeen. Olen lapsilleni opettanut, että rikollisuuteen ei sekaannuta.
Minä olen opettanut että muita autetaan ja muista pidetään huolta.
Kavereita ei jätetä ja meille mahtuu aina yöksi jos joku ei uskalla tai voi mennä omaan kotiin.
Naisia kunnioitetaan ja pienemmistä pidetään huolta.
ihan on hyvin toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun kadulla joku meinaa hyökätä kimppuun niin mies pinkoo karkuun ja nainen jää tilanteeseen yksin selviämään. Itse olin tällaisessa tilanteessa aikoinaan, mies teki selväksi ettei apua minulle heru hänen taholtaan. Ei siinä, olin sitä ennen harrastanut vuosia itsepuolustukseen sopivaa lajia, mies ei sitä kuitenkaan tiennyt. Minulle ei olisi silti tullut mieleenkään todeta miehelle että selviä yksin, minä otan jalat alleni. Tilanne ei kuitenkaan eskaloitunut väkivaltaan asti. Onko tämä ihan normaali tapa toimia miehillä?
En usko, että pystyt puolustautumaan jos kunto ei riitä juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikokseen puuttuminen on jokaisen velvollisuus. Sen voi tehdä etäältä kuvaamalla tekijän, huutamalla ja soittamalla 112. Naiset toimivatkin näin, samoin täyspäiset miehet.
Väliin meno yleensä typerää (nuo toistuvat väliinmenokommentit on mielikuvitusta).
Mutta sovitaanpa niin, että annan miesten hakata toisensa muhjuksi jatkossa olettaen, että ap se siinä turpiin saa. En puutu. Harvemmin naisen kimppuun kadulla käydään.
Vierailija kirjoitti:
Niskalenkki on aika hyödytön ja painiotteet jos vastapuolella on veitsi taskussa. Olisi vaan vetänyt karatella tonttiin kaverin, mutta käytti näitä "pehmeitä" keinoja kuten niskalukkoa.
Niskalukko toimii hyvin jos puristaa ilmatiet kiinni. Se pitää tapahtua sekunneissa. Muuten taistelu voidaan hävitä.
Aina karaten tyyliset tekniikat ennen näitä mattopaini juttuja. Koska karate on suunniteltu juuri elämään ja kuolemaan.
Aina pitää puuttua ja auttaa sivullisia, mutta ei koskaan pidä käyttää niskalukkoja tai muitakaan painiliikkeitä.
Tositilanteessa kannattaa lyödä taju kankaalle tai heittää pää edellä asfalttiin ja poistua paikalta. Karate on vain perinteinen jumpan muoto jos vertaa esim vapaaotteluun tai thainyrkkeilyyn.
Tämä levy on jumittanut täällä ennenkin. Kevätkö ap:n häiriköinnin laukaisee?
Älä haasta riitaa kännissä. Älä ärsytä hullua. Jos hullu uhkaa, pakene. Soita toisen henkilön puolesta 112 ja huuda esim POLIISI TULOSSA.
Ap:n sankarifantasiat "väliinmenoineen, niskalenkkeineen" on harhaista paskaa.
Hän haluaa naisen ja pelkää naisia kuin kuolemaa. Siksi hän sekoilee.
Vierailija kirjoitti:
Odinin potilaat lähtee karkuun kun nainen nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan itsekin juosta.
Se on se paras, mutta tuo jolle kommentoit, keksii satuja. Kuten ap:kin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin. naiset ovat tottuneet siihen että voivat aika turvallisesti puuttua toisten naisten tai miestenkin törkeyksiin ilman että siitä tulee muuta kuin jotain pientä suunsoittoa.
samaa ei voi oikein tehdä miehenä. vaikka olisit mikä korsto, niin jos menee isottelemaan uhkaavalle mieshenkilölle, tämä voi vaikka ampua sinua. vähintäänkin tämä käy fyysisesti käsiksi.
jos puolustaudut kunnolla, tulee rikosrekisteri ja mahdollisesti lähtee työt alta.
Hohhoijaa. Aivokääpiömies. Miltä mahtaa tuntua olla keinoton pelkuri, jonka ainut ongelmanratkaisukeino on ylimitoitettu väkivalta?
Muitakin keinoja on. Voi huutaa, voi soittaa 112. Mutta te persut kuljette käsiase taskussa ja alatte ammuskella paskat housussa kun pelottaa. Kun pikkutytön ystävät sanovat, että nyt olis äijä hyvä hetki lopettaa ahdistelu ja lähteä kotiin.
Tiedätkö mitä naisy
Ei ahdistelijoita kiinnosta jos joku mikkihiiri ulisee vieressä. Jos kiinnostaisi eivät olisi ahdistelijoita alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettanut että muita autetaan ja muista pidetään huolta.
Kavereita ei jätetä ja meille mahtuu aina yöksi jos joku ei uskalla tai voi mennä omaan kotiin.
Naisia kunnioitetaan ja pienemmistä pidetään huolta.
ihan on hyvi
Bussipysäkinsankarit maksavat ennen pitkää kovan hinnan, koska aina löytyy hevosella kengittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositilanteessa kannattaa lyödä taju kankaalle tai heittää pää edellä asfalttiin ja poistua paikalta. Karate on vain perinteinen jumpan muoto jos vertaa esim vapaaotteluun tai thainyrkkeilyyn.
Käytännössä vapaaottelut ja thainyrkkeilyt on ottaneet karatesta ne toimivimmat tekniikat.
Mikä sun ongelmasi on? Mistä moinen katkeruus nousee?