Supernannyn jaksossa mies joka ei osallistu mihinkään!
Vaikka on masentunut niin silti! Miten tuo vaimo jaksaa kolmea lasta? (Isä siis yksi "lapsi"). Itsekin olen ollut vakavasti masentunut, mutta en siltikään istunut/maannut vain, ja katsonut kaukaisuuteen kaaoksen keskellä.
Kommentit (226)
Aika rohkeita ovat olleet kuitenkin kun osallistuivat tollaseen ohjelmaan. Varmasti tiesivät että syntyy hirveä pas.. amyrsky miehen käytöksestä. En voi kyllä muuta sanoa kun että tais olla jo lähtökohtasesti tolle miehelle (ehkäpä melko introverttina) liikaa noiden lasten tulo ja liikaa se lapsiperhearki. Ei kaikki ihmiset kestä tuota mekkala, tappelua ja sitä että ei saa olla hetkeäkään rauhassa, introvertit ylikuormittuu ja aivot menee solmuun. En minäkään kestäisi.
Kokemuksesta voisin sanoa, että tuollaisen perheen kanattaisi kokeilla eri asunnoissa asumista. Ei avioparinkaan tarvitse olla saman katon alla. Mies voisi vierailla jaksamisen mukana hoitamassa lapsia ja muita askareita ja mennä taas hiljaiseen kotiinsa huilaaman kun ei kestä. Näin varmasti kestäisi paljon paremmin lapsia ja psyykkistä kuormitusta kun pääsisi välillä pois.
Vierailija kirjoitti:
Hän on selvästi ns. tradman.
Tradman käy töissä ja vaimo hoitaa kodin. Tässä vaimo kävi töissä ja hoiti kodin, miehen ja lapset.
Jos vertailukohtaa haetaan niin ei mene filtteristä läpi, ne on kotoisin S-alkuisesta rupuvaltiosta tai ns. suorien housujen miehiä.
Moniko olisi sitä mieltä, että syöpää sairastavan ja hoidoissa käyvän isän pitää osallistua lasten ja kodin hoitamiseen 100% saman verran kuin äidinkin?
Kun sairastuin rintasyöpään, otti mies arjen työt 100% itselleen ja minä saan rauhassa viettää aikaani oksentelemalla. Muuhun en pysty. Palstan tuomio on, että olen laiska ja laistan vastuusta, ero on paras ratkaisu?
Ootteko seuranneet somevaikuttaja Päiviä "Kolmio kuudelle"? Hän on ratkaissut just näin että iskä käy välillä paukuttamassa, mut asuu muualla. Ihanasti P jaksaa katraansa kanssa yksin arkea ja iskä välillä vierailee jaksamisensa mukaan. Suloista!
Vierailija kirjoitti:
Moniko olisi sitä mieltä, että syöpää sairastavan ja hoidoissa käyvän isän pitää osallistua lasten ja kodin hoitamiseen 100% saman verran kuin äidinkin?
Kun sairastuin rintasyöpään, otti mies arjen työt 100% itselleen ja minä saan rauhassa viettää aikaani oksentelemalla. Muuhun en pysty. Palstan tuomio on, että olen laiska ja laistan vastuusta, ero on paras ratkaisu?
Ei kyse oo siitä et just tasan menisi työnjako. Mut hei kamoon! "Äitiiii, ei nää lapset nyt tottele kun pyydän siivoamaan" -ja äiti tulee kesken ruuanlaiton hoitamaan homman. Nouse ylös hyvä mies ja tee yhdessä lasten kanssa!!! Ei ne lapset tyhmiä ole. Miksi pitäisi totella tyyppiä joka istuu pers homeessa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta makasit vain sohvalla vai?
Vierailija kirjoitti:
0 -100% välillä on monta lukua. Ei tarvitse aina mennä ääripäästä toiseen. Kyllä porukat ymmärtää että masennusta sairastava ei voi tehdä yhtä paljon kuin toinen, mutta tässä casessa oli kyse siitä että mies ei tehnyt juuri mitään. Makasi sohvalla. Jos tällä palstalla peräänkuulutetaan hänen osallistumistaan "enemmän" ei se tarkoita heti sitä että pitää osallistua 100%.
Sitä paitsi liike on lääke. Aamulla suihkuun, jopa viileään suihkuun vaikka väkisin jotta veri lähtee kiertämään ja aivot toimimaan. Sitten reipas aamiainen jotta kroppa ja aivot saa ravintoa. Niin se päivä lähtee ihan eri tavalla käyntiin, sitten vaikka penskojen kanssa ulos. Moni lievästi masentunut (tai muuten vaan tympääntynyt) sairastuttaa itsensä vielä enemmän vaan makaamalla paikoillaan tai tuijottamalla läppäriä. Pitää osata myös hoitaa itse itseään ja ajatella että aikuisilla on vastuuta lapsista ja toisista. Ei voi maata sohvalla vaikka kuinka tympäännyttäs ja väsyttäs ja masentas tai sitten pitäs mennä johonkin laitokseen jos on niin huonossa kunnossa (heikossa hapessa) että ei tolpillaan pysy.
Vierailija kirjoitti:
No yleensä syöpähoidot eli sytostaattihoidot kestää Max muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse oo siitä et just tasan menisi työnjako. Mut hei kamoon! "Äitiiii, ei nää lapset nyt tottele kun pyydän siivoamaan" -ja äiti tulee kesken ruuanlaiton hoitamaan homman. Nouse ylös hyvä mies ja tee yhdessä lasten kanssa!!! Ei ne lapset tyhmiä ole. Miksi pitäisi totella tyyppiä joka istuu pers homeessa itse.
Isä sairastaa masennusta, siis sellaista ihan oikeaa masennusta, jossa ei aamulla välttämättä jaksa nousta sängystä.
Meille masennus on muotisairaus: kun on vähän kurjaa ja itkettää, mennään työterveyslääkäriin hakemaan 2 vko saikkua masennusdiagnoosilla ja selitetään, että kun liikkuu luonnossa, niin saa voimaa ja taas jaksaa. Tuo vain ei ole oikeaa masennusta, tuo on lusmuilua. Supernannyssa perheen isä sairasti ihan oikeaa masennusta, joka ei katoa sillä, että puuhastellaan kivoja juttuja.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleensä syöpähoidot eli sytostaattihoidot kestää Max muutaman kuukauden.
Jos sulle syöpähoidot on sama asia kuin pari kuukautta sytostaatteja, niin toivon todella, että saat syövän, jota hoidetaan vaikka 5 vuotta. Jaksamista siihen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 -100% välillä on monta lukua. Ei tarvitse aina mennä ääripäästä toiseen. Kyllä porukat ymmärtää että masennusta sairastava ei voi tehdä yhtä paljon kuin toinen, mutta tässä casessa oli kyse siitä että mies ei tehnyt juuri mitään. Makasi sohvalla. Jos tällä palstalla peräänkuulutetaan hänen osallistumistaan "enemmän" ei se tarkoita heti sitä että pitää osallistua 100%.
Sitä paitsi liike on lääke. Aamulla suihkuun, jopa viileään suihkuun vaikka väkisin jotta veri läht
Onko sinun oikeasti vaikea ymmärtää, että tuo isä sairasti ihan oikeaa masennusta, ei sellaista muotijuttua, jossa liike on lääke ja reippaasti vaan tekemään kivoja juttuja.
Toi jakso ois pitänyt nimetä Superäiti eikä nanny. Tosi pitkään jaksanut katsella miehen lorvimista. Taitaa osata oikeasti rakastaa <3
Vierailija kirjoitti:
Ootteko seuranneet somevaikuttaja Päiviä "Kolmio kuudelle"? Hän on ratkaissut just näin että iskä käy välillä paukuttamassa, mut asuu muualla. Ihanasti P jaksaa katraansa kanssa yksin arkea ja iskä välillä vierailee jaksamisensa mukaan. Suloista!
Päivi on bosslady!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin ja lasten hoitaminen on naisten hommaa. Näin miehenä on parempaakin tekemistä kuin pyykinpesu ja ajan viettäminen imeväisten kanssa.
Imit vielä 5-vuotiaana tissiä?
Vaimon pitäisi pukeutua seksikkäämmin niin tulisi eloa tuohon sohvalla makaavaan nyhveröön. Onhan se opiskelukin toisinaan rankkaa työtä, et täytyy välillä ottaa ihan chillisti.
Tuon jakson äijän libido taitaa olla kyllä mennyttä jo.
Siinäpä se kun mielen sairauksista puhuvat ihmiset joille masennus on yhtä kuin että tapailukumppani ei heti vastannut viestiin tai uudet farkut jää ostamatta kun tilipäivään on vielä viikko. Julkkikset myös ruokkivat tätä kun joka toisella on joku häiriö, lääkärin tai itse toteama, ja otetaan lääkkeet ja juostaan terapiassa, joka ei olekaan terapiaa vaan psyk sh vastaanotto kaksi kertaa. Jokuhan juuri julisti joutuneensa lähes psykoosiin vaikka oikeasti saat olla tosi harhainen ennen kuin lääkäri diagnosoi edes psykoottisen masennuksen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole realistista käsitystä mikä on masennus. Masennus on pahimmillaan tappava tauti. Ohjelman tarkoitus ei ole ratkoa miehen sairautta vaan rukata lasten kanssa olemista.
Masennus on monesti myös helppo tekosyy, jonka varjolla voi lahnailla sohvalla. Ei se masennus ainakaan sillä helpota, että heittäytyy avuttomaksi vauvaksi.
Just näin!
Ensin vatsa täyteen terveellistä itse tehtyä kunnon kotiruokaa, lihaa ja kasviksia. Sitten ylös ulos ja lenkille tai vähintäänkin pihalle niiden kersojen kanssa. Tommonen sohvalla lojuminen ja läppärin tuijottelu (vaikkakin lyhyt otos tyypin elämästä) ei paranna ketään. Psyykesairaudet ovat 75% itse aiheutettuja ja niitä itse ylläpidetään voivottelulla ja emmäääpysty / emmäääjaksa ajattelulla. Jos niitä ei voida kokonaan itse hoitaa, n
Itse asiassa aika toisin. Valtaosa on toisten tavalla tai toisella aiheuttamia, lähes kaikki. Jos lapset masentuisivat syy olisi helposti siinä, että isän masennus kuormitti perheenjäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi liike on lääke. Aamulla suihkuun, jopa
Jaksoi kuitenkin lukea opintomatskuja, ja sitten kun Supernanny saapui kuvioihin, miestä rupesi hävettämään sen verran että laittoi näön vuoksi liikettä persauksiin =D
Perinteinen patalaiska "emmäjaksa" sohvallamakaaja oli tästä päällimmäisin vaikutelma.
Meidän perhekunnassa syöpäsairaus vei tilan muutaman vuoden ajan. Sitten kuolemaan liittyvät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole realistista käsitystä mikä on masennus. Masennus on pahimmillaan tappava tauti. Ohjelman tarkoitus ei ole ratkoa miehen sairautta vaan rukata lasten kanssa olemista.
Masennus on monesti myös helppo tekosyy, jonka varjolla voi lahnailla sohvalla. Ei se masennus ainakaan sillä helpota, että heittäytyy avuttomaksi vauvaksi.
Just näin!
Ensin vatsa täyteen terveellistä itse tehtyä kunnon kotiruokaa, lihaa ja kasviksia. Sitten ylös ulos ja lenkille tai vähintäänkin pihalle niiden kersojen kanssa. Tommonen sohvalla lojuminen ja läppärin tuijottelu (vaikkakin lyhyt otos tyypin elämästä) ei paranna ketään. Psyykesairaudet ovat 75% itse aiheutettuja ja niitä itse ylläpidetään voivottelulla ja emmäääpysty / emmäääjaksa ajattelulla. Jos niitä ei voida kokonaan itse hoitaa, n
Loppuu se nysvääminen kun muija ilmottaa että nyt kamat kassiin ja lähde tuijottamaan kattoa muualle tai ala olla normaali ihminen joka osallistuu perheen arkeen. Että mua jurppii noi hemmetin vässykät. Meni todella ihon alle tuo sarja. Tekis mieli mennä ja ravistaa sitä jätkää harteista, että herää jumalauta aikuinen mies!!!!
Jos sinulla on tuollainen magic touch, sinusta tulee miljardööri. WHO katsoo masennuksen maailman suurimmaksi terveysuhkaksi, joten työmaa ei lopu kesken ja nyt käytettävissä olevat hoidot ovat vähän epävarmoja.
Jos samalla vielä osaat ratkaista maailman lihavuusongelman, koko planeettta kiittää.
Niinhän se on, että yh-iskälle löytyy kyllä tukitoimia tarvittaessa. Äideille sellaista luxusta ei ole.