50+ ikäiset, miten usein teet jotain maksullista kodin ulkopuolella?
Tarkoitan matkaa, ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, keikkaa, elokuvaa?
Onko mielestänne paljon, jos haluaa tehdä jotain tuollaista kerran kuussa ja rahatilanne sallii sen.
Kommentit (88)
Viime vuonna kävin kaksi kertaa baareissa. Ei jaksa kiinnostaa enää oikein mikään.
M.53
Näin työssäkäyvänä nuo teatterit ja oopperat ovat kehno vastapaino istumiselle. Ja matkustelu on kehno vastapaino työmatkoille. Vapaa-ajalla haluan liikkua ja mennä luontoon ehkä halua turhaan kuormittaa ympäristöä.
N52
Tykkään stand-upista. Lipuja saa baareista parillakympillä + yksi juoma. Joskus on maksuttomiakin (juoman joutuu ostamaan).
Vähintään kerta viikkoon ulkona syömässä tai ottamassa oluen. Treenaan , sekin maksaa.
Hotelliloma ehkä kolme kertaa vuodessa
Elokuvissa haluaisin käydä useimmin, mutta sitten aina mietin että kotisohvalla on hauskempaa katsella leffoja
Maksullisissa harrastuksissa käyn kolme kertaa viikossa. Mutta nämä eivät ole kalliita, vuosimaksu yhteensä noin 500e
Ulkona syömässä puolison tai kaverin kanssa tai yksin, ehkä kerran kuussa.
Kesällä käyn ainakin kerran Linnanmäellä
Teatterissa ehkä pari kertaa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan koskaan, koska minusta nuo kaikki on niin tavattoman tylsiä yksin, eikä mulla ole ketään kenen kanssa tehdä. Rahasta ei olisi kiinni, olen hyvätuloinen. Mutta kun olen kokeillut esim. matkoja tai paremmassa ravintolassa syömistä yksin, se on vaan lähinnä surullista ja tylsää.
Jännä kuinka eri tavalla ihmiset kokevat tuon yksin menemisen. Itse tapasin olla tuo lonely rider, joka matkusti, kävi ravintoloissa ja baareissa, seikkaili ylipäätään pitkin maailmaa ihan yksin. Nautin suunnattomasti siitä, että en ollut tilivelvollinen tekemisistäni kenellekään. Sitten tapasin naisen, jonka kanssa kolahti niin hyvin yhteen, että päädyimme naimisiin. Nyt nämä jutut pitää tehdä pääasiassa yhdessä. Edelleen nauttisin enemmän tehdä ne yksin. Se on hinta, jonka joudun maksamaan parisuhteessa olemisesta. Vaimoni on maailman mahtavin ihminen, joten maksan hinnan mielelläni.
Edellä kertomasta saattanee päätellä, että elämäni ei tavallista yhdessä kodissa asumista ja palkollista päivätöissä käymistä. Olen jossain 'maksullisessa' jutussa suurimman osan ajasta. Osoite on Suomessa, mutta mies siellä vain pari kuukautta vuodessa.
Viikoittain. Mutta ei sen tarvitse olla mikään 100 euron keikkalippu. Minulle kelpaa hyvin esim. taidemuseo (on museokortti) ja jokin vähän hienompi kahvila.