50+ ikäiset, miten usein teet jotain maksullista kodin ulkopuolella?
Tarkoitan matkaa, ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, keikkaa, elokuvaa?
Onko mielestänne paljon, jos haluaa tehdä jotain tuollaista kerran kuussa ja rahatilanne sallii sen.
Kommentit (88)
No ei todellakaan kuukausittain ole paljon, itse teen noita joka viikko. No, ehkä joskus voi jäädä viikko välistä, mutta joskus sitten taas osuu useampi meno samalle viikolle.
Käyn keikoilla, elokuvissa, teatterissa, oopperassa, museoissa (museokortti kovassa käytössä), kahvilla, ravintoloissa.
Kesällä Savonlinnan oopperajuhlat ja Pori Jazz.
Matkustelen, joulukuussa olin Lontoossa ja huhtikuussa lähden alkukuusta Tallinnaan, 2 yötä, ja pääsiäisen jälkeen Etelä-Ranskaan.
Olen 65-vuotias.
En lainkaan. En vuosikymmeniin. Yksin elävä ja pienituloinen. Ostokset pitää tehdä, sen minkä saa. Olisi kiva tilata kotipizza se olisi riittävän eksoottista. Matka ulkomaille on vain kaukainen haave. Teatteri ei kiinnosta eikä kotimaan jutut.
Ihan niin usein kuin huvittaa. Ei vain viitsi kovin usein, kun viihtyy hyvin kotonakin.
En oikeastaan koskaan, koska minusta nuo kaikki on niin tavattoman tylsiä yksin, eikä mulla ole ketään kenen kanssa tehdä. Rahasta ei olisi kiinni, olen hyvätuloinen. Mutta kun olen kokeillut esim. matkoja tai paremmassa ravintolassa syömistä yksin, se on vaan lähinnä surullista ja tylsää.
Viikoittain käydään ulkona syömässä tai puuhaamassa jotain muuta
Vähintään viikoittain jotain. Asun ulkomailla, ja täällä monet noista tekemisistä ovat verrattain edullisia, lisäksi tarjontaa on paljon.
Tekisin kerran/kk jos olisin terve ja minulla olisi rahaa. Nyt olen toipumassa kotona.
En yhtään, olen työtön. Kiva jos joillakin on rahaa ja kiva kun käytätte sitä Suomessa!
Ei ole varaa käydä maksullisissa.
Tänä vuonna olen käynyt ruokakaupassa, Alkossa, bensa-asemalla ja kerran Subissa.
Keikalle/festarille muutaman kerran vuodessa.
Matkat kerran muutamassa vuodessa (ihan kivaa, mutta kauhea vaiva), "mökille" 650km, matkailua riittämiin.
Ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, elokuvaa... evvk. No työpaikan bileet yleensä alkaa ruualla ja päätyy baariin. Kotona sitten voi syödä pitkän kaavan mukaan, kesällä grillailla, katsoa leffaa ja lojua paljussa. "Mökin" lähellä on hyviä uimarantoja useampia, "mökillä" myös hiihtoa, nuotiomakkaraa tms aktiviteettia.
Mökki on lainausmerkeissä kun oikeasti se on kaksio keskellä kaupunkia toisin kuin koti joka kehyskunnassa. Mökki myös kohtuullisen matkan päässä puolison metsästä.
Jos maksulliset liikuntaharrastukset lasketaan, niin vähintään kaksi kertaa viikossa. Eivät tosin ole kalliita, mutta eivät myöskään ilmaisia.
Kaikkia noita noin 5-6 päivänä viikossa. Pääsääntöisesti en valmista ruokaa kotona vaan syön ulkona. Keikkoja tulee seurailtua 4-5 kuukaudessa ihan työnpuolesta, mutta leffoja en käy katselemassa kuin hyvin hyvin harvoin koska netflix.
Vierailija kirjoitti:
Käymme syömässä 2-3 krt kuussa.
Eikö ne kuu matkat ole melko kalliita?
Vierailija kirjoitti:
Käymme syömässä 2-3 krt kuussa.
SpaceX:llä??
Ennen täällä oli harvoin tapahtumamessut. Ne jäivät lopulta Helsinkiin, kaikki. Tilalle tuli nyt joku tapahtuma, muttei oikein sama ja sinne ei kaikki mene.
Kuuskymppinen pariskunta, käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä/juomassa, useampi ulkomaanmatka vuodessa yhdessä sekä erikseen, ehkä 1-2 kotimaan hotelliviikonloppua. Leffassa, keikoilla ja teatterissa harvakseltaan. Kesätapahtumissa, markkinoilla tms. tulee käytyä aika paljon.
Joka päivä jossain "maksullisessa". Viitenä päivänä lounaalla, lauantaina lasten kanssa brunssilla, sunnuntaina kahvilassa. Kampaajalla käyn usein.
Lisäksi mulla on RSOn kausikortti ja käyn myös joskus leffassa ja teatterissa. Matkustan talvella ainakin kahdesti kolmeksi viikoksi. Kesällä olen mökillä. N.69v
Vierailija kirjoitti:
Kuuskymppinen pariskunta, käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä/juomassa, useampi ulkomaanmatka vuodessa yhdessä sekä erikseen, ehkä 1-2 kotimaan hotelliviikonloppua. Leffassa, keikoilla ja teatterissa harvakseltaan. Kesätapahtumissa, markkinoilla tms. tulee käytyä aika paljon.
... ja käydään siis sekä keskenään että omissa kaveripiireissämme erikseen.
1-2 kertaa kuukaudessa vähintään. Ystävän, miesystävän tai aikuisen tyttäreni kanssa. Kesäaikaan ehkä enemmän.