Olen nainen ja minua ärsyttää naistenpäivä. Selitän:
1) Teennäisyys, epäaitous:
-Jos mies ei koskaan muuten huomioi mutta naistenpäivänä antaa suklaapatukan, niin laiha lohtu.
- Jotkut naiset olettavat saavansa lahjoja ja prinsessakohtelun, ja jos eivät saa, loukkaantuivat verisesti ja haukkuvat miehensä somessa.
-Joku työpaikan jantteri lähettää hyvää naistenpäivää -tekstarin koko osaston naisille, vaikka koko sana tulee korvista ulos.
2) Kaupallisuus.
-Järjestetään kotikutoisia messuja, joissa esiintyy joko Sarasvuo tai joku tuntematon jeppe. Siellä on muotinäytöksiä, jossa paikallisia "malleja" (järjestäjien sukulaisia). Naiset tulevat sinne kaakattamaan ja näyttäytymään ja ostamaan uskomatonta turhaa krääsää.Kävin kerran ja sain näppylöitä.
Itse asiassa saan näppylöitä koko naistenpäivä-sanasta.
Mielipiteitä?
Kommentit (210)
Voitko pick me hankkia itsellesi aivot? Miksi teitä pick me -nautoja ei haittaa tyttöjen abortointi, miesten sukunimien täydellinen hirmuvalta ja se että miehuutta pidetään kaikessa parempana? Noloa miten puolustatte huiveja ja sukunimiä valintana vaikka ne ovat syrjiviä, mutta sitten yritätte viedä meidän muiden naisten vapauden hakea itsellemme näkyvyyttä.
Naistenpäivää ei olisi jos miehet eivät sortaisi ja VIHAISI naisia systemaattisesti jokaisessa maailman valtiossa. Mikset ole tuomitsemassa rai*kauksia? Miksi uhrien syyttely ei ärsytä sinua?
Nolo miesten hännystelijä! Kenes sukunimi sinulla on? ;) Miksei mies vaihda nimeään äidin isän nimeen? Niin?
Ja kuka sinua pakottaa viettämään naistenpäivää? EI KUKAAN.
Tiesitkö että NATO:n teettämän tutkimuksen mukaan Suomen naishallitus sai osakseen POIKKEUKSELLISTA vihapuhetta. Kas kun tämä ei haittaa sinua :) Kumma miten naisia saa syrjiä vapaasti, akat itsekin kannattavat sitä. Onko mies naiselle susi? NO ON!
Te heterothan kiusaatte jopa tyttölapsia ja sitten vikisette kun naisille on oma päivä. Sitä päivää ei tarvitsisi jos miehenne eivät vihaisi naisia ja jos te pick me:t ette yrittäisi viedä muiden naisten vapauksia.
Mun elämässä naistenpäivä realisoituu ainakin niin, että naiset toivottelee toisilleen Hyvää Naistenpäivää.Äitini sukupolvi käy ystäviensä kanssa kakkukahveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi kun ei itsellä tuo ei herättänyt mitään isompia tunteita. Voin ihan hyvin käyttää myös muita alatyylisiä ilmaisuja:
"Olla k*rpä otsassa"
Konteksti on tuossa hieman eri kuin vihaisesti sanotussa tai huudetussa v-sanassa. Kävelin aikoinaan kolmivuotiaan tyttäreni kanssa alakoulun ohi. Joku poika huusi aivan raivona pihalla: " Voi v.....u!" Tyttäreni kysyi: "Äiti, mikä se v on?" Ei ollut kuullut kotona sitä sanaa.
Ongelma tässä on se viha. Millaisia ajatusprosesseja pikkutytöt joutuvat tekemään tajutessaan, että sana, jota miehet ja pojat vihassa ja kiukustuneina hokevat, viittaa heidänkin jalkovälissään olevaan alueeseen.
En ole feministi, mielestäni nykyfeminismi on pettänyt naiset. Sen hampaattomuus tässäkin asiassa on oireellista. Nykyään ajatellaan, että jos nainen kiroaa v-sanalla, se on voimaantunut (puhuuhan se niin ku
Ainakin joskus ennevvanhaan sanottiin että "vi**u on vaan viiden lapsen äidillä", muilla ilmeisesti sitten pimppi tai jotain, mutta muistan erään rouvan joka ylpeili "harvalla naisella nykyään on vi**ua mutta minullapa on!"
Suomessa on naisilla asiat kuitenkin aika hyvin.
Ihan jokainen juhla- tai teemapäivä ärsyttää jotakuta, mutta millaista elämä olisi jos näitä ei olisi ollenkaan??
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokainen juhla- tai teemapäivä ärsyttää jotakuta, mutta millaista elämä olisi jos näitä ei olisi ollenkaan??
Voihan jokainen päivä olla juhlaa.
Jaa että suklaata ja teennäyksiä? Pää pois sieltä perseestä, nyt heti!
YK:n pääsihteeri kehotti puolustamaan naisten oikeuksia Naisten kehoista on tullut poliittisia taistelutantereita
YK:n pääsihteeri Antonio Guterres sanoi kansainvälisen naisten päivän aattona, että naisten oikeudet ovat vaarassa eikä maailma voi katsoa vierestä toimettomana
hurraa naiselle joka ei vaadi/muistuta kukkia vaan muukin huomioimen kelpaa. olen kyllästynyt meillä tiettyin iän ikuisiin kaavoihin joista poiketessa alkaa piilomurjottaminen ja oikkuilu. eikä siinä vielä kaikki se kielletään ja käännetään että sinä suutu jopa...
Kun olin teini-ikäinen, minusta v-sana tyttöjen käyttämänä kuulosti siltä kuin he olisivat mainostaneet kyseistä osaansa. Sittemmin olen tottunut sanaan ja valitettavasti käytän sitä itsekin, kun äkillisesti suututtaa.
On ihan hyvä kysymys, mitä merkityksiä on tuon sanan käytöllä kirosanana. Ei olisi pahitteeksi, jos se jäisi käytöstä pois.