Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ns. tavallisen näköinen mies on todellisuudessa keskivertoa komeampi

Vierailija
07.03.2025 |

Sehän oli tosiaan niin, että naiset pitää 80% miehistä keskivertoa rumempina (ks. OK Cupid tutkimus). Tavallisen näköisellä naiset tarkoittaa komeudeltaan 80-95-prosentiilin miehiä ja komealla komeinta 5% miehistä.

Kommentit (263)

Vierailija
81/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpöä.

Eipä taas lyödä kiilaa miesten ja naisten välille, kiitos! Emme tarvitse tällaista yhtään.

Vierailija
82/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa treenata kroppaa monipuolisesti, syödä terveellisesti, huolehtia hygieniasta ja vaatteista. Näillä pääsee pitkälle kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vain ap:n pakko hyväksyä että ei kuulu siihen tavallisten ryhmään jota naiset kelpuuttavat. Elämä jatkuu.

Miksi palstamammat olettaa aina, että joku puhuu itsestään, kun puhuu jostain asiasta? Vai pitääkö vain lytätä ap, jos sen viestin sisältö ei miellytä?

Vierailija
84/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä tainnut nähdä mitään superkomeaa / superrumaa miestä. He on neutraaleja niin pitkään kun tutustuu. Sit kun ihastuu ja rakastuu niin se oma on ollut ihan aidosti se maailman kuumin, oli ulkomuoto mikä tahansa.

Mutta mähän oon vaan nainen ja varmaan valehtelen tai olen tässä ihan väärässä.

No ap nyt ei ymmärrä mitään parinmuodostuksesta tai ihmissuhteista. Jonkinsortin autisti, jankkaa vain tilastoista.

Tilastoista joita ei ole olemassakaan.

On se OK cupid tilasto, mutta miksei ole enempää sellaisia? Mielenkiintoinen aihe, voisi tehdä enemmänkin tutkimusta siitä, varsinkin kun nykyään ulkonäköä korostetaan enemmän kuin koskaan.

ap

Ei mua ainakaan kiinnosta pätkääkään ketä ja mitä miestä joku muu MIES pitää komeana jonkun höpöhöpö deittiäpin perusteella.

Eikö sulla tosiaan ole muuta pohdittavaa kun tää? Kertoo aika paljon sun sielunelämästä. Ei ne naiset tosiaan sun ulkonäön takia susta pysy erossa. Mua sä ainakin otat päähän ihan urakalla vaikka en ole sua nähnytkään. Nyt lisää kahvia, suihkuun ja miettimään mitä sitä tänään tekis, varmaan pyydän sen mun möhömahaisen ja karvaisen poikaystävän saunomaan ja syömään ja juomaan. Hän on ihana ja elää oikeassa maailmassa missä ihmiset on erilaisia :)

Sä varmaan vingut täällä vielä illalla ilman mitään perusteluja kuitenkaan?

Kivaa päivänjatkoa sulle :)

Vierailija
85/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tutkimus on täysin väärässä. 99,99% miehistä on mulle tässä mielessä epäviehättäviä. Olen 42 ja olen tykännyt elämäni aikana tasan kahdesta miehestä. Loput on romanttisesti tai seksuaalisesti yhdentekeviä. Ihmisiä, arvokkaita, kiinnostavia, mukavia - mutta romanttisesti tai seksuaalisesti ei-kiinnostavia. Tätä ei voi käsittää ne miehet, jotka tökkäis mitä tahansa. Mulla ei ole mitään velvollisuutta pitää tai rakastua tätä useampaan mieheen, tai arvioida miehiä paremman näköisiksi jotta heille tulisi hyvä mieli. 

Vierailija
86/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

As you can see from the gray line, women rate an incredible 80% of guys as worse-looking than medium. Very harsh. On the other hand, when it comes to actual messaging, women shift their expectations only just slightly ahead of the curve, which is a healthier pattern than guys pursuing the all-but-unattainable. But with the basic ratings so out-of-whack, the two curves together suggest some strange possibilities for the female thought process, the most salient of which is that the average-looking woman has convinced herself that the vast majority of males arent good enough for her, but she then goes right out and messages them anyway.

No siinähän se tuli, täällä vauvassa on miljoonassa ketjussa sanottu samaa. Naiset saattavat pitää jotain miehiä komeampina kuin toisia, mutta käytännössä ja oikeasti ollaan valmiita tutustumaan monenlaisiin miehiin. Eli voin naisena ajatella että Jarmo on komeampi kuin Petri, mutta Petri on persoonana mielenkiintoisempi, joten laitanpa hänelle viestin. Tai voin ajatella, että Samuli on arvosanaltaan 9 ja Janne 6, mutta Jannella arvot kohdallaan, Samulilla ei. Ulkonäkö ei ole ratkaiseva asia. 

Tämä Cupidin selvitys siis just todistaa että naisille monenlainen mies voi olla kiinnostava. Miehet sen sijaan näyttävät suosivan ulkonäköä valintakriteerinä. 

Vierailija
87/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee luonnossa muillakin eläimillä, ja vain pieni osa uroksista pääsee lisääntymään. Lopetat ulinan ja aloitat kehittää itseäsi.

Loppupeleissä se on vähän niin, ihmisen eläimellistä luontoa on perinteisesti suitsittu yhteiskunnallisilla asioilla ja moralismilla, mutta nykyään se on enemmän valloillaan pariutumisessa eli ihmisten pariutuminen muistuttaa enemmän eläinmaailmaa kuin ennen.

Vierailija
88/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä alkaa?

Eihän se koskaan loppunutkaan.

Vierailija
89/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokanen pystyy treenaamaan atleettisen lihaksikkaan vartalon ja pitää rasvaprosentin pienenä. Ihan oma syy jos sitä ei viitsi tehdä, eikä naisia näy. 

Ja on paljon naisia, joita ei kiinnosta miehet rasvaprosentit tai adonisvartalot. Ei sitten tuon taivaallista.

No siitähän tässä just oli kyse.. Ei kukaan mies ole sellainen, että kiinnostaisi jokaista maailman naista. Fakta on vaan se, että useita naisia toi vartalo kiinnostaa, ja näiden herrojen on turha valittaa naisten puutetta, jos eivät viitsi laittaa edes omaa kroppaa kondikseen. 

Vierailija
90/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee luonnossa muillakin eläimillä, ja vain pieni osa uroksista pääsee lisääntymään. Lopetat ulinan ja aloitat kehittää itseäsi.

Kunhan se kehitys ei kilpisty johonkin ulkoiseen, treenataan vaan kehoa tms. Pitää kehittää ajatteluaan ja laajentaa ajatteluaan ja alkaa nähdä itsensä ja toiset ihmiset paremmassa valossa. Edelleenkään pelkkä urheileva mies ei ole kiinnostava. Sellainen on vain kuori, eikä edes kaikkia miellyttävä.

Vierailija
91/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen tavallisuus ei ole ulkonäöstä kiinni

Vierailija
92/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöltään tavallisia ovat kaikki, joilla ei ole jotain epämuodostumia tms 

Vierailija
93/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä näissä ap:n kaltaisissa ulisijoissa ketuttaa eniten on, ettei tavallisten naisten mielipiteet, perustelut ja omasta elämästä kerrotut esimerkit kiinnosta pätkääkään. Jatketaan vain sen oman totuuden jankkaamista eikä kuunnella YHTÄÄN, mitä naisilla itsellään on sanottavana. Ja jos kuunnellaan, ne sanomiset kuitataan valehteluksi.

Lyönpä vetoa, että jos tähänkin ketjuun osallistuneet naiset kuvailisivat omia miehiään, joukkoon mahtuisi jos jonkinlaista tallaajaa. Mirjan mies ei ole Jaanan mielestä komea lainkaan, mutta mitä sitten - Mirjasta on. Ap:n mielestä kuitenkin KAIKKI naiset pitävät samantyyppisistä miehistä (sellaisista, jotka hän itse mieltää komeiksi).

Rasittavaa. Ja tiedän, pelkkää provoilua. Mutta miksi ihmeessä?

Vierailija
94/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ok cupid ei tee tutkimusta kuin omasta käyttäjäkunnastaan. Ei voida yleistää.

2. Miehen komeuden määrittelevät nimenomaan naiset, eivät miehet itse. Markkinataloudessa kysyntä ratkaisee haluttavuuden.

Vierailija
95/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä tainnut nähdä mitään superkomeaa / superrumaa miestä. He on neutraaleja niin pitkään kun tutustuu. Sit kun ihastuu ja rakastuu niin se oma on ollut ihan aidosti se maailman kuumin, oli ulkomuoto mikä tahansa.

Mutta mähän oon vaan nainen ja varmaan valehtelen tai olen tässä ihan väärässä.

No ap nyt ei ymmärrä mitään parinmuodostuksesta tai ihmissuhteista. Jonkinsortin autisti, jankkaa vain tilastoista.

Tilastoista joita ei ole olemassakaan.

On se OK cupid tilasto, mutta miksei ole enempää sellaisia? Mielenkiintoinen aihe, voisi tehdä enemmänkin tutkimusta siitä, varsinkin kun nykyään ulkonäköä korostetaan enemmä

Eikö sulla tosiaan ole muuta pohdittavaa kun tää? Kertoo aika paljon sun sielunelämästä.

Mitä luulet? Luuletko, että kun joku laittaa ketjun jostain asiasta, niin se on ainoa asia, mitä se pohtii? 

Minulla on paljon ja paljon mielenkiintoisempaa muuta pohdittavaa, tämä ketju on minulle lähinnä ajanvietettä. Olen usein kuukausia pois koko palstalta, nyt vaihteeksi täällä.

Vierailija
96/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa prosenteissa olisi paljon kritisoitavaa, mutta idea on oikea. Olen oikeastaan hämmentynyt siitä, miksi tämä on miehille yllätys. Eivät naiset ole allekirjoittaneet mitään sopimusta, jonka mukaan heidän olisi pidettävä joka toista miestä viehättävänä. 

Vierailija
97/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten totta. Ihmetytti tinderissä se ettei miehet useinkaan olleet nähneet yhtään vaivaa kuviensa kanssa. Räpsäisty leuan alta epämääräinen selfie huonossa valossa tms. Jotenkin niin ilmiselvää itsesabotaasia, ettei käytä edes minuuttia asiallisen kuvan ottamiseen ja sitten itkee ettei tule tykkäyksiä. Monista näki, että todellisessa ulkonäössä ei olisi mitään vikaa, kuvat vaan oli luvattoman huonoja. 

Ihan yksinkertaisesti, jos on pakko ottaa selfie, niin mene tasaväristä taustaa vasten, mielellään niin että tulee luonnonvaloa siihen tilaan. Katse kameraan niin että et katso alaviistoon tai yläviistoon vaan suoraan kameraan. Ei tarvitse hymyillä mitenkään liioitellusti vaan semmoinen pieni myhäily riittää. Laita päälle sellaiset vaatteet mitkä sopii sun tyyliin, bändipaita on ihan yhtä hyvä kuin puvun takki, jos se on sun persoonaa. 

Sitten ihan simppeli kuvan käsittely puhelimen omilla välineillä, tsekkaa ettei ole ylivalottunut, säädä kontrasti kohdilleen, värikylläisyyttä voi vähän muuttaa. Nämä ei ole sellaisia asioita millä huijaa omaa ulkonäköään paremmaksi vaan ihan vaan sitä että näyttää kuvassa mahdollisimman aidolta omalta itseltään. 

Tai sit pyydä kaveria ottamaan kuvat, niin saat helpommin eri kuvakulmia ja taustoja käyttöön. Tähänkin menee max 5 minsaa kun pyytää ottaan kuvat. 

Hämmentävän paljon tuli vastaan profiileja, joissa ei oltu tehty mitään ylläolevaa, summassa vaan räpsäisty joku random kuva baaritiskillä nojaten tai rööki suussa. Ettei viitsitä edes yrittää. Kertoo siitä, ettei mies yhtään arvosta itseään. Huono piirre!

Vierailija
98/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän komeita miehiä mielellään katselee, muttei se tarkoita sitä, että oman kumppanin pitäisi näyttää siltä. 

Vierailija
99/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitääkö kumppanin, tai potentiaalisen sellaisen, olla aina hyvännäköinen ? Eikö ihminen voi viehättyä muuhunkin kuin kuoreen? Meillä kaikilla ihmisillä on yleensä jotain yksittäisiä piirteitä, jotka ovat yleisesti todetusti viehättäviä (vaikkapa kauniit silmät), mutta on monia, joita eivät varmaan omat puolisotkaan sanoisi yleisesti hyvännäköisiksi, vaan ehkä kiinnostaviksi, hauskannäköisiksi, karismaattisiksi, tai sitten kuvailisivat muilla kuin ulkoista olemusta kuvaavilla adjektiiveilla.

Vierailija
100/263 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän komeita miehiä mielellään katselee, muttei se tarkoita sitä, että oman kumppanin pitäisi näyttää siltä. 

Mä ajattelen päinvastoin. Muilla miehillä ei ole väliä, oman pitää olla komea. Varsinkin jos lapsia tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi