Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ ikäiset, miten usein teet jotain maksullista kodin ulkopuolella?

Vierailija
06.03.2025 |

Tarkoitan matkaa, ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, keikkaa, elokuvaa?

Onko mielestänne paljon, jos haluaa tehdä jotain tuollaista kerran kuussa ja rahatilanne sallii sen.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on varaa jos on oma asunto eikä vuorkia tarvitse maksaa. Minulla varaa, mutta kun ei ole valmismatkoja, jotka hakisivat joko ovelta tai sitten jostain lähistöltä. Autolla en viitsi lähteä yön pimeään ajamaan.

Festareista ei oikein tiedä mitään. Miten siellä toimitaan ja missä syödään ja nukutaan ja onko pitkiä kävalymatkoja tehty? Pitääkö seisoa monta tuntia ja kuunnella?

Vierailija
42/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran kuussa: elokuvissa, kahvilla, syömässä, kaveria tapaamassa toisella paikkakunnalla, konsertissa, keikalla. Toisin sanoen : niin usein kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2X kk:ssa happy end thai massage

Vierailija
44/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tai äitin luo matkustan yhteensä 2-3 krt vuodessa. Muita listaamiasi asioita en tee kodin ulkopuolella. Kaupoissa käyn ja kahvilassa parin kuukauden välein jotain pientä syömässä, hammaslääkärissä kerran vuodessa. Siinäpä ne, esim. kampaajallakaan en käy.

Mielestäni jokainen saa tehdä omilla rahoillaan ihan mitä tahansa laillista vaikka kuinka monta kertaa kuukaudessa, viikossa tai muuten vaan halutessaan.

N57

Selvähän se , että jokainen saa tehdä rahoillaan mitä tahtoo. Ei siitä ole kyse aloittajakin kysyy mitä tekee yli 50. Tarkoitus on kertoa, eikä tukahduttaa keskustelua. Minäkin käyn ahkerasti kaupoissa ja viivyn reissuilla kun juttelen ihmisten kanssa ja siitä saa tiettyä energiaa. Tosin olen vielä 12 tuntia viikossa töissä vaikka olen 70-vuotias, en siksi, että raha olisi välttämätöntä vaan siksi, että haluan auttaa sairiata ja vanhoja, ihan huvikseen teen sitä keskusteluluontoista toimintaa. Kun ei niin suuresti talvella huvita lähteä mihinkään etemmäs.

Vierailija
45/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmin kerran viikossa noutoruokaa, joka haetaan itse. 

Vierailija
46/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... tässä kahden viikon sisään olen käynyt useampia kertoja joogassa ja kuntosalilla, kaksi kertaa ravintolassa syömässä, toinen kerta ihan kunnolla alku-, pää- ja jälkiruokineen & viineineen, kaksi kertaa baarissa parilla oluella, kerran yleisessä saunassa, kerran elokuvissa. Nämä ystävien tai miehen kanssa.

Teatterissa käydään harvemmin, vaikka miehen ammatti hipoo alaa. Pitäisi siinä ryhdistäytyä. Keikoilla ei enää paljoa käydä. Mä en enää pidä siitä seisoskelusta. Ei vissiin mieskään. Kuunnellaan hyvä musa mieluiten himassa vinyyliltä mukavasti istuen.

Kylpylää tai hotelliyötä ehkä kerran, pari kesässä. Ulkomailla matkustetaan kerran vuodessa.

Ja mä olen pienituloinen. Koen silti että mulla on varaa tähän, kun elätän vain itseni enkä kerää mammonaa säästöön. 

N49

Vierailija
47/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte käydä?

Vierailija
48/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa ystävien kanssa hyvässä ravintolassa, pari kertaa vuodessa jossain kulttuurijutussa, siis keikalla, konsertissa tai teatterissa. Kerran vuodessa matkalla, mieluiten hiihtomatkalla, tai sitten patikoimassa/ vaeltamassa. 

Aloittaja tosin ei varmaan tarkoittanut matkoilla noita urheilullisia lomia, vaan semmoista matkustelua matkustelun vuoksi. Niitä en jaksa ollenkaan. 

Maksullisessa liikuntaharrastuksessa kahdesti viikossa, mökillä niin paljon kuin pystyn ja ennätän, kesällä veneilen. Noiden yhteydessä pitää välillä syödä ns kulun päällä, jolloin voi tulla ravintolaruokailuita, mutta eivät ole mikään erityinen ihanuus, vaan ihan normaali arkinen asia. 

En ole köyhä, mutta en arvosta semmoista matkustelu- ja tapahtumapainotteista kulutuskeskeistä elämäntapaa. Pitkäjänteisemmät asiat ovat minulle merkityksellisempiä. 

Vierailija
49/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan koskaan, koska minusta nuo kaikki on niin tavattoman tylsiä yksin, eikä mulla ole ketään kenen kanssa tehdä. Rahasta ei olisi kiinni, olen hyvätuloinen. Mutta kun olen kokeillut esim. matkoja tai paremmassa ravintolassa syömistä yksin, se on vaan lähinnä surullista ja tylsää.

Jos et nyt, niin koska? Jos et itse itsellesi mukavia asioita järjestä, niin kuka ne järjestää? Onko tuo edes elämää, jos mitään ei voi tehdä, kun on yksin? Tuo on minusta surullista ja tylsää eikä yksin meneminen ravintolaan. 

Vierailija
50/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on varaa jos on oma asunto eikä vuorkia tarvitse maksaa. Minulla varaa, mutta kun ei ole valmismatkoja, jotka hakisivat joko ovelta tai sitten jostain lähistöltä. Autolla en viitsi lähteä yön pimeään ajamaan.

Festareista ei oikein tiedä mitään. Miten siellä toimitaan ja missä syödään ja nukutaan ja onko pitkiä kävalymatkoja tehty? Pitääkö seisoa monta tuntia ja kuunnella?

Täh? Makselen vuokraa ja on varaa tehdä vaikka mitä. Outo kommentti.

Vierailija
51/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteriin menen aina, kun kiinnostava näytelmä on tarjolla, noin 2-3 kertaa sesongin aikana. Elokuvissa käyn harvemmin eli pari kertaa vuodessa. Museoissa ja näyttelyissä noin kerran kuussa, museokortti on. Joku viikonloppumatka kotimaassa joka toinen kuukausi vähintään. Lomilla ulkomaanmatkoja kerran tai kaksi vuodessa. En harrasta festareita tai risteilyjä.

Vierailija
52/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kerran viikossa teen jotain virkistävää. Tilaan taksin, niin hyvin pääsee mihin vain. Festareita en ole harrastanut enää vuosikymmeniin, mutta silloin parikymppisenä kun noilla tuli käytyä, niin ei nukkuminen ollut ongelma, useimmiten oli omakin teltta mukana mutta ei sitä aina pystytetty vaan nukuttiin jossain kavereitten teltoissa. No ehkä joillain aikuisemmilla festareilla kuten Porijazzeilla voisi käydä jonain vuonna ihan päiväseltään. Nykyään tykkään käydä kesällä esimerkiksi Savonlinnan oopperajuhlilla ja nukkua hotellissa. 

Vierailija
53/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain jotain. Kahvila, elokuvat, teatteri, museo/näyttely ( museokortti), lounas, kuntosali, tanssit

Uimahalli Tampereella ilmainen yli 65 v arkisin päivällä.

Olen eläkeläinen 68 v

Vierailija
54/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa vuodessa ystävien kanssa hyvässä ravintolassa, pari kertaa vuodessa jossain kulttuurijutussa, siis keikalla, konsertissa tai teatterissa. Kerran vuodessa matkalla, mieluiten hiihtomatkalla, tai sitten patikoimassa/ vaeltamassa. 

Aloittaja tosin ei varmaan tarkoittanut matkoilla noita urheilullisia lomia, vaan semmoista matkustelua matkustelun vuoksi. Niitä en jaksa ollenkaan. 

Maksullisessa liikuntaharrastuksessa kahdesti viikossa, mökillä niin paljon kuin pystyn ja ennätän, kesällä veneilen. Noiden yhteydessä pitää välillä syödä ns kulun päällä, jolloin voi tulla ravintolaruokailuita, mutta eivät ole mikään erityinen ihanuus, vaan ihan normaali arkinen asia. 

En ole köyhä, mutta en arvosta semmoista matkustelu- ja tapahtumapainotteista kulutuskeskeistä elämäntapaa. Pitkäjänteisemmät asiat ovat minulle merkityksellisempiä. 

Minä harrastan myös matkustelua matkustelun vuoksi. Minua kiinnostaa eri paikat, kulttuurit, taide ja ruoka ihan pitkäjänteisesti. Esimerkiksi olen käynyt eri oopperataloissa, kuten Milanon La Scalassa, New Yorkin Metropolitanissa, Sidneyn oopperatalossa ja Moskovan Bolshoissa ... ja kiertänyt eri taidemuseoita. Nautin siitä. Käyn kyllä välillä Suomessakin. 

Vierailija
55/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on varaa jos on oma asunto eikä vuorkia tarvitse maksaa. Minulla varaa, mutta kun ei ole valmismatkoja, jotka hakisivat joko ovelta tai sitten jostain lähistöltä. Autolla en viitsi lähteä yön pimeään ajamaan. Festareista ei oikein tiedä mitään. Miten siellä toimitaan ja missä syödään ja nukutaan ja onko pitkiä kävalymatkoja tehty? Pitääkö seisoa monta tuntia ja kuunnella?

Yleensä kerran viikossa teen jotain virkistävää. Tilaan taksin, niin hyvin pääsee mihin vain. Festareita en ole harrastanut enää vuosikymmeniin, mutta silloin parikymppisenä kun noilla tuli käytyä, niin ei nukkuminen ollut ongelma, useimmiten oli omakin teltta mukana mutta ei sitä aina pystytetty vaan nukuttiin jossain kavereitten teltoissa. No ehkä joillain aikuisemmilla festareilla kuten Porijazzeilla voisi käydä jonain vuonna ihan päiväseltään. Nykyään tykkään käydä kesä

Taksi! Eihän suomalaiset uskalla liikkua taksilla, kun se maksaa. 

Vierailija
56/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin. Lähinnä vain loma-aikoina. Tämän vuoden puolella yhden kerran. 

Vierailija
57/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaharrastuksia 3-4 kertaa viikossa, maksaa kyllä jonkin verran. Muuten yleensä lähes viikottain jotain vähän arjesta erottuvaa, elokuva, ulkona syöminen, näyttely/museo, keikka, teatteri... Ulkomaille on viime aikoina tullut tehtyä pari pientä matkaa vuodessa, pääosin Euroopan kaupunkilomia. Lisäksi välillä kotimaan reissuja tai Tallinnaan/Tukholmaan. Ja pidän itseäni aika kotihiirenä kuitenkin. N57

Vierailija
58/88 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäisillä on tässä ketjussa hurja elintaso. Työikäiset käyvät lähinnä liikuntaharrastuksissa.

Vierailija
59/88 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikäisillä on tässä ketjussa hurja elintaso. Työikäiset käyvät lähinnä liikuntaharrastuksissa.

Miksi ei olisi, sehän on ihan loogista??

40 vuotta oltu töissä, maksettu veroja ja seiniä. Myyty iso talo pois ja muutettu pienempään. Vaikka eläke on vain 2000e brutto välirahaa jäi 200 000e sijoitettavaksi ja kulutettavaksi. Päivittäismenot on pienet kun ei ostella vaatteita, elektroniikkaa tms ja ruuatkin tehdään itse

Ennen tätä elämänvaihetta 4 lapsen vanhempina ei harrastettu, ei käyty ulkona syömässä, ei leffoissa tms. Kerran vuodessa 1-2vkon lomareissu edullisesti perheen kanssa. 

Näin se vaan kaikilla menee

Vierailija
60/88 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2X kk:ssa happy end thai massage

Minä käyn kerran kuukaudessa maksullisen naisen luona virkistäytymässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi