Mikä ammatti minun kaltaiseni kannattaisi opiskella?
Ongelmani on se, että minussa on monia puolia joihin on helppoa tarttua, jos ajatellaan tätä hommaa kiusaamisen kannalta. On tullut koettua tämä homma henkilökohtaisesti työelämässä.
Koska yläaste meni ihan päin helvettiä koulukiusaamisen takia, niin päädyin huonolla todistuksella ammattikouluun. Jossa taas pärjäsin erittäin hyvin ja sain erittäin hyvän todistuksen, koska kukaan ei kiusannut ja oli oikeasti helppo opiskella. Monet opettajat ihmettelivät miksi en mennyt lukioon. Työelämässä tuli sitten vastaan lähinnä samanlaisia koulukiusaajia kuin yläasteella.
Unelmien työpaikka olisi sellainen, jossa saisi olla rauhassa. Tehdä työnsä ja lähteä kotiin. Joku arkistonhoitajan tyylinen työ voisi olla minulle passeli.
Kommentit (15)
Sellainen ala mikä ei ole sukupuolisidonnainen. Miesvaltaisilla aloilla miehet väheksyvät ja tytöttelevät naisia, naisvaltaisilla aloilla juoruillaan muuten.
Noita ihmissuhdejuttuja ei oikein voi nykymaailmassakaan paeta, vaikka nykyään keskustellaan paljon netin välityksellä. Tähän esittämääsi kysymykseenkin olisi helppo sanoa että tutkijan työ on sinulle sopivin, mutta kun tutkimusapurahoista kilpailtaessa ne joilla on paras supliikki, vievät sattumat liemikulhosta. Ehdotan siis ensiksi siedätyshoitoa tuohon muiden kanssa toimeentuloon.
Vierailija kirjoitti:
Lisättäköön vielä se, että kun olet saanut osaksesi kiusaamista ja nälvimistä koko elämäsi, niin ihan sama miten normaalisti yrität käyttäytyä ihmisten ilmoilla, vaikutat aina vaan oudommalta muiden silmissä. Sitä miettii tietoisesti & epätietoisesti kaikkea mitä sanoo, ettei vahingossakaan sano mitään mihin joku voisi tarttua.
Ymmärrän tämän täysin, sitä käyttäytyä automaattisesti omituisesti kun on kiusattu aina ja sitten taas kiusataan, noidankehä.
Itse olin koko peruskoulun kiusattu ja sama jatkui ammattikoulussa sekä työelämässä.
Miten olisi jokin itsenäinen työ? Sellainen missä ei olisi työyhteisöä/työkavereita ollenkaan. Olen kuullut myös että varastolla saa olla rauhassa, olen itse näitä töitä hakenut sen vuoksi. Vielä ei ole tärpännyt.
Näen aina punaista jos työpaikkahakemuksessa lukee oletko tiimipelaaja.
Yritin opiskella joskus laitoshuoltajaksi mutta koulu on niin hirveää esillä olemista ja sosiaalisuutta että eihän siitä mitään tullut ja niin vaan sielläkin alettiin kiusaamaan.
Siivoustöihinkin vaikea päästä nykyään jos ei tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Noita ihmissuhdejuttuja ei oikein voi nykymaailmassakaan paeta, vaikka nykyään keskustellaan paljon netin välityksellä. Tähän esittämääsi kysymykseenkin olisi helppo sanoa että tutkijan työ on sinulle sopivin, mutta kun tutkimusapurahoista kilpailtaessa ne joilla on paras supliikki, vievät sattumat liemikulhosta. Ehdotan siis ensiksi siedätyshoitoa tuohon muiden kanssa toimeentuloon.
Miksi aina kiusatun pitää muuttua ja sietää, olisko MITENKÄÄN mahdollista että muut ihmiset opettelisi käytöstapoja, hyväksymään erilaisuutta ja lopettaisivat p*rseilyn
Postinjakaja, rappusiivooja, roskakuski, rekkakuski.
Kaikki työ missä tehdään yksin. Noissa osassa ihan hyvä palkkakin. Oli muitakin ammatteja joita nyt en muista. No kiinteistönhoitaja! Kiertelet pääosin yksin alueet.
Perhepäivähoitajana ei tarvitse olla paljoa tekemisissä muiden aikuisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitajana ei tarvitse olla paljoa tekemisissä muiden aikuisten kanssa.
Lapsetkin osaa kiusata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin osaa kiusata
Lapset voi laittaa kuriin. Hoitaja on auktoriteetti jolla on valta jakaa rangaistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin osaa kiusata
Lapset voi laittaa kuriin. Hoitaja on auktoriteetti jolla on valta jakaa rangaistuksia.
Voi työpaikan kiusaajatkin laittaa kuriin. Kannattaa opetella vaikka terapiassa sitä miten ei anna ihmisten kävellä ylitse. Elämä helpottuu huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin osaa kiusata
Voi työpaikan kiusaajatkin laittaa kuriin. Kannattaa opetella vaikka terapiassa sitä miten ei anna ihmisten kävellä ylitse. Elämä helpottuu huomattavasti.
Ei ole varaa terapiaan
Opiskele tutkijaksi. Arkeologia, taidehistoria, lääketiede, tai jos haluat käsillä tekemistä, jokin esim. suutari, huonekalujen kunnostaja jne.
Paljon on ammatteja joita ei edes tule mieleen kaikille, välillä lehdissä on juttuja erikoisista ammateista, jotka ovat kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin osaa kiusata
Sinä et mitään toisen ihmisen lasta laita kuriin tai anna rangaistusta. Jos niin teet niin lapsi kertoo vanhemmille huonosta kohtelusta ja sitten voit jutella virkavallan kanssa
Lapset osaa kyllä olla ilkeitä, jo ihan pienimmätkin. Osa käy jopa päälle ja v*ttua hoetaan sekä haukutaan rumaksi h*oraksi. Olen kuullut ja nähnyt tämmöistä jopa alle 10 vuotiailta. Yksi puri ihmistä joka yritti näyttää ns kuria. En jaksaisi
Lisättäköön vielä se, että kun olet saanut osaksesi kiusaamista ja nälvimistä koko elämäsi, niin ihan sama miten normaalisti yrität käyttäytyä ihmisten ilmoilla, vaikutat aina vaan oudommalta muiden silmissä. Sitä miettii tietoisesti & epätietoisesti kaikkea mitä sanoo, ettei vahingossakaan sano mitään mihin joku voisi tarttua.