Millä saa ahmimisen kuriin?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla Ozempic oli ainoa joka auttoi ahmimishäiriöön, vieläpä ilman hankalia sivuoireita. Lisäksi tämän lääkkeen teho ei ole hiipunut ajan saatossa, nyt puoli vuotta takana, paino laskenut 10kg. Tätä ennen kokeilin kaikkea, tuloksetta. Tai no tuloksia tuli ja laihduin ensin mutta lihoin aina kaiken takaisin. Mikään muu lääke ei ole auttanut näin hyvin, esim. Mysimbasta tuli ikäviä sivuvaikutuksia, joista pahimpana unettomuus.
Onko tuo kallista? Jotenkin pelkään, ettei tuo poista sitä itse ahmimisongelmaa vaikka laihtuisin 🤔 ehkä sekin menisi yli ja olisin taas anorektikko.
Anorektikoille ei anneta laihdutuslääkkeitä, näin olen ymmärtänyt.
Laittamalla jääkaapin oveen aikalukon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mä kyllästyin tohon elämään, kun tajusin kuinka se oli hallinnut mua vuosia. Menin lääkäriin (en uskonut, että mikään auttas, mutta olin guuglaillut että on paljon ihmisiä jotka on saaneet lääkkeestä avun) ja sain lääkkeen. Seronil. Mun elämä muuttu sinä päivänä (kuulostaa joltain ostos-tv -hehkutukselta, heh ) vaikka en hetkeäkään uskonu, että se auttaa.
Mä laihduin 10kg, aloin syömään kuin ihmiset syö, ja elämään! Se oli ihan käsittämätöntä, aloin esim. piirtämään kun tulin kotiin. Tosta noin vaan, koska se oli kivaa ja halusin. En miettinyt joka hetki, ja sekunti, mitä syön ja mitä en. Mitä jätän nyt aamulla syömättä, että illalla voin vetää hulluna kaikkea. Tai että nyt en syö, nyt en en en syö ja lopulta söin niin että sattui ja itku tuli ja söin lisää.googlaa kokeile, ja seronil ei sertralin huom!!
<
Haittavaikutuksista: se on normaali SSRI-lääke. Se sopii niille, joille sopii eikä auta niitä, joille se ei sovi. Selviää vain kokeilemalla.
Mitä enemmän olen irti kehostani ja tunteistani (dissosiaatio), sitä varmemmin en tunne nälkää ja saatan ahmia.
Olanzapin on myös lääke joka aiheuttaa hillittömiä ahmimiskohtauksia ja näin lihottaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Syö kunnon aamupala, lounas ja päivällinen nyt ainakin. Älä laihduta aamusta.
Nimenomaan voi olla tarpeen jättää aamupala syömättä, ahmijoita on erilaisella geeniperimällä. Se aamuyönti silloin laukaisee koko päivän syömisrefleksin, siinä elimistö saa luvan ahmia. On todennettu.
Vierailija kirjoitti:
Olanzapin on myös lääke joka aiheuttaa hillittömiä ahmimiskohtauksia ja näin lihottaa nopeasti.
Sun neuvo siis oli...?
Olen ollut kuntoutuksessa. Siellä saa terveellistä ruokaa neljä kertaa päivässä säännöllisiin aikoihin ja muutenkin ohjelmaa koko päivän. Se on itselläni tehnyt keholle hyvää eikä ole ollut tarvetta ahmia tai mättää makeaa.
Ensimmäisellä kerralla söin liikaa niin, että kolmantena päivänä alkoi ihan luonnostaan säätää annoskokoa pienemmäksi (ähky).
Vaikeaa saada ylläpidettyä kotona.
Jos on traumataustaa, ei välttämättä tunne yhtään mitään, kun ei tunne nälkääkään. Tulee vaan tarve syödä liikaa/epäterveellisesti, tunneyhteys on poissa.
Itsellä on auttanut se, etten mieti painoa yhtään. En ole punninnut itseäni vuoteen. Yritän syödä säännöllisesti (vaikeaa), silloin ahmiminen ei ikään kuin pääse tapahtumaan, kun keho on jatkuvasti ravittu. Ja syön vapaasti sen 4-5 x/pv miettimättä kaloreita eli en syö laihdutusruokaa, laske grammoja tms. Ihan vaan normaalia ruokaa.